Eerste lens?

Started by jantje112, January 29, 2012, 19:39:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Vandaag in een " moment "  van bezinning toch maar na jaren eens een spiegelreflex aangeschaft. Gebruikte eerder vaak de 400d van mijn zus, maar tijd om eens wat geld uit te geven.

Reden, ik merk dat ik op vakanties e.d. toch tegen de beperkingen van een kleine compact aan liep en wilde graag wat meer "power"  onderweg zodat ik mijn kiekjes wat beter kan vastleggen. En om dan andermans camara mee te slepen.

Ik heb gezien de prettige ervaringen met de 400d en de 1000d gekozen voor de 1100d, deze was goedkoop te krijgen. Helaas was de kit versie uitverkocht en heb ik met de BTW actie toch maar de body versie besteld. Dan maar gelijk een lensje aanschaffen.

Kan ik voor de fun gewoon een oude 300d kitlens scoren voor weinig? En in hoeverre legt deze het af tegen de huidige lens de DCIII. Verder ben ik benieuwd naar wat goede performers zijn als je ook meekijkt naar tamron/sigma en andere lensfabrikanten.

Zelf denk ik aan een kitlens en op termijn een goede 18-105 met eventueel nog een 200 prime