HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Quote from: HTip on April 24, 2012, 11:13:46
War of the Worlds is de verfilming van het hoorspel uit de jaren 30 wat door Jeff Wayne of muziek is gezet. Klinkt bekend? :D

Het hoorspel is van H.G. Wells, de versie op de HSDD is van Spielberg.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frankp

*herhaling*

Mocht de HSDD niet werken op jouw standalone BR speler, PM me dan even (als je dat nog niet hebt gedaan).



skyfox

Hophop, op weg naar huis! Ben benieuwd of de postbode een leuk pakketje voor mij heeft afgeleverd...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


skyfox

Yesyes!! Straks in de speler :D

Edit: net een half uurtje gekeken naar de diverse stukjes. Ik merkte dat bij veel stukjes mijn bluray speler (LG BD390) danwel mijn amp (Denon 2808) het lastig vind om het geluidssignaal te locken. Hierdoor schokt het geluid of is er helemaal geen geluid. Pulse werkte bijvoorbeeld perfect. Van Cloverfield werkte de helft van de filmpjes uitstekend en de helft had geluidsproblemen.

Wel heb ik, dankzij Pulse, voor het eerst sinds ik mn sub heb kunnen genieten van fysiek gevoel bij mn sub. Ik voelde de druk zich letterlijk in mn oren opbouwen. Echt ZO GAAF!!!!!

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om die audioproblemen te overwinnen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

frankp

De eerste Sony schijf wordt nu gebrand..... 8)

@skyfox
Dat meot dan toch in je BD speler zitten. Ik merk het bij mijn Philips ook dat bij sommige scenes eerst de Philips aan het bedenken is wat voor 'n audio formaat is en daarna moet de Marantz ook nog schakelen naar het juist formaat. Zo mis ik soms enkele seconden van een scene het geluid.
Weinig aan te doen vrees ik.
Mijn mediaspeler heeft hier dan weer geen last van...

Martinus

Ik ben inmiddels 50 disks verder en uitgebrand  O0

Ik ga straks de laatste 4 enveloppen in de bus gooien. Voor Daxie, die een oppo83 heeft, gaat er een andere dan verbatim heen. Ben benieuwd of dat idd de oplossing is.

@ de rest iedereen die nu nog een wil, graag Frank stalken.....  :coffee: :coffee: :coffee:
............

skyfox

Ik zal het beneden met de ps3 eens proberen. Goeie smoes voor een extra ps3 voor boven of een andere bd speler ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MegaJ

Ik heb een Verbatim gisteren ontvangen. Eerste keer pakte de PS3 hem niet, na even hijgen op het schijfje en beetje poetsen 8) pakte de PS3 hem wel.

Leuke disc!
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K


Matthieu

Quote from: MegaJ on April 25, 2012, 12:43:59
Ik heb een Verbatim gisteren ontvangen. Eerste keer pakte de PS3 hem niet, na even hijgen op het schijfje en beetje poetsen 8) pakte de PS3 hem wel.

Leuke disc!

Dat is heel raar, maar dat heb ik heel vaak met DVD's.
Als ze net gebrand zijn, lijkt het wel of er rest inkt op de schijf zit dat weggepoetst moet worden, niet zichtbaar overigens.
Ze werken dan niet goed tot je ze schoon poetst.
Terwijl ze toch steriel uit de spindel komen.

skyfox

Dan ga ik mijn schijfje ook eens poetsen en nogmaals in de LG speler proberen. Ben erg benieuwd naar het effect!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martinus

Quote from: Matthieu on April 25, 2012, 14:41:01
Terwijl ze toch steriel uit de spindel komen.

jij weet niet wat ik er mee gedaan heb  :devil: :devil: :devil:
............

Peerless Monster

Quote from: Matthieu on April 25, 2012, 14:41:01
Dat is heel raar, maar dat heb ik heel vaak met DVD's.
Als ze net gebrand zijn, lijkt het wel of er rest inkt op de schijf zit dat weggepoetst moet worden, niet zichtbaar overigens.
Ze werken dan niet goed tot je ze schoon poetst.
Terwijl ze toch steriel uit de spindel komen.

Zie ik daar een powerbuy voor een Nespa opdoemen? ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on April 25, 2012, 14:48:14
Zie ik daar een powerbuy voor een Nespa opdoemen? ;)
:clapping: Zullen we die test nog een keer doen? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe


Peerless Monster

Quote from: HTip on April 25, 2012, 14:52:31
:clapping: Zullen we die test nog een keer doen? ;D

10 uit 10? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Matthieu

Dan moet zo'n Nespa wel de helft minder gaan kosten hoor. ;)
Maar dan schrijf ik me wel in.

Ik moet hem na het behandelen van al mijn DVD's CD's Blu-Ray's en AAALLLLLEEEE kopieën meteen terugsturen voor een nieuwe lamp.


Kjelt

Een kopie en een nespa zijn geen goede combi, tenzij je natuurlijk door de schijf wilt heenkijken.

Matthieu

Ik vond het ook al raar want als je een recordable CD of DVD in de zon laat liggen verdwijnt alle inkt na een tijd.
Een vriend van mij had een boek voor de helft op een CDR liggen op zijn raamkozijn.
Na een tijdje was de niet bedekte laag helemaal blanko.
Dat zal dan wel door het UV komen, maar toch.
Volgens mij is zo'n Nespa juist bedoeld om de persing van schijfjes perfect door te stralen.

Toch zie je dat de reviewer hier veel copy's heeft belicht en dat het scheen te helpen:
http://www.hifi.nl/recensies/3672/Nespa-Professional-Optical-Disc-Finalizer.html

Peerless Monster

Quote from: Matthieu on April 25, 2012, 19:49:27
Ik vond het ook al raar want als je een recordable CD of DVD in de zon laat liggen verdwijnt alle inkt na een tijd.
Een vriend van mij had een boek voor de helft op een CDR liggen op zijn raamkozijn.
Na een tijdje was de niet bedekte laag helemaal blanko.
Dat zal dan wel door het UV komen, maar toch.
Volgens mij is zo'n Nespa juist bedoeld om de persing van schijfjes perfect door te stralen.

Toch zie je dat de reviewer hier veel copy's heeft belicht en dat het scheen te helpen:
http://www.hifi.nl/recensies/3672/Nespa-Professional-Optical-Disc-Finalizer.html

Het resultaat van een CA-plate is velen malen groter dan zo'n Nespa ...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Matthieu

Maar zo'n CA-plate is toch geen vervanging voor een Nespa?

De Nespa zorgt ervoor dat de putjes die geperst zijn, maar niet helamaal netjes zijn gedaan, alsnog helemaal perfect worden doorgestraald.
Als die CA-Plate zo'n verbetering geeft, dan is dat nog steeds een Add boven de Nespa, en geen vervanging van,...

Ik vraag me alleen af, of zo'n CA-Plate ook werkt, als ik het onder mijn stapel apparatuur  zet, terwijl het in mijn kast staat.
Dan staat het nog steeds onstabiel op hout.
Volgens mij moet ik die CA-Plate dan op mijn tegelvloer zetten en dan mijn apparatuur daarop.
Dat gaat mijn vrouw niet leuk vinden hoor. ;D

Kjelt

Ik ben zojuist thuis gekomen daar lag een envelop op me te wachten.
In de envelop de demodisk op een Sony 25GB disk, deze in de Oppo BDP-83 gestopt en.... hij werd na 4 seconden al herkend als BDMV disk en startte op.  :pompom:  :clapping:  :thumbs-up:
Daarna heb ik enkele fragmenten gekozen en het begin van deze draaiden allen prima. Ik zal later vanavond nog eens uitgebreider testen of de haperingen in beeld/geluid in sommige fragmenten nu ook weg zijn maar het ziet er heel goed uit.

Automaat

@Kjelt: dat is gek! Mijn Oppo BDP-83 laat in het display ook BDMV zien maar direct daarna gaat de lade open.
Heb jij daar misschien een verklaring voor?
Reading the HTForum is learning every day!!