Nieuwe mobiele high-end oplossing

Started by Xstream, January 30, 2012, 15:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Laatst begaf m'n iAudio speler 't. Hoewel ik hier nog een iPod Nano V6 heb liggen, ben ik niet zo tevreden met 't geluid hiervan (en dat is zacht uitgedrukt).
Binnenkort ga ik weer wat reizen en dan neemt de nood voor lekkere muziek onderweg weer toe. Dus ik begon na te denken hoe ik hier een nieuwe aanvulling aan kan geven.

Ik heb de koptelefoon Shure SE535.
Ik ben hier redelijk tevreden over. Het is een neutraal en breed klank beeld met veel details en een breed pallet. Hoewel ik de balans behoorlijk goed vind, mis ik toch altijd net iets. Het is niet zozeer het laag, midden of hoog. Maar een beetje spanning. Iets meer kick en dynamiek.

Dus zat ik te denken, misschien voegt een mobiele amp wat toe, zoals een Fiio oid. Maar ik lees ook vaak dat een high-end koptelefoon hier doorgaans niet zoveel profijt van heeft en dit vooral veel verschil maakt bij de wat mindere goden?
Ik lees ook vaak dat een iPod dan pas tot leven komt, dus wellicht dat ik 't daar dan mee ga proberen. En zo niet, ik alsnog weer op een iAudio over ga.

Iemand met tips of suggesties met wat een goede strategie is om er weer wat nieuw, en beter, leven in te blazen?
Ik sta eigenlijk overal open voor, ook voor evt. een nieuwe koptelefoon :) Het is ook zo lastig oordelen, want je hebt geen winkels (naar mijn weten) waar je een hele zooi (in-ear) koptelefoons kunt uitproberen.

Alvast bedankt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Xstream

#2
Hm, das wel interessant. Thanks voor de tip.
Het is echter wel een flinke investering.
Zit ook even naar die HifiMan te kijken, ook leuk.

Zijn er nog meer van dit soort meer interessante high-end spelers op de markt?

EDIT: Ziet er ook wel goed uit: http://www.hisoundaudio.com/products/
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

phmeijer

Goede iPod LOD kabel met een goede portable amp, ik speel zelf met een Qables iPod LOD -> 3,5mm kabel, een iQube en een UE Triple.Fi 10 als mobiele set.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Jumping Jack

De spelers van Cowon schijnen ook heel erg goed te klinken.


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

phmeijer

#5
Quote from: Jumping Jack on January 30, 2012, 20:35:48
De spelers van Cowon schijnen ook heel erg goed te klinken.



iAudio is van Cowon ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Xstream

#6
Quote from: phmeijer on January 30, 2012, 20:25:36
Goede iPod LOD kabel met een goede portable amp, ik speel zelf met een Qables iPod LOD -> 3,5mm kabel, een iQube en een UE Triple.Fi 10 als mobiele set.
Ja, alleen weet ik niet of de iPod met een versterker ineens wel m'n smaak is. Dan is de iQube toch wel een investering en neig ik eerder voor die colorfly te gaan oid, heb je alles in 1 :)
Of een iAudio met een leuke amp. Tja, al die keuzes, en nergens te beluisteren, maakt 't lastig :) Nog maar 's een nachtje over slapen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

phmeijer

De iQube kun je hier in Nuenen beluisteren net als enkele andere head-fi amps.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT