3d filmbestanden afspelen

Started by Bartvn, February 5, 2012, 13:51:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartvn

hallo allemaal,

ik zou graag 3d films die ik gedownload heb af willen spelen op mijn tv,
ik heb de volgende apparaten,

onkyo tx-nr509 receiver
onkyo bd-sp309 blu-ray speler
samsung 55d7000 3d televisie
1.4 hdmi vanaf mijn blu ray naar receiver en vanaf receiver naar tv
jamo a102 hcs 6

nu vraag ik mijn af wat het beste is om vanaf te spelen? 3d mediaplayer, externe hdd aansluiten op blu ray of receiver, enz?
en waar ik op moet letten bij het downloaden van de films. (bestandstype voor beeld en geluid)

bedankt.

Borry52

Ik gebruik gewoon een Western Digital WD-TV media speler en dat werkt perfect met 3D.
De bestandsformaten die ik gebruik zijn AVI em MKV.
Alleen met de .srt ondertitels heb ik nog steeds een probleem, die gaan niet mee als de film op SBS staat.

DTS-ES-Extreme

Welke bestanden heb je gedownload 3D SBS of 3D ISO ?

Xstream

Quote from: Borry52 on February  5, 2012, 14:18:16
Ik gebruik gewoon een Western Digital WD-TV media speler en dat werkt perfect met 3D.
Ondersteunt die ook originele 3D films? Of alleen de SBS e.d. versies?
De Dune kan 't ook, maar alleen de SBS/Flip/Top-bottom etc omgezette versies die je online vind. Een 3D Blu-Ray zonder deze bewerking wordt (nog niet) ondersteunt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Borry52

Quote from: Xstream on February  8, 2012, 12:36:12
Ondersteunt die ook originele 3D films? Of alleen de SBS e.d. versies?
De Dune kan 't ook, maar alleen de SBS/Flip/Top-bottom etc omgezette versies die je online vind. Een 3D Blu-Ray zonder deze bewerking wordt (nog niet) ondersteunt.
Ik weet niet wat je bedoeld met originele 3D films maar mijn 3D-BluRay speler speelt de 3D-BluRay films af in SBS. Mijn TV schakeld dan automatisch over op 3D-SBS.
Als ik deze film Rip naar ISO of MKV speelt mijn WDTV hem ook SBS af maar dan moet ik de TV handmatig op SBS zetten.
Volgens mij zijn de BluRay films in 3D tegenwoordig allemaal SBS.
Ik heb één film die is zowel in SBS als op de oudewetse manier met een Rood/Groen brilletje (zat bijgesloten in de doos).
Die met dat Rood/Groene brilletje kun je ook afspelen op een gewone BluRay speler.

ritchard

Met de onderstaande manier kijk ik d.m.v. me laptop,

Afspelen in 3D

Blu-ray ISO

- Brand Blu-ray Iso met ImgBurn en speel af met 3DBlu-ray speler/PS3 op 3D-TV
- Sluit computer aan op 3D-TV, Mount de ISO met Virtual Clonedrive en speel af met PowerDVD 10
MarkII via Movies>Drive letter
- Sluit computer aan op gewone TV Mount de ISO met Virtual Clonedrive en speel af met PowerDVD 10
MarkII via Movies>Drive letter met gebruik van Anaglyph (Rood Cyaan Bril)
-computer met Nvidia shutter glasses, Mount de ISO met Virtual Clonedriver en speel af met
PowerDVD 10 MarkII via Movies>Drive letter

Het werkt perfect en in full hd
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Maro

Quote from: ritchard on February 11, 2012, 10:40:11
Met de onderstaande manier kijk ik d.m.v. me laptop,

Afspelen in 3D

Blu-ray ISO

- Brand Blu-ray Iso met ImgBurn en speel af met 3DBlu-ray speler/PS3 op 3D-TV
- Sluit computer aan op 3D-TV, Mount de ISO met Virtual Clonedrive en speel af met PowerDVD 10
MarkII via Movies>Drive letter
- Sluit computer aan op gewone TV Mount de ISO met Virtual Clonedrive en speel af met PowerDVD 10
MarkII via Movies>Drive letter met gebruik van Anaglyph (Rood Cyaan Bril)
-computer met Nvidia shutter glasses, Mount de ISO met Virtual Clonedriver en speel af met
PowerDVD 10 MarkII via Movies>Drive letter

Het werkt perfect en in full hd
Gr. Ritchard

Je copy/paste hier 4 manieren..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jowi

De beste 3D krijg je toch echt met het 'stereo' beeld waarbij men de volle 1920x1080 gebruikt voor respectievelijk een links als rechts beeld, (1080p24 x 2 = 1080p48)... de side by side en top by bottom techniek is niet wat je wilt, je mist dan de halve resolutie. Het is feitelijk niet eens HD meer... je zit dan niet meer naar 1920x1080 te kijken maar naar 960x1080.

Voorzover ik weet zijn er afgezien van 1 of ander obscuur amper verkrijgbaar chinees ding geen mediaspelers die de 'echte' 3D uit kunnen sturen zoals een 3D blurayspeler dat kan (dus GEEN SBS!!!) ik weet niet of een HTPC dat inmiddels wel kan? En dan natuurlijk liefst vanaf een bluray ISO of folder structuur...

papaleo

Quote from: jowi on February 11, 2012, 11:53:31
De beste 3D krijg je toch echt met het 'stereo' beeld waarbij men de volle 1920x1080 gebruikt voor respectievelijk een links als rechts beeld, (1080p24 x 2 = 1080p48)... de side by side en top by bottom techniek is niet wat je wilt, je mist dan de halve resolutie. Het is feitelijk niet eens HD meer... je zit dan niet meer naar 1920x1080 te kijken maar naar 960x1080.

Voorzover ik weet zijn er afgezien van 1 of ander obscuur amper verkrijgbaar chinees ding geen mediaspelers die de 'echte' 3D uit kunnen sturen zoals een 3D blurayspeler dat kan (dus GEEN SBS!!!) ik weet niet of een HTPC dat inmiddels wel kan? En dan natuurlijk liefst vanaf een bluray ISO of folder structuur...

Ik neem aan dat je de Oppo niet onder de noemer 'obscuur chinees ding' wilt indelen?
Dan kan een Oppo 93/95 dit,of beter 'kon' dit...
Kon: ISO full 3D (na de laatste fw niet meer mogelijk)
Kan: BDMV full 3D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Quote from: papaleo on February 11, 2012, 13:28:05
Kon: ISO full 3D (na de laatste fw niet meer mogelijk)
Kan: BDMV full 3D
Hij kan dus geen 3D bluray ISO meer afspelen, maar wel folderstructuren, das mooi.
Het is een kleine moeite om een ISO uit te pakken naar folders.
Maar... er staat me bij dat ie niet vanaf het netwerk kon spelen, klopt dat?
Alleen vanaf usb harddisk of stick? Dat maakt hem (voor mij) niet praktisch toepasbaar ben ik bang...

Dergert

Xtreamer Prodigy speelt echt 3d af vanuit een iso structuur. Werkt hier perfect...

jowi

Quote from: Dergert on February 11, 2012, 14:24:18
Xtreamer Prodigy speelt echt 3d af vanuit een iso structuur. Werkt hier perfect...
Maar doet ie dat ook via een server op het netwerk? Ik wil niet slepen met losse harddisken.

Dergert

Quote from: jowi on February 11, 2012, 14:34:55
Maar doet ie dat ook via een server op het netwerk? Ik wil niet slepen met losse harddisken.

Hij speelt hier vanaf een nfs server op mijn linux machine. Ook vanaf mijn NAS gaat het gewoon prima.

jowi


edgnoj

De Iconbit XDS1003 doet dat dus ook
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Dergert

Ben er erg tevreden mee. Was wel 179 euro. Maar moest hem toch hebben  ;)

jowi

Ben wel erg benieuwd naar hoe de beeld- en geluidskwaliteit zich verhoud tot de Dune's, en ook of deze spelers net zoals de Dune's (vrijwel) alles kunnen spelen.

Dergert

Volgens wat ik gehoord heb speelt de prodigy vrijwel alles af. Maar daar kan ik uit eigen ervaring helaas geen antwoord op geven. Hij speelt hier alleen maar blu-ray 3d iso´s af. En heel af en toe eens een mkv in sbs.

Hans47

Fantec heeft nu ook een 3D iso Media speler de Fantec 3DFHDL dus HD 3D.......