TM13 transceivermodule

Started by Arno P, November 22, 2003, 12:15:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Arno P

Indien ik gebruik maak van X10 dimmodules met een marmitek X10/HF afstandsbediening, heb ik dan ook nog de TM13 nodig?

Johan Van Gompel

Het logische antwoord is ja; je hebt immers nog altijd iets nodig om het signaal van de afstandsbediening te converteren naar een lichtnet-signaal en vice versa (vandaar: transceiver).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Arno P

En die transceiver...zet die ook IR om naar X10-lichtnet?

WJUC

#3
Voor gebruik van infrarood signaal: IR7243 module.
Voor gebruik van Radio signaal: TM13 module of SC2800 Alarmcentrale

Volgens mij zijn er wel universele afstandsbedieningen die radio & infrarood kunnen zenden, maar dit lijkt me niet ideaal.

Voor gebruik door meerdere kamers is radio aan te raden, anders moet je
1. Meer IR modules gebruiken
2. Een IR 'verlenger' gebruiken (dit zijn de PowerMid zender/ontvangers)

Arno P

De duurste pronto heeft IR + HF....maar de marmitek RC's hebben dit ook al tegen een fractie van de prijs.

Het voelt een beetje vreemd om ook weer een aparte module te hebben om IR om te zetten naar HF en dan weer naar X10...

Marmitek RC met transceiver naar X10 lijkt mij het zinnigste. Tevens de optie om via HF de PC te gaan bedienen.... ;)

WJUC

Tja, het lijkt dubbelop maar volgens mij heb je met die Marmitek RC dus geen optie om IR functionaliteit van TV/Radio over te nemen?!  Je hebt dus die IR receiver nodig. In principe is de stap om alles in IR te doen dan makkelijker gemaakt?

Arno P

Je bedoelt dat die marmitek geen codes kan overnemen van een andere IR RC? Lijkt mij sterk... ::)

WJUC

Oops, wat me nu pas duidelijk wordt is dat die remote controls van Marmitek allen ook IR kunnen sturen, dus heb je inderdaad nog maar 1 keus te maken: X10 via Radio = TM13, of IR = IR7243.  Mijn excuus, mijn (x10 specifieke) remotes kunnen alleen Radio . . .

Arno P


WJUC

Ja, ik vind het prachtig spul!  Jammer dat het zo duur is. Ik moet toch maar eens kijken of ik ze ergens goedkoper kan krijgen. Die Elekhomica site is tot nu toe toch een van de goedkopere, en ook de enige die via de tweakers Pricewatch genoteerd staat.

Arno P

Laad je maar niet verleiden door het "gamma" spul want dat werkt voor geen meter (ach ja, een meter haalt het nog net  ;D)