HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Easter Egg 2013 hè  :P

Er zijn nog fysieke exemplaren over mensen, dus mocht je nog mee willen doen, PMen maar!!

quattronl

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 11:46:19
Zit nu even in Picture te kijken.
Bij Baraka werd ik heel gelukkig van mijn tv.

Wat een asociaal scherp beeld! :D
Baraka is dan ook een waanzinnig mooie film/docu (beeld, geluid, boodschap). Is voor mij, samen met The Dark Knight, referentiemateriaal en liet ik altijd aan mensen zien die zich afvroegen of blu-ray nou echt zoveel mooier/beter als dvd is  8)
Mja, daar hebben we nu dus de HSDD voor  :pompom:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Former member 78

De HSDD is idd nu mijn referentie!

Al zit in de surround sectie meer laag dan in het LFE :P

FvP

Je kan ook gewoon alle files uit de stream folder afspelen, de easter egg zal er wel tussen staan :)

WickedGame

Quote from: Klinkt Beter on April 20, 2012, 13:54:05
Je kan ook gewoon alle files uit de stream folder afspelen, de easter egg zal er wel tussen staan :)

Hoe wilde je dat doen met alleen een Blu-Ray speler en geen mogelijkheid tot blu-ray in een pc af te spelen?  ;D

FvP

voila



2x DTS easter
1x Dolby easter
1x THX easter

En ja, één van de DTS is een bitrate killer

StefaanD

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 11:46:19
Zit nu even in Picture te kijken.
Bij Baraka werd ik heel gelukkig van mijn tv.

Wat een asociaal scherp beeld! :D

Heb deze origineel op BD, niet alleen het beeld is "asociaal" scherp ook het geluid is dat  :thumbs-up:  Namelijk de enige BD die 'k heb met een 96kHz 24 bit soundtrack ( DTS-HD MA )


FvP

easter ook gevonden

is idd gewoon niet erover kijken, staat zo plain in view

FvP

Grappig DTS cymatics :)

Zit ook in onze 432 workshop ....

FvP

Enkele aanraders voor 1.1 versie:

- Watchmen extended versie, scene die begint met de muziek van koyaanisquatsi en eindigt met het accident in de intrinsic field generator (deze is jarenlang onze demo geweest), bvb de extreme kick als de deur dichtgaat, enkel voor goede sets

- het opensource filmpje Big Buck Bunny, op een goede sub is de kick zeer droog, op een slechte sub klinkt de kick bol (als de knaagdieren nootjes naar het konijn gooien)
wij gebruiken dit om de goede van mindere subs te onderscheiden

- het concert op het einde van avalon, tot aan de scene waar de shootout plaatsvindt, het pistool is extreem kort en droog en de attack is extreem

- kung fu hustle: de scene die begint in een winkeltje en eindigt op het plein waar ze tegen de twee kerels met een soort snaarinstrument vechten, deze is extreem

Martinus

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 12:21:40
De HSDD is idd nu mijn referentie!

Al zit in de surround sectie meer laag dan in het LFE :P

welke dan?
............

Automaat

Voor die mensen die hun regiovrije Oppo BDP-83 toen bij LivingCinema hebben gekocht: houd er rekening mee dat de BR niet speelt!
Reading the HTForum is learning every day!!

daxie

Quote from: Automaat on April 20, 2012, 14:42:38
Voor die mensen die hun regiovrije Oppo BDP-83 toen bij LivingCinema hebben gekocht: houd er rekening mee dat de BR niet speelt!

Zeker van dat het probleem enkel en altijd bij die machines voorkomt?

Pinohelmond

Quote from: Automaat on April 20, 2012, 14:42:38
Voor die mensen die hun regiovrije Oppo BDP-83 toen bij LivingCinema hebben gekocht: houd er rekening mee dat de BR niet speelt!

Die van mij (SE) komt ook van LivingCinema vandaan en doet het gewoon..
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frankp

Ik denk dat het vooral gaat om de niet SE versies waar de disc niet op speelt.

Automaat

Ik geef aan de BDP-83, niet de SE uitvoering dus.
En ik geef aan dat mensen er rekening mee moeten houden dat er een kans is dat de BR niet speelt. Ik zeg niet dat de BR per definitie niet speelt.
Reading the HTForum is learning every day!!

PVL

Ontvangen! :worship:

Vanavond is mijn vrouw niet thuis... Even mijn twee dochters een ijsje laten halen in de stad en dan knallen maarrrrr   ;)

Bedankt!
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

quattronl

Quote from: Automaat on April 20, 2012, 14:42:38
Voor die mensen die hun regiovrije Oppo BDP-83 toen bij LivingCinema hebben gekocht: houd er rekening mee dat de BR niet speelt!
En waar zit 'm dat dan in?
En belangrijker: hoe is het te fiksen?  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

daxie

Quote from: Automaat on April 20, 2012, 15:05:46
Ik geef aan de BDP-83, niet de SE uitvoering dus.
En ik geef aan dat mensen er rekening mee moeten houden dat er een kans is dat de BR niet speelt. Ik zeg niet dat de BR per definitie niet speelt.

Dat zegt je zin hierboven wel degelijk...

"houd er rekening mee dat de BR niet speelt!"

Ik mis 'misschien' of 'wellicht' of 'waarschijnlijk' 'mogelijks' (you get the point).

Als de mijne binnen is zal ik eens kijken op mijn bdp83 non SE van livingcinema

Pinohelmond

Quote from: frankp on April 20, 2012, 15:03:25
Ik denk dat het vooral gaat om de niet SE versies waar de disc niet op speelt.

Misschien omdat de SE versie iets nieuwer is? De SE beschikt over nieuwere en betere analoge uitgangen maar verder is er geen wezenlijk verschil met een normale uitvoering.

Desalniettemin: Balen als de disc het niet doet in welke speler dan ook.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martinus

Quote from: Pinohelmond on April 20, 2012, 15:19:23
Misschien omdat de SE versie iets nieuwer is? De SE beschikt over nieuwere en betere analoge uitgangen maar verder is er geen wezenlijk verschil met een normale uitvoering.
Desalniettemin: Balen als de disc het niet doet in welke speler dan ook.

lijkt me stug dat het aan de uitgangen ligt, als die überhaupt de disc niet speelt, dan heeft die nml geen geluid hoeven produceren etc.
............

frankp

Hoe dan ook het blijft vervelend voor de Oppo bezitters. Denk je de perfecte speler te hebben en dan vreet ie nog niet alles.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld een Sony schijfje wel ineens werkt. Deze hebben volgens mij een andere kleur beschermlaag en dat zou zomaar het verschil kunnen maken.

FvP

Quote from: frankp on April 20, 2012, 15:36:06
Hoe dan ook het blijft vervelend voor de Oppo bezitters. Denk je de perfecte speler te hebben en dan vreet ie nog niet alles.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld een Sony schijfje wel ineens werkt. Deze hebben volgens mij een andere kleur beschermlaag en dat zou zomaar het verschil kunnen maken.

Wat is er dan zo bijzonder aan een oppo tov een htpc met tmt 5 of jriver en een degelijke hdmi 1.4 kaart of een goede HDI dune ?
Hebben ze andere mpeg/avc/h264 decoders die het beeld extra pimpen? Of wat doen ze dan kwa post-processing waardoor het beeld subjectief beter is ?


Kjelt

Quote from: frankp on April 20, 2012, 15:36:06
Hoe dan ook het blijft vervelend voor de Oppo bezitters. Denk je de perfecte speler te hebben en dan vreet ie nog niet alles.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld een Sony schijfje wel ineens werkt. Deze hebben volgens mij een andere kleur beschermlaag en dat zou zomaar het verschil kunnen maken.
Je hebt de AVS demo op een Sony gebrand die deed het inderdaad wel  ;)