HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan BB&G voor een vergelijkend warenonderzoek met twee Anthem Pre/Pro`s, het zou mooi zijn als ik m tegen die tijd in m`n bezit heb.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

XanaduNL

Frank, ik gebruik ook mpc-hc, maar voor zover ik weet ondersteund die geen blu-way menu's.  :(
VLC ook niet denk ik.
Dus op de PC zal je waarschijnlijk iets moeten gebruiken ala PowerDVD.

frankp

het gebruik van MPC-HD ging eigenlijk alleen over het afspelen van de losse streams. Het klopt inderdaad dat MPC-HD geen full BR afspeelt.
Je kan hier het beste TotalMedia Theatre 5 voor gebruiken. Die speelt zonder problemen mappen, isos en gebrande schijven af.

@evilniek
nog even geduld, hopelijk meer info in de loop van deze week

Criterionlover

PowerDVD op de PC : Menu etc: +
VLC op de PC:  Menu etc.:  -
T+A ; Sonos

RonG

Net de demo disc getest en moet zeggen erg gaaf, erg mooi menu gemaakt, super. Het opstarten van de disc is al een feest ;D.

Volgens mij had ik het toch als eerste geraden dat het over de film "pulse" ging welke er nog op kwam te staan :D.
Ik zou wel eens willen weten hoe die "pulse" scene via een DD18 oid klinkt. Bij mij is deze bijna niet af te draaien gezien de woofers van mijn subs als een gek liggen te wapperen en het rendement erg laag is :-[. Ik kan ze letterlijk horen wapperen en ik denk niet dat hier iets aan te doen is :-[

Een enkel ietsie pietsie puntje, van mij hadden sommige scenes wat langer mogen duren en ik doel op de aanloop naar de uiteindelijk scene, vooral voor het LFE gedeelte. Maar goed, ik heb makkelijk praten aan wal. Misschien versie 2.0 op een 50 Gb BR? :D.

Ik speel deze trouwens zonder enig probleem af via de Dune B1

Nogmaals, super gedaan jongens, chapeau :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Hopjesvla

Grrrr....  :-X

Ik krijg dat nieuwsgroep gedoe niet aan de praat. Als er een torrent versie komt houd ik mij aanbevolen.

CineSmurf

Quote from: Hopjesvla on April  2, 2012, 20:47:42
Grrrr....  :-X

Ik krijg dat nieuwsgroep gedoe niet aan de praat. Als er een torrent versie komt houd ik mij aanbevolen.

Hier nog zo iemand.  :nopompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RvDoubleU

Quote from: CineSmurf on April  2, 2012, 20:50:13
Hier nog zo iemand.  :nopompom:

Had er gisteren ook problemen mee, heb nog nooit met usenet gewerkt. Een beetje googlen en je komt er zo achter. Heb het bestand met een 3 dagen trial account kunnen binnenhalen + een hoop meer  :headbanging:

egraaf

Nadat er afgelopen nacht niets binnen kwam omdat ik het password niet ingesteld had heb ik hem vandaag overdag wel kunnen ophalen. Ik heb hem vanavond bekeken, en het is echt een mooi menu, met erg mooie scenes.

Het is wel zo dat het bij de LFE sectie voor ons bij de laatste 4 stukjes wel erg veel geweld was zonder verhaal, maar dat kan ook komen doordat onze installatie daar wat tekort komt.

De beeld en de surround onderdelen waren erg goed gekozen, en het is zeer fijn om zonder naar de kast te lopen voor de bluray die stukken te kunnen afspelen.

Bedankt voor de vele uren werk, hij is erg mooi geworden.

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Former member 78


Ghosty J

Quote from: CineSmurf on April  2, 2012, 20:50:13
Hier nog zo iemand.  :nopompom:
Quote from: Hopjesvla on April  2, 2012, 20:47:42
Grrrr....  :-X

Ik krijg dat nieuwsgroep gedoe niet aan de praat. Als er een torrent versie komt houd ik mij aanbevolen.

Onderstaand wat handleidingen:

http://www.binaries4all.nl/

https://www.ziggo.nl/#producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice/



=====
BE: edit by MOD

Om miscommunicatie te voorkomen, deze linken zijn de handleidingen, niet de daadwerkelijke file!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Martinus

Quote from: egraaf on April  2, 2012, 21:25:06
Het is wel zo dat het bij de LFE sectie voor ons bij de laatste 4 stukjes wel erg veel geweld was zonder verhaal, maar dat kan ook komen doordat onze installatie daar wat tekort komt.
Bedankt voor de vele uren werk, hij is erg mooi geworden.
Dat stukje van oorlogswinter is toch niet zo gek? Wat denkje dan te missen in je installatie?
............

frankp

@ronG
Je had 'm inderdaad goed geraden, maar ik wilde het nog even geheim houden.
Het is echt een bruut geweld, maar je moet er wel een goeie sub voor hebben anders komt het niet heel erg sterk over.

@egraaf
Met de LFE scenes ben je toch al snel gewezen op actiescenes en snelle beelden.
Het is natuurlijk ook een demodisc, niet om een film te promoten maar om je set te laten knallen.

Dit is dan ook meteen een reactie m.b.t. de lengte van de scenes. Zodra je een minuut intro bij iedere scene op zou tellen, dan zou je zo 10Gb aan materiaal meer hebben. Dat zou voor een 50Gb blu ray niet uitmaken, maar ik wilde 'm echt onder de 25Gb houden nu. Misschien voor versie 2.0

Verder erg leuk om de reactie te lezen.
Het opstarten van de disc wilde ik niet zomaar voorbij laten gaan, dus heb daar wel even werk aan gehad (het ziet er simpel uit maar is het niet).
En ik denk inderdaad dat de menu's toch zeker wel een meerwaarde hebben.
Iedereen kan zijn set nu echt "showen"

RonG

Quote from: frankp on April  3, 2012, 14:12:54
Het is echt een bruut geweld, maar je moet er wel een goeie sub voor hebben anders komt het niet heel erg sterk over.

Ik had hier zoiets van "Man who catch fly with chopstick can accomplish anything" (moest ik ff opzoeken) maar dan voor subs. Die van mij kunnen het dus niet :D

stennisborne

Heb hem klein beetje gestest ivm tijdstippen niet vol gas.

Ziet er zeer gelikt uit! Hou er bij mediaplayers rekening mee dat je in de settings het "blu ray menu" aan zet anders begint hij met de eerste scene en dan stopt hij zonder navigatie. Dit ligt dus niet aan de schijf maar een setting in je player.

Ik heb wel iets waar ik niet helemaal achter kom maar ook tussen de oren kan zitten. als ik hem via mijn Onlyo 608 afspeel en ik heb een dolby of dts track dan komt er echt een geweld uit mijn sub zoals het hoort. Heb ik dan een true HD of DTS-HD track lijkt het in vergelijking wel of mijn sub bijna niets meer doet. Iemand een idee hoe ik dit aan kan passen als er een setting verkeerd staat ? Ik kan namelijk wel per ingang aparte settings opgeven maar niet per type audiospoor voor zover ik weet.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

frankp

Ik moet zeggen dat ik ook niveauverschil hoor in het geluid bij "gewone" dts en dolby track en de HD tracks.
Misschien dat het te maken heeft met de studiospecs van de HD streams. Wie kan daar iets over zeggen?

Wederom leuk om te horen hoe iedereen de HSDD "ervaart"

WickedGame

Quote from: frankp on April  3, 2012, 15:42:10
Ik moet zeggen dat ik ook niveauverschil hoor in het geluid bij "gewone" dts en dolby track en de HD tracks.
Misschien dat het te maken heeft met de studiospecs van de HD streams. Wie kan daar iets over zeggen?

Wederom leuk om te horen hoe iedereen de HSDD "ervaart"

De ene track is de andere ook niet, kijk maar naar losse blu-rays daar klinkt ook niet alles hetzelfde. Denk dat je altijd wel verschil zal houden tussen films/scene's.

negotiata

Ik heb hem nu ondertussen een paar dagen.

Op mijn set klinkt hij fantastisch !

Mooie opzet en de makers , petje af voor jullie... :police:

Op mijn Xtreamer ultra (xbmc) heb ik geen menu maar kan de stukjes afzonderlijk wel afspelen.

Maar gewoon onder windows 7 op de xtreamer met powerdvd 12 werkt hij perfect !
- To be or not to be, thats the question -

RvDoubleU

De Demo gister getest en het was super! Het is alleen jammer dat de menu's niet ondersteunt worden door me mediaplayer(PlayonHD!).
Kon de bestanden 1 voor 1 selecteren en afspelen, de versterker was er maar druk mee met het switchen van de formaten haha.

Mooi werk Frank! Mocht je ooit met een 2e deel komen dan meld ik me bij deze alvast aan    ;D

screamhouse

de laatste 7 Gb aan het binnenhalen......en dan tussen barcelona en Milan door hopelijk even knallen (als de familie naar bed is)........
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Aeron

Gisteren getest op mijn Hdi Dune Smart D1,
Alles werkt top!
Echt een hele vette Demo disc zie ik zeker aan vrienden en kennissen ga laten zien.
:headbanging:

Maro

Net even vluchtig door de disc gegaan (ik heb de DL via uesenet). Alles werkt super op de Dune D1 ook het schakelen tussen de verschillende soorten audiotracks gaat mooi vlot op de Onkyo.  Voor zover heb ik er slechts 1 woord voor. GEWELDIG.  :worship:   Heerlijk om eens te testen waar je set toe in staat is...en dat is veel.. :headbanging:

Super bedankt voor al je werk Frank.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Het word morgen voor mij,ben erg benieuwd naar dat stukje Pulse,die film ken ik niet  :D
Kijken of mijn JL,s gehakt van me maken  :popcorn:

Je bent ook sticky zie ik Frank,dan heb je goed werk gedaan voor het forum  ;)    :thumbs-up:  maar dat wisten we al  :clapping:

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.