2x Aurasound 12" subwoofer ontwerp.

Started by mimic, February 5, 2012, 10:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

De Avanti`s krijgen ondersteuning!

Ik wil graag 2 subjes bouwen die primair ingezet zullen worden bij muziek. Snel, dynamisch en naadloos aansluitend op mijn Audio Physic Avanti ( gesloten systeem ) . Hoe kleiner de behuizing, hoe flexibeler ik ben in plaatsing. Dat betekend niet dat een groter ( TL o.i.d. ) systeem direct uitgesloten moet worden, als dit beduidend meerwaarde ( in muziek ) oplevert kan er over gepraat worden.

Ik denk dat plaatsings-flexibiliteit een groot voordeel is bij meerdere woofers, dus neig voorlopig naar kleine gesloten kastjes. De drivers zijn al binnen, de Aurasound NS-12-513-4A. Wellicht niet geschikt voor echt sublaag op hoge volume`s, maar dat is ook niet de bedoeling. Kanttekening; ik kijk wel degelijk films/ tv in de huiskamer, een beetje diepgang ( ook vooral op lage volume`s ) zou toch wel heel fijn zijn!

Aangezien ik de subs wil dsp-en met een Behringer/ MiniDSP ( wellicht zelfs als crossover tussen de Avanti/ Subs ) vermoed ik dat de afmetingen vrij flexibel zijn. Daar zou ik jullie advies graag over hebben.

Schiet maar raak, de ideeen zijn me niet snel te gek :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

dre73

waar ga je ze mee aansturen?
ze hebben nogal een laag rendement,dus een beetje power lijkt me wel nodig.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mimic

Ik wil ze graag passief uitvoeren, en dan een geschikte losse versterker er bij gaan zoeken.

Het zal vermoedelijk wel uitkomen op UcD of iets vergelijkbaars.
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Ik zou idd wel even kijken wat je aansturing word,rekend wel makkelijk.
Klein kistje zal je bij deze unit wel genoeg vermogen nodig hebben voor strakke aanstuuring.

Mooie unit,s ,maar dat wist je al  ;)

mimic

In welke richting denken jullie dan qua versterking? PA spul?
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Deze Hypex lijkt me mooi DSP erbij in ,maar hij is wel 2x 400 rms en je woofers 200 rms

PSC2.400
The PSC2.400 is a plate amp for use in powered speaker systems.
Its Digital Signal Processor is fully configurable to suit applications as diverse as 2-way monitor speakers and powered subs. Four programmable presets, Powercon inlet and balanced audio inputs make it the ideal workhorse for professional or high-end domestic speakers.


Specifications

GENERAL FEATURES:

-Two 400W UcD amplifiers
-Powered by SMPS400
-Four programmable presets
-Balanced audio input
-Balanced audio through loop
-Powercon power connection
-Two channel active filtering
-Fully user-configurable DSP filters
-Firmware update by USB

APPLICATIONS:

This module can be used for the following setups:
- Active 2-way speaker
- Powered stereo system
- Active powered sub-woofer

All setups are possible with analogue and optional with the digital audio inputs AES/EBU.

OPTIONAL FEATURES:
- AES/EBU input and output


TECHNICAL DATA:
Supply voltage: 180-264Volt AC/50Hz (switchable to 90-132Volt 60Hz)
Output power: 400W @ 4Ohms per channel or total.





Is met zijn dacht 300 euro ong wel een leuke amp met dsp,maar ben niet zeker van het vermogen.
2 x 400 RMS is ie toch,dezelfde module als in de DS4.0 aleen dan 2 ?

Walter_PPK

Mooie units! Wat dacht je van de DS 8.0= Wel een beetje prijzig maar sluit goed aan bij de Aurasounds.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

morca

Quote from: Walter_PPK on February  5, 2012, 14:06:34
Mooie units! Wat dacht je van de DS 8.0= Wel een beetje prijzig maar sluit goed aan bij de Aurasounds.
Woofers in serie en samen op 1 DS bedoel je,schoot ook al door mijn gedachten.
Losse DSP dan,dsp bij de amp in is wel makkelijk denk ik.
Maar de door mij voorgestelde is te ligt qua vermogen?

mimic

Ik dacht juist dat deze woofer relatief simpel aan te sturen was.. :(
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Quote from: mimic on February  5, 2012, 15:30:36
Ik dacht juist dat deze woofer relatief simpel aan te sturen was.. :(
aan de specs te zien zou 2x 200 RMS genoeg zijn.
Had je zelf al een amp op het oog dan?

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

#11
Het piekvermogen gaat weer meer richting de JL,s die ik ook gebruik,het rendement is idd ook nog een laag.
Ik denk dat iets meer ook niet zou misstaan,maakt XTZ geen leuke amp,s van 300 rms met dsp erbij in.

Dan heb je er alleen wel weer 2 nodig.

EDIT even gekeken die zijn een beetje te duur.

mimic

Ik ben absoluut niet gebonden aan plate-amps hoor. Sterker nog, ik denk dat ik flexibeler ben met een losse amp/ dsp.

Wellicht eerst maar eens beginnen met een PA versterkertje o.i.d. Upgraden is altijd een leuk traject.
KEF LS50W - Velodyne DD12

AbZ

Waarom heb je juist voor deze drivers gekozen?

mimic

Het leken mij de meest interessante 12" woofers binnen een bepaald budget ( 2e hands ).

Kogel moest een keer door de kerk en deze units waren beschikbaar.

Goede keuze hoop ik?
KEF LS50W - Velodyne DD12

dre73

lijkt me een prima keuze! ;)
stevig versterkertje er voor en gaan!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

morca

Ik vind die Qms wel iets aan de hoge kant,maar verder hele leuke en wat ik er van gelezen heb is het merk erg goed.
Mooie kistjes goeie amp en gaan.Denk dat je hele goeie resultaten kan halen met deze unit,s.

Mooie Crown misschien?
Of moet het meer buget een Inuke met dsp erin?

mimic

Gelukkig :) Ik denk veel flexibeler te zijn met een losse versterker en dsp. Qua ruimte of uiterlijk maakt me dat niet uit, een plate amp hoeft echt niet. Hebben we dan tips voor een leuke ( occasion ) oplossing.

Het kast ontwerp moet natuurlijk ook nog gebeuren. Open/ gesloten/ inhoud of wellicht vorm enz enz.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Rock Solid

Mimic,

Ik draai nu sinds een paar weken (na 10 jaar om te zwerven) met actief laag en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Zie ook mijn topic (makkelijk te vinden met trefwoord 'baskniekast').

Heerlijk om parameters te kunnen wijzigen op de Behringer DCX2496 en met mijn simpele 50W PA amp (van mijn bass rig) krijg ik genoeg druk uit mijn BD15 (hebben wel een hoog rendement moet ik erbij zeggen).

Succes

snikkeltje

Deze woofers kunnen volgens mij uitstekend aangestuurd worden door de  Behringer iNUKE NU6000DSP versterker:

http://www.behringer.com/EN/Products/NU6000DSP.aspx

Veel vermogen, uitgebreide DSP en een gunstige prijs.
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Interficior

Quote from: morca on February  6, 2012, 22:29:01
Ik vind die Qms wel iets aan de hoge kant,maar verder hele leuke en wat ik er van gelezen heb is het merk erg goed.
Waarom zou jij een lage Qms willen dan?
Take it or lease it

morca

Quote from: Interficior on February  7, 2012, 19:37:42
Waarom zou jij een lage Qms willen dan?
Hoge Qms,klein kistje maakt de uiteindelijke Q nog hoger.
Mijn woofer is 0,7 en 0,9 in het kistje,dus zou bij deze niet te klein gaan zodat je boven de 1 komt.

Interficior

Quote from: morca on February  7, 2012, 19:41:28
Hoge Qms,klein kistje maakt de uiteindelijke Q nog hoger.
Mijn woofer is 0,7 en 0,9 in het kistje,dus zou bij deze niet te klein gaan zodat je boven de 1 komt.
Hebben wij het over hetzelfde?  :wacko:
Take it or lease it

morca

Ik geef je gewoon antwoord, gebaseerd op wat hij er aan liters om wil bouwen,en ik denk dat de Q met kist dan uiteindelijk is.
Als jouw vraag anders is moet je duidelijker stellen misschien ?

Of doe eens een goeie tip aan liters of amp om de TS verder op weg te helpen,daar is het topic voor  ;)

PaulSQ

Die hypex psc2.400 zijn erg handig, koop er eerst 1 voor beide woofers, blijkt dat te weinig dan koop je een tweede erbij en dan kun je beide kanalen op ieder exemplaar 'bruggen' en zo meer vermogen krijgen.

De psc2.400 moet je trouwens niet inschatten op continue 2 maal 400 watt.

een tevreden gebruiker :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS