HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

Quote from: Kjelt on April 20, 2012, 15:44:51
Je hebt de AVS demo op een Sony gebrand die deed het inderdaad wel  ;)
klote verbatims :)

omruilen is lastig.....
............

FvP

Quote from: Kjelt on April 20, 2012, 15:44:51
Je hebt de AVS demo op een Sony gebrand die deed het inderdaad wel  ;)

Ben ik blij dat we hier al jaren geen optische media meer gebruiken :) Doet me denken aan de zooi met diverse merken DVD+R/DVD-R ... en dan geen garantie dat het met alles speelt.

frankp

Quote from: Kjelt on April 20, 2012, 15:44:51
Je hebt de AVS demo op een Sony gebrand die deed het inderdaad wel  ;)


Ah sony.
En die verbatim die doet het bij jou ook niet Kjelt?

*edit*
Dat waren ook nog eens 50Gb schijfjes....

Pinohelmond

Quote from: Martinus on April 20, 2012, 15:31:45
lijkt me stug dat het aan de uitgangen ligt, als die überhaupt de disc niet speelt, dan heeft die nml geen geluid hoeven produceren etc.

Dat zeg ik toch?  ;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

evilniek

Quote from: Klinkt Beter on April 20, 2012, 15:43:05
Wat is er dan zo bijzonder aan een oppo tov een htpc met tmt 5 of jriver en een degelijke hdmi 1.4 kaart of een goede HDI dune ?
Hebben ze andere mpeg/avc/h264 decoders die het beeld extra pimpen? Of wat doen ze dan kwa post-processing waardoor het beeld subjectief beter is ?



Ik zou haast willen zeggen "daar heb je hem ook weer met z´n htpc" ik maak maar een grapje hoor.  ;)
Ik wil niet beweren dat ik Oppo overduidelijk beter vind dan, bvb mijn Dune BD Prime 3.0, ik heb wel is een beetje vergeleken maar echt een verschil zag ik niet. Interessant is overigens wel dat Oppo een van de "zuiverste" spelers, wat betreft software implementatie, is. OPPO is eerder een voorbeeld voor hoe het wél moet, kwa beeld bewerking, of eigenlijk het ontbreken van beeldbewerking.

http://www.hometheaterhifi.com/technical-articles/1296-blu-ray-player-hdmi-benchmark-introduction.html?start=3

Vandaar mijn wijze woorden.  ;)

De schijf is in aantocht!  :popcorn:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

drees62

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 11:46:19
Zit nu even in Picture te kijken.
Bij Baraka werd ik heel gelukkig van mijn tv.

Wat een asociaal scherp beeld! :D

Baraka had ik al op BD, echt iets heel bijzonders! Geloof dat dit HD in 8K is. Moet je dat eens op een beamer kijken  ;)

Disk hier vandaag ook op de mat, vanavond party-time!
De download deed het op mijn Mede8er 400X mini helaas niet goed. Kon wel scenes aanklikken maar geen menu en behoorlijk schokkerig en niet sync met geluid.

erwinh

Quote from: Automaat on April 20, 2012, 15:05:46
Ik geef aan de BDP-83, niet de SE uitvoering dus.
En ik geef aan dat mensen er rekening mee moeten houden dat er een kans is dat de BR niet speelt. Ik zeg niet dat de BR per definitie niet speelt.
Ga er maar vanuit, die van mij ook niet! :(
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

erwinh

Quote from: Martinus on April 20, 2012, 15:59:26
klote verbatims :)

omruilen is lastig.....

Kan je niet een nieuwe op Sony organiseren  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Dekay

Ik heb de disc vandaag mogen ontvangen! Enorm bedankt, ziet er erg mooi uit allemaal. Een tip mijnerzijds voor een volgende versie (ik weet niet of het al benoemd is, ik heb niet het hele topic gelezen), de stukjes stoppen nu wel erg abrupt. Misschien is het mooi om een fade-out te maken en dan als het volgende filmpje start iets van de cover laten zien van de film, zodat het niet van 'speel stukje' 'stop' 'speel stukje' is, maar 'speel stukje' 'fade out' 'cover' 'speel stukje', zodat het iets vloeiender over gaat in het volgende filmpje. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :P

Anyway, erg gave disc verder! Geweldig mooi :) chapeau!

Overigens heb ik de disc op een Marantz UD5005 afgespeeld, ging prima!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

Murzeltje

Ik hoor iedereen maar over die paaseieren, maar zijn die ook te ontdekken cq. af te spelen als de PS3 gebruikt word?
Ik kan niks anders kiezen dan de menukeuzes, nergens zie ik iets waarvan ik denk "Oh! daar kan ik ook klikken!"   :confused:
Onkyo TX-NR609, surround sound dmv 4 JVC melkpakjes + 1 JVC Sub..

FvP

Quote from: Murzeltje on April 20, 2012, 17:46:23
Ik hoor iedereen maar over die paaseieren, maar zijn die ook te ontdekken cq. af te spelen als de PS3 gebruikt word?
Ik kan niks anders kiezen dan de menukeuzes, nergens zie ik iets waarvan ik denk "Oh! daar kan ik ook klikken!"   :confused:

ja, zonder muis of pointer werkt het ook, maar lastiger om te vinden


Martinus

Quote from: erwinh on April 20, 2012, 16:50:04
Kan je niet een nieuwe op Sony organiseren  ;)

Heb geen sony liggen, wel el cheapo mediarange die het bij mij ook prima doet....
............

skoebiedoe

Ben juist thuis en de blu ray is dus aangekomen.

Straks testen,nu eerst eten.;)

erwinh

Quote from: Martinus on April 20, 2012, 17:58:52
Heb geen sony liggen, wel el cheapo mediarange die het bij mij ook prima doet....
Het gaat er juist om een te bakken die het wel goed doet  O0
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frankp

@Dekay
Het zou inderdaad veel mooier zijn, maar helaas onmogelijk. Om dat te creeren moet je de scenes/streams gaan editten en daarna opnieuw encoden. En encoden betekent verlies van kwaliteit aangezien er niet echt programma's vrij verkrijgbaar zijn die VC1 streams en HD audio uit kunnen spugen.

@de oppo owners
Ik ben er even over aan het denken om tegen kostprijs de sony-versies aan te gaan bieden (dus schijfje+verzending) voor de "normale" oppo-bezitters.
Mocht er iemand zijn die dit als eerste wil testen, PM me dan even.

Martinus

Quote from: erwinh on April 20, 2012, 18:18:27
Het gaat er juist om een te bakken die het wel goed doet  O0

Juist, maar blijkbaar is de oppo gevoelig voor de dye die de br fabrieken gebruiken. Ik had stiekum gehoopt dat dit gedonder nu over was. De mediarange werkt ongetwijfeld. Die van verbatim zijn van organisch materiaal. Alles spelers en brander na 2010 zouden hier mee om moeten kunnen gaan. Ofwel ben die teleurgesteld in product als de oppo, die zogenaamd alles zou slikken. Ben benieuwd wat de lasermakelij is van de oppo, blijkbaar is of de fout correcte te scherp, of de laser te slap.

@ frank, als je hulp nodig hebt zal ik je weer bij staan.
............

blue-eyes

Quote from: frankp on April 20, 2012, 19:40:09

@de oppo owners
Ik ben er even over aan het denken om tegen kostprijs de sony-versies aan te gaan bieden (dus schijfje+verzending) voor de "normale" oppo-bezitters.
Mocht er iemand zijn die dit als eerste wil testen, PM me dan even.

Ik wacht even af, ga eerst zelf wel even testen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

master30

Vandaag ook de disk ontvangen.
Helaas blijft hij maar spinnen in mijn oppo en werpt hem dan uit. 
Als ik de disk bekijk is hij nog niet voor de helft gebrand.
Is dit wel goed?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Peerless Monster

Quote from: master30 on April 20, 2012, 20:34:35
Vandaag ook de disk ontvangen.
Helaas blijft hij maar spinnen in mijn oppo en werpt hem dan uit. 
Als ik de disk bekijk is hij nog niet voor de helft gebrand.
Is dit wel goed?

Mijne ook.
Wil nog even de firmware vanAvond updaten...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

quattronl

Quote from: master30 on April 20, 2012, 20:34:35
Als ik de disk bekijk is hij nog niet voor de helft gebrand.
Is dit wel goed?
Mijn schijfje lijkt voor 90% gebrand.
Tenminste, zie alleen aan de buitenste rand een andere, donkere, kleur dan de rest.

@master30: ik heb ook nog oude fw. Ben benieuwd of de nieuwste fw bij jou effect heeft. Please let us know.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Quote from: master30 on April 20, 2012, 20:34:35
Als ik de disk bekijk is hij nog niet voor de helft gebrand.

Kan kloppen, is mij ook opgevallen, maar als je goed kijkt is er een donkere "ring" tot ongeveer de helft en dan een lichtere ring tot op 90%.

Op dit moment heb ik Kjelt als tester voor de Oppo, met quattronl als backup.

audiosurfer

Zijn er al mensen die hem gezien hebben op een Oppo 93? Daar draai ik vanaf morgen mee namelijk...
Op mijn panasonic draait de disc zonder problemen.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Automaat

Als je nog een Oppotester wenst, mogelijk dat ik je ook van dienst zijn.
Reading the HTForum is learning every day!!

Sonic Circle

In mijn Oppo BDP-83 werkt hij prima.

Overigens nu wat meer stukken gezien. Chapeau, toch wel indrukwekkend hoor!

frankp

Tnx Sonic  8)

Heb jij trouwens een gewone Oppo of een SE/TUC?