HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Vandaag de "disk" via mijn nieuwe  popcorn a300 vanaf de nas gestreamd.
Ik was al onder de indruk van de disk gestreamd via mijn pc maar dit is nog stuk heftigger :).
Ik kom er nu pas achter dat ik nu al maanden via mijn pc  zeer waarschijnlijk veel te weinig LFE hebt. Ik denk dat het 6 of 10db scheelt. Ik moet maar eens op onderzoek uitgaan.

FvP

Quote from: eduard on April 19, 2012, 23:08:04
Ik kom er nu pas achter dat ik nu al maanden via mijn pc  zeer waarschijnlijk veel te weinig LFE hebt. Ik denk dat het 6 of 10db scheelt. Ik moet maar eens op onderzoek uitgaan.

10dB offset is dit, zie dolby standaard oa

rallufff

De scene van Pulse maakt eigenlijk vrijwel geen indruk.... Ben ik de enigste of...?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

eduard

Bedankt Frederick ik dacht dat dit ondertussen niet meer nodig was. Ik zal de input waar mijn pc op zit dus maar een boost geven van 10db.

Former member 78

Quote from: rallufff on April 20, 2012, 00:11:31
De scene van Pulse maakt eigenlijk vrijwel geen indruk.... Ben ik de enigste of...?

Zit zowat het meeste laag in.
Heb 'm echt zachter gezet met Pulse.

Kjelt

Quote from: rallufff on April 20, 2012, 00:11:31
De scene van Pulse maakt eigenlijk vrijwel geen indruk.... Ben ik de enigste of...?
Tot welke frequentie kan je subwoofer en of luidsprekers gaan?

frankp

Pulse is inderdaad zo laag dat als je sub niet onder de 20Hz kan dat je er dan vrij weinig van merkt.

Quote from: bertje on April 19, 2012, 22:59:54
(Klein puntje, als je naar het popupmenu gaat beweegt de voorkeuze niet naar het huidige hoofdstuk maar blijft standaard op de meest rechtse optie staan, zou logisch zijn als deze naar het huidige hoofdstuk beweegt.)     

Helaas de limitaties van de popup specs, niets aan te veranderen.

Quote from: bertje on April 19, 2012, 22:59:54
Mijn Oppo (regiovrije SE) leest hem vlot in, en speelt hem soepeltjes af voor zover ik heb gezien, erg vreemd...

Ik denk dat hier het verschil in zit: iedereen die een SE versie heeft van de Oppo kan 'm wel afspelen, maar degenen met een "gewone" Oppo dus niet.
Wat is er anders aan de SE dan aan de gewone versie?

erwinh

Quote from: frankp on April 20, 2012, 08:13:19

Ik denk dat hier het verschil in zit: iedereen die een SE versie heeft van de Oppo kan 'm wel afspelen, maar degenen met een "gewone" Oppo dus niet.
Wat is er anders aan de SE dan aan de gewone versie?
Dacht ik ook, maar gek is het wel. Oppo was juist de alleseter onder de spelers. Firmwareversie is het ook niet. Mijn Oppo heeft de laatste versie onlangs ge-updated. Nee deze schijf speelt niet op alle spelers, lijkt het. Tenzij iemand nog een idee heeft? Maar bij mij speelt hij zelfs niet goed op de PS3, en daarover heb ik tnt geen klachten gelezen. Volume is veel te laag, waardoor het hele effect weg is. Heel gek.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frankp

Mocht er iemand in de buurt wonen met een gewone Oppo 83, meldt je dan even. Ik heb nog BD-RE's liggen van andere merken. Wil graag eens proberen of dat het merk schijfje verschil maakt.

audiosurfer

Quote from: frankp on April 20, 2012, 08:13:19
Pulse is inderdaad zo laag dat als je sub niet onder de 20Hz kan dat je er dan vrij weinig van merkt.

Dus mijn BK XXLS gaat gewoon niet laag genoeg? Hij gaf wel een trillend geluid, alsof er iets los zat. Ik schrok er in eerste instantie van, maar bij de overige scenes deed die het perfect, dus had al snel het vermoeden dat 'Pulse' te laag ging ;D!

Quote from: rallufff on April 20, 2012, 00:11:31
De scene van Pulse maakt eigenlijk vrijwel geen indruk.... Ben ik de enigste of...?

Had ik dus ook. Maar ik merkte wel heel sterk dat het aan mijn sub lag.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

WickedGame

Heb gisteren de Demo Disc eens bekeken. En man man wat een werk hebben jullie erin gestopt! Erg gaaf!

Even een paar puntjes die mij opvielen, niet heel erg overigens maar meer aandachtsgebiedjes voor de volgende:

- Bij LFE en dan Play All pakt die Pulse niet mee. Die moest ik apart selecteren (klopt dit?)
- Iets teveel Cloverfield misschien?
- Iron Man pak aantrekken vond ik voor surround tegenvallen, overige keuzes begrijp ik volkomen.

Maar al met al een perfecte demo disc, en nogmaals: Sorry buren!

Dan zeggen ze dat een Rel Stadium III bejaard is maar mijn god wat kan dat ding nog steeds diepe klappen leveren.  :headbanging:

Former member 78


frankp

Ik heb zelf eerlijk gezegd de play all functie niet uitgebreid getest, vond het leuker om het menu flink te gebruiken  ;D
Maar het kan kloppen dat pulse niet in de playlist zit, omdat ie er op het laatste moment aan is toegevoegd. (het eerste kleine foutje  :blush: )

Veel Cloverfield klopt wel, want dat is op dit moment echt DE film om LFE mee te testen/showen.

Pinohelmond

Vreemd van de Oppo 83´s! Aan het wel / niet Special Edition zijn kan het niet liggen. Gok toch dat de firmware een update nodig heeft bij de spelers die het niet doen.
SE versie is bij mijn weten alleen aangepast op het gebied van analoge uitgangen.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

rallufff

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 01:32:38
Zit zowat het meeste laag in.
Heb 'm echt zachter gezet met Pulse.
Quote from: Kjelt on April 20, 2012, 08:05:18
Tot welke frequentie kan je subwoofer en of luidsprekers gaan?
Quote from: frankp on April 20, 2012, 08:13:19
Pulse is inderdaad zo laag dat als je sub niet onder de 20Hz kan dat je er dan vrij weinig van merkt.
Quote from: audiosurfer on April 20, 2012, 08:27:49
Dus mijn BK XXLS gaat gewoon niet laag genoeg? Hij gaf wel een trillend geluid, alsof er iets los zat. Ik schrok er in eerste instantie van, maar bij de overige scenes deed die het perfect, dus had al snel het vermoeden dat 'Pulse' te laag ging ;D!

Had ik dus ook. Maar ik merkte wel heel sterk dat het aan mijn sub lag.

Oke dan ben ik dus niet de enigste... Dan zal het idd aan de sub liggen want deze gaat tot 20 hz en er niet onder... Althans als ik naar de specificaties kijk.

Heb ik weer een reden om die sub ook ooit in de toekomst te gaan upgraden  :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

WickedGame

Quote from: rallufff on April 20, 2012, 08:56:17
Oke dan ben ik dus niet de enigste... Dan zal het idd aan de sub liggen want deze gaat tot 20 hz en er niet onder... Althans als ik naar de specificaties kijk.

Heb ik weer een reden om die sub ook ooit in de toekomst te gaan upgraden  :D

Je zou toch verwachten dat zo'n SVS toch best wel diep zou gaan. Pulse liet bij mij echt een hele diepe sound achter. Het is dat ik nu een Gramma heb ander stond zeker weten wat overige dingen in huis te shaken. En draaide nog maar op -22 op de Marantz...  :blink:

Peerless Monster

Quote from: Pinohelmond on April 20, 2012, 08:52:22
Vreemd van de Oppo 83´s! Aan het wel / niet Special Edition zijn kan het niet liggen. Gok toch dat de firmware een update nodig heeft bij de spelers die het niet doen.
SE versie is bij mijn weten alleen aangepast op het gebied van analoge uitgangen.

Ik ga dat uitproberen (zodra het schijfje binnen is ;)).
Die van mij heeft de 1 na laatste update, dus dan hang ik hem even aan het netwerk om de update te doen en test ik het met het oude firmware en het nieuwe firmware. En schijnbaar(!) werkt de nieuwe firmware (niet dat bij mij de oude wel gaat werken en dan de nieuwe weer niet, want dan is er toch echt iets anders loos...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rallufff

Quote from: WickedGame on April 20, 2012, 09:04:38
Je zou toch verwachten dat zo'n SVS toch best wel diep zou gaan. Pulse liet bij mij echt een hele diepe sound achter. Het is dat ik nu een Gramma heb ander stond zeker weten wat overige dingen in huis te shaken. En draaide nog maar op -22 op de Marantz...  :blink:

Klopt had ik ook verwacht.. Alleen het is wel de ''kleinste'' SVS die je op dit moment kunt kopen... Mooie sub alleen met Pulse valt ie door de mand.  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

quattronl

Quote from: Peerless Monster on April 20, 2012, 09:05:18
Ik ga dat uitproberen (zodra het schijfje binnen is ;)).
Die van mij heeft de 1 na laatste update, dus dan hang ik hem even aan het netwerk om de update te doen en test ik het met het oude firmware en het nieuwe firmware. En schijnbaar(!) werkt de nieuwe firmware (niet dat bij mij de oude wel gaat werken en dan de nieuwe weer niet, want dan is er toch echt iets anders loos...).
Ik heb zeker niet de laatste fw. Hij hangt bij mij nog niet aan m'n netwerk (net verhuisd).
Heb al wat in het menu zitten neuzen en instellen maar niks mocht baten.
Zal 'm van het weekend eens updaten en kijken of er verschil is.

Maar idd: de Oppo zou een alleseter van goeie kwaliteit moeten zijn. Dat laatste klopt, dat eerste dus in dit geval even niet.

Neemt niet weg dat ik HEEL blij ben met deze disk!  :worship:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Former member 78

Snel ff een netwerkkabel in de Oppo, de rest doet die vanzelf. (na jouw toestemming)

Former member 78

Zit nu even in Picture te kijken.
Bij Baraka werd ik heel gelukkig van mijn tv.

Wat een asociaal scherp beeld! :D

rallufff

Quote from: ArjanR1 on April 20, 2012, 11:46:19
Zit nu even in Picture te kijken.
Bij Baraka werd ik heel gelukkig van mijn tv.

Wat een asociaal scherp beeld! :D

+1
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

frankp

Eén van de scenes in de Easter Egg heeft een net zo hoge bitrate als Baraka (als ie al niet hoger is) en dat ziet er ook superstrak uit!
Zo zou ik alle films wel willen zien... :inlove:

WickedGame

Quote from: frankp on April 20, 2012, 12:02:51
Eén van de scenes in de Easter Egg heeft een net zo hoge bitrate als Baraka (als ie al niet hoger is) en dat ziet er ook superstrak uit!
Zo zou ik alle films wel willen zien... :inlove:

Heb de easter egg nog niet gevonden, wel al zitten zoeken en met pijltjes combinaties zitten klooien.

Former member 78

Easter egg? Das alweer geweest hoor!
Dus verklap het maar :D

Net de Inuke 3000 voor het eerst in de protectie gehad  :angel: