2x Aurasound 12" subwoofer ontwerp.

Started by mimic, February 5, 2012, 10:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: mimic on March 28, 2012, 19:47:35
Ik ben met van alles bezig, maar hebtoch weer even tijd gezien om wat te doen. Het hout is inmiddels op maat, en de delen in verstek zitten al mooi in de lijm. Ik vroeg mij af of de "gaten" in de bracing nog bepaalde afmetingen moeten hebben. Ik zie vaak gewoon ronde gaten, en dan zoveel mogelijk zonder de stevigheid aan te tasten. Is dat goed?


gaten is niet nodig,zo hoog hoeven die schotten niet te zijn,,je hebt kleine kistje,s  ;)

yorkie13

zoiets bv

mimic

Juist! Zoiets bedoel ik. Qua afmetingen heb ik dat kruis al. Het maakt niet zoveel uit hoe en waar de gaten zitten?
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Is enigsinds overdone,maar wel erg mooi en netje,s,bij Ejorne is destijds ook zoiets ingegaan,maar die woofer is ook 2 slagen groter

Is dat een eigen bracing Ralf,netjes  ;)

mimic

Mooi? Daar zie ik later niets van terug natuurlijk :) maar, ik neem aan dat de binnenstructuur zo open mogelijk moet zijn? Anders werkt de woofer in 4 kleine compartimenten, dat zal niet bevorderlijk zijn denk ik?
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Ik zat aan een iets simpelere bracing te denken,vandaar mij tip ,heb er even geen foto van bijdehand.
Dan zit de bracing zo diep dat het ook niet echt 4 kamer zijn.

mimic

Als je een voorbeeldje vind, graag!

Ralf, die bracing lijkt juist geen contact te hebben met het " midden " van de zijpanelen van de eventuele sub? Dat is toch niet logisch, het midden van de oppervlaktes zijn neem ik aan het meeste aan het resoneren?
KEF LS50W - Velodyne DD12

yorkie13

was slechts als voorbeeld bedoeld hoe de gaten te maken.

mimic

Ah oké :) die gaten luisteren niet zo nou, als ze al moeten zeg maar :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Interficior

Quote from: mimic on March 28, 2012, 22:07:29
Ralf, die bracing lijkt juist geen contact te hebben met het " midden " van de zijpanelen van de eventuele sub? Dat is toch niet logisch, het midden van de oppervlaktes zijn neem ik aan het meeste aan het resoneren?
Klopt, maar ik vermoed dat daar in het geval van die bracing de woofer, de slave en de amp zit.
Take it or lease it


mimic

Ik doe inderdaad de versterking extern :)

Ik heb een soort kruis gemaakt die de hele zijkant aansluit, en dan aan de voor en achterkant opengewerkt. Zo kan denk ik alle lucht ongehinderd doen wat het moet doen.

Schiet al op zo!
KEF LS50W - Velodyne DD12


mimic

Tx! Morgen wellicht een proefdraaien :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

De subjes spelen! Fijn om eindelijk weer wat laag te hebben. Het lijkt allemaal erg goed uit te pakken. Ik heb aanzienlijk meer flexibiliteit mbt plaatsing, daarmee los ik mijn laag probleem erg goed op. Helemaal na wat metingen en aanpassingen in de Behringer begint het er op te lijken!

Helaas is mijn pc gecrashed, dus alles staat even stil ( eindelijk muziek luisteren :) ). Ik heb maar even een fotootje geschoten met de telefoon.



De behringer dcx2496 staat nu als crossover ingesteld. Alles beneden de 100hz gaat naar de subs en daar word dan nog ge-eq-ed. Ik zoek nou nog en manier om de 3e ingang van de DCX te gebruiken voor het LFE kanaal, dan heb ik een zeer flexibele setup. Vooralsnog ben ik bang dat ik maar 2 ingangen ( ipv 3 ) kan routen naar de betreffende uitgang.
KEF LS50W - Velodyne DD12


wupsie

Mooi project, ook netjes gezaagd en in elkaar gefreubeld :)
Ben benieuwd of je hem ook netjes afgesteld krijgt.
Hoe ga je de kast afwerken???
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

mimic

Dank jullie wel! De afwerking is nog niet helemaal duidelijk. Momenteel denk ik dat het nog even onafgewerkt blijft ( neem " even " met een korrel zout ). Eerst maar eens goed luisteren meten en spelen. Ik heb de response redelijk vlak gekregen naar de subs. Om alles in kaart te brengen kom ik wat kabels te kort dus laat dat even op zich wachten.

Daar komt bij dat ik moet wennen aan de nieuwe akoestiek. Ik heb een grote boekenkast gebouwd achter de luisterpositie met hier en daar wat steenwol. Alles klinkt dus even anders ( veel rustiger en ingetogener ) na een jaar luisteren moet ik me daar even op instellen. :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

wupsie

Quote from: mimic on April  9, 2012, 17:26:14
Dank jullie wel! De afwerking is nog niet helemaal duidelijk. Momenteel denk ik dat het nog even onafgewerkt blijft ( neem " even " met een korrel zout ). Eerst maar eens goed luisteren meten en spelen. Ik heb de response redelijk vlak gekregen naar de subs. Om alles in kaart te brengen kom ik wat kabels te kort dus laat dat even op zich wachten.

Daar komt bij dat ik moet wennen aan de nieuwe akoestiek. Ik heb een grote boekenkast gebouwd achter de luisterpositie met hier en daar wat steenwol. Alles klinkt dus even anders ( veel rustiger en ingetogener ) na een jaar luisteren moet ik me daar even op instellen. :)

Rust is belangrijk in deze  :D
Ben benieuwd wat je gaat doen als je gewent bent aan je nieuwe akoestiek.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

mimic

Rust, heerlijk!
Bij gebrek aan computer en dus ook camera;

De kast/ absorber in wording. Uiteraard komt er nog stof voor het glaswol. Voor de oplettende onder ons vallen mijn nieuwe fronts ook te zien :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

wupsie

Quote from: mimic on April  9, 2012, 17:38:06
Rust, heerlijk!
Bij gebrek aan computer en dus ook camera;

De kast/ absorber in wording. Uiteraard komt er nog stof voor het glaswol. Voor de oplettende onder ons vallen mijn nieuwe fronts ook te zien :)

Ik zie het al: nog een handige hout/plak/zaag en frebel harry :0
Ziet er goed uit allemaal, maaruh fronts zie ik niet hoor.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12