HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

quattronl

Quote from: Automaat on May 14, 2012, 17:51:58
Sony schijf in de Oppo83 gedaan en het werkt op 2 scenes na: daar hapert het beeld en geluid even.
Welke?
Ik heb zojuist het merendeel even bekeken en alles speelde vlekkeloos.
Alleen damn: waar is toch dat ei!  :crazy:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Ja ben ook wel benieuwd naar welke scenes dat het zijn.

Maar quattronl, zoek en gij zult vinden..... :angel:

Automaat

Dom om dat niet gelijk te vermelden: Finding Nemo, heel even die vliegende pelicaan, dan even een stilstaand beeld en gelijk daarop de doorstart.
Dat zelfde bij Super 8: even een rijdende trein, dan kort een stilstaand beeld en de trein rijdt weer.
Reading the HTForum is learning every day!!

quattronl

Quote from: Automaat on May 14, 2012, 21:03:26
Dom om dat niet gelijk te vermelden: Finding Nemo, heel even die vliegende pelicaan, dan even een stilstaand beeld en gelijk daarop de doorstart.
Dat zelfde bij Super 8: even een rijdende trein, dan kort een stilstaand beeld en de trein rijdt weer.
Finding Nemo heb ik nog niet afgespeeld maar Super 8 doet het prima bij mij.
Zit er misschien een vuiltje op je disc? (of vette vingers  :satisfied:)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Matthieu

Die disk is zeker VET. ;)
Bij mij op de HDD istie ook VET.

Automaat

@Quattron: nee, zo dom ben ik ook weer niet  ;)
Reading the HTForum is learning every day!!

HTip

Quote from: frankp on May 14, 2012, 16:03:26
@Htip
had jij nog verder contact gehad met jouw collega?
Yep! Hij wil er zeker even naar kijken.
Ik had je nog willen mailen, maar ik kon je e-mailadres niet vinden :unsure: Kan je dat sturen via PM of mail?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

joosty

#1182
Vandaag de Bluray ontvangen (sony) en hij werkt prima. Ik heb ook een sony (BDP-s480) speler, dus dat zou ook gewoon moeten werken natuurlijk.  ;)

Ik moet zeggen dat erg blij ben met deze HSDD, een prima selectie :clapping: Echt ongelooflijk wat een laag er in sommige stukken zit. Als binnenkort mijn buren een dagje weg zijn ga ik eerst eens een paar uurtjes voor de TV zitten.

Echt super geregeld deze  :worship: HSDD :worship:
Sony STR-DN1020, BDP-S480, KDL-55ex720
Harman Kardon HKTS-30
Klipsch SW-115

frankp

 :thumbs-up:
Goed om te horen dat ie bevalt, veel plezier ermee!!

Matthieu

Voor laag;
Mijn buren kwamen klagen toen we War Horse aan het kijken waren.
De schiet scenes en explosies op de achtergrond waren zo diep, dat toen ik hem zo zacht zette, dat de conversatie haast niet te horen waren, ze nog durfden te kloppen.
Ik kreeg dat voelbare laag niet weg sorry buuf.
Ik gebruik geen subwoofer maar heb wel zuilen die tot 18Hz gaan.
Misschien wel een mooie demo voor Disk 2.

Voor mooie beeld scenes gebruik ik ook vaak Star War IV, de 1e scene waar ze komen aanvliegen.
Die diep zwarte sterren en dan opeens door die zon verlichte schepen, en de lightsaber scene als ze arriveren.
Meestal ga ik dan weer door naar de scene waar Count Dooku binnen komt en na de lightsaber fight onthoofd word.

Ook de 2e disk van Fellowship of the Ring, waar ze in het bos de elfen tegen komen en meegaan naar Lady Caladriel.
De trap met al die lichtjes die ook evht licht geven met mijn projector.
(Deze scene bekeek ik altijd al op de DVD als ik een projector ging bekijken.)

De meeste andere scenes, zoals Batman Dark Night, staan nu ook op de Demo disk dus dat is wel echt heel makkenlijk.
Nogmaals bedankt Frank voor het maken en delen van jouw werk.
Echt supertof van jou.

Powerray

iemand tips voor het branden van de dl ? ik gebruik nero en kies voor bd-video en sleep gewoon de twee mappen erin maar dan geeft ie een foutmelding dat 2 bestanden niet kunnen opgenomen worden... Bijf lfe kan ik selecteren maar bij surround en picture niet dan gaat ie naar menu en begint ie direct af te spelen...

frankp

De foutmelding in Nero is normaal, geeft Nero altijd bij het branden van een BDMV-stijl Blu Ray.
Snap niet helemaal wat je met het andere bedoelt...

Martinus

Quote from: Powerray on May 18, 2012, 10:12:25
iemand tips voor het branden van de dl ? ik gebruik nero en kies voor bd-video en sleep gewoon de twee mappen erin maar dan geeft ie een foutmelding dat 2 bestanden niet kunnen opgenomen worden... Bijf lfe kan ik selecteren maar bij surround en picture niet dan gaat ie naar menu en begint ie direct af te spelen...

Welke nero? Sommige versies en downloads zijn slecht. Gebruik eens de gratis variant Imgburn. Daar heb ik alle 50 mee gebrand. De verbatim/oppo combo daargelaten, alles werkte.
............

frankp

***Het laatste nieuws***

De HSDD is Chamber of Dreams approved
:pompom: :pompom: :pompom:

CineSmurf

Bij mij doet de Verbatim schijf het trouwens goed in zowel de Oppo BDP-93 als de Panasonic BD80.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

frankp

Goed om te horen. Daar was ie inderdaad ook al eerder positief op getest.
En hoe bevalt de HSDD zelf?

CineSmurf

Quote from: frankp on May 21, 2012, 20:02:10
Goed om te horen. Daar was ie inderdaad ook al eerder positief op getest.
En hoe bevalt de HSDD zelf?

:clapping: ;D :hehe:  :devil:  :nopompom:  :pompom:  :tongue2: O0  :nowink:

Zoiets. Geweldig in één woord. Mijn zoon (9) wil tegenwoordig geen film meer kijken, maar demodisk...

De tweede is ter inspiratie voor een vriend die een huis met een kelder heeft gekocht.  :angel:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

frankp

Quote from: CineSmurf on May 21, 2012, 22:12:12
De tweede is ter inspiratie voor een vriend die een huis met een kelder heeft gekocht.  :angel:

Je bent 'm stiekem aan het besmetten met het welbekende virus  ;)

HTip

Quote from: frankp on May 21, 2012, 16:55:19
***Het laatste nieuws***

De HSDD is Chamber of Dreams approved
:pompom: :pompom: :pompom:
:clapping:

Absoluut! O0  :popcorn: :headbanging: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joep Hogenhout

Ik mis de film "Hero" toch wel in het lijstje "Surround"

En dan de scene met het gevecht in de regendruppels, super!

frankp

Als je dit nou een maandje of 4 geleden had geroepen.... ;)

Ik zal 'm t.z.t. eens opzoeken, misschien een leuke toevoeging mocht er een versie 2.0 van de HSDD gaan komen.

Matthieu

Gisteren nog eens gekeken naar de Demo's voor beeld kwaliteit.
Ik had zojuist mijn projector gecalibreerd.
Echt onwijs mooi hoor.

Surround word komende maand geplaatst, en dan gaan we dat eens uitvoerig beluisteren.

frankp

Vooral Baraka en Life geven hele mooie beelden en vooral mooie kleuren. Genieten inderdaad!

Maikelllll


frankp

Niet waar of bij wie, maar PM mij maar even  ;)