HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

StefaanD

Quote from: frankp on April  4, 2012, 09:36:53
Wat bedoel je hiermee? Werkt een blu ray niet standaard op een Apple TV?

Zonder jailbreak alleen de iTunes dingen dus zeker geen blu-ray.

Jailbreak voor de aTV 3 is er nog niet, daarna wel M2TS en ISO ondersteuning maar zeker geen HD Audio. Voor zover 'k weet ook met jailbreak geen BDMV folders.


Ah we zien wel. Werkt gewoon schitterend op een Dune, en wist niet dat mijn Focal subje tot zoiets in staat was  :D


Geen idee of er een versie 2 komt en of het technisch mogelijk is maar zou het geluidsniveau tussen de verschillende fragmenten op hetzelfde niveau kunnen gebracht worden ? Heb de indruk dat hierin nu een behoorlijk verschil zit.
Nogmaals geen idee of dat technisch haalbaar is.

frankp

Nee dat is niet te doen. Dan moet ik echt de audiostreams gaan rippen uit de totale stream en in een editprogramma gaan bewerken. En die programma's
zijn onbetaalbaar (aangezien er HD audio ondersteuning in moet zitten)

Denon Focal

Gisteren de HSDD bekeken via de Dune D1. Geweldige scenes en een zeer mooi menu.
Allers werkte vlekkeloos.
Dit ga ik echt gebruiken om mensen te laten zien wat een goede i9nstalaties allemaal kan.
Dank voor het vele werk en het mooie resultaat :pompom: :pompom:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

hoekie

Als die DUNE D1 dan ook lekker werkt met een (mijn) AVR600 van Arcam ben ik donderdagavond helemaal blij :-)

HTip

Het loopt hier storm met de reacties! Na alle positieve reacties kan ik eigenlijk niet wachten tot 19 mei, maar ik ga mijn best doen :D

Goed bezig, Frank! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Quote from: frankp on April  4, 2012, 11:27:07
Nee dat is niet te doen. Dan moet ik echt de audiostreams gaan rippen uit de totale stream en in een editprogramma gaan bewerken. En die programma's
zijn onbetaalbaar (aangezien er HD audio ondersteuning in moet zitten)


Frank, dacht het wel. Over welke programma's spreken we dan wat hiervoor benodigd zijn ? Logic Pro van Apple misschien ?

Je ziet heb geen kennis op dat gebied ... jij duidelijk wel  8)

frankp

Logic Pro heeft geen DTS HD of Dolby HD ondersteuning.
Je moet meer denken aan DTS-HD Master Audio suite. Prijs 1500$
En dan moet je ook nog een programma hebben voor Dolby HD.
Oftewel veel geld voor een hobby-projectje  ;)

@Htip
Jij bent niet de enige die niet kan wachten !!!

@hoekie
Heb je een Dune gekocht dan?

@Denon Focal
Kijk daar doe ik het voor!

hoekie

Quote from: frankp on April  4, 2012, 12:31:27
@hoekie
Heb je een Dune gekocht dan?

Ja ik heb een Dune D1 gekocht. (via via, nieuw in doos)

frankp

Goed bezig!!  :clapping:
Daar ga je geen spijt van krijgen.

Driven2Shine

Frank heb gister avond niet meer kunnen testen vanwege drukte maar vanavond gaat het echt gebeuren :D
Ik zal de rest van de family even laten zien hoe het ook kan.

hoekie


Marco66

Het viel mij op na het kijken naar de verschillende streams dat de menu streams pas bij 00027.m2ts beginnen.
Normaal begint een discc toch op 00000.mts,wellicht start xmbc daarom niet met het menu?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

frankp

Nee, daar zou het niet aan moeten liggen omdat de streams namelijk niet als eerste worden uitgelezen.
Als het goed is wordt eerst index.bdmv gelezen en daarin staat een verwijzing naar de mpls (playlist) met de juiste gegevens voor het eerste
filmpje of menu.
Misschien dat het eens op een xbmc forum nagevraagd kan worden?

bjaytee

Getest op TotalMedia Theatre (5) en alles werkt perfect zoals het zou moeten zijn.
WAT...EEN....GEWELDIGE....STUKKEN....ZIJN....DAT!!!!
Op bepaalde momenten had ik het gevoel dat mijn huiskamer aan het ontploffen was. Zalig!

Thanks!!
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

jaco

de playlist bepaald inderdaad welke file mee gestart wordt. Meestal is het bij een origineel niet 000, maar bij een remux wel...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

kermit

Hi Frank,

Het ziet er echt mooi uit. Bedankt dat je zoveel tijd ingestoken hebt.Met de Dune lite krijg ik geen menu te zien,wel jammer maar voor de rest ziet het er perfect uit. Dan maar wachten op de bluray  .Als ik een andere bluray bekijk kan ik wel menu's af spelen.

Kermit

Martijnst1990

Had net nog even een DTS trailer opstaan die op de disc stond (die met de dirigent weer, echt gaaf :D). En mijn moeder hoorde dat toen ze op de gang stond. Normaal vind ze het bij mij altijd veel te hard staan, maar dat klinkt het natuurlijk al gauw als je even om een hoekje kijkt.

Nu heb ik haar maar is plaats laten nemen op de bank en heb ik wat stukjes afgespeeld: Oorlogswinter, Dirigent DTS, Avatar THX trailer en Monsters en Co. en ik betrapte haar er toch op dat ze met een big smile zat te kijken, zelfs bij Monsters en Co. :D

Sterker nog, ze vond het zo mooi dat ze hier ook is een filmpje wil kijken, terwijl ze anders maar niks begreep van de hobby :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


mikeske

pfff dowloaden lukt echt niet  :-X

En ik heb enkel een apple tv en apple tv 2 als mediacenter dus zal ook niet lukken.
Zal dus iemand moeten zoeken die hem kan downloaden en branden op blu-ray ...
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martinus

Quote from: mikeske on April  4, 2012, 18:30:52
pfff dowloaden lukt echt niet  :-X

En ik heb enkel een apple tv en apple tv 2 als mediacenter dus zal ook niet lukken.
Zal dus iemand moeten zoeken die hem kan downloaden en branden op blu-ray ...

Check mn onderschrift :)
............

kermit

Wil iemand kijken of je menu hebt een HD Dune lite? :)

sj0er-D

Kan iemand mij een PM sturen? ik hou namelijk van PM's!

(edit: aangepast)

Martijnst1990

Quote from: sj0er-D on April  4, 2012, 19:22:53
Kan iemand mij de N*B link sturen? ik ben wel héél nieuwsgierig :D ziet er in ieder geval veelbelovend uit!
PM ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

Quote from: hoekie on April  4, 2012, 12:43:06
Ja ik heb een Dune D1 gekocht. (via via, nieuw in doos)

Top apparaat, ga je heel veel plezier van hebben zeker met de HSDD van Frank
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Dreamer

Ben ik nog op tijd om me aan te melden voor de demo disc?  :bigsmile:
Geweldig project dit, m'n complimenten!!  :clapping:
Pm is onderweg.