HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skoebiedoe

Dacht ga de blu ray eens effe bekijken....steek hem in de speler....loading verschijnt op het schermpje.....en dan.....no disk... :wacko: :o :(

Soit niet getreurt...schijfje weer uitgeworpen....effe de leeskant afgekuist ( ge weet wel gewoon tegen de blouse )...schijfje er terug in.....loading....en zie daar...het wonder geschiede....we hadden zicht op het menu. :pompom:

Soit,voor de rest niet echt problemen gehad enkel bij de scene van Avatar staat het beeld te trillen en heeft soms blokvorming.
Soms kreeg ik wel de indruk dat het geluidspoor wel harder klonk dan in de film....en anders moet ik ze nog eens bekijken.;)

Ik speel mijn schijfjes af op een Marantz UD8004.

Sonic Circle


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Firmware hier geupgrade: bdp83-59-0117
Zelfde euvel... He jammer, vanavond weer geen hsdd ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Hier hetzelfde helaas  :(
Ik heb nu van alle drie de devices in de Oppo (MCU,loader en main) de laatste firmwares erin ziten dus ben helemaal bij. De Verbatim wil niet gelezen worden, hij blijft spinnen, up down snelheid, je hoort hem ook read pogingen doen maar blijft in de stand loading staan.
De Sony draait meteen en speelt meteen af.

Driven2Shine

Hmm die van mij is ook met geen mogelijkheid af te spelen helaas in een Dune MAX.
laatste beta firmware er op gezet helaas nog niks.

Duurt ongeveer een minuut of 5 nadat de tray dichtgaat voordat de Dune reageert voordat ik de disc weer kan uitwerpen  :(
Zal morgen de PS3 eens proberen.

quattronl

Quote from: Peerless Monster on April 20, 2012, 23:00:33
Firmware hier geupgrade: bdp83-59-0117
Zelfde euvel... He jammer, vanavond weer geen hsdd ;D
Bummer.

't Moet gewoon aan het merk schijfje liggen, was vroeger bij DVD's ook regelmatig zo.

Typisch dat ie het ook niet op een Dune Max doet...
PS3 geeft geen problemen, draait vlekkeloos.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RonG

Vandaag de BR gedraaid op mijn Dune B1. Werkte zonder problemen :)

erwinh

Op de Oppo nog steeds nix, ook wrijven helpt niet  ;) Echter op de PS3 doet ie ineens wel wat. Geen idee waarom nu wel. Niets veranderd aan settings oid. Echter geluid is bij afspelen erg inconstitent. Eerste keer FN ok, tweede keer niet, dan alleen stereo, vergeet dan het LFE effect. Flying Daggers ok. The international, geen surrounds. U539 oid  ;D niet zo indrukwekkend als het origineel. Kortom ik weet niet wat ik van die geluidssporen moet vinden. Beeld is top (PS3 niveau) Vooral het menu is prachtig. Verdiend vlgs mij een betere schijf om op gebrand te worden  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

drees62

Speelt hier zonder problemen op een 'old skool' Panasonic BD-60 van zo'n 3 jaar oud.

Gave disk, bedankt voor het vele werk!

Martijnst1990

Gister binnen gehad en gelijk even getest natuurlijk :) Echt fantastisch, Frank en de rest! Speelt hier zonder problemen op een Panasonic BD-35. Moet alleen nog even goed zoeken naar de easter eggs, want ik mis nu nog die prachtige DTS trailer met de dirigent :D

Ben niet echt bekend met easter eggs, maar zit zoiets gewoon ergens in het menu verstopt die je vind door door het menu te switchen of iets dergelijks?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Ik hoop dat de HSDD het dan wel doet in mijn Oppo 83. Ik wel de SE+TUC, dus ik heb goede hoop voor de M&G. Ook nog een PS3 en nog een Panasonic BD35 als het echt niet gaat.

@frankp: Misschien een idee om een paar HSDD's van verschillende merken te maken voor de M&G?

@erwinh: Hoe staan de instellingen van je PS3? Misschien dat je wat hebt aan dit draadje: http://www.hometheatershack.com/forums/blu-ray-dvd-disc-media-players/55735-how-properly-set-up-your-sony-ps3-blu-ray-player.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Super initiatief. Ik ben wel heel erg benieuwd na het lezen van al die positieve reacties.

Misschien een leuk fragment voor de volgende, Space Station 3D uit 2002 de scene dat de Russische raket word gelanceerd, WOW  :headbanging:. Heel gaaf voor de LFE en voor de surrounds.

frankp

Ik heb speciaal voor Verbatim gekozen omdat die altijd een prima kwaliteit schijfje leveren voor een goed prijs.
Ik vind het ook heel raar dat op de ene Oppo de schijf het wel doet en op de andere niet.
Ik ga even een sony 25Gb schijfje halen en dan laten testen door Kjelt.

@Htip
Dat was ook al mijn idee. Ik neem ook mijn BD-RE's mee, dan hebben we 3 verschillende merken, dan moet 1 het zeker doen.

@skoebiedoe
Je merkt nu pas dat de volumes zachter of harder zijn omdat de geluidsniveaus ook echt verschillen bij de scenes. NOrmaal als je een film kijkt dan heb je de hele
film hetzelfde niveau. Het volume is trouwens door mij niet aan te passen, dus bij een dergelijke demoschijf zal altijd niveauverschillen houden.

HTip

Quote from: frankp on April 21, 2012, 09:18:29
@Htip
Dat was ook al mijn idee. Ik neem ook mijn BD-RE's mee, dan hebben we 3 verschillende merken, dan moet 1 het zeker doen.
:worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Driven2Shine

Zojuist nog even getest nadat de Dune MAX even van de stroom is geweest (wil soms op onverklaarbare wijze nog wel eens helpen) maar helaas.
Hij blijft na 3 ~ 5 minuten ratelen zeggen dat er geen disc in de speler zit.

Daarna even in de PS3 geprobeerd en ook die heeft er moeite mee met laden maar speelt hem uiteindelijk wel af.

De AVS schijf doet het wel prima in de Dune MAX maar die kon ik zo snel even niet vinden om te bekijken van welk merk de schijf is.

erwinh

Quote from: HTip on April 21, 2012, 07:09:45
@erwinh: Hoe staan de instellingen van je PS3? Misschien dat je wat hebt aan dit draadje: http://www.hometheatershack.com/forums/blu-ray-dvd-disc-media-players/55735-how-properly-set-up-your-sony-ps3-blu-ray-player.html
Dank je wel, ik ga de instellingen nog even langslopen. Goed idee om verschillende schijfjes te proberen. Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de sony schijf.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frankp

Wat ook nog eens een verschil zou kunnen maken in leesbaarheid is misschien het volgende:

Martinus heeft zijn schijven gebrand met een brander op 6x schrijfsnelheid.
Mijn brander kan max 2x schrijfsnelheid aan.
Dit zou best eens van invloed kunnen zijn op leesbaarheid.

Peerless Monster

Quote from: frankp on April 21, 2012, 11:15:08
Wat ook nog eens een verschil zou kunnen maken in leesbaarheid is misschien het volgende:

Martinus heeft zijn schijven gebrand met een brander op 6x schrijfsnelheid.
Mijn brander kan max 2x schrijfsnelheid aan.
Dit zou best eens van invloed kunnen zijn op leesbaarheid.

Dat zal het wellicht zijn.. ;D
Sommige spelers kunnen daar niet tegen blijkbaar....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

john2910

Ik had hem al gedownload maar gister de bluray schijf geprobeerd.

Hij deed het prima op mijn oppo bdp93.

Het blijft een heerlijke schijf..... :popcorn:

mikeske

Die van mij is gisteren aangekomen ( belgie ), direct in de marantz bd7004 gegooid en  O0 O0 O0

Echt super  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost


Driven2Shine

Valt er nog iets te regelen voor een schijf gebrand op 2x :)

De AVS disc deed het prima namelijk.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

john2910

Quote from: frankp on April 21, 2012, 13:02:53
Een gewone?

:thumbs-up:

Ja de gewone versie met de laatste beta firmware(warmme je nog wel de 3d iso bestanden mee kan afspelen)

Echt een zeer mooie disk..... ;)

frankp

Quote from: Driven2Shine on April 21, 2012, 16:27:31
Valt er nog iets te regelen voor een schijf gebrand op 2x :)

De AVS disc deed het prima namelijk.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

2x en de AVS hebben niets met elkaar te maken, omdat het om een ander merk schijfje gaat/ging.
Die AVS had ik op een Sony 50GB BD-R gebrand.

Ik ben vandaag op zoek geweest naar Sony 25GB BD-R's maar nergens te vinden. Ik ga eerst met Kjelt proberen of deze wel werken en dan komt
er wel een aanbieding richting de Oppo gebruikers.