HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frankp

Dat zou kunnen, maar dat is niet de intentie van de schijf. Hij wordt puur gemaakt om je geweldige HT-set te showen.
Mocht er behoefte aan zijn, dan kan ik misschien in een volgende versie wat extra's toevoegen, maar dan moet er wel rekening mee
worden gehouden dat het een 50Gb schijf gaat worden, daar waar het nu op een 25 Gb schijf gaat passen (als het goed is).

Daxie mag inderdaad niet meer reageren in dit topic, foei! Hahaha.
Ik denk dat de LFE op de HSDD wel iets beter is, misschien ook wat meer up-to-date. Mocht
je in een volgende versie andere scenes willen zien voor de LFE....do let me know!

daxie

Je moet nog wat overhouden voor 2.0 he :p.

Als het er van komt, volgend jaar of zo, zal ik wel wat actiever meewerken :)

Jason B.

Quote from: skank1 on February 13, 2012, 17:10:50
dit is geen speciaal formaat he, lol

I know, ;-)
Ik verwacht natuurlijk wel dat HDCD-logo aan gaat bij afspelen, LOL
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Sonic Circle

Wat een gaaf idee en goede selectie voor toffe demo's. Ik blijf dit topic volgen.


Martinus

Quote from: daxie on February 13, 2012, 20:11:06
AVS disc snap ik niet waarom iedereen die zo slecht vond. Ik vind hem best goed. Qua LFE eigenlijk beter dan de HSDD. Ben ik nu geband?

Stukken zijn te lang, dan denk je het gemist te hebben en dan ineens..... Bepaalde surround effecten zijn dd2.0 dus ja das best slecht.....
............

daxie

Quote from: Martinus on February 14, 2012, 07:28:01
Stukken zijn te lang, dan denk je het gemist te hebben en dan ineens..... Bepaalde surround effecten zijn dd2.0 dus ja das best slecht.....

ik denk niet dat ik ergens een 2.0 stream gehad heb.
Ik vind ze ook helemaal niet te lang. Beter wat langer zodat je kans hebt om "in the bubble" te geraken dan te kort.

frankp

Het klopt wel dat sommige stukken (naar mijn mening) te lang duren voordat er "actie" komt.
Ik wil bij een demo niet te veel tijd verspillen aan wachten :D

Die dd2.0 klopt inderdaad niet, was een foutje van mij. Toen ik de AVS afspeelde stond mijn Dune zo ingesteld dat ie
bepaalde streams zelf decodeerde, in dit geval dus een losless LPCM stream. Vandaar in eerste instantie de aanname dat er een 2.0 stream in zat.

WickedGame


RonG

Ik heb die AVS ook en vind hem niet slecht. Kan niet wachten op die HSDD :D

skyfox

Ik kan niet wachten tot de HSDD klaar is. De shots op p1 van dit topic zien er magnifiek uit!!  :pompom: :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Zat net even opnieuw naar de afbeeldingen te kijken, en toch even een vraagje over het surroundmenu:
Is het niet zonde dat het HSDD in het zwart staat, en ver wegvalt tegen de achtergrond?
Misschien nog een manier ergens om dat ietsjes beter leesbaar te maken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp

Goed opgemerkt. Ik ga eens kijken of ik er iets anders van kan maken.

Martinus

Quote from: frankp on February 14, 2012, 08:55:26
Het klopt wel dat sommige stukken (naar mijn mening) te lang duren voordat er "actie" komt.
Ik wil bij een demo niet te veel tijd verspillen aan wachten :D
Die dd2.0 klopt inderdaad niet, was een foutje van mij. Toen ik de AVS afspeelde stond mijn Dune zo ingesteld dat ie
bepaalde streams zelf decodeerde, in dit geval dus een losless LPCM stream. Vandaar in eerste instantie de aanname dat er een 2.0 stream in zat.

Ik heb ook Dd2.0 als ik via br afspeel, dus jij zegt instelling van de receiver ofzo? Krijg er echt geen 5.1 op
............

frankp

nee niet van de receiver maar van de (in jouw geval) blu ray speler. Daar zal je, indien mogelijk, in moeten stellen dat ie het niet decodeert.
Een goed voorbeeld is Pearl Harbor. Dat lijkt op dd 2.0, maar toen ik 'm door MediaInfo haalde kwam er uit: HDMV LPCM 5.1 24 bit 6900 kbit/s
Even prullen met de Dune en toen kwam er wel een mooi signaal naar mijn receiver.

Kjelt

Ik heb net de plaatjes op pag. 1 bekeken en ik moet zeggen:  :thumbs-up: SHIPPEN!  :D

Hopjesvla

Wellicht te laat voor deze disc, maar interessant om te zien wat Bowers & Wilkins interessante Blu-rays / scènes vindt voor het testen van je geluid:

http://blog.bowers-wilkins.com/speakers/top-10-blu-ray-discs-for-audio/

Onderverdeeld in punch, clarity of dialog, musicality, dynamics, scale, spaciousness, bass, power, atmosphere een leuk rijtje ook! Ze zijn blijkbaar fan van Lucas, heel Star Wars is referentiemateriaal volgens B&W.

frankp

Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken (idd voor versie 2.0)

HTip

Quote from: Hopjesvla on February 15, 2012, 10:54:24
Wellicht te laat voor deze disc, maar interessant om te zien wat Bowers & Wilkins interessante Blu-rays / scènes vindt voor het testen van je geluid:

http://blog.bowers-wilkins.com/speakers/top-10-blu-ray-discs-for-audio/

Onderverdeeld in punch, clarity of dialog, musicality, dynamics, scale, spaciousness, bass, power, atmosphere een leuk rijtje ook! Ze zijn blijkbaar fan van Lucas, heel Star Wars is referentiemateriaal volgens B&W.
Thanks! Mooi lijstje waar ze ook nog aangeven waar je op moet letten. Leuk voor demo's :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erwinh

Mooi lijstje. Kan zo gebruikt worden voor versie 2!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

jaco

Quote from: skank1 on February 13, 2012, 16:51:36
beetje offtopic maar eigenlijk naast deze disc
heeft iemand al de disney wow?
Is deze de moeite? zowel qua koop als download?

Voor sommige dingen is de WOW disk wel handig, zoals bijvoorbeeld de audio tracks. 5.1, 6.1, 7.1.
Mijn dune maakt voor een 6.1 track er een 7.1 track van in LPCM en mijn Oppo niet bijvoorbeeld.

frankp


Martijnst1990

Quote from: frankp on February 18, 2012, 19:54:40
Even een peiling:

wel of geen pop-up menu
Ik stem voor, hoort toch wel een beetje op een BD vind ik :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on February 18, 2012, 21:20:44
Ik stem voor, hoort toch wel een beetje op een BD vind ik :)

+1

Is dat veel werk? Of moeilijk?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Chinx

Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC