HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frankp

Uiteindelijk blijkt dat het niet te moeilijk is, maar het probleem is nu dat kleurverlopen niet mooi worden weergegeven.
Maar ik hou de popup menu's er zeker wel in!!!

HTip

Quote from: frankp on February 24, 2012, 20:21:19
Uiteindelijk blijkt dat het niet te moeilijk is, maar het probleem is nu dat kleurverlopen niet mooi worden weergegeven.
Maar ik hou de popup menu's er zeker wel in!!!
Ik waardeer je doorzettingsvermogen :worship:

Morgen ga ik in ieder geval een aantal scenes van de schijf gebruiken. Duurt alleen wat langer ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Veel plezier vandaag met de M&G en succes met het wisselen van de schijfjes. Nog even volhouden tot mei  8)

HTip

Quote from: frankp on February 25, 2012, 10:14:28
Veel plezier vandaag met de M&G en succes met het wisselen van de schijfjes. Nog even volhouden tot mei  8)
Bedankt Frank! Nog 2x doorbijten inderdaad :D Heb de lijst in de HT klaar liggen en veel heb ik dus dat komt wel goed. Niet zo goed natuurlijk als 1 schijf, zonder intro's, reclame, kijkwijzer, menu's, etc. :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Om toch een indruk te geven van wat ik bedoel met de popup menu's heb ik even een foto gemaakt van de tv met de blokkerige kleuren.
Ik moet zeggen dat ik me er op de tv niet aan stoor, maar ik weet nog niet hoe het eruit ziet op een groot scherm. Vanavond maar eens proberen.

skank1

das natuurlijk sterk ingezoomed
ik kan zelfs de pixels tellen
volgens mij valt dit allemaal wel mee hoor !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Dat komt me wel bekend voor. Heb zoiets ook al eens eerder gehad. Volgens mij was 't uiteindelijk toch iets met kleur settings/image mode/bits, maar 't is alweer lang geleden dat ik dit had. Was overigens niet met video, maar gewoon voor Web. Stond ergens een setting in Photoshop verkeerd. Maar dat lijkt me stug als je menu er verder goed uitziet. Ik denk wel dat 't komt omdat je het nu met transparante achtergrond werkt, waar die in 't hoofdmenu gewoon op een achtergrond staat. Wat je voor de grap zou kunnen proberen is om er een achtergrond in te zetten, kijken of 't er dan weer normaal uit ziet - even puur als test.

Misschien eens op 't Adobe forum laten zien. Die zeggen waarschijnlijk allemaal meteen, ow, dat komt door ...
Maar verder ziet 't er goed uit hoor. 't zijn alleen de verloopjes i.c.m. transparency waar 't wat minder lijkt te worden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

MG76


frankp

Even een kleine update:

qinq gaat een ontwerp maken voor de hoes  :clapping:
ideeën en opmerkingen zijn uiteraard welkom

G-dope

Quote from: frankp on March  1, 2012, 08:50:38
Even een kleine update:

qinq gaat een ontwerp maken voor de hoes  :clapping:
ideeën en opmerkingen zijn uiteraard welkom

Cool!!!
Ik weet dat ik het eigenlijk zou doen, maar ik heb zelfs geen tijd om de schermen aan te passen en mee te denken over het pixel probleem :(
Hopelijk binnenkort weer wat rustiger zodat ik er weer wat tijd in kan steken.
Denon avr-x6500h | Dynaudio Excite x36 | Dynaudio Excite X12 | Dynaudio Excite X22 | BK XXLS 400 | LG OLED65B8SLC | PS4 |  Synology DS213+ | Pro-Ject RPM 1.3 Genie | HEOS 1 | HEOS 3 (x3) | HEOS Home Cinema | Macbook Pro

frankp

Helemaal niet bij stil gestaan dat jij het hoesje ook zou maken. Maar het komt jou dus wel goed uit
dat iemand anders er mee aan de slag gaat.

Het aanpassen van de menu's is denk ik niet meer nodig, behalve die van het surround menu. Nou ben ik zelf al wel bezig
geweest om iets te fabriceren, maar ik heb zo'n vermoeden dat het bij jou mooier wordt.

Het pixel/gradientprobleem voor de popups ben ik ook nog niet uit en ik denk dat ik er ook niet uit kom. Tot nu toe stoort het nog
niet heel erg moet ik zeggen, maar ik heb het nog niet op een groot scherm bekeken.

Hieronder mijn knutselwerk van het aangepaste surround menu.

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

RonG



Chinx

wanneer word er een like knop ingebouwd in het forum. Scheelt hoop getyp :P.

ziet er echt rete strak uit  :clapping:
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

quattronl

Strak man! Zier er iig al (bijna) helemaal af uit. Start de persen maar zou ik zeggen!  :headbanging:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martinus

............

erwinh

Hoeft geen hoesje om, prachtig zo. Mag van mij in een papieren zak  ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

frankp

Quote from: quattronl on March  1, 2012, 20:23:11
Strak man! Zier er iig al (bijna) helemaal af uit. Start de persen maar zou ik zeggen!  :headbanging:

Dat zou je haast zeggen hè.
Ben nu bezig met het finetunen van de menu's en de overgangen naar de submenu's. Daarna moeten alle links van de knoppen
nog geroute worden. Testen of de menu's juist werken en dan pas de koppelingen maken met het filmmateriaal.
"Bijna af"  is dus nog een redelijk ruim begrip  ;) , maar het gaat de goede kant op!!

Quote from: erwinh on March  1, 2012, 20:59:23
Hoeft geen hoesje om, prachtig zo. Mag van mij in een papieren zak  ;)

Dat zou redelijk afbreuk doen aan de schijf zelf, daarom komt er een mooi blauw blu ray hoesje om. En als er dan toch een hoesje om zit
is het natuurlijk het mooist om er een leuke cover in te stoppen.

Als laatste nog even een verrassing:
Ik heb een extraatje toegevoegd aan de schijf (hopen dat ie net onder de 25Gb blijft). Als hint de meting die is gedaan mbt de frequenties in de scene.
Wie weet om welke scene/film het gaat???


RonG

Mmm, een of een bloederige film zo te zien of anders misschien JP? :D

frankp

Nee niet JP. Het is een film die hier nog niet genoemd is.
Ik kan alvast wel zeggen dat deze aanslag op je subwoofer ongeveer 2 minuten duurt en een verschrikkelijke 14Hz haalt  :worship:

SV..S

een long shot, de aardbeving  (in het bos) uit THE ROAD?

is zeker een aanslag op de sub ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

WickedGame

Ik moet zeggen dat je er wel veel werk van heb gemaakt en wat een verschrikkelijk mooi menu er al op de screens te zien is. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, net sinterklaas! Vol verwachting klopt ons hart  :D

Hmm met dat subgeweld erin toch maar snel die Auralex bestellen

frankp

Het is gelukkig leuk om te doen en ik heb straks een schitterende demodisc. En ik doe het liever goed dan dat ik half werk lever.

En nee, het is niet The Road.