Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

manta

Een leuke bevestiging om te lezen dat de parasound in heel goede handen terecht is gekomen.   8)  :happy:


Bas Akkerman

Zeker! Ben jij blij met de Emotiva!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Met eindversterking doe je wel even... Dat is wat ik nu denk als ik nadenk over de verkoop van de Parasound HCA1500A. In de komende jaren zie ik mijzelf niet 7.1 draaien, maar misschien in de toekomst wel. Maar om nou zolang de HCA1500A werkloos te laten, is ook een beetje onzin... Twijfel, twijfel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on May  7, 2012, 18:08:22
Met eindversterking doe je wel even... Dat is wat ik nu denk als ik nadenk over de verkoop van de Parasound HCA1500A. In de komende jaren zie ik mijzelf niet 7.1 draaien, maar misschien in de toekomst wel. Maar om nou zolang de HCA1500A werkloos te laten, is ook een beetje onzin... Twijfel, twijfel.
Laat Linda het maar niet horen dat je em wilt houden... Misschien tot je definitieve stereoset er staat ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on May  7, 2012, 19:37:50
Laat Linda het maar niet horen dat je em wilt houden... Misschien tot je definitieve stereoset er staat ;)
In principe wil ik hem niet houden, tenzij. En die tenzij, daar ben ik wel nieuwsgierig naar jullie mening.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

manta


WilcoL

Quote from: Bas Akkerman

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt dat ik bezig ben met caraudio...?


Ik dacht dat jij ook BZB van een ander forum was... M'n excuses if I've mistaken your identity ;)

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Bas Akkerman

Quote from: WilcoL on May  8, 2012, 12:22:43
Ik dacht dat jij ook BZB van een ander forum was... M'n excuses if I've mistaken your identity ;)

Groeten, Wilco
Haha, kan gebeuren. Ik ben BA zonder vliegangst. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Bas Akkerman

"Warning: this topic has not been...30 days"

Tijd dus om weer wat te melden. Ik heb inmiddels een iets andere inrichting van de HT met als voornaamste verandering een vloerkleed van 2x3 tussen de speakers. Het klinkt nu nog wat rustiger en de luidsprekers vind ik weer net wat lastiger aan te wijzen. Ook het geluidsbeeld is nu veel coherenter en de surroundbubble begint nu echt mooie vormen aan te nemen.

Ik ga dit nog even verder testen, maar dit zijn mijn eerste indrukken. Meer demping zal er niet komen, want het zit nu echt op het randje van overdempt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Klinkt goed (pun intended)! Heb je nog kunnen spelen met de Parasound 2-kanaler? Ben wel benieuwd wat dat nog met je geluid doet. Ergens kan ik me inbeelden dat het de coherentie en dus ook de bubble in de weg staat, maar je weet maar nooit :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on July  4, 2012, 12:28:22
Klinkt goed (pun intended)! Heb je nog kunnen spelen met de Parasound 2-kanaler? Ben wel benieuwd wat dat nog met je geluid doet. Ergens kan ik me inbeelden dat het de coherentie en dus ook de bubble in de weg staat, maar je weet maar nooit :)
Nee, die heb ik niet meer geprobeerd in de HT-setup. Om eerlijk te zijn heb ik niet zo'n zin om de boel weer overhoop te gooien en opnieuw aan te sluiten.  :blush: En daarbij heb ik in mijn budget ook opgenomen dat ik de stereoversterker weer zou verkopen en dit ook aan Linda beloofd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Hier geen updates, maar "gewoon" aan het genieten van film.

Als ik deze Final-set zie, gaat het dan wel weer kriebelen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Heb je al een datum wanneer je stereo "setje" komt?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Nope, nog niet. Verwacht het over een maand. De luidsprekerkabels heb ik pas onlangs besteld, omdat ik het nog na moest meten. Maar updates daarvan laat ik natuurlijk zeker op het stereo-topic weten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Quote from: Bas Akkerman on May  8, 2012, 12:30:52
Haha, kan gebeuren. Ik ben BA zonder vliegangst. ;)

I ain't gonna fly that thing! You Fool!

Quote from: Bas Akkerman on May  7, 2012, 18:08:22
Twijfel, twijfel.

Hahaha de eeuwige twijfelkont!
Kom op man, verman jezelf en neem een keuze.
Elke dag dat er voorbij gaat heb je minder genoten ervan.
;D

(was even een opsteker ;D ).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

Hij gaat ook gewoon in de verkoop hoor. Ik vind het geen meerwaarde geven om een extra versterker in de HT-setup te zetten. Vandaar dat ik ook bezig ben met het verkopen van de Parasound, er is enige interesse maar dat is nog in behandeling. Anders gaat ie het verkooptopic in.

En twijfelen zal altijd bij mij horen, als het uiteindelijke resultaat maar naar de zin is!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Kleed is de eerste stap in de wereld van de akoestiek. Het 1e reflectiepunt met de vloer heb je nu behandeld. Rest alleen nog de muur en het plafond :D

Wat heb je nog meer veranderd aan de inrichting? Heb je foto's gemaakt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Mijn Parasound HCA-1500A staat te koop.

Voor de rest even geen veranderingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2012, 12:53:06
Voor de rest even geen veranderingen.

Behalve dat Garmt binnenkort nog een keer gaat langskomen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

#245
Ohw, is dat zo? Ik heb hem, toen hij de stereo-set kwam afleveren en inregelen, wel gevraagd of hij er een keer tegen betaling naar wil luisteren. Ben nog niet helemaal tevreden over de surroundweergave, heb het idee dat hij er nog veel meer uit kan halen. Maar dat was dus even onderwerp van gesprek tijdens de calibratie? Grappig. Ik ga zeker mijn Epson ook nog eens laten calibreren, maar daarvoor moet ik eerst wat aan verduistering en schilderwerk doen. En centjes hè, centjes?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Money, money, money. Centjes? Graag, een of meerdere kruiwagens vol please. Dan kan ik ook eens gaan starten. Ik zag laatst zo een lexicon mc4 te koop, als ik toch eens centjes had zou ik die kopen, samen met jouw eindversterker.

Mijn oom zegt met zijn wijsheid wel eens: Het gaat om de duit en om de fluit!

Bas Akkerman

Tsja, maar de sound van de Lexicon in combinatie met de Parasound moet je wel liggen hoor! Ik neem aan dat je de 5-kanaals eindversterking bedoelt en niet de 2-kanaals eindversterker die ik nu in de markt heb staan, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2012, 20:58:34
Tsja, maar de sound van de Lexicon in combinatie met de Parasound moet je wel liggen hoor! Ik neem aan dat je de 5-kanaals eindversterking bedoelt en niet de 2-kanaals eindversterker die ik nu in de markt heb staan, toch?

Ik bedoelde inderdaad de 5 kanaals. Even niet goed gekeken  ::) En ik noemde het ter voorbeeld  ;D

Bas Akkerman

Nou als je binnenkort langs komt, kun je het zeker eens beluisteren. Benieuwd wat je er van vindt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten