X-Box top/flop waarom ?

Started by J.A.F._Doorhof, March 29, 2002, 22:16:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De X-box van Microsoft.

Voor de dealers niet intressant door een echt ronduit BELACHELIJKE marge van schrik niet € 10,00. En dan komen de verzend en orderkosten ook voor de rekening van de dealer  ::), dus bij verkoop van 4 X-boxen begin je pas met je winst.

Games die behoorlijk aan de prijs zijn, geen HD-TV kit voor de Europese versie (zover ik nu weet), en geen US spellen op de Europese versies (zover ik nu weet).

Maar is hij het waard als particulier ?

De specs zijn natuurlijk fantastisch, en de mogelijkheden ook. Maar mijn PIV 1.9 met TI400 kaart is sneller, en kan games spelen op RGB/HV en binnenkort ook DD.

Wat is jullie mening ?

De X-box maakt wel kans als er geen games meer voor de PC worden gemaakt. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er aan zit te denken, maar dan alleen eigenlijk voor een Rallyspel en dat prachtige voetbal spel.

Tja,

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

De XBox gaat een regelrechte ondergang tegemoed hier in Nederland!
Wel zonde want het is een zeer mooie console! Ik was vanmiddag nog even bij de Mediamarkt in Rotterdam ,daar staan de XBoxen nog tot het plafond toe opgestapeld! Treurig was het om te zien (voor MS) dat diverse klanten de PS2 meenamen (die naast de XBoxen stonden) voor € 308,-!
Kennisje van me werkt bij Dixon ,elk filiaal heeft er volgens hem 25 tot 30 gekregen ,er is er nog niet één verkocht!!! Dat was met de PS2 wel anders ,die waren na 10 minuten in heel nederland uitverkocht!

Er zullen heus wel mensen zijn die hem alsnog aan gaan schaffen maar dat zal niet eerder zijn als de prijs gehalveerd is volgens mij ,want DAT is natuurlijk wat de meeste tegen houd! En dan is het al te laat ,want tegen die tijd zijn de specs van de PS3 alweer bekend ,en er is niemand van de PSX1 & PS2 bezitters die al zijn games om gaat ruilen voor XBox games ,want er is NU al bekend dat de PS2 (en waarschijnlijk ook nog de PSX1) games zullen draaien op de PS3! (over slim gesproken!)!!!

J.A.F._Doorhof

#2
Da's goed nieuws, heb je al specs of links voor de PS-3.

Ik vindt het toch wel vreemd dat de X-box niet verkoopt. Op zich is het apparaat niet ECHT duur voor wat hij kan natuurlijk. Koop maar eens een PC met die specs. Maar ja echt goedkoop is hij ook niet. En de games zijn aan de prijs.

Ik dacht trouwens dat jij een X-box had ?

Ik denk dat het ook mischien wel aan de ondersteuning van de X-box ligt, want waar hoort hij thuis ? Met zulke lage marges begin ik er bv niet eens aan. Niet omdat ik geld wil verdienen, maar dit is gewoon te gek.

De Makro boodt de X-box aan, 1 Euro boven de inkoopprijs voor de grootste staffel. Ze hebben de prijs trouwens ook meteen € 12,00 verhoogt, maar dan nog...... zeg eerlijk om voor € 12,00 marge een apparaat van € 470,00 te verkopen ?

Ik denk dat MS daar zometeen op afgerekend gaat worden, de games stocken en assessoires kost ook veel geld, en de PC-shops zullen dat niet tenzij het een doorslaand succes wordt, en als er geen goede verkopers gemotiveerd worden over een product (en dat kan bv met een normale marge van bv 10%) dan is een product gedoemd te mislukken.

En tevens denk ik dat meetelt dat de X-box OVERDUIDELIJK een PC is in een ander jasje. Veel mensen zullen daar toch van terugdeinsen.

Mischien dat MS een X-Kaart gaat uitbrengen om een PC compatible te maken met de X-box, dat zou het wel goed doen denk ik.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#3
March 13, 2001  

3 major companies, Sony, IBM and Toshiba, will be jointly developing a new microchip. Each company is putting in approxamately $400 million. This microchip will have a processing speed equal to that of a SuperComputer. The specific usage of the chip has not yet been announced, but speculations are running wild that this will be the chip used in the PS3. I'll keep you updated as more info rolls in.

-- Chris Ludlow, Editor-In-Chief VGNSony



"Not only will the PS3 have a supercomputer chip and broadband internet access with an agreement with IBM and Toshiba, but it will have a built-in game creator. That's right- a series of 8 different editors (2d, 3d, animation, character, worlds, events, sound/music, and a main editor) will be pre-installed on the PS3."

"The best part is, there is no need for artistic ability or programming knowledge, and you can actually make professional-looking 3d games with the full 256-bit graphics power of the system. Plus, for programmers, the main editor does supply programming editor to add even more touch to the game. It will smooth over your graphics, enhance sound or even let you compose original real-sounding midi music using inc!
redibly easy notation. What's more, it will even have the option to fill in graphic "holes" with a color similar to the ones around the hole."

"The PS3 is planned also to have a cd/dvd burner at a 48x read, 16x write speed to save your game creations and other digital media to disc. And that's not all I heard. Yes, the PS3 will start like the normal PS and PS2 with a game disc inserted, but it will have a totally new computer desktop-like interface with clickable icons and preinstalled programs when you just turn it on."

"The PS3 will also get the radio (AM/FM) [C'mon man your taking the piss!] and be able to play dvd's, record, and pause live TV. This article I read said that the home shopping/extra internet features will be optional. The PS3 will come with one controller and an optical mouse and pad, the mouse making desktop and game creator exploration easy. A 20 gig + internal hard drive will be present, 4 USB ports, ability to play other systems' games, downloadable plug-ins/updates, 120+ audio channels, and a possible 2 disc drives."


Is dit genoeg! ;D ;D ;D

Oja ,2003 of 2004 is hij leverbaar!!


Hier kan je alles vinden over de PS3:
http://home.btconnect.com/hgi/ps3/

J.A.F._Doorhof

#4
Humm,

Bijna te mooi om waar te zijn, maar ook hier zie je een verschuiving richting een soort PC structuur.

Ik denk dat dat ook onvermeidelijk wordt, maar waarom dan niet gewoon alle consules afschaffen en een GOEDE uitbreiding maken voor de PC, geen boottijd, en geen windows.

Moet mogelijk zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mr._Custard

#5
Hoi,

Welkom bij de wereld van de Consoles ;)

Helaas is het zo dat de marges op consoles zeer laag zijn. Daar staat tegen over dat ook de fabrikanten van de consoles ook geen geld verdienen aan (in de introductieperiode zelfs verlies maken op) de hardware. Het geld moet verdiend worden door de verkoop van games, perifere hardware (controllers, geheugenkaartjes e.d.)

Je ziet dat in de loop van het leven van een console de hardware steeds wordt aangepast om de productie steeds goedkoper te kunnen maken, waardoor de prijs van het apparaat ook omlaag kan. Vergelijk maar eens het PCB van een Playstation anno 1995 met een PS-ONE.  Ook van de PS-2 zijn er inmiddels meerdere revisies.

-Of de XBOX in Europa veel verkocht wordt is op zich niet eens zo super interessant. Traditioneel geldt Europa als een derdewereldland op het gebied van consoles. Voor consoles zijn de Japan (1) en de US (2) de graadmeters.  (En binnen Europa is Nederland al helemaal geen toonaangevend land op consolegebied (veel te veel mensen hadden een homecomputer of een PC...)

-Nu al zeggen dat de PS3 in 2003/4 zal uitkomen lijkt me wat voorbarig. De lifecycle van consoles ligt op zo'n 5 jaar. Als er veel concurrentie is, misschien wat korter. 2004/5 lijkt wat realistischer. Als de XBox faalt, 2006.
Wat er verder in die qoute van Profisound staat: flauwekul. (er staat nog net niet bij dat de prijs $49,95 is).  Dit soort zaken wordt als jaren beloofd bij de nieuwe generatie consoles, en steeds zien we er niets van terug. Een console doet 1 ding: games afspelen, en dan alleen de games waaraan jij als fabrikant geld kunt verdienen, omdat je geld verdient aan de softwareverkoop, maar ook omdat je licensies verkoopt aan ontwikkelaars.

Zie je het voor je: homeshoppen op je spelcomputer, en je mag ook nog eerst een update aanschaffen om te kunnen homeshoppen.

De Dreamcast heeft al geintegreerde internetfaciliteiten (modem + optioneel ethernet) (en ja, je kunt er mee homeshoppen, en emailen en zelfs online gamen ;) ), maar dat heeft hem helaas niet kunnen redden...

(Nog even over de performance: Dat je PC sneller is dan de XBOX is mooi,  maar daar gaat het niet om. Elke XBOX is hetzelfde en daardoor kun je veel meer doen met de beschikbare hardware! Er zijn geen compatibiliteitsproblemen, geen vage drivers waar je rekening mee moet houden etc. De programmeurs hoeven geen aandacht de besteden aan de mensen die een langzamere processor hebben, of een oude videokaart en de tijd die ze daarmee besparen gaat kunnen ze steken in de ontwikkeling van het spel. Dat de XBOX toevallig op PC hardware gebouwd is, doet daar niets aan af. )

mr._Custard

Een cynicus zou kunnen zeggen dat een console in Nederland pas populair wordt wanneer je er illegale kopieën op kunt spelen...

J.A.F._Doorhof

#7
Uh,

Dat is denk ik wel DE grote kern van waarheid.
Persoonlijk denk ik er anders over, maar ik ken legio mensen die een PS1 hebben gekocht omdat je de games kon kopieren.

Persoonlijk speel ik meestal maar één spel, en dat kun je dan net zo goed meteen maar kopen.

Maar er wordt inderdaad wel eens stiekum gefluisterd dat er via een achterdeur wordt gewerkt aan kopieerkrakers om een product te promoten. Verklaar anders maar eens waarom plextor het elke weer presteert om favouriet te zijn onder kopiers. Volgens mij lekken ze zelf de informatie ook naar buiten om de verkopen te stimuleren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#8
Ik snap het hele X-box verhaal niet.   Misschien redeneer ik wel teveel vanuit mijn PC ervaring en moet ik in huid van een onbenullige consument kruipen.  Maar ik kan het ding toch niet anders zien als een prehistorische PC die welliswaar voor een leuke prijs verkocht wordt (alhoewel het voor een gamesconsole nog vrij heftig is) maar gewoon gesponsord wordt door de games die verkocht worden en die dus veel te (belachelijk) duur zijn.

Rob

Profisound

#9
QuoteUh,

Maar er wordt inderdaad wel eens stiekum gefluisterd dat er via een achterdeur wordt gewerkt aan kopieerkrakers om een product te promoten. Verklaar anders maar eens waarom plextor het elke weer presteert om favouriet te zijn onder kopiers. Volgens mij lekken ze zelf de informatie ook naar buiten om de verkopen te stimuleren.

MvrGr.
Frank

Zelfde verhaal met de Pioneer A03!

Nu blijkt dat hij 1 op 1 kopies maakt van PS2 (dvd) games! ;D  Daarom is er zo snel een opvolger van de A03 gekomen zeker!

BTW ,De XBox is wel heel snel aan het zakken in prijs ,bij de Mediamarkt kun je hem nu meenemen voor 369 euro! :o Voorwaarde is wel dat je er één game bij koopt!

Joeri

#10
Ik kreeg van een vriend van mij een aardige link door, een redelijk diepgaand verhaal, misschien bevooroordeeld ? Iemand al meer van dit  soort geluiden gehoord of komt dit verhaal van binnenuit Sony ??

Hoe dan ook, gewoon even lezen

Joeri

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

J.A.F._Doorhof

#11
Ok, dan..................................

Hier kan ik alleen maar HEEL stil van worden.
Ik kan zo snel nergens een fout ontdekken (snel gelezen), alles dat gezegt wordt klopt voor zover ik het kan overzien.

De kloksnelheid had ik me inderdaad al niets van aangetrokken, want MHZ-en zeggen HELEMAAL niets over performance.

Voor mensen die nog goed terug kunnen denken, denk maar aan de 486 DX120 die ingehaald wordt door een Pentium 75. Je moet wel appels met appels vergelijken.

Maar dat de rest ook zo "zwak" onderbouwt is ?
Weet iemand een goed voetbal spel op de PS-2 ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joeri

#12
Ik zelf ben altijd erg sceptisch over dit soort essay's, het verhaal ziet er zeker goed onderbouwd uit maar de hele anti-MS toon geeft toch een bepaalde bijsmaak.
(net als met wijn, de bijsmaak kan erg verrassend zijn !!)

Aan de andere kant, hoeveel mensen gaan erg gewoon mee met de stroom en roepen dat de XBox beter is zonder dat ze weten waar het over gaat ( sommige zelfs zonder er ooit een te hebben gezien )
Dit fraaie werkje opent zeker de discussie...

blijft er 1 ding erg jammer aan, ik heb het niet zelf geschreven.

stof tot nadenken, en is het niet cinepaulis die altijd zegt "keep an open mind" ?

Joeri

J.A.F._Doorhof

#13
Blijft natuurlijk de all-time-favourite-question:
Waar zitten de beste games.

MS heeft op dit moment zo een gigantisch backup, en de games voor de X-box zijn zeer makkelijk te maken (zoals je zelf al aangaf), dat het een echte nek aan nek strijd wordt.

En de X-BOX is nieuw, en hot, en wordt ook zo gehyped, dus wie zal het worden.

Degene met de grootste mond, of degene met de beste specs.............

Hé waar hebben we dat eerder gehoord ?  ;D
Het zal de X-box dus wel worden (VHS heeft immers ook gewonnen).

Blijf voorlopig wel op de PC gamen, als ik tijd heb.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joeri

#14
Frank, het essay geeft in de tabel aan dat de PS2 HDTV support heeft, is jou hier iets van bekend ?

En dan heb ik het dus niet over een Lik-Sang Redant box ofzo maar echt RGBHV aansluiting.

En over de Xbox, weet iemand of het High Def. AV-pack hier werkt op NL-Xbox ?

Joeri


mr._Custard

#15
-Zoals de schrijver van het stukje als aangeeft: de PS2 is een krachtige machine, maar lastig te programmeren. Als topgames zoals MGS2 en GT3 slechts 40% van de theoretische performance gebruiken, is er dan een reden voor aan te geven? De programmeurs die op deze games zitten zijn toch echt niet de minste. Bij de Nintendo 64 bleef ook potentieel onbenut, doordat het apparaat zo lastig te programmeren was (niet in het minst doordat de meeste ontwikkelaard 2e rangs ontwikkeltools van Nintendo kregen). Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het benutten van de volledige mogelijkheden van de PS2 te duur wordt.

-Hiermee samen hangt gamakzucht. Veel (met name Westerse) producenten gaan er van uit dat een PS2 titel toch wel verkoopt, en ze stoppen veel geld in een populaire licensie, om er daarna een goedkoop flutspel omheen te hangen. Dit is een probleem waar ook de PS1 mee kampte. In de winkel lijkt die uitgebreide catalogus al gauw indrukwekkend, maar de meeste titles zijn echt het spelen niet waard. Helaas is er voor de XBOX ook al een heel rijtje duds to koop. Blijf met name weg van Fusion Frenzy. Het gevaar bij de XBOX zit erin dat iedereen maar PC titels gaat converteren (Max Payne, Crimson Skies).


-Specs vergelijken is 1 ding, maar het gaat tenslotte om de games. Sony is daarbij in het voordeel, omdat ze een Japanse homebase hebben. Microsoft moet de Japanse ontwikkelaars nog maar zien te overtuigen dat er games exclusief voor de XBOX ontwikkeld moeten gaan worden. Houd daarbij rekening het het gros van de Japanse gamers totaal niet op de hoogte is van wat er in het Westen gemaakt wordt. De PS2 heeft met Final Fantasy, GT2, en MGS2 toch grote namen. De beste games op de XBOX zijn wel erg goed, maar toch minder aansprekend bij de massa (Dear or Alive 3, Jet Set Radio Futurem,  Gotham Racing). De voorgangers van deze titels zijn allemaal bekend van de Dreamcast (toch meer de gamers console).

Over PS2 en HDTV: Tekken 4 zou PS moeten ondersteunen, maar voor zover ik weet geldt dit voor de Japanse versie. Blijft de vraag: kan een PAL PS2 component uit sturen? geen idee.

Conclusie: toch maar elke console kopen? Persoonlijk ben ik nog wel geinteresseerd in de GC. Zou wel eens de opvolger van de DC kunnen gaan worden (wanneer het gaat om aparte games)


Profisound

#16
Volgens Sony zelf stuur hij de volgende beeldsignalen uit:

NTSC/PAL

Digital TV (DTV) oftewel (YPrPb)

VESA (maximum 1280 x 1024 pixels)

Na een "RGB Fix" (wat ze doen met een modificatie en wat noodzakelijk is om USA games te spelen) kun je van de "RGB out" gebruik maken van de PS2!

J.A.F._Doorhof

#17
Tja,

Ik weet het allemaal nog niet zo.
Heb gisteren met een vriend van me gesproken die beide consules goed kent, en die geeft voor de VOLLE 100% de eer aan de X-box.

Volgens zijn woorden kan niets aan de graphics van de X-box tippen, hij is smoother en VELE malen sneller dan de PS-2. En hij heeft ze naast elkaar gezien met vergelijkbare spelen (fight-games), volgens hem zijn de graphics van de PS-2 zeer mooi, maar als je dan de X-box aanzet kom je in ademnood.

Ach,
We wachten nog maar even.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

Volgens mij zijn ze geschrokken bij Microsoft van het grote "fiasco" met de XBox ,de prijs gaat nu als een raket naar beneden!

Vanaf 26-04-2002 is de prijs € 299.-   :o
Mensen die hem voor €479.- gekocht hebben krijgen van Microsoft 2 games naar keuze en één controller!

Als dat geen service is van Microsoft!

Robbo

#19
De prijsverlaging is natuurlijk ook gedaan om de nieuwe Gamecube een hak te zetten  :P


Profisound

#20
Even een kleine update!

Nu is het wel mogelijk om je XBox op je projector of projectie tv aan te sluiten met de X-VGA Box!
Dus DVD kijken EN Gamen op 480p!!!





Hier de specs:

VGA Box with real 480p signal support

Digital-X presents the X-VGA Box, using the 480p Progressive Output for perfect picture quality.

1. Hardware
The XVGA Box is similair to the well known Dreamcast VGA Box. Connectors: 1x XBox, 1x SubD (VGA), 1x Analog Audio (Stereo), 1 x optical Digital TosLink.

2. Usage
The PAL XBox automatically recognizes the X-VGA Box and games start directly in 480p. The main Dashboard will not be visible, since it is not VGA compatible. Therefore, standard adjustments have to be made via a conventional Video cable. However this is no big problem, since once made, all adjustments are stored in the XBox, even without power supply.
The US XBox does output the dashboard in 15kHz on Monitors, which are capable of displaying 480i signals.
With the US Box, the 480p mode has to be enabled once in the dashboard in order to use the X-VGA Box.

3. Gamesupport
VGA support depends on the games. At the moment, nearly all released games support the VGA mode. We will provide a list of all compatible games soon.
In the US, 99% of all games support 480p / VGA, since it is part of the official HDTV standard of the XBox.

4. 16:9 Mode
Some american games like Dead or Alive 3, Azurik or Nascar Heat even support 16:9 VGA. When using a 16:9 Monitor/Projector/VGA-Television, you can enjoy widescreen VGA !
Unfortunately, the PAL Machine does NOT support 16:9 VGA at all.

5. Difference to other VGA Boxes:
Other available VGA Boxes like the Redant VGA Box for example do not take advantage of the 480p signal of the X-Box. These devices just convert the normal S-Video signal to VGA (simple linedoubling). This results in a poor picture quality compared to real 480p.

6. USA / PAL Versions:
When ordering, please define if you are using a PAL or US machine.

7. Compatible Monitors:
Monitors have to be able to work with an RGB S or RGB C/V signal. Most monitors do this. However the high number of different models makes it impossible for us to test every single brand. We give a money back warranty if your monitor is not compatible.


Gaat wel de goede kant uit met de XBox!

Eerst de prijs naar €299.-!
Nu al gamen en dvd kijken op je projector op 480p!
Er is al een DVD Region X voor R1 en R2 dvd tiltels te kijken!
Er is inmiddels bekend dat hij CD-RW leest ,zodat je je eigen favoriete muziek in sommige games kan laden!

Kortom ,er wordt aan gewerkt om de XBox toch wel succesvol te maken!