HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Ik zal het even proberen uit te leggen:

In photoshop heb ik een multi-paged menu gemaakt (multi-paged is de enige manier om door popupmenu's te kunnen bladeren in Encore).
Per pagina is er een folder gemaakt in photoshop met daarin folders per button en daarin een 3tal lagen (1.tekst 2.button 3.button highlight)
De psd file importeer ik in Encore direct als popup menu. Handmatig zet ik alle links goed.
Encore maakt van het geheel een complete blu ray mappen structuur.

Ik heb zelf dus eigenlijk geen controle over de kwaliteit van het popup menu in Encore. De kwaliteit in photoshop is dezelfde als van de hoofdmenu's en daar heb ik geen last van die blokkeringe gradients.
Het lijkt er dus op dat er een beperking zit in het aantal bits qua kleur die voor een popup menu gebruikt mogen worden.

Kingpin

Quote from: frankp on March 12, 2012, 13:08:01
Ik zal het even proberen uit te leggen:

In photoshop heb ik een multi-paged menu gemaakt (multi-paged is de enige manier om door popupmenu's te kunnen bladeren in Encore).
Per pagina is er een folder gemaakt in photoshop met daarin folders per button en daarin een 3tal lagen (1.tekst 2.button 3.button highlight)
De psd file importeer ik in Encore direct als popup menu. Handmatig zet ik alle links goed.
Encore maakt van het geheel een complete blu ray mappen structuur.

Ik heb zelf dus eigenlijk geen controle over de kwaliteit van het popup menu in Encore. De kwaliteit in photoshop is dezelfde als van de hoofdmenu's en daar heb ik geen last van die blokkeringe gradients.
Het lijkt er dus op dat er een beperking zit in het aantal bits qua kleur die voor een popup menu gebruikt mogen worden.
Duidelijk. Ik weet niet hoe Encore ermee om gaat omdat ik daar nooit mee heb gewerkt, wel met photoshop (veel).
Het principe is me duidelijk.

Heb je toevallig bij de fadeout naar transparant de optie gradient overlay gebruikt die je kunt toepassen per layer (blending options)?
Of heb je dit handmatig dmv masking gemaakt?

Zelf zou ik de laatste optie gebruiken.

Voor de rest .. toppie ziet er erg goed uit!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frankp

Het is een handmatige masking. En in photoshop ziet het er goed uit, in Encore ziet het er goed uit, maar zodra Encore
gaat encoden en er een blu ray van maakt wordt de gradient blokkerig.
Heb de vraag ook al gesteld op het adobe forum, maar ook daar nog geen sluitend antwoord gehad.

J@cco

Kan hier ook eventueel getest worden op een Popcornhour A300.

groet jacco
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Kingpin

Quote from: frankp on March 12, 2012, 14:34:57
Het is een handmatige masking. En in photoshop ziet het er goed uit, in Encore ziet het er goed uit, maar zodra Encore
gaat encoden en er een blu ray van maakt wordt de gradient blokkerig.
Heb de vraag ook al gesteld op het adobe forum, maar ook daar nog geen sluitend antwoord gehad.
Waarschijnlijk maakt Encore er een transparant gif van.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frankp

Zou best eens kunnen, alleen is het niet na te kijken doordat Encore er een out-muxed popup menu van maakt en deze
dus als losse m2ts file wordt opgenomen in de blu ray structuur.

Kingpin

Quote from: frankp on March 12, 2012, 14:57:01
Zou best eens kunnen, alleen is het niet na te kijken doordat Encore er een out-muxed popup menu van maakt en deze
dus als losse m2ts file wordt opgenomen in de blu ray structuur.
ok.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

RonG

Ik zou hem nog kunnen testen op een playon mini 2 als je wilt, welliswaar geen full BR menu maar wel BR Lite

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat O0

frankp

Voor de mediaplayers ben ik niet zo bang dat het daar niet op gaat werken, maar of BD lite juist gaat werken.....ik hoop het.

Voor nu heb ik de volgende testers:

Frankp - Philips en Dune
Martinus - Pioneer
G-dope - PS3 en Macbook
Hoekie - Panasonic en Xtreamer

MaxxMark

Ik heb nog een DB Prime 3.0 (dune) en een MacbookPro met XBMC waar ik op zou kunnen (en willen) testen

(ik dacht overigens ook dat het misschien de Matrix Revolutions scene was aan het eind die de lage tonen zou hebben)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RonG

Quote from: frankp on March 12, 2012, 16:41:20
maar of BD lite juist gaat werken.....ik hoop het.

De Dune heeft ook een BD-Lite functie met die laatste beta firmware.

frankp

En gelukkig kan ik die uitzetten  ;)
Het is full blu ray of helemaal niets  :P

RonG

Quote from: frankp on March 12, 2012, 21:22:22
En gelukkig kan ik die uitzetten  ;)
Het is full blu ray of helemaal niets  :P

Tuurlijk, maar als zijnde test bedoel ik :)

frankp

Ik zal het zeker even testen. Moet toch flink gaan testen omdat er ook
scenes op de HSDD staan met LPCM audio streams en daar is de dune soms vervelend in.

quattronl

Ik heb wel een Oppo (83) alleen geen BR-brander :(
Ik geloof niet dat de Oppo overweg kan met BR-streams (incl. de menu's dus). Toch?

M'n PCH A-110 kan sowieso niet overweg met BR-menu's (vandaar dat ik graag een Dune wil hebben).

Streamen naar m'n PS3 heb ik eigenlijk nog nooit gedaan (daar heb ik die andere hardware voor).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

svmnb

Hier beschikbaar: Oppo 93 EU, Dune Base 3.0 en PS3.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

frankp

Op dit moment heb ik voldoende testers. Iig bedankt voor de reacties allemaal.

Ik loop toch nog tegen een paar probleempjes aan die ik eerst op moet zien te lossen voordat er getest kan worden.
Ik geloof dat Encore toch niet zo'n goed idee was om de HSDD in te gaan maken  :-X . Maar het gaat wel lukken hoor!!!

Misschien voor versie 2 eens gaan knutselen in Scenarist....

RonG

Quote from: frankp on March 14, 2012, 21:48:40
Op dit moment heb ik voldoende testers. Iig bedankt voor de reacties allemaal.

Ik loop toch nog tegen een paar probleempjes aan die ik eerst op moet zien te lossen voordat er getest kan worden.
Ik geloof dat Encore toch niet zo'n goed idee was om de HSDD in te gaan maken  :-X . Maar het gaat wel lukken hoor!!!

Misschien voor versie 2 eens gaan knutselen in Scenarist....

Frank for president :pompom:

frankp

President ben ik geen voorstander van, ben meer van het alleenheerschappij  ;D

frankp

Update:

de eerder genoemde problemen lijken opgelost. De oplossing: verder kijken dan mijn neus lang is, en die is al vrij lang  :dry:
Het ziet er naar uit dat ik deze week een werkende versie klaar heb en dat ik de streams kan gaan vervangen voor de lossless exemplaren.

Verder nog meer goed nieuws: de schijf blijft ruim onder de 25Gb  :pompom:

Ik zal eens kijken of ik van het weekend wat bewegende beelden kan cappen en daar een teaser van plaats  ;D

RonG


XanaduNL

Nee, geen teasers. :P
Kost tijd die je beter in de disc zelf kan investeren!

Martijnst1990

Quote from: frankp on March 15, 2012, 13:41:48
Update:

de eerder genoemde problemen lijken opgelost. De oplossing: verder kijken dan mijn neus lang is, en die is al vrij lang  :dry:
Het ziet er naar uit dat ik deze week een werkende versie klaar heb en dat ik de streams kan gaan vervangen voor de lossless exemplaren.

Verder nog meer goed nieuws: de schijf blijft ruim onder de 25Gb  :pompom:

Ik zal eens kijken of ik van het weekend wat bewegende beelden kan cappen en daar een teaser van plaats  ;D
Kijk is aan, volgens mij is er niks wat jij omtrent deze disc niet op kan lossen :D

En ik zou bijna zeggen: mooi, dan kan er dus nog meer bij! :P Gein natuurlijk, heeft allemaal al ontzettend veel tijd en moeite gekost, laat deze disc maar komen zoals hij is! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch