HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Marvin....

Nou ik heb hem vannacht 'besteld' en hij is nu al binnen, -en dan durven mensen te zeggen dat TNT langzaam is en spullen kwijtraken.  :P

Speel het zelf af met m'n pc die analoog naar de receiver gaat, moet nog even achterhalen met welke speler ik de menu structuur kan doorlopen. Met BS en VLC lukt dat me vooralsnog niet.
Nooit gemist natuurlijk, totdat je dit soort media tot je neemt.
Het zijn natuurlijk de standaard stukjes voor een geluidspurist en beeld fckr.
Brult aardig en ziet er puik uit, zal vanavond eens verder spelen.

Bedankt Frank, vooral doorgaan!

Marvin.

frankp

Tnx Marvin.

Om het menu af te kunnen spelen op je pc, kan ik je TotalMedia Theater 5 aanraden. Speelt zonder gezeur alles af en met het menu erbij wordt de disc toch echt wel een hele andere belevenis dan alleen maar de standaard stukjes  ;)

Marvin....

Juist, het mooie is inderdaad dat het prachtig ingedeeld is.
Ik zal gelijk eens kijken naar TotalMedia Theater, alvast bedankt voor de tip dus.

Wees gerust, je hoort van me.  :popcorn:

skoebiedoe

Quote from: frankp on May 12, 2012, 11:45:13
Heel apart dat ie niet werkt, maar dat ligt dan toch echt aan je speler (lens). En blijkbaar is de sony dus ook niet de enige die niet werkt op jouw speler, dus
je zou het eens bij de fabrikant moeten navragen waar dat aan kan liggen.

Blijkbaar toch iets mis met de laser want ze gaan de unit vervangen.
Vandaag het bestek gekregen. :(
"WERKUREN
DUST COVER FGYB501 DZ11-158
BD MECHA UNIT DBP4010UD (SACD)
Vervangen laser + afregelen + nazicht
Plaatsen Dust cover + testen
Laser time for CD
Laser time for SACD or DVD
Laser time for Blue-Ray
"
Ga hem laten herstellen en dan gaan we nog eens proberen natuurlijk (zowel de verbatim als de sony) ;)

frankp

En is het garantie of moet je zelf in de buidel gaan tasten?

skoebiedoe

Ik mag het feestje zelf betalen.
Is al 1 jaartje uit garantie.
Soit is een goeie speler dus wel de reparatie waard.;)

frankp

Dat zeker, maar het blijft altijd zuur. Hopen dat je er zo weer vele jaren van kan gaan genieten!

Willem

Thanx Frank,

Ik heb de HSDD Blu-ray vanmorgen ontvangen  :worship:!


Echt een goede Demo Disc voor als mensen op bezoek komen en vragen: Waarom hebben al  jou ''dvd's'' een blauw hoesje  :blink:?

Als ze dit vragen zijn dit voortaan mijn standaard acties:

1. Logitech Harmony One pakken en drukken op Activities en dan op Blu-ray kijken,

2. HSDD in Blu-ray speler stoppen,

3. Bezoek op sweet spot situeren en even waarschuwen (vragen of ze hartproblemen hebben ;)),
4. Volume op -7,5 t.o.v. reference level zetten  :headbanging:,

5. Dan een paar indrukwekkende scenes uit de een van de drie verschillende categorieën afspelen.

Klaar :satisfied:: Behoeft verder geen uitleg meer!!!


Ik merk dat ik bij verschillende scenes uit het LFE gedeelte (U571 & Pulse) iets mis zonder een subwoofer (luidsprekers gaan maar tot 40 Hz). Gelukig heb ik mijn B.K. XXLS400 in bestelling staan :sigh:.

P.s. Zou je 1 Easteregg kunnen verklappen? Kan ze niet vinden :unhappy: en het duurt nog zo vreselijk lang voordat het Pasen is ;D.

Groet Willem.

Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Dennis75

Ik heb hem ook vanmorgen ontvangen.
Zojuist even het LFE gedeelte afgespeeld en wat een klappen!

De eerste, Finding Nemo, de vloer trilde gewoon.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

frankp

@willem
en dat is nou precies waar ik deze schijf ook voor gebruik. Maar meestal om te antwoorden op:"'waarom zo'n set, zo'n all-in-one is toch ook goed"  :crazy:

Met een sub erbij zal het LFE deel zeer zeker beter klinken al zal Pulse de enige zijn die toch achter blijft omdat de XXLS400 daar toch ook net niet aan komt.

Voor de Easteregg heb ik al diverse tips gegeven in het topic. Je moet vooral op zoek naar afwijkingen in de navigatie van de menu's. Ik heb alles afgekaderd zodat je echt alleen maar 1 kant op kan, behalve daar waar de Easteregg verstopt zit.
Zoek en gij zult vinden..... ;)

@Dennis75
:clapping: Veel plezier ermee!

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frankp

Die is druk bezig.  ;)
Toevallig vandaag weer een versie gekregen, nog een paar aanpassingen en dan plaats ik 'm hier ter beoordeling.

erwinh

Mooi want een topschijf verdiend een mooi jassie  8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Willem

Frank,

Bedankt voor de tip voor het zoeken naar de Easteregg.

Ik heb hem gevonden  :pompom: en meteen een aantal keer achter elkaar afgespeeld :popcorn:. Supergaaf vindt ik deze geluidsformat samples mede doordat ze altijd zo ongelofelijk dynamisch zijn.

Groet Willem,
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Matthieu

#1214
Hey hey hey,... je zegt tevee;l.
Wel dom van me natuurlijk, maar ik heb nog niet naar de easter egg gezocht.

Ik heb zojuist mijn Onkyo NR3009 ontvangen en ge deze installeren.
DAN ga ook ik naar de beruchte easter egg zoeken.
Dat zal een ervaring worden.
Tot nu toe gebruikte ik de High End Sony VA333ES, maar die heeft al die nieuwe Audio formaten niet, en ik was toe aan een nieuwe switcher DVDO iScan Duo (Was mijn target nu, vanwege de 2 HDMI Outs), omdat ik mijn DVDO Edge gemolt heb. (Nee ik zeg niet hoe, AHUM).
Deze Onkyo vervangt ze mooi allebei, voor net iets meer als de DVDO alleen.

PS. Ik hoop wel dat ik analoog mijn Oppo 93 volledig kan gebruiken, want deze heeft nog steeds betere 32 Bit DAC's.
Ik gokte hier wel op toen ik de NR3009 voor €1549 zag staan.
Ik vond de NR5009 net wat te duur, voor alleen de 32 Bit Dac's die ik toch in mijn Oppo heb zitten.
Mits ik die ook echt kan benutten.
Iemand van jullie hiermee bekend?

Willem

Beste Matthieu,

Even een waarschuwing i.v.m. mijn: Teveel zeggen  :bigsmile:.

Kijk niet naar post #955  :angel:. Oeps nou zeg ik weer teveel.

Groeten en veel plezier met je Onkyo TX-NR3009 dat ding weegt 30 kg.

Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Matthieu

Allemachtig, ja ik ben er achter.
Zitten er beton blokken in??? ;)

Ik zal niet naar die post kijken,... ,...hou me tegen.
Ik heb er 'gelukkig' (of juist niet) ook even geen tijd voor.
Ik ben al de hele dag bezig met alle kabels achter mijn kast opnieuw aan te sluiten en uit de knoop te halen.
Ik ga deze Onkyo ook meteen Bi-Amperen. op mijn fronts.

De reden dat ik hier nu toch ben, is om te checken of iemand nog raad geeft bij het analoog aansluiten, van mijn Oppo voor de SACD vanwege de betere DAC's
Het gaat me hier voornamelijk om stereo.
Bij filmkijken doe ik de audio gewoon via HDMI


evilniek

Quote from: Matthieu on June  2, 2012, 18:21:39
Allemachtig, ja ik ben er achter.
Zitten er beton blokken in??? ;)

Ik zal niet naar die post kijken,... ,...hou me tegen.
Ik heb er 'gelukkig' (of juist niet) ook even geen tijd voor.
Ik ben al de hele dag bezig met alle kabels achter mijn kast opnieuw aan te sluiten en uit de knoop te halen.
Ik ga deze Onkyo ook meteen Bi-Amperen. op mijn fronts.

De reden dat ik hier nu toch ben, is om te checken of iemand nog raad geeft bij het analoog aansluiten, van mijn Oppo voor de SACD vanwege de betere DAC's
Het gaat me hier voornamelijk om stereo.
Bij filmkijken doe ik de audio gewoon via HDMI



Niet echt het aangewezen topic, maar antwoord kan ik je wel geven, de Oppo heeft een MCH output.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Matthieu

#1218
Je ik laat het erbij.
Ik bedenk me net om een Onkyo 3009 topic te openen, want ik kom nogal wat tegen, wat nieuw voor mij is.
EDIT: hier de link, voor wie interesse heeft:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123712.new#new

mambo

Eindelijk even tijd gehad (lees: buren de deur uit) om de HSDD te bekijken, beluisteren en ook te voelen. :popcorn:

Speel hem als image op een PCH C200, werkt perfect met menu en al.
Mijn mening:

+ prachtig, duidelijk en logisch menu
+ prima scene keuzes, de Cloverfield scenes
+ kwaliteit beeld en geluid uitstekend

Voor een eventuele volgende editie zou ik graag een afdeling zien met 3D.
Misschien ook een idee om een poll te maken om een keuze van scenes te bepalen?

Frankp en Martinus bedankt voor jullie tijd, het is een mooie demodisc geworden!


Kortom, dit smaakt naar meer!
:worship:
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

frankp

Wederom iedereen bedankt voor de leuke reacties en de positieve feedback.
Als er een versie 2.0 komt dan neem ik de opmerkingen en tips zeker mee.
Maar voorlopig heb ik er geen tijd voor: dit weekend verhuisd naar m'n schoonouders en over 3 maanden verhuizen naar onze nieuwe woning en dan het belangrijkste: de dedicated HT bouwen  :D
En daarna misschien een versie 2.0  ;)

rijstfj

#1221
 :D welk Jaartal :D

Matthieu

Quote from: frankp on June  3, 2012, 20:23:30
en dan het belangrijkste: de dedicated HT bouwen  :D

Ik weet wel een goeie disk om je dedicated cinema te testen. ;)
Ik zou hem niet bij je schoon ouders gaan draaien, want dan zit je de komende maanden in een hotel op je huis te wachten haha.

mijkie

sorry Frank ,

voor late reactie ,op popbox nix te zien of the horn en nu op Macmini met XBMC maakt ie er dolbydigital van en ook geen menu , wel beeld .....ben net aan het opstarten met macmini en zal nog wel wat over het hoofd zien .....

gr Mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

frankp

ik vrees dat je dan ook net allemaal de "verkeerde" spelers en software hebt.
Om volledig van de HSDD te kunnen genieten moet je een speler/software hebben die overweg kan met full blu ray menu's en met TrueHD en DTS HD (MA) audiostreams.