Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

1. Vanaf de center gezien
2. Vanaf de linker voorkant
3. Vanaf de zitpositie
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

1. Screenshot met licht uit
2. Idem
3. Screenshot met licht aan
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En als toetje een panorama, min of meer. Sorry voor de kwaliteit hoor!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Ziet er prima uit, Bas. Beamer aan, lekker in de ligstoel, wie maakt je wat. Zo'n beamer is toch wel heel mooi. Ik zie dat de Denon een promintent plekje heeft gekregen, ik hoop dattie goed voor je werkt
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Hij werkt prima voor me! Ik kom er alleen niet aan toe om hem in te regelen... :(

Een projector vind ik heerlijk en laat me/ons echt genieten! Dus als je hem in huis kwijt kunt/wilt, zeker doen! De kwaliteit komt op deze foto niet echt tot zijn recht. Daarbij komt dat de transfer van James Bond niet geweldig is. Maar dat doet niets af aan de lol die erbij beleef. :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larzie

Er zit een kreukel in je scherm of lijkt dat zo? En is een 2 zits-bankje niet prettiger dan een 1 persoons chaise longue?

PS: Voortaan wel je kleren netjes strijken en opvouwen hoor voor de foto  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Bas Akkerman

Quote from: larzie on January 27, 2012, 09:00:18
Er zit een kreukel in je scherm of lijkt dat zo? En is een 2 zits-bankje niet prettiger dan een 1 persoons chaise longue?

PS: Voortaan wel je kleren netjes strijken en opvouwen hoor voor de foto  :D
Klopt, ik ga hem dit weekend nogmaals opspannen, te beginnen vanaf de rechteronderkant. Anders ga ik heel erg balen en ga ik misschien op zoek naar een ander scherm.
Ik wilde ook een tweezits chaise longue, omdat het beter voor me is niet de hele dag te zitten. Mijn vrouw dacht dat het niet pastte, dus had een eenzitter gekocht. Die wordt dus nog wel vervangen.
Voor de kleren komen nog deuren en gordijnen, dus dan zie je de troep niet meer. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larzie

Quote from: Bas Akkerman on January 27, 2012, 09:43:28
Voor de kleren komen nog deuren en gordijnen, dus dan zie je de troep niet meer. ;)

Een mooie schuifwand tot aan het plafond ziet er misschien wat rustiger en strakker uit anders wordt het wel heel veel gordijn  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Alleen heb je met een schuifwand (of ander hard oppervlak) weer meer reflectie in de kamer. Ik denk dat die open kast voor heel wat absorptie zorgt... Akoestiek, het mag wat ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#34
Het wordt gedeeltelijk schuifdeuren van een meter breed en misschien gedeeltelijk rolgordijn. De laatste voor de apparatuur. Als ik dan film kijk, zet ik de kast zoveel mogelijk "open", zodat er absorptie open blijft. Vandaar dat ik de directe reflectiepunten wil weten. Daar komt dan geen hard oppervlak. Ook wil ik zien of ik de harde reflectiepunten kan bekleden, maar eerst wil ik het effect van de kastenwand horen. Verder komt er nog een vloerkleed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Hoi Bas,

ziet er goed uit hoor, heerlijk vertoeven denk ik!

Waar ik dan vooral erg nieuwsgierig naar ben: hoe ervaar jij de rears zo dicht bij? Zoals ik al heb gelezen ervaar je al een mooie bubble.

Dit vraag ik zodat ik weet of ik in mijn toekomstige set up naar dipolen zal gaan kijken.. Eerst nog even verzinnen, wel of niet dedicated, huiskamer etc. Maar goed hier zal ik jouw topic niet mee vervuilen  ;)  (pff als ik toch eens kon gaan beginnen  :-[)

Bas Akkerman

Om eerlijk te zijn, vallen de rears nog een beetje weg in het geluid. Dat heeft deels met de opstelling/afstelling te maken die nog niet ideaal is. Maar ook worden in lang niet alle films de rears echt gebruikt. In mijn opstelling staan de rears zo'n 80cm van mij vandaan. Je zou zeggen dat ze dan opvallen. Met een goede processor is dat echter helemaal niet zo, vandaar de surroundbubble waar ik het over heb. De dipolen zullen daar ook zeker een rol in spelen en verdwijnen daardoor beter in het geluidsbeeld.

Kortom: ik vind een HT in een kleine ruimte prima gaan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Hier aan het genieten, echt aan het GENIETEN van 101 van Depeche Mode!!! :headbanging: Gewoon kippenvel. Wat maakt de Lexicon toch iets moois van een DD 5.1 track!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

lekkere ontspanruimte hoor! feli

Martijnst1990

Ziet er goed uit hoor! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

#40
Dank je voor de complimenten allemaal! Er moet nog behoorlijk wat verbouwd en aangepast worden, maar dat komt wel. Ik beleef er nu al veel plezier aan en dat is het belangrijkste! Straks vier ik mijn verjaardag en zien de meeste mensen onze HT voor het eerst. Altijd leuk!  Wat dat betreft hebben jullie de primeur :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on January 27, 2012, 14:13:02
Om eerlijk te zijn, vallen de rears nog een beetje weg in het geluid. Dat heeft deels met de opstelling/afstelling te maken die nog niet ideaal is. Maar ook worden in lang niet alle films de rears echt gebruikt. In mijn opstelling staan de rears zo'n 80cm van mij vandaan. Je zou zeggen dat ze dan opvallen. Met een goede processor is dat echter helemaal niet zo, vandaar de surroundbubble waar ik het over heb. De dipolen zullen daar ook zeker een rol in spelen en verdwijnen daardoor beter in het geluidsbeeld.

Kortom: ik vind een HT in een kleine ruimte prima gaan!
Bedankt Bas, hier heb ik iets aan! Ik stelde deze vraag dan ook omdat indien ik dedicated zou gaan, ik ook een vrij kleine ruimte beschikbaar heb en altijd heb gedacht dan met di- of bipolen te moeten werken omdat de surrounds anders vrij dicht op me zouden staan.

Ik zelf zou het liefst de slaapkamer hieraan opofferen, en dit vond mijn partner in eerste instantie ook prima. Echter ben ik erg bang voor het upgrade virus wanneer ik eenmaal begin, ik merk in veel topics dat men bezig blijft met upgraden, vooral in een dedicated ruimte. Ik zou het zonde vinden als ik over een jaar of 3 enorm heb geinvesteerd en mijn vriendin dan roept: we zijn zwanger! Om het dan weer af te breken. (kan wel blijven bestaan maar dan moet ik erg creatief worden met spullen opbergen)

Ze gaf nu zelf aan de huiskamer te gaan gebruiken, echter dien ik dan de bemaer weg te werken, akkoestiek kan ik minder mee, én dit wordt dan tevens ook voor stereo gebruikt waardoor de aan te schaffen speakers hiervoor automatisch duurder zullen uitpakken (HT stel ik minder eisen). Voordeel is investeren in 1 set.

Enfin, genoeg topicvervuiling sorry. Ik kan alleen niet wachten ook te beginnen, in deze zin maakt t forum behoorlijk dol haha.

Quote from: Bas Akkerman on January 28, 2012, 11:37:30
Dank je voor de complimenten allemaal! Er moet nog behoorlijk wat verbouwd en aangepast worden, maar dat komt wel. Ik beleef er nu al veel plezier aan en dat is het belangrijkste! Straks vier ik mijn verjaardag en zien de meeste mensen onze HT voor het eerst. Altijd leuk!  Wat dat betreft hebben jullie de primeur :bigsmile:
Veel plezier! ;D

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on January 28, 2012, 11:37:30
Dank je voor de complimenten allemaal! Er moet nog behoorlijk wat verbouwd en aangepast worden, maar dat komt wel. Ik beleef er nu al veel plezier aan en dat is het belangrijkste! Straks vier ik mijn verjaardag en zien de meeste mensen onze HT voor het eerst. Altijd leuk!  Wat dat betreft hebben jullie de primeur :bigsmile:

Ga je net als ik met een faseplan werken? ;) Ben dan benieuwd naar hoe jij je fases gaat indelen en hoeveel fases je voor jouw ruimte ziet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on January 28, 2012, 12:51:02
Ga je net als ik met een faseplan werken? ;) Ben dan benieuwd naar hoe jij je fases gaat indelen en hoeveel fases je voor jouw ruimte ziet.
Ik was dat niet van plan. Ik kan zelf weinig doen, dus ben toch vooral afhankelijk van anderen. Het is dan lastig daar een plan op te maken.
Maar globaal:
1) Deuren plaatsen in de kastenwand
2) Verduisterend rolgordijn met zijprofiel aan de raamkant
3) Vloerkleed
4) Schilderen van muren, kastenwand en (gedeelte) plafond
5) Helemaal opnieuw beginnen, te starten met nieuwe apparatuur - grapje :p

Verder heb ik nog een vraagje aan jullie. Ik wil ook gamen op de projector/installatie. Nu heb ik voor het beeld al een HDMI-kabel besteld. Mijn vraag is of ik de pc door toslink of digitale coax met de Lexicon moet verbinden. Gamen heeft de voorkeur, incidenteel zal ik een film of serie vanaf de pc bekijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Waarom niet de pc via hdmi naar de Denon? Of doet je videokaart nog geen audio over hdmi (meen me vaag te herinneren dat dit tegenwoordig erop zit).

Heb evt nog wel 15 meter hdmi zodat je het kan uitproberen ;)

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on January 30, 2012, 10:47:44
Waarom niet de pc via hdmi naar de Denon? Of doet je videokaart nog geen audio over hdmi (meen me vaag te herinneren dat dit tegenwoordig erop zit).

Heb evt nog wel 15 meter hdmi zodat je het kan uitproberen ;)

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Maar dan sla ik de Lexicon over en dat vind ik wel jammer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on January 30, 2012, 13:04:04
Dat zou inderdaad ook een optie zijn. Maar dan sla ik de Lexicon over en dat vind ik wel jammer.

Okee, check... maar je hebt het over gamen... Vind je het geluid tijdens een game zo belangrijk dat je dit via de Lexicon wilt laten lopen?
Ik zit zelf meestal zo gefocust in een game dat ultiem correct geluid voor mij niet bijdraagt aan de ervaring. Maar als dit bij jou wel zo is dan moet je dat gewoon doen natuulijk! Ieder z'n eigen games ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Mmm, de HDMI-kabel heb ik al binnen. Dus ik ga dat gewoon eerst eens testen, binnenkort.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Inmiddels de HDMI-kabel aangesloten en heel eventjes gegamed. Als test Half-life, episode 1 gespeeld. Ingesteld op 5.1, maar kreeg naar mijn idee stereo. Eens kijken waar dat aan ligt. Voor de rest was het best tof! Even wennen aan de minder hoge resolutie, maar het is wel overweldigender (en daarmee stuk vermoeiender).

Als ik zaterdag niet naar Leiden ga voor mijn koptelefoon, dan ga ik de Denon inregelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Leuk dat je zo aan het genieten bent. Daar doen we het toch allemaal voor...

Ik heb het al vaker uitgelegd, maar goed werkende absorptie is niet afhankelijk van de plaats, maar van het oppervlak en het materiaal. Dit in tegenstelling tot diffusie. Deze is alleen echt effectief op de 1e reflectiepunten (wand, vloer, plafond). Je kledingkast in jouw ruimte is zowel absorber als diffuser. Afdekken met een gordijn behoudt beide eigenschappen. Met een deur doe je beide teniet. Rolgordijn is ook geen akoestische aanwinst.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive