HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: frankp on February 22, 2012, 09:02:18
De popup-menu's vallen dus weer even vies tegen om te maken.
Lang leve de popup-menu specs: alleen de lagen binnen een button worden getoond, dus ik moet de achtergronden
en titels gaan opknippen en verdelen over de verschillende buttons, anders valt alles weg en zie je alleen maar wat tekst ipv mooie plaatjes.
Daarnaast moet ik alle buttons van de films gaan aanpassen omdat het selectiegebied te groot is en elkaar gaat overlappen, waardoor
de keuzemogelijkheid niet werkt.  :hmmm:
Maar goed, 2 van de 4 popup-menu's zijn nu af en de rest zal dit weekend wel lukken.

Heb ondertussen aan g-dope gevraagd om het surround menu iets aan te passen, zodat het HSDD logo beter uit komt/mooier verwerkt wordt.
Kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar echt super hoeveel moeite jullie (jij én G-Dope) hiervoor willen doen en ook doen!! :wub:

Quote
@htip:
nu ik de nieuwe foto's van jouw HT heb gezien, kan ik niet wachten op de M&G in mei. Dat wordt echt DE test voor de HSDD.
Thanks! Denk ik ook :thumbs-up: Kunnen misschien wel de hele schijf de spelen en nog genoeg tijd over voor de rest van het "programma" :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Quote from: HTip on February 22, 2012, 10:18:09
Kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar echt super hoeveel moeite jullie (jij én G-Dope) hiervoor willen doen en ook doen!! :wub:
Thanks! Denk ik ook :thumbs-up: Kunnen misschien wel de hele schijf de spelen en nog genoeg tijd over voor de rest van het "programma" :pompom:

Tnx. Het blijft gelukkig ook leuk om te doen, dus dat scheelt al een heleboel!
Ik zal eens kijken hoe lang de totale speelduur is als je alle scenes laat spelen.

VlisChris

Philip en ik hebben alvast maar besloten dat er een essentiële scène mist op deze HSDD ;)
U571 - The Attack. Man o man o man wat een extreme track is dat.
Zowel qua LFE als qua surround was dat echt een enorme belevenis. Je weet als je geen surround en sub meer gewend bent niet wat je overkomt.
In Monsters Inc zit ook zo'n geweldige scène. Zowel qua surround als LFE. Het laag begint aan je voeten te knabbelen, en begint daarna in hoog tempo meer te pesten door via je lijf omhoog te kruipen, en je lichaam via je haar te verlaten. Dat was een scène waarbij ik hartelijk in de lach schoot en vroeg of die eens opnieuw afgespeeld mocht worden. Hele bizarre ervaring.
Edit: of is dat toevallig de stroomuitvalscene? Is de scène waarbij dat meisje heel hard begint te huilen zodat de lampen zo fel gaan branden dat de lamp boven je hoofd uit elkaar klapt. En daarna ontdekken ze dat ze ook stroom kunnen opwekken door kids te laten lachen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp

Dat is niet de scene met de dieptebommen in U571?

Die scene van Monsters Inc zit er ook in, maar het is wel een korte (30 seconden). Heb alleen het stukje erin zitten van het huilen naar het lachen en dan het klappen
van de lamp.

HTip

Quote from: frankp on February 22, 2012, 11:08:37
Dat is niet de scene met de dieptebommen in U571?
Die is ook erg heftig hoor, maar de vernietiging van de Amerikaanse sub door die torpedo is meer gelaagd en gevarieerd. Is gewoon iets voor 2.0 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Haha, versie 2.0 moet volgens mij een 3 dubbel 50Gb versie gaan worden  ;D

VlisChris

Quote from: frankp on February 22, 2012, 11:08:37
Dat is niet de scene met de dieptebommen in U571?

Die scene van Monsters Inc zit er ook in, maar het is wel een korte (30 seconden). Heb alleen het stukje erin zitten van het huilen naar het lachen en dan het klappen
van de lamp.

Wat Philip schrijft. Dat is een wat andere scène, en die is minder gelaagd. Eigenlijk geen idee welke dieper gaat (sorry voor de bijzonder flauwe woordspeling :P), maar de aanvalsscene is geweldig qua dynamiek, heftigheid, en gelaagdheid. Met een goede sub die goed afgesteld staat hoor je enorm veel verschillen in het laag. Bij een slechte/ slecht afgestelde sub verwacht ik dat je daar 1 grote brei aan gebonk hoort.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp

Klinkt inderdaad als een lekkere scene, zal 'm eens opzoeken en luisteren hoe het bij mij klinkt.

Martinus

Quote from: frankp on February 22, 2012, 13:30:07
Haha, versie 2.0 moet volgens mij een 3 dubbel 50Gb versie gaan worden  ;D

ik zag al panasonic BR 3.0 met 100GB, dus ik zal ff een nieuwe brander kopen..... ben benieuwd of een br speler het ook leest  :tongue2:

DD V2 zal dan wel eind mei klaar zijn , of nie  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
............

frankp


Martinus

Ook goed... dan heeft iedereen prima de tijd om eens een goede br speler te kopen :)
............

frankp

En om tot die tijd versie 1.0 "grijs" te draaien.

Heb gisteren even alle tijden van de clips bekeken en opgeteld en per categorie zit je op ongeveer 30 minuten materiaal, dus
de complete HSDD zorgt voor 1,5 uur lang: wow, ooohhh, :pompom:, aaaah, vet, :popcorn:,  gaaf, cool, :clapping:, enz!!!

;D ;D ;D

RonG

Quote from: frankp on February 23, 2012, 10:56:05
En om tot die tijd versie 1.0 "grijs" te draaien.

Heb gisteren even alle tijden van de clips bekeken en opgeteld en per categorie zit je op ongeveer 30 minuten materiaal, dus
de complete HSDD zorgt voor 1,5 uur lang: wow, ooohhh, :pompom:, aaaah, vet, :popcorn:,  gaaf, cool, :clapping:, enz!!!

;D ;D ;D

Gaaf O0

HTip

Quote from: frankp on February 23, 2012, 10:56:05
En om tot die tijd versie 1.0 "grijs" te draaien.

Heb gisteren even alle tijden van de clips bekeken en opgeteld en per categorie zit je op ongeveer 30 minuten materiaal, dus
de complete HSDD zorgt voor 1,5 uur lang: wow, ooohhh, :pompom:, aaaah, vet, :popcorn:,  gaaf, cool, :clapping:, enz!!!

;D ;D ;D
:clapping:

Zou dus mogelijk zijn om tijdens een M&G volledig te bekijken. In praktijk met alle andere activiteiten zal een selectie een betere optie zijn. Of eerder beginnen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Quote from: HTip on February 23, 2012, 11:19:02
Zou dus mogelijk zijn om tijdens een M&G volledig te bekijken.

+1 voor 19 mei  ;D
En ik wil best wat eerder mijn bed uit om 'm volledig te draaien hoor!

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

HTip

Quote from: frankp on February 23, 2012, 12:18:41
+1 voor 19 mei  ;D
En ik wil best wat eerder mijn bed uit om 'm volledig te draaien hoor!
;D Of Alex en Jaap dat ook vinden :unsure: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Die hebben inderdaad een iets langere reis voor de boeg....maar ze moeten er maar wat voor over hebben hoor en de volgende dag kunnen ze weer uitslapen  :P

frankp

Even een (gefrustreerde) update:

Allereerst even een korte uitleg hoe ik de disc bouw:
In photoshop maak ik alle menu's. Deze importeer ik samen met alle videobestanden in het programma Encore. In dit programma
link ik alles aan elkaar en Encore bouwt er dan een blu ray mappenstructuur van. Het nadeel van Encore is alleen dat deze alle bestanden encodeert en geen ondersteuning heeft voor HD Audio.
Hier is wel een workaround voor door de stream, de clpi file en de mpls file te vervangen voor een versie die ik maak door de originele videofile door tsmuxer te halen. Zo krijg ik het voor elkaar om de orginele H264 of VC1 stream met HD audio in de door Encore gemaakte blu ray te krijgen, waarbij de hoofdmenu's allemaal prima werken.
So far so good.....

Met het inbouwen van de popup menu's bedacht ik mij ineens, dat ik eerst maar eens moest gaan testen of dit wel ging werken na het vervangen van de streams.
En wat bleek....het werkte niet  :nopompom: . De video's werden wel perfect gespeeld, maar geen popup menu te bekennen.
Gisteravond een zoektocht gestart op internet en vanmorgen kwam ik erachter dat er mogelijk wel een oplossing zou liggen in het editten van het mpls bestand middels een hex-editor. Na een uurtje klungelen nog geen resultaat. Ik heb alles uit de door Encore gemaakte file overgezet in de mpls van de originele video, maar ook dat werkte niet.
Uiteindelijk zelf bedacht om eens de clip inf file (clpi) te bekijken met de hex editor en daar zag ik eindelijk de oplossing: 3 andere waardes dan in de mpls en voila een werkend popup menu met de originele HD audio en video file. Frank is blij  :pompom:

Dan hebben we nog één ander dingetje:
Ik heb een voorbeeld bekeken van het popup menu in een werkende blu ray, maar het ziet er niet erg mooi uit. Het lijkt er op dat een popup menu maar iets van 8bit kleuren aan kan ofzo, want de kleurverlopen worden wat blokkerig weergegeven.
Aan de ene kant heb ik zoiets van: prima, het is maar een popup menu. maar aan de andere kant wil ik het wel perfect hebben.
Ik zal straks eens een screenshot plaatsen zodat jullie je mening ook even kunnen geven.

Xstream

Ja, altijd lachen die video editting tools :)
Kan me Encore nog wel herinneren, maar dat is al lang geleden, en daar werd ik destijds ook al niet blij van. Zal vast wel beter geworden zijn inmiddels, maar dus blijkbaar nog wel wat haken en ogen.

Is het ook weer niet een beperking van Encore? Dat die (net als HD audio) er niet correct mee omgaat?
Ik ben momenteel niet meer zo thuis in de DVD authoring als vroeger, BR al helemaal niet, maar "vroeger" had je altijd van die simpele extra tooltjes, special voor maken/bewerken menu's e.d. Vaak nog freeware ook. Misschien is er iets op de markt die dit fixed? Ik wil anders best even zoeken voor je, wat ik zoal tegen kom. Maar ik ken 't probleem ook niet goed genoeg. Is het niet een setting bij omzetten BR dat er op (bepaalde) plaatjes een compressie ingesteld staat? Misschien staat er wel ergens JPG og PNG8 compressie ingesteld ofzo?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

frankp

Op zich werkt Encore best makkelijk, stukken minder moeilijk dan bijvoorbeeld Blu-print of Scenarist.

Ik zal nog eens door de instellingen lopen, maar het gekke is dat het "normale" menu er wel perfect uit ziet, dus mooie gradients enzo.
Mocht je nog ergens een paar minuten over hebben en wat tooltjes tegen komen dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Xstream

Ik ga nu even wat dingen gokken wat 't evt. zou kunnen zijn:
- Staat 't project op een filesize limiet die met het popup plaatje overschreven wordt, waardoor die automatisch evt. compressie erop gooit?
- Is het plaatje misschien in een andere resolutie waardoor het vreemd gerenderd/opgerekt wordt?

Wat gebruik je overigens als bron voor 't popup menu? Ik zie dat Encore direct PSD kan importeren/gebruiken.

http://www.eventdv.net/Articles/Editorial/Tutorials/Tutorial-Creating-Blu-ray-Disc-Pop-up-Menus-in-Adobe-Encore-CS4-51329.htm
Ik zie 't hier helaas net niet (pulldown valt erover), maar ik zie een optie "Color set" in de popup-menu properties.
Ook zie ik "Encoded size". Is dat m.b.t. het popup menu, of de hele BR size?

http://www.lynda.com/Encore-CS5-tutorials/essential-training/59960-2C.html
Hier de video mbt popup menu even bekeken. Daar zie ik inderdaad in je project library dat de Popup menu PSD dezelfde resolutie moet zijn als de video bron (logisch). Dus misschien dat daar nog een verschil zit?
De PSD is ook gewoon scherm dekkend zie ik, dus tis gewoon een transparent background met breedte/hoogte identiek aan bron video. Had altijd 't idee dat een deel van 't scherm was met positionering opties, weer wat geleerd ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

frankp

Filesize limiet is het niet, was namelijk een test blu ray die ik had gemaakt met een totale grootte van 138Mb.
De resolutie is precies hetzelfde als het hoofdmenu aangezien de popups zijn gemaakt vanuit de hoofdmenu's.

Bron voor alle menu's is een PSD file.
Voor de popup menu's maak ik gebruik van een multi-page menu omdat anders het linken naar een ander popup menu niet werkt.

De colorset staat voor beide menu's op automatisch, dus daar zit het 'm ook niet in.

We zoeken gewoon weer even verder. (een screenshot gaat trouwens niet lukken, omdat ik de hardware acceleratie van de videokaart niet uit krijg)

HTip

Als het echt te moeilijk is, laat dan de popup-menu's gewoon zitten. Moet wel leuk blijven voor je. Frustraties hebben we al genoeg...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive