Videokaart voor HT

Started by SulTan, March 2, 2002, 14:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SulTan

Heren,

Vandaag heeft mijn 3DFX Voodoo 3 3000 kaart het begeven en moet ik daarom nu maar een andere kaart opzoeken.

Heb heel wat gelezen en gezien, maar wil nog een laatste tip ivm HT. Dus jongens moet het een GEFORCE worden of een RADEON? En dan welke? budget is 400 Euro. Zelf neig ik naar de ATI RADEON 8500.

Mvg,
Khalid

Rob_Dingen

#1
Hoi Sultan

De Radeon is op dit moment met de juiste drivers opermachtig
Je meot een Radeon 32/64Mb DDR kopen of een 7200 geen 7500 of 8500
Als je daar WinDVD 3.1 en de 7199 drivers gebruikt heb je een perfecte combinatie
De TheaterTek software is nog beter maar die kost 75$

Rob

SulTan

#2
bedankt voor de tip Rob, kon alleen de ATI RAD 7200 nog vinden voor 109 euro met DVI en TVout.
Hou ik nog geld over ook! ;D
Rob, weet jij ook nog een leuk adresje voor deze VGA kaarten?


Frank,

Heb jij bovenstaande ATI met dvi/tvout ook nog liggen, op jou prijslijst heb ik alleen maar een dvi versie gezien van de ATI 7200.

J.A.F._Doorhof

#3
Ik heb nog wel een VE versie liggen met 32MB die mag je hebben voor € 70,00 (nieuw), met DVI.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

#4
Frank,

ik heb al een ATI RADEON 7200 kunnen regelen.

Maar toch bedankt voor jouw reactie en Rob jij ook bedankt!

Topic kan gesloten worden.


Mvg,
Khalid

Robbo

#5
Voor iedereen die een Radeon wil aanschaffen.  ATI heeft voor europa de productie uit handen gedaan.  Oa Hercules en Club3D maken nu de kaarten.  

Het probleem is nu dat de orginele ATI driver niet met deze kaarten werken.  Wil je niet voor verrassingen komen staan probeer het dan bij de orginele ATI te houden.  D'r schijnen al genoeg driver problemen te zijn.

Rob

J.A.F._Doorhof

#6
De Club 3D's werken bij mij gewoon met de originele ATI drivers. Het zijn meer de ECHTE OEM's die problemen veroorzaken voor zover ik het weet.

CLub 3D maakt eigenlijk gewoon exact dezelfde kaart als ATI, alleen dan met een eigen mainboard, maar wel volledig volgens de ATI layout en specs.

Je hebt dit ook gehad met de Geforce kaarten, vooral ASUS had er nog wel eens handje van om met bepaalde releases van de Detonator drivers behoorlijk overstag te gaan.

Maar met Club 3D aan deze kant nog geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

#7
Hallo,

Inderdaad heb de Club3D kaart alweer een tijdje en ik ben geen problemen tegengekomen, ook niet met de drivers van ATI. ;D

Mvg,
Khalid

SiR-ROUND

#8
Voor de archiefzoekers:

De VE is niet geschikt voor custom resolutions!