Mediaspeler! Maar welke?

Started by WickedGame, January 25, 2012, 09:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: johan d on January 25, 2012, 13:00:10
Ik denk dat de meesten u wel een Dune gaan aanraden, en welk type je ook neemt, speelt denk ik niet zo van belang. ze hebben allemaal dezelde firmware... Je moet enkel kijken of je een interne HDD wil, een BluRay speler ingebouwd, WIFi al dan niet... de looks (waarvoor ik de 53d koos), LED schermpje al dan niet... enz

Dune heeft wel goede papieren zoals het er nu naar uitziet. Wifi niet nodig wanneer ik netwerkkabel trek. En dan is een ingebouwde HDD niet strikt noodzakelijk meer. Misschien een kleine 500gb 5400rpm schijf erin voor een beetje extra opslag maar het is geen must meer dan.

Denk dat dan de Dune Smart D1 met display wel mijn voorkeur heeft.

Robert T

Yup. Heb zelf geen dune maar sta op het punt er ook 1tje te kopen dus wel het nodige uitgezocht over players en kom telkens weer op Dune terecht.

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 12:54:08
Als ik de NAS ga hanteren is het NZB verhaal niet meer noodzakelijk en dan is de Dune mogelijk degene met de beste papieren.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

erikz.nl

Grappig :) Ik kom juist altijd bij PCH terecht :)

WickedGame

Quote from: erikz.nl on January 25, 2012, 13:17:25
Grappig :) Ik kom juist altijd bij PCH terecht :)

PCH heeft met de A300 een mooi apparaat maar hoor teveel problemen over ingebouwde HDD's en warmte. Als ik de NAS hanteer geen last hiervan natuurlijk. Maar het is wel een puntje om rekening mee te houden.

erikz.nl

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 13:20:39
PCH heeft met de A300 een mooi apparaat maar hoor teveel problemen over ingebouwde HDD's en warmte. Als ik de NAS hanteer geen last hiervan natuurlijk. Maar het is wel een puntje om rekening mee te houden.
Ik heb me nooit in de koelingsproblemen verdiept omdat ik idd een NAS in raid heb staan met 2TB aan opslagruimte. Ik wist zelfs niet dat het probleem bestond, maar dat hang idd af van mijn data-bronkeuze.

bokkes

Even een kleine kaping  ;)
Zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Maar hoe zit het dan met internet via het stopcontact ??
http://www.kabelmaxx.nl/netwerk/homepluggen.html?gclid=CJqnuprX660CFUQe3godqXrf4Q

bokkes

WickedGame

Quote from: bokkes on January 25, 2012, 18:19:49
Even een kleine kaping  ;)
Zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Maar hoe zit het dan met internet via het stopcontact ??
http://www.kabelmaxx.nl/netwerk/homepluggen.html?gclid=CJqnuprX660CFUQe3godqXrf4Q

bokkes

Ben dit ook aan het onderzoeken, probleem is dat powerline adapters lastig te testen is wat betreft snelheid. Hangt van wat factoren af. Enige wat ik mij wel afvraag is wat ede minimale snelheid qua netwerk nodig is om Full HD te streamen. Op basis daarvan zou ik wel kunnen bepalen of dit via een powerline kit te halen is.


Martijn76

#32
QuoteHow fast can you read/write data on a Blu-ray disc?

According to the Blu-ray Disc specification, 1x speed is defined as 36Mbps. However, as BD-ROM movies will require a 54Mbps data transfer rate the minimum speed we're expecting to see is 2x (72Mbps). Blu-ray also has the potential for much higher speeds, as a result of the larger numerical aperture (NA) adopted by Blu-ray Disc. The large NA value effectively means that Blu-ray will require less recording power and lower disc rotation speed than DVD and HD-DVD to achieve the same data transfer rate. While the media itself limited the recording speed in the past, the only limiting factor for Blu-ray is the capacity of the hardware. If we assume a maximum disc rotation speed of 10,000 RPM, then 12x at the outer diameter should be possible (about 400Mbps). This is why the Blu-ray Disc Association (BDA) already has plans to raise the speed to 8x (288Mbps) or more in the future.

De meeste Bluray-rips die ik afspeel komen niet boven de 45Mbps (en MKVtjes komen qua bitrate helemaal lager uit)

erikz.nl

Quote from: Martijn76 on January 26, 2012, 14:38:51
De meeste Bluray-rips die ik afspeel komen niet boven de 45Mbps (en MKVtjes komen qua bitrate helemaal lager uit)
MKV zit inderdaad (bij mij, op mijn A300) vaak rond de 10Mbps.

WickedGame

Quote from: erikz.nl on January 27, 2012, 10:59:09
MKV zit inderdaad (bij mij, op mijn A300) vaak rond de 10Mbps.

In theorie zou je dan met de Netgear AV+ 500 of de XAVB5004 een prima netwerk kunnen leggen via het stroomnetwerk. Deze sets halen in de testen op small netbuilder hoge transfers ook op lange afstanden en voldoende voor streaming.

Dit is wel een idee om over na te denken. Scheelt weer een HDD aan te schaffen in een Dune. Kitjes zijn ook niet heel duur zag ik al. Voordeel van de XAVB5004 is dat het ontvangstation een 4-tal apparaten zou kunnen voorzien van netwerk. Opzich handig voor internet TV en blu-ray spelers met updates.

Goed qua opties wel wat mogelijkheden dus op netwerk gebied. Zal vanavond eens kijken wat er nou in mijn muur zit. Vriend van mijn zusje gaf al aan dat het voor hem ook geen probleem is om een netwerkkabel te leggen.

Zit ik nog even met 1 punt wat ik mij afvraag. En daarvoor voeg ik even een tekening erbij.

De vraag die ik heb, gaat dit werken. Modem van Ziggo in de meterkast aansluiten op een switch, deze switch heeft ook de Mediaspeler erop en een koppeling aan de router. Werkt dit, en kan de mediaspeler dan de NAS zien?


johan d

#35
ik denk dat je router beter de eerste component is na de modem. Op de Router 2 switchen - 1 in de werkkamer (PC en NAS op de switch) en 1 in de woonkamer aan de TV (PCH, Squeezebox, laptop, TV?, A/V? op de switch). De apparaten die daarop verbonden zijn zien elkaar.

WickedGame

Quote from: johan d on January 27, 2012, 11:37:23
ik denk dat je router beter de eerste component is na de modem. Op de Router 2 switchen - 1 in de werkkamer (PC en NAS op de switch) en 1 in de woonkamer aan de TV (PCH, Squeezebox, laptop, TV?, A/V? op de switch). De apparaten die daarop verbonden zijn zien elkaar.

Zat mij net te bedenken dat het ook andersom kan. Router in meterkast en switch in werkkamer. Enige wat ik dan moet testen wat het wifi signaal qua kwaliteit doet. Dat is opzich vrij gemakkelijk te testen.

Siddartha

Quote from: johan d on January 27, 2012, 11:37:23
ik denk dat je router beter de eerste component is na de modem. Op de Router 2 switchen - 1 in de werkkamer (PC en NAS op de switch) en 1 in de woonkamer aan de TV (PCH, Squeezebox, laptop, TV?, A/V? op de switch). De apparaten die daarop verbonden zijn zien elkaar.

precies, zo heb ik het ook aangesloten en werkt perfect!

Wat is je budget voor een MP? Ikzelf heb de Mede8er 500X2 en ben daar erg tevreden over. Beschikt ook over USB 3.0 wat wel scheelt als je een interne HDD hebt met overzetten van bestanden. Verder heeft ie de Realtek chip met goede beeldkwaliteit en een NAS functie. Ondersteuning en updates zijn ook ruim voorhanden via het forum. Ook optie voor draadloos, dus wel een beetje wat je zoekt volgens mij.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on January 27, 2012, 11:19:24
Vriend van mijn zusje gaf al aan dat het voor hem ook geen probleem is om een netwerkkabel te leggen.

Als je die optie hebt altijd doen, een bekabeld netwerk werkt altijd óf het werkt (bij verkeerde aanleg) niet. Een wireless netwerk is per definitie storingsgevoeliger.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WickedGame

Quote from: Hanky Panky on January 27, 2012, 13:26:35
Als je die optie hebt altijd doen, een bekabeld netwerk werkt altijd óf het werkt (bij verkeerde aanleg) niet. Een wireless netwerk is per definitie storingsgevoeliger.

Uiteraard de beste optie ik weet het, maar echt welke idioot nu verzint om meterkast en aansluitpunten in een centrale hal te plaatsen? Als dat niet zo was had ik minder problemen gehad dan nu. Maar goed kan het beter uitdaging noemen zo langzamerhand want ik zie licht aan de horizon  ;D

Quote from: Siddartha on January 27, 2012, 13:14:11
precies, zo heb ik het ook aangesloten en werkt perfect!

Wat is je budget voor een MP? Ikzelf heb de Mede8er 500X2 en ben daar erg tevreden over. Beschikt ook over USB 3.0 wat wel scheelt als je een interne HDD hebt met overzetten van bestanden. Verder heeft ie de Realtek chip met goede beeldkwaliteit en een NAS functie. Ondersteuning en updates zijn ook ruim voorhanden via het forum. Ook optie voor draadloos, dus wel een beetje wat je zoekt volgens mij.

Ben er qua mediaspeler opzich wel uit dat het een Dune moet worden of de Popcornhour A-300. Zal nog wel even jouw optie bekijken.

HoefMeistert

Intressant topic.

Wat me opvalt is dat er weinig aandacht uitgaat naar een goede movie/media jukebox implementatie.
Zelf heb ik nu een XTreamer zonder goede mediajukebox, en mijn volgende mediaplayer (als de XTreamer naar de slaapkamer gaat:) moet hier toch echt wel over bezitten.
Het mooiste zou zijn als hij net als XMBC bij kan houden welke episode van een serie je al gezien hebt.
Verder ziet het er gewoon slick uit ;-)

Siddartha

de Mede8er heeft een jukebox functie én er wordt gemarkeerd wat je al hebt gezien en wat niet   :thumbs-up:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

WickedGame

Quote from: Siddartha on January 30, 2012, 11:45:08
de Mede8er heeft een jukebox functie én er wordt gemarkeerd wat je al hebt gezien en wat niet   :thumbs-up:

Heb afgelopen weekend de mede8er 500x2 even bekeken in de winkel en moet zeggen qua functionaliteiten en support wel een serieuze kanshebber.

Siddartha

#43
Quote from: WickedGame on January 30, 2012, 12:19:37
Heb afgelopen weekend de mede8er 500x2 even bekeken in de winkel en moet zeggen qua functionaliteiten en support wel een serieuze kanshebber.

:clapping:   :headbanging:  :pompom:

:D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

_ MarcelloW _

Ik ben aan het stoeien met een appletv icm xbmc.

Werkt super!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!