Black & White Night Roy Orbison

Started by Erik van Voorst (in memoriam), November 21, 2003, 10:45:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik heb laatst een tegenvallend concert dvd gekocht van ELO nl. ZOOM na 1 keer gekeken te hebben functioneert hij nu als onderzetter voor de koppies Thee... ;D

...nu wil ik weer een concert dvd kopen van Roy Orbisson...gave muziek (net als Elo) maar is hij ook een beetje dynamisch...om echt naar te kijken.

Ik weet het blijft een kwestie van smaak  :-\...maar wie weet er iets over te melden

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Op zich is roy wel goed, verwacht alleen heel veel muziek ook via de surrounds.. Iets wat ik vreselijk irritant vind, waardoor de dvd ook niet gekocht wordt.

Groet Bjorn

Robbo

Kijk en daar hebben we (en jij dadelijk) Trifield voor :)

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Quote from: Robbo on November 21, 2003, 13:54:08
Kijk en daar hebben we (en jij dadelijk) Trifield voor :)

Kan inderdaad bijna niet meer wachten... hopelijk wordt die G-serie snel geleverd ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#5
....sorry....weet alleen wat een G-String is..... ;D

Update

Krijg net te horen dat ik hem maandag kan lenen..dus ...the proof in in the eating...

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen


Erik van Voorst (in memoriam)

Actually you're quite right...

Just to keep you sharp... ;)

Regards
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

GTDesign

Quote from: Erik van Voorst on November 21, 2003, 10:45:05
...ik heb laatst een tegenvallend concert dvd gekocht van ELO nl. ZOOM na 1 keer gekeken te hebben functioneert hij nu als onderzetter voor de koppies Thee... ;D

...nu wil ik weer een concert dvd kopen van Roy Orbisson...gave muziek (net als Elo) maar is hij ook een beetje dynamisch...om echt naar te kijken.

Ik weet het blijft een kwestie van smaak  :-\...maar wie weet er iets over te melden

Groetjes

Zeker een aanrader die DVD van Roy. Heb hem zelf ook en is tot nou toe de beste muziek DVD die ik gehoord heb. Vind hem zelfs beter klinken dan the eagles. (HFO)  ;)

thommy

Quote from: Robbo on November 21, 2003, 13:54:08
Kijk en daar hebben we (en jij dadelijk) Trifield voor  :)

Hi Rob,

Even een vraagje.

Wat doet Triefield dan met het geluid?
Gaat triefield dan alle instrumenten in de voorste speakers plaatsen en de rears enkel gebruiken voor het rumoer in de zaal?

ben maar nieuwsgierig ???

Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Trifield heeft inderdaad de neiging om van een PCM of DD2.0 track een betere surround mix te maken dan wat er op de DVD wordt aangeboden.

Ik gebruik Trifield redelijk veel met muziek DVD's, neem bv Ozzy Live and Loud die bezit een VERSCHRIKKELIJKE surround mix, maar een fantastische PCM mix, gebruik Trifield en upsampling op die PCM mix en voila, een perfecte mix die erg ruimtelijk klinkt, en inderdaad de instrumenten voor laat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Quote from: thommy on November 23, 2003, 22:54:34
Hi Rob,

Even een vraagje.

Wat doet Triefield dan met het geluid?
Gaat triefield dan alle instrumenten in de voorste speakers plaatsen en de rears enkel gebruiken voor het rumoer in de zaal?

ben maar nieuwsgierig ???

Mvgr
Yves.

Hoi Yves,

Ja, zo kun je het ongeveer stellen.   Dat vind ik juist het mooie van Trifield: je verbreedt de frontstage en voegt ambiance toe dmv de rears; zonder het te overdrijven.

thommy

#12
Wow, straffe toer :o

Niet dat het mij persoonlijk stoort dat de dvd van Roy in DTS niet logisch gemixt is.
Buiten dit feit(als het je niet stoort)  is deze Roy toch wel zeer mooi en wordt je werkelijk omringd door muziek, zeer ruimtelijk en detailvol.
Een ware referentie hoe mooi muziek kan klinken.

Ik heb Triefield nog niet gehoord, maar wel heb ik reeds een paar keer kunnen aanhoren wat  L7  doet bij PCM stereo, was toch echt niet mijn ding hoor en was duidelijk niet de enige in de zaal die er zo over dacht.
Technisch bleek het allemaal wel te kloppen maar was toch maar een zeer flauw afkooksel tegen het origineel stereo.


Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

L7 is iets aggressiever dan Trifield.
Ik laat hier wel eens een SACD in stereo horen met Trifield tov de MC opname, en veel mensen vallen in de valkuil dat ze trifield kiezen boven de MC opname.

Die opname klinkt veel natuurlijker, Trifield maakt het allemaal wat te kitscherig :D.
Terwijl ze dus omgekeerd aan het luisteren zijn :D.

Ik wil wel stellen dat een GOEDE multichannel mix de voorkeur blijft houden maar luister eens naar Joe Satriani Stange Beautiful music in MC en stereo en je snapt wat ik bedoel met slechte MC mixen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thommy

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 24, 2003, 10:21:14
L7 is iets aggressiever dan Trifield.
Ik laat hier wel eens een SACD in stereo horen met Trifield tov de MC opname, en veel mensen vallen in de valkuil dat ze trifield kiezen boven de MC opname.

Die opname klinkt veel natuurlijker, Trifield maakt het allemaal wat te kitscherig :D.
Terwijl ze dus omgekeerd aan het luisteren zijn :D.

Ik wil wel stellen dat een GOEDE multichannel mix de voorkeur blijft houden maar luister eens naar Joe Satriani Stange Beautiful music in MC en stereo en je snapt wat ik bedoel met slechte MC mixen.

MvrGr.
Frank

Ok, ik denk dat ik weet wat je bedoeld  ;)

Indien je een slechte opname/mix  hebt kan je toch nog iets winst boeken met deze Triefield.
Wat trouwens niet het geval is met deze Roy Orbinson, maar ik snap wat je wil zeggen ;)

Mvgr
Yves.


AppleMies

Quote from: Erik van Voorst on November 21, 2003, 10:45:05
...ik heb laatst een tegenvallend concert dvd gekocht van ELO nl. ZOOM na 1 keer gekeken te hebben functioneert hij nu als onderzetter voor de koppies Thee... ;D

...nu wil ik weer een concert dvd kopen van Roy Orbisson...gave muziek (net als Elo) maar is hij ook een beetje dynamisch...om echt naar te kijken.

Ik weet het blijft een kwestie van smaak  :-\...maar wie weet er iets over te melden

Groetjes

Hoi Erik,

Ik heb die ELO - ZOOM DVD ook maar wat is daar mis mee.  Klankmatig is ie OK en kwa beeld heb ook veel slechter gezien. Of vind je de muziek gewoon niets?  Ik speel ZOOM alleen op DTS en dan vind ik heel erg lekker klinken.

Die Roy Orbison vind juist ik rampzalig.  Die freakmix met gitaren en drums ui alle speakers dus ook surrounds word ik ontzettend nerveus van, heel onnatuurlijk.... laten staan dus als je een realistische surround mix zoekt want dat is ie zeker niet.


gr.



Mies.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.