HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


frankp

Eind maart weten jullie welke film het is en kunnen we gaan genieten!

Ondertussen de menu's afgerond en even getest met als resultaat een werkende bluray  :headbanging:
Ik ga nu eerst nog even een andere toevoeging afmaken en dan gaat het grote "in elkaar knutselen" beginnen.

hoekie


erwinh

Quote from: frankp on March  3, 2012, 12:28:47
Eind maart weten jullie welke film het is en kunnen we gaan genieten!
Ondertussen de menu's afgerond en even getest met als resultaat een werkende bluray  :headbanging:
Je bent al verder dan gedacht  :pompom: Geweldig, ik kan niet wachten!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

HTip

Quote from: morca on March  3, 2012, 11:43:30
Jouw meting ging ook niet lager  Phillip  ;) ;)    :tongue2:
Dat ligt niet aan de sub maar de dB-meter :tongue2: Met de microfoon van de sub is het nét iets anders ;)

beetje off-topic, maar toch...



:D

Nu weer terug naar de prachtige demo disc en het raden van de 14-20Hz :o scene...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


jaco

Quote from: HTip on March  3, 2012, 14:09:06
Dat ligt niet aan de sub maar de dB-meter :tongue2: Met de microfoon van de sub is het nét iets anders ;)

beetje off-topic, maar toch...



:D

Nu weer terug naar de prachtige demo disc en het raden van de 14-20Hz :o scene...
Ohh bas boosten op lage frequenties... Dat is niet verstandig..

motorfret

in ieder geval een mooi staaltje werk. chapeau!
equipment: just a bunch of stuff i like....

HTip

Quote from: jaco on March  5, 2012, 12:05:21
Ohh bas boosten op lage frequenties... Dat is niet verstandig..
Nog steeds beetje offtopic, maar is iets wat bewust door Bjorn is ingesteld. Ik denk ook niet dat het kwaad kan, want de versterker heeft wel genoeg headroom ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on March  6, 2012, 14:27:04
Nog steeds beetje offtopic, maar is iets wat bewust door Bjorn is ingesteld. Ik denk ook niet dat het kwaad kan, want de versterker heeft wel genoeg headroom ;)
Hij doelt op woofers die dat niet zo fijn vinden,ik zie dat het 3 db is.
Met mijn oude deed ik dat voor film ook,voor muziek niet,maar met deze nieuwe heb ik een veel te grote Xmax bij 20 hz als ik iets boost, en je daar de woofer goed mee kan slopen.
Vermoed dat het over de Xmax van je woofer gaat ,en niet over de amp.
Maar bij jouw gaat het goed dus geen woorden meer aan vuil maken hier  :-X
Over de mic had je gelijk trouwens,maar wilde niet verder oftopic gaan  ;)

Ben wel benieuwd welke film hij nou bedoelt,maar dat zullen we binnenkort zien.  :popcorn:

frankp

Het lijkt wat stil rond mijn projectje, maar schijn bedriegt:
Ik ben afgelopen week en weekend druk bezig geweest om het geheel in elkaar te zetten:
- menu links aan elkaar koppelen
- links aan de films koppelen
- popup menu aan de films koppelen
- end actions instellen
- playlists maken

Ik ben al een aardig eind en ik denk aan het einde van de week een werkende versie te hebben. Dan kan ik beginnen met
het vervangen van alle streams voor de originele full hd/hd audio streams. Als dat klaar is dan moet ie getest gaan worden.
Ik heb Martinus hier al voor, die 'm gaat testen op een BR speler (gebrand). Ik kan 'm zelf testen op een Dune en een Philips BR speler.
Mocht er iemand zijn met bijvoorbeeld een Oppo (of een ander merk speler), een eigen BR brander, een mogelijkheid om te downloaden
en de wil om mee te testen, meld je dan even bij mij.
even bij mij a.u.b

G-dope

Quote from: frankp on March 12, 2012, 09:27:43
Het lijkt wat stil rond mijn projectje, maar schijn bedriegt:
Ik ben afgelopen week en weekend druk bezig geweest om het geheel in elkaar te zetten:
- menu links aan elkaar koppelen
- links aan de films koppelen
- popup menu aan de films koppelen
- end actions instellen
- playlists maken

Ik ben al een aardig eind en ik denk aan het einde van de week een werkende versie te hebben. Dan kan ik beginnen met
het vervangen van alle streams voor de originele full hd/hd audio streams. Als dat klaar is dan moet ie getest gaan worden.
Ik heb Martinus hier al voor, die 'm gaat testen op een BR speler (gebrand). Ik kan 'm zelf testen op een Dune en een Philips BR speler.
Mocht er iemand zijn met bijvoorbeeld een Oppo (of een ander merk speler), een eigen BR brander, een mogelijkheid om te downloaden
en de wil om mee te testen, meld je dan even bij mij.
even bij mij a.u.b

Uiteraard wil ik je helpen testen!!
Denon avr-x6500h | Dynaudio Excite x36 | Dynaudio Excite X12 | Dynaudio Excite X22 | BK XXLS 400 | LG OLED65B8SLC | PS4 |  Synology DS213+ | Pro-Ject RPM 1.3 Genie | HEOS 1 | HEOS 3 (x3) | HEOS Home Cinema | Macbook Pro

frankp

Dat is mooi!
Waar kan jij op/mee testen? (merk/type) Dan kan ik een lijstje maken met werkende spelers.

CoSo

ik kan een BD testen op een Pioneer BDP-LX71 en een download op een DUNE Base 3.0 maar een DUNE heb jezelf ook  ;)

G-dope

Quote from: frankp on March 12, 2012, 09:37:35
Dat is mooi!
Waar kan jij op/mee testen? (merk/type) Dan kan ik een lijstje maken met werkende spelers.

Ik kan hem testen op een PS3. En op een Mac Book Pro.
Denon avr-x6500h | Dynaudio Excite x36 | Dynaudio Excite X12 | Dynaudio Excite X22 | BK XXLS 400 | LG OLED65B8SLC | PS4 |  Synology DS213+ | Pro-Ject RPM 1.3 Genie | HEOS 1 | HEOS 3 (x3) | HEOS Home Cinema | Macbook Pro

frankp

Dan zet ik jou sowieso op de lijst g-dope. Volgens mij is de PS3 namelijk wel een uitdaging wat ik zo her en der lees op het interwebz.

Coso zet ik ook even op de lijst afhankelijk van het merk en type BR speler van Martinus.
Ik heb hoekie ook staan voor een Xtreamer, maar hij zoekt nog even uit of dat de Xtreamer ondertussen al met blu ray menu's overweg kan.

Dan heb ik voor de testfase voorlopig even voldoende mensen.

Martijnst1990

Gaat goed zo, einde  begint in zicht te komen 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

silent cinema

Quote from: frankp on March 12, 2012, 09:27:43
Het lijkt wat stil rond mijn projectje, maar schijn bedriegt:
Ik ben afgelopen week en weekend druk bezig geweest om het geheel in elkaar te zetten:
- menu links aan elkaar koppelen
- links aan de films koppelen
- popup menu aan de films koppelen
- end actions instellen
- playlists maken

Ik ben al een aardig eind en ik denk aan het einde van de week een werkende versie te hebben. Dan kan ik beginnen met
het vervangen van alle streams voor de originele full hd/hd audio streams. Als dat klaar is dan moet ie getest gaan worden.
Ik heb Martinus hier al voor, die 'm gaat testen op een BR speler (gebrand). Ik kan 'm zelf testen op een Dune en een Philips BR speler.
Mocht er iemand zijn met bijvoorbeeld een Oppo (of een ander merk speler), een eigen BR brander, een mogelijkheid om te downloaden
en de wil om mee te testen, meld je dan even bij mij.
even bij mij a.u.b

Ik kan hem eventueel downloaden en testen op een popcorn hour A-300.

Sony 75" - Sonos - B&W

morca

Quote from: frankp on March 12, 2012, 09:27:43
Het lijkt wat stil rond mijn projectje, maar schijn bedriegt:
Ik ben afgelopen week en weekend druk bezig geweest om het geheel in elkaar te zetten:
- menu links aan elkaar koppelen
- links aan de films koppelen
- popup menu aan de films koppelen
- end actions instellen
- playlists maken

Ik ben al een aardig eind en ik denk aan het einde van de week een werkende versie te hebben. Dan kan ik beginnen met
het vervangen van alle streams voor de originele full hd/hd audio streams. Als dat klaar is dan moet ie getest gaan worden.
Ik heb Martinus hier al voor, die 'm gaat testen op een BR speler (gebrand). Ik kan 'm zelf testen op een Dune en een Philips BR speler.
Mocht er iemand zijn met bijvoorbeeld een Oppo (of een ander merk speler), een eigen BR brander, een mogelijkheid om te downloaden
en de wil om mee te testen, meld je dan even bij mij.
even bij mij a.u.b
Toppie Frank  :thumbs-up:

frankp

Quote from: Martijn90 on March 12, 2012, 10:00:26
Gaat goed zo, einde  begint in zicht te komen 8)

Gelukkig wel  :-X
Het werkend krijgen van de disc is nog meer werk dan het uitzoeken en knippen van de scenes.

@silent cinema
Ik hou je ook even op het lijstje. Een popcorn is ook wel goed om te testen.

Kingpin

Quote from: frankp on March  1, 2012, 10:12:55
... Het pixel/gradientprobleem voor de popups ben ik ook nog niet uit en ik denk dat ik er ook niet uit kom. Tot nu toe stoort het nog
niet heel erg moet ik zeggen, maar ik heb het nog niet op een groot scherm bekeken.
Hoe worden de buttons gedisplayed?
Zijn dat losse op zichzelf staande buttons (dus met transparant achtergrond)?
Als dat het geval is zou je eens 24bit transparant png kunnen gebruiken ipv gif files.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

silent cinema

Quote from: frankp on March 12, 2012, 10:37:23

@silent cinema
Ik hou je ook even op het lijstje. Een popcorn is ook wel goed om te testen.

Oke top.
Sony 75" - Sonos - B&W

frankp

@Kingpin
In een popup menu is er geen achtergrond mogelijk. In de button zit meteen de achtergrond verwerkt. Ik heb verder ook geen achtergrond
gebruikt behalve de eerder getoonde blauwe balk, want je wil de rest van de scene wel blijven zien als je het popup menu toont.
In dit geval zijn het geen gifs en geen pngs, want het is een photoshop file die rechtstreeks in Encore wordt geladen en verwerkt tot popupmenu.
Ik kan hier ook niets aan wijzigen v.w.b. het aantal bits.

MG76

Hey das goed nieuws!

Ik Kan eventueel ook testen met een himedia 900b mediaspeler, die heeft net als de prodigy de realtek 1186 chip. De himedia speler kan iig wel overweg met bluray menu's mocht de prodigy dat niet kunnen.

Kingpin

Quote from: frankp on March 12, 2012, 12:15:39
@Kingpin
In een popup menu is er geen achtergrond mogelijk. In de button zit meteen de achtergrond verwerkt. Ik heb verder ook geen achtergrond
gebruikt behalve de eerder getoonde blauwe balk, want je wil de rest van de scene wel blijven zien als je het popup menu toont.
In dit geval zijn het geen gifs en geen pngs, want het is een photoshop file die rechtstreeks in Encore wordt geladen en verwerkt tot popupmenu.
Ik kan hier ook niets aan wijzigen v.w.b. het aantal bits.
Ok ,das makkelijker, dan is er tijdens het masken iets niet goed gegaan.
Dus als ik het goed begrijp gebruik je 1 hele plaat per menu?
Hoe exporteer je?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack