U - turn een aanrader

Started by J.A.F._Doorhof, December 14, 2001, 10:04:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor een ieder die deze film nog niet kent (ik dus).

U-Turn is een film van Oliver Stone.
Het verhaal gaat over Bobby (Sean Penn), die op de vlucht is voor iets/iemand en die terecht komt in een klein dorpje met motorpech.

Wat daar allemaal gebeurt gaat richting een kruising van Twin Peaks en Natural Born Killers.

Erg droge humor, mooi camera werk. En genoeg twists en draainingen om je helemaal gek te maken.

Beeld en geluid van de regio 2 versie zijn redelijk tot goed, alleen wat aanwezige filmgrain (maar dat mag).

Als film zeer zeker een aanrader.
Helemaal in de combi-dubbel DVD, the Quick & the Death (waanzinnige moderne western)/U-turn (nu voor F 30,00 bij de Makro).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

Hehe was een van de eerste dvd's die ik kocht (de r1).  Topfilm inderdaad.  Kritiek is dat het verhaal een 1:1 kopie is van RED ROCK WEST, het zal wel ik heb die nooit gezien.

De visuele stijl is identiek aan NBK.  Grain is uiteraard opzettelijk en komt omdat veel op kodak 5239 geschoten is.  Kan me zelfs verhalen herinneren hoe ze de film via een chemisch proces hebben laten verouderen om een bepaalde look te krijgen.

Dvd is van de tijd voordat columbia de edge enhancement knop had gevonden, dus echt een mooi smooth beeld.  Schaduw detail had wel wat beter gekund maar goed.

J.A.F._Doorhof

#2
Ik heb de regio 2 versie dus.

Inderdaad, helemaal dat eind (je weet wel zonder t*n*e*n) ik heb me echt bescheurd.

MvrGr.
Frank

TNT if I explode people get hurt (hilarious).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#3
Ik vond U-turn wel leuk, maar zoals Jeroen al aangaf, lijkt de film wel heel erg op Red Rock West. En ik moet zeggen, dat ik deze laatste film een stuk leuker vond als U-turn. Sterker nog ik vond hem erg goed. Nou zag ik U-turn na RRW, dus ik vraag me af wat mijn mening was geweest als ik ze in de andere volgorde had gezien. Uhhh, ik blijf bij mijn voorkeur voor RRW ben ik bang. Maar eigenlijk is mijn voorkeur niet zo belangrijk, RRW en U-turn zijn gewoon beiden aanraders.

Groeten,

Ruud


garmtz

#4
Zeker gave film met een zeer fijne female lead... :)

Ik hou van de gritty stijl van zowel Oliver Stone als Sean Penn. Billy Bob Thornton is geniaal als automonteur en let op de geweldige kneuzenrol van Jaquin Phoenix.
Ik heb de regio 1 versie. Al vrij lang geleden gekocht moet ik zeggen. Mooie transfer, die recht doet aan de aparte stijl. Er is gebruik gemaakt van fotopapier, dat af en toe werd overbelicht. De hitte, troosteloosheid en verlatenheid knallen  van het scherm.