Dx Blame MKIII-Hx Eindversterker. Douglas Self, "inspired audio designs"

Started by BMW850, February 4, 2012, 18:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Deze 390R weerstand heb ik veranderd naar een 2.2K weerstand.
Nu regelt mijn voorversterker beter, het was 4 stapjes op luister kwaliteit met de 41-step series attenuator van Acoustic Dimension.
Nu 10 stappen op luister kwaliteit dit regelt nu veel mooier.

Heb nu 2 stuks 2K2 0.4W Charcroft Z-Foil Resistors besteld voor vervanging van de 2.2K TAKMAN Metal Film Resistors for Audio.
Ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn.

Ook heb ik de 1uF overbrugd met een (zilver/goud) draad  en dit klinkt veel beter de instrumenten klinken nu veel losser/opener.
Ga deze 1 uF (Roederstein MKT1813 1,0uF 100V) nog een keer vervangen door een 1uF Mundorf zilver/gold/oil.

Hierbij wou ik graag wat hulp en suggesties van mede forum leden wat een goede condensator is voor deze plek in de signaal weg.
Nu geld de regel geen condensator "klinkt beter" dan een condensator :)
Ik vraag dit omdat ik de passieve Inductieve Volume Control van TRIBUTE Audio nog een keer wil proberen van een audio vriend.

De 1uF overbrugd met een (zilver/goud) draad kan alleen als u een voorversterker gebruikt en geen passieve volume regeling.
Dan heb je kans dat je de stappen hoort van de passieve volume regeling.
Je hoort dan een beetje DC spanning met je passieve volume regeling.
De meeste voorversterkers (99%) hebben een uitgang condensator die de DC stoppen.

Jullie zullen wel denken waarom verteld Rudy niet hoe deze Dx Blame MKIII-Hx klinkt?
Ga deze versterker eerst een beetje bewerken met wat zout en peper maar ik kan wel zeggen deze versterker ...  :D

Vrg,
Rudy
p.s. Als er weinig interesse  is voor dit topic,  ga ik verder op het DiyAudio  forum  :confused:
Graag hierop niet reageren of een discussie starten want dat heeft niets te maken met dit topic, het zou mooi zijn dat we elkaar kunnen helpen.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64

Hoi Rudi,
Zoals je ondertussen weet ben ik bezig met een nieuw ontwerp welke double layer zal zijn en met de mogelijkheid om een groter formaat van elco's te monteren en dan bedoel ik die met de kleine waardes en natuurlijk plated trough holes.Wel maar met 4 paar trannies op verzoek van Vigier.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Quote from: meanman64 on February 12, 2012, 00:47:24
Hoi Rudi,
Zoals je ondertussen weet ben ik bezig met een nieuw ontwerp welke double layer zal zijn en met de mogelijkheid om een groter formaat van elco's te monteren en dan bedoel ik die met de kleine waardes en natuurlijk plated trough holes.Wel maar met 4 paar trannies op verzoek van Vigier.

Hoi Patrick,

Als je een double layer print gaat/laat maken kun je deze toch met 5 trannies laten ontwikkelen zoals deze Dx Blame MKIII-Hx ontworpen is.
Vigier kan dan toch gewoon "4 trannies monteren", dan is iedereen tevreden je hebt dan extra opties  ;)

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64

Het is zo dat Vigier minstens 3 bordjes in zijn behuizing wil steken en doordat er gebruik word gemaakt van 4 paar trannies zijn de afmetingen voor deze toepassing beter.Zalhet zeker nog eens nader bekijken of ik geen oplossing vind. ;D

BMW850

Hoi Patrick,

Wat zijn de afmetingen van de print met 4 trannies?
Verkrijgbaarheid voor de grote koelplaten is dan ook beter/makkelijker.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64


BMW850

Quote from: meanman64 on February 17, 2012, 21:54:26
Rudi,afmetingen zijn 230mm x 95mm

Patrick bedankt.

Voor iedereen die een Dx Blame MKIII-Hx board willen bestellen bij Patrick, hou deze site in de gaten:
http://www.diyaudio.com/forums/group-buys/192869-group-buy-dx-blame-mkiii-hx-pcbs-5.html#post2911690

Vandaag zijn de speaker protection modules binnen gekomen ...

2x Mono Speaker Protection Module - each for one Channel:
http://www.ebay.co.uk/itm/2x-Mono-Speaker-Protection-Module-each-Channel-/270728520795?clk_rvr_id=316760113915

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64


m9

ik zie een paar 90 graden bochten!

een goeie layout levert veel meer op dan boutique componenten.

edit: bij nader inzien zijn dit dus geen verbindingen tussen componenten, ziet er toch wel behoorlijk gelikt uit.

meanman64

Effe melden dat ik de software nog volop aan het leren ben.Ik weet dat er nogal wat schoonheids foutjes inzitten maar aldoende leert men ::)

BMW850

Ik ben nu klaar met luisteren naar de Charcroft Z-folie weerstanden 2K2 0,4 w, voor vervanging van de 2.2 K TAKMAN Audio Metal Film weerstanden.
Vroeg me altijd af wat de verschillen zouden zijn?

Nu kan ik vertellen de Charcroft Z-folie weerstanden 2K2 0,4 w zijn veel beter.
Vooral met klassieke muziek laat deze weerstanden horen wat de verschillen zijn, je hoort veel meer detail, de soundstage is breder en dieper.
Vertel mij niet dat er zijn geen verschil in weerstanden zit ...

Ik ga niet debatteren, iedereen moet zelf weten welke weerstanden hij wil gebruiken in zijn set.

Let niet op alle draden dat wordt natuurlijk allemaal netjes verbonden als alles klaar is.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Rob_Dingen

Hoi Rudy

Op welke plaatsen heb je die gebruikt in het schema?

Rob

BMW850

Hoi Rob,

Het zijn de 390R weerstanden zie bovenaan de pagina. (1 per kanaal)
QuoteDeze 390R weerstand heb ik veranderd naar een 2.2K weerstand.
Nu regelt mijn voorversterker beter, het was 4 stapjes op luister kwaliteit met de 41-step series attenuator van Acoustic Dimension.
Nu 10 stappen op luister kwaliteit dit regelt nu veel mooier.

Heb nu 2 stuks 2K2 0.4W Charcroft Z-Foil Resistors besteld voor vervanging van de 2.2K TAKMAN Metal Film Resistors for Audio.
Ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn.

heb je al een begin gemaakt met de Goldmund mimesis 9.2 clone?

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64

Rudi,wat vind je van deze layout? Alleen de eindtrappen zitten wat kort bij elkaar

Rob_Dingen

Quote from: BMW850 on February 26, 2012, 13:38:41
Hoi Rob,

Het zijn de 390R weerstanden zie bovenaan de pagina. (1 per kanaal)
heb je al een begin gemaakt met de Goldmund mimesis 9.2 clone?

Vrg,
Rudy

Hoi Rudy

Nee ben nog niet begonnen omdat de jets aan de ingang bijna niet te krijgen zijn.

Rob

BMW850

Quote from: Rob_Dingen on February 26, 2012, 17:25:00
Hoi Rudy

Nee ben nog niet begonnen omdat de jets aan de ingang bijna niet te krijgen zijn.

Rob

Ik neem aan "bijna" niet te krijgen, dat ze wel te koop zijn ;)
Het is wel weer de hoofd prijs maar dat is meestal zo met deze/onze  hobby.
Ben je deze Dx Blame MKIII-Hx versterker ook aan het bouwen?

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Quote from: meanman64 on February 26, 2012, 13:49:46
Rudi,wat vind je van deze layout? Alleen de eindtrappen zitten wat kort bij elkaar

Hoi Patrick,

Wat denk je van wat Evette had voorgesteld?
QuoteHowever lets carry your mods a little further,,by putting in a seperate front end supply and then driving the output stages,,Then you,ll really hear a difference.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

meanman64

Op het DIYaudio forum had Vigier al een schema geplaatst welke gebruik maakt van 2 verschillende PSU voor front en back end en in de nieuwe layout heb ik dat ook voorzien.

Rob_Dingen

Quote from: BMW850 on February 26, 2012, 18:18:20
Ik neem aan "bijna" niet te krijgen, dat ze wel te koop zijn ;)
Het is wel weer de hoofd prijs maar dat is meestal zo met deze/onze  hobby.
Ben je deze Dx Blame MKIII-Hx versterker ook aan het bouwen?

Vrg,
Rudy
Hoi Rudy

Nee die ben ik niet aan het bouwen ik houd niet zo van transistors aan de ingang.
Ben bezig met een eigen brouwsel die een ribbon van 0,1 ohm aan kan sturen.

Rob

meanman64

Rudi,
Effe een vraagje; heb jij problemen met de bias te regelen?Er zit naar mijn weten een foutje in de layout namelijk de trimpot is niet aangeloten waar het moet.Kijk even op het schema en daarna op de printplaat dan zie je wat ik bedoel.

meanman64

Hieronder een screenshot van de layout en het schema.Volgens mij is er alleen een verbingings foutje gemaakt aan de trimpot

m9

goed gezien, de 1,2k weerstand naar de emitter ontbreekt trouwens ook.

de 15030 en 15032 benaming is verwarrend.


m9


meanman64

Ga eens kijken of ik een laatste nieuw schema kan vinden.
Ik meen dat de 1K2 weerstand eentje van 680 is geworden
Is ook de verkeerde layout