HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthieu


HTip

Quote from: frankp on May  9, 2012, 08:26:44
Die was inderdaad in het vorige (gesloten) topic ook al een keer voorbij gekomen.
Ben blij dat ik de naam niet zelf heb verzonnen...volgens mij kwam Htip met de naam  :D
:clapping: Toen was het nog HTSDD. Daar hadden de geleerden ook een leuke "disorder" bij verzonnen, maar ja dat kan je waarschijnlijk bij elke afkorting die je verzint :D

Quote from: HTip on May  8, 2012, 08:55:23
Ik heb een collega die erg goed is met Photoshop. Zal hem eens vragen...
Collega is ziek, dus wordt iets later voordat ik hem kan vragen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Maar het HT-virus kan wel leiden tot HSDD  :D :D :D
Wees gewaarschuwd  :P


Heeft ook geen haast, Philip. Misschien dat ik van het weekend zelf nog wel een uurtje of wat over heb en alvast een beginnetje maak.

Former member 78


HTip

Quote from: frankp on May  9, 2012, 12:03:11
Heeft ook geen haast, Philip. Misschien dat ik van het weekend zelf nog wel een uurtje of wat over heb en alvast een beginnetje maak.
Heb mijn collega vandaag even gesproken en hij wil er wel naar kijken. Ik zal je vanavond mailen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Driven2Shine

Afgelopen week de Sony schijf mogen ontvangen en w00t w00t de Dune MAX slikt hem :)
Nogmaals hartelijk dank.

rovinggecko

Heb de HSDD in een iso gebrand en speel die met deamon tools & powerdvd (in 7mc).
Werkt prima.

Ziet er machtig mooi uit en klinkt idemditto.  Mooi stukje werk, bedankt, kan er mooi m'n nieuwe set mee uit testen! Nu de sub nog voor maximale belevenis...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

skoebiedoe

Heb de Sony schijf ook ontvangen maar......no disk (en zelfs sneller als bij de verbatim)....
Heb de speler al ge-updated maar no go....(mi4 ghost protocol geeft ook no disk maar een andere blu ray speelt probleemloos...dus het ligt niet aan de speler. ;) )

frankp

Heel apart dat ie niet werkt, maar dat ligt dan toch echt aan je speler (lens). En blijkbaar is de sony dus ook niet de enige die niet werkt op jouw speler, dus
je zou het eens bij de fabrikant moeten navragen waar dat aan kan liggen.

Peerless Monster

Jajajajaja de Oppo 83 van mij leest de Sony in eerste instantie................. NIET in.... Hmmm unknown disc.
Open/close opnieuw gedaan. 2 seconden wachten en ja hoor! HIJ WERKT!!! SMAK!!!!

Heel erg leuk gedaan. Ik heb denk ik nog niet alle scenes gezien (stond te haar voor de kleine volgens de vrouw ;D).
Maar heel gaaf gedaan! Ik ben benieuwd of nu meerdere mensen goede ervaringen hebben met Sony en de Oppo?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

skoebiedoe

Quote from: frankp on May 12, 2012, 11:45:13
Heel apart dat ie niet werkt, maar dat ligt dan toch echt aan je speler (lens). En blijkbaar is de sony dus ook niet de enige die niet werkt op jouw speler, dus
je zou het eens bij de fabrikant moeten navragen waar dat aan kan liggen.

Hmmm zou me verb

StrayDog

De Sony doet het op mijn Samsung BD-C6900 ook niet.. komt met veel kreunen en 2 of 3 keer proberen wel tot aan het menu, maar dan gooit hij hem er uit.
Is wel al een verbetering tov. de Verbatim want die deed bij mij helemaal niks ;)

Jammer maar niks aan te doen denk ik behalve ander speler kopen (ga ik niet doen want hij wordt bijna nooit gebruikt), gelukkig kan ik de ISO wel gewoon op de Dune D1 afspelen.

Martijnst1990

Quote from: frankp on May  8, 2012, 22:08:05
Misschien nog wat vette vingers, maar de sjit is er vanaf gepoetst  :P

Heeft iemand misschien de Verbatim versie op een Sony BR speler geprobeerd? Zo ja, werkte het?
Hier beneden hebben we een Sony BD speler, daar kan ik hem wel op testen als dat nog nodig is. Alleen ligt de disc nu even bij een maat van me, dus moet even op zich laten wachten.

Wat de cover betreft, zou het graag doen, lijkt me erg leuk. Alleen.. heb ik photoshop nog nooit gebruikt dus word het wat lastig :D Maar ik las al dat een collega van Philip ernaar wil kijken  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Als je het nog even zou willen testen, heel graag!

skoebiedoe

Quote from: frankp on May 12, 2012, 11:45:13
Heel apart dat ie niet werkt, maar dat ligt dan toch echt aan je speler (lens). En blijkbaar is de sony dus ook niet de enige die niet werkt op jouw speler, dus
je zou het eens bij de fabrikant moeten navragen waar dat aan kan liggen.

Kleine update:

Nieuwe schijf van mi4 gekocht en deze speelt dus wel probleemloos af (dus lag het wel aan het schijfke en niet aan de speler ;) )

Wat betreft probleem hsdd is het voor mij nu ook opgelost.
heb mij gewoon een goedkoop spelerke aangeschaft (een sony dsp-s185) en daar werkt de sony hsdd dus wel probleemloos op. ;) (enkel de easteregg is niet aan te duiden met een dedicated speler )
Moet het enkel gewoon worden dat er lawaai klinkt tijdens het laden en inlezen van de schijf . ;)

master30

Hier speelt de nieuwe disk perfect op mijn oppo, laad lekker snel..

Het is een mooie demo disk, maar ik wil toch wat kritiek geven, dat  is wel positief bedoeld.
Ik ben blij met deze disk en dankbaar voor je moeite.

lfe menu; u571 eerste paar seconden geen geluid wel beeld

surround menu;, 'the amazing life" klappert hier tot in de fundering en had ik persoonlijk in het lfe menu gezet en niet in het surround menu

Als ik kies voor play all in het lfe menu dan werkt "next" niet
Ik vind het stuk van Cloverfield, veel te lang voor een demo disk, en dan werkt "next"ook niet, vandaar mijn vorige opmerking.

bedankt in ieder geval en op naar deel 2
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

motorfret

#1166
De download werkte in eerste instantie niet bij mij (speler:ps3), maar sinds vandaag mn Xtreamer sidewinder 3 mediaspeler binnen en hierop werkt alles prima.

Edit: helemaal vergeten te zeggen dat ik 'm geweldig vind....
equipment: just a bunch of stuff i like....

frankp

Quote from: skoebiedoe on May 12, 2012, 20:39:44
heb mij gewoon een goedkoop spelerke aangeschaft (een sony dsp-s185) en daar werkt de sony hsdd dus wel probleemloos op. ;) (enkel de easteregg is niet aan te duiden met een dedicated speler )

Goed om te horen dat je 'm wel kan spelen, maar het blijft raar dat ie het niet doet op de Oppo aangezien die bij anderen wel werkt.
De easter egg is zeker wel te vinden op een dedicated speler, je moet alleen even zoeken waar ie zit verstopt. Dat is nou juist het idee achter
een easter egg.

Quote from: master30 on May 12, 2012, 20:51:13
lfe menu; u571 eerste paar seconden geen geluid wel beeld

surround menu;, 'the amazing life" klappert hier tot in de fundering en had ik persoonlijk in het lfe menu gezet en niet in het surround menu

Als ik kies voor play all in het lfe menu dan werkt "next" niet
Ik vind het stuk van Cloverfield, veel te lang voor een demo disk, en dan werkt "next"ook niet, vandaar mijn vorige opmerking.

U571: de scene heeft meteen vanaf de 1e seconde geluid. Waar het aan kan liggen is het schakelen tussen audiostreams door de BR speler en de versterker, waardoor er een paar seconden geen geluid is. Heb ik ook bij sommige scenes als ik die speel via een BR speler

Amazing life: (THX scene) die past in meerdere categorieen, maar vond 'm het beste tot zijn recht komen in surround (ook kijkend naar een gelijke verdeling van
aantal scenes)

Cloverfield: Deze scenes zijn op dit moment DE scenes met het "beste" laag volgens de Master List of Bass van AVSforum. Vandaar dat deze zijn toegevoegd.

Het wel of niet kunnen skippen van scenes is niet door mij aan te passen. Dit is iets wat in Encore zit. Mocht er een versie 2 komen dan zal ik ook een ander programma gaan gebruiken waarmee dit soort zaken makkelijker in te stellen zijn. (learningcurve van zo'n programma is alleen gigantisch, dus zal nog wel even duren)

rallufff

Frank,

He gisteren the avengers 3D gezien in de bioscoop maar als er een 2e disc gaat komen dan weet ik zeker dat deze film daar ook op komt. Echt heel dik geluid zit er in die film.

Zet deze maar vast op je lijstje  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

frankp


skoebiedoe

#1170
Quote from: frankp on May 12, 2012, 11:45:13
Heel apart dat ie niet werkt, maar dat ligt dan toch echt aan je speler (lens). En blijkbaar is de sony dus ook niet de enige die niet werkt op jouw speler, dus
je zou het eens bij de fabrikant moeten navragen waar dat aan kan liggen.

Hij gaat  is binnen  voor nazicht. ;)

quattronl

Zaterdag de Sony disk binnen gekregen. Even snel in de Oppo gegooid (moest weg) maar hij deed het direct!  :pompom: :clapping:
Ik ga er nog wel een keer voor zitten maar voor nu ben ik blij  :clapping:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Quote from: quattronl on May 14, 2012, 10:21:48
maar voor nu ben ik blij  :clapping:

Ik ook  :D

@Htip
had jij nog verder contact gehad met jouw collega?

skyfox

Easter egg gevonden... Was een goed gevuld eitje. Erg van genoten!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Automaat

Sony schijf in de Oppo83 gedaan en het werkt op 2 scenes na: daar hapert het beeld en geluid even.
Reading the HTForum is learning every day!!