Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Nieuwe lamp kun je voor iets meer of minder dan 100€ aanschaffen als ik zo op Google kijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

#701
Ik zag het ook. Zijn die prijzen toch behoorlijk omlaag gegaan.
Nou zijn dat wel prijzen voor imitatielampen voor zover ik kan zien. Wil wel graag een originele. En dat kost dan zo'n €350. Toch eens denken...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Bas voor honetheater of voor gamen of beiden?
€1500 is krap voor een goede ht projector, ik weet niet waar de 4k e-shift JVCs van de vorige X generatie nu voor gaan maar dat zou dan mijn ht projector advies zijn.

Bas Akkerman

Is ook krap, maar hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn.
Al lijkt een nieuwe lamp nu de beste optie. Heb gewoon in mijn hoofd dat ik voor een echte upgrade liever voor een native 4K van Sony ga. En als het kan, houd ik de huidige projector net zo lang tot ik een Vw760 kan kopen.

De Epson 8500UB is een gedateerd beestje, maar naar mijn ervaring is de 760 pas echt een upgrade.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Dat kan ik wel bevestigen maar is dan ook een factor 10 ander prijskaartje.

reza

Quote from: Kjelt on January  8, 2020, 18:28:20
Bas voor honetheater of voor gamen of beiden?
€1500 is krap voor een goede ht projector, ik weet niet waar de 4k e-shift JVCs van de vorige X generatie nu voor gaan maar dat zou dan mijn ht projector advies zijn.

de X5000 kan je misschien met een beetje geluk voor 1500 kopen.
Ik wilde mijn JVC 5900 pas in de verkoop doen en kan daar nog rond de 2200 voor krijgen, deze is twee generaties nieuwer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

Quote from: Kjelt on January  8, 2020, 19:35:18
Dat kan ik wel bevestigen maar is dan ook een factor 10 ander prijskaartje.
Oh, zeker. Dat realiseer ik me maar al te goed.

Quote from: reza on January  8, 2020, 19:39:25
de X5000 kan je misschien met een beetje geluk voor 1500 kopen.
Ik wilde mijn JVC 5900 pas in de verkoop doen en kan daar nog rond de 2200 voor krijgen, deze is twee generaties nieuwer.
Ben geen enorme JVC-fan, maar zal eens kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Alleen als je de motion flow belangrijk vind dan zijn de JVC's behalve de allerlaatste generatie(s) niet aan te raden.
Wat zwartwaardes betreft weer wel.
Als je 4K belangrijk vind (je wilt native 4k zeg je) dan is e-shift ook niet aan te raden, vind ik teveel ruisen.

Bas Akkerman

Quote from: Kjelt on January  8, 2020, 20:08:59
Alleen als je de motion flow belangrijk vind dan zijn de JVC's behalve de allerlaatste generatie(s) niet aan te raden.
Wat zwartwaardes betreft weer wel.
De allerlaatste generatie vond ik al flink beter. Maar in hetzelfde budget als de goedkopere native 4K Sony's. En die vind ik zelf een fijner beeld geven.

QuoteAls je 4K belangrijk vind (je wilt native 4k zeg je) dan is e-shift ook niet aan te raden, vind ik teveel ruisen.
Voor later wel. Voor nu is een beter beeld dan de Epson met een budget van €1500 een optie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on January  8, 2020, 18:27:01
Ik zag het ook. Zijn die prijzen toch behoorlijk omlaag gegaan.
Nou zijn dat wel prijzen voor imitatielampen voor zover ik kan zien. Wil wel graag een originele. En dat kost dan zo'n €350. Toch eens denken...
Check frank /annewiek eens[emoji6] voor lampprijs. Ze hadden destijds voor mijn tw5500 een epsonlamp in blanke doos.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Quote from: denoontje on January  8, 2020, 23:10:07
Check frank /annewiek eens[emoji6] voor lampprijs. Ze hadden destijds voor mijn tw5500 een epsonlamp in blanke doos.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Done!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En ook verstuurd. Morgen de nieuwe lamp binnen als het goed is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

#713
Nog eens The Revenant aan het bekijken op Netflix.
Ook dan doet de Meridian 816 weer meer dan ik verwachtte. Misschien kan de panning nog wat beter, al lijkt me dat voornamelijk plaatsing en akoestiek te zijn.

Maar wat natuurlijkheid en daarmee vanzelfsprekendheid is dit echt top. Nergens uit de bocht bij geweerschoten, bulderend water of onweergedonder, nog steeds impact op. Nergens onverstaanbaar of stil, juist subtiel en sfeer verhogend.
Juist in deze doorleefde film komt dat mooi tot zijn recht. Gewoon genieten dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Met 'planning' bedoel je de timing? Of is het verschil zo enorm dat er echt sprake van een planning is 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Of panning?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on March 24, 2020, 09:10:18
Met 'planning' bedoel je de timing? Of is het verschil zo enorm dat er echt sprake van een planning is 😄
Ik heb de delay op 240 seconden gezet. Is dat niet goed dan!? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Gaaf dat de Meridian zo bevalt, Bas! Doe je nog iets met geluidsmanagement/dsp of heeft de Meridian dit niet? Dan zou ik namelijk wel benieuwd zijn welke verbetering (if any...) een externe dirac module nog zou kunnen brengen. Of dit het beeld nóg homogener en transparanter zou maken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#718
Quote from: skyfox on March 24, 2020, 19:04:04
Gaaf dat de Meridian zo bevalt, Bas! Doe je nog iets met geluidsmanagement/dsp of heeft de Meridian dit niet? Dan zou ik namelijk wel benieuwd zijn welke verbetering (if any...) een externe dirac module nog zou kunnen brengen. Of dit het beeld nóg homogener en transparanter zou maken.
Dat zit al in de Meridian. En behoorlijk geavanceerd ook. Ik denk dat je met de Dirac dat best benadeelt. Misschien de panning niet, want dat is feitelijk het grootste punt, maar de homogeniteit en transparantie wel vermoed ik. Het is ook sterk geluidsspoor afhankelijk. Zo vond ik die van de Blade runner 2049 (Netflix) mind blowing en die Home Alone I (Blu Ray) verbazingwekkend goed.

En best kans dat ik de dsp niet goed had staan. Soms blijft die op trifield staan waar je bij Cinema het beste hebt. Zal dat binnenkort nog eens testen.

Zonder geluidsspoor is het ook sterk afhankelijk van plaatsing van de luidsprekers en positie van de luisteraar. Zo zit ik in de bios eigenlijk nooit ideaal, omdat voor iedereen de surround weergave enigszins goed moet zijn.

Na de Corona tijd moet je echt eens langskomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Voor een toekomstige HT-ruimte lijkt me een thema als de Black Lodge ook wel cool eigenlijk...

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Zeker mooi.  :inlove:Ik heb bij het inrichten van mijn ruimte nog gezocht naar dergelijk tapijt maar kon het toen helaas niet vinden.

Wie weet heb jij meer geluk...  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

papaleo

Prachtige zetels... :worship:

Maar die vloer..., daar ga je op ten duur toch helemaal  :crazy: loco van worden?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bas Akkerman

Quote from: clockwork on April 22, 2020, 16:55:55
Zeker mooi.  :inlove:Ik heb bij het inrichten van mijn ruimte nog gezocht naar dergelijk tapijt maar kon het toen helaas niet vinden.

Wie weet heb jij meer geluk...  ;D
Oh, echt!? Dat is inderdaad lastig! Kom eigenlijk alleen op vloerkleden.

Quote from: papaleo on April 22, 2020, 16:56:10
Prachtige zetels... :worship:

Maar die vloer..., daar ga je op ten duur toch helemaal  :crazy: loco van worden?
Nou is dat misschien ook wel de reden dat er alleen vloerkleden zijn. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Hij is binnen! Van het weekend eens lekker wat afleveringen kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#724
Voor een tweede keer de Marvel-serie Daredevil seizoen drie aan het kijken. Zelfs daar maakt de Meridian iets moois van. Het half dove gehoor van Daredevil komt nu overtuigend als geluidsbeeld in de kamer. Als een geluid zonder richting (mono) terwijl uitgezoomd de plaatsing weer heel duidelijk is.
Ik blijf het mooi vinden hoe de Meridian me blijft verrassen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten