Zoek een eenvoudige versterker voor een mooie prijs

Started by Argon, January 27, 2012, 21:53:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Argon

Hallo,

Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Wat ik zoek:
- een doodnormale versterker (zonder HDMI en van die toestanden) die minimum een 2 tal analoge line in's ondersteunt.
- Op de versterker is het de bedoeling dat er 4 boxen aangesloten worden. Ik heb een setje Bose acoustimass 5 boxen die in de living hangen.
Daarnaast heb ik nog 2 gewone boksen die in de keuken hangen. De versterker moet dus zeker 4 boxen aankunnen (eventueel met een A + B functie)
- Bestuurbaar met een afstandsbediening (het is de bedoeling dat ik binnenkort een Logitech Harmony afstandsbediening koop, en het zou handig zijn dat ik met die afstandsbediening ook mijn versterker kan besturen)
- eventueel dat er ook al een FM ontvanger in zit

Iemand die mij wat tips kan geven ivm zo'n versterker? Ikzelf ben een grote leek in deze materie en zoek daarom dus wat hulp/tips.

Thx !

Siddartha

Volgens mij voldoet ele stereo versterker aan jouw eisen.... Wat wil je uitgeven en van welke klankkleur houd je?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Argon

Dacht ik ook. Want zo'n HT receiver is overkill voor mij op dit moment.

Klankkleur... ?
Mijn bedoeling is om aan die versterker een Rasperry Pi aan te sluiten (klein computertje voor 35 dollar die binnenkort uitkomt) via de line in. Op de RasPi zou ik Squeezeslave installeren zodat ik voor een 35dollar dus eigenlijk een Logitech Squeezebox bekom.

Ik zou er zo'n 3 tal kopen zodat ik in mijn huis een volledig multiroom audio systeem kan opzetten (dit doet hier nu wel niet echt ter zake, maar zo kennen jullie mijn plannen :-) )

Siddartha

Wil je drie versterkers kopen?

Je kunt ook kiezen voor een multizone HT reciever, kun je op merdere zones dezelfde bron (of verschillende) afspelen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Argon

Neen, 3 versterkers zou ook een beetje van het goede teveel zijn he :-)
In de badkamer bvb was ik van plan om daar simpele Computerboxen aan te hangen. Zou voldoende moeten zijn.
Enig voorbeeld van zo'n Multizone HT receiver?

Ik botste net op de Pioneer A-209R. Zou waarschijnlijk doen wat ik wat wil, en de prijs valt ook nog reuze mee volgens mij.