Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on June 30, 2021, 10:26:41
Lekker sfeertje, op dat plaatje, Bas! Zwart en donkerblauw zijn mooie kleuren om in je HT mee te werken. Zeker als je de laatste procent beeldkwaliteit eruit wilt persen dan is het zeker een goede keuze.
Denk ik ook. Straks naar de winkel om wat blikken matte, zwarte verf te kopen. Hopelijk lukt het ons het plafond te schilderen.

QuoteVoor de Panasonic kan je eens kijken naar de mod bij RegionFreedom. Ik weet niet wat de kwaliteit is, maar wellicht dat andere forumgenoten er ervaring mee hebben.
Dacht dat ik zoiets voorbij had zien komen. Zal eens kijken, dank je.

Quote from: PascalP on June 30, 2021, 10:42:20
groot nadeel van de meeste mods (tenminste die ik ook gezien heb voor mijn Sony), is dat het meer een 'regio-selectie' wordt dan echt 'regio-vrij'.
Ik wil dan ook een schijfje erin duwen zonder na te denken en niet eerst bedenken welke knoppencombinatie ik ook alweer moest drukken om de speler naar regio 1 te switchen
Zo werkt het ook met de Oppo en vind ik geen enkel probleem. Ik vind eigenlijk het schijfje in de Oppo plaatsen nog het meeste werk. Echt heel lui, ik weet het. Wat dat betreft zou ik een systeem als Kaleidescape echt heel tof vinden. Maar dat staat zo'n beetje achteraan de lijst.
Een Trinnov daarentegen, wie weet in de toekomst...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Jullie zijn gek op "under construction" foto's. Dus bij deze, de eerste waarbij ik ben begonnen de eerste laag te verven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En weer een stukje verder!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

#903
goed bezig  :pompom: :pompom:

MLCinema

Hoop werk maar dat gaat zichzelf straks dubbel dwars terugbetalen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Is ie nu aan het witten of aan het zwarten[emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Quote from: denoontje on July  4, 2021, 12:19:08
goed bezig  :pompom: :pompom:
Ja toch?

Quote from: Kamdioblitz on July  4, 2021, 13:36:32
Hoop werk maar dat gaat zichzelf straks dubbel dwars terugbetalen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoop vandaag de tweede laag er op te zetten. Moet morgen helaas weg voor de auto, maar dan 's middags de spullen juist op gaan stellen. En als alles mee zit, de eerste keer echt kijken.
Al met al vind ik het nog best mooi staan en dan is het nog niet ingericht en aangekleed.
Enige twijfel op het moment is hoe ik de deur naast het scherm af ga dekken. Ga hem sowieso zwart verven en dan denk ik provisorisch iets van een gordijn ervoor of zo.

Quote from: denoontje on July  4, 2021, 13:46:16
Is ie nu aan het witten of aan het zwarten[emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had even het idee dat er een koe op het plafond zat. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on July  4, 2021, 12:05:04
En weer een stukje verder!

Dekt het in 1 keer of moet je straks alles nog een keer doen? Mijn ervaring is overigens dat zelfs extra mat nog steeds iets reflecteert ::). Als er stukken zijn waar je absoluut geen reflecties van wilt hebben, dan zou ik overwegen om Adamantium te gebruiken.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Quote from: Jean Sibelius on July  4, 2021, 15:17:35
Dekt het in 1 keer of moet je straks alles nog een keer doen? Mijn ervaring is overigens dat zelfs extra mat nog steeds iets reflecteert ::). Als er stukken zijn waar je absoluut geen reflecties van wilt hebben, dan zou ik overwegen om Adamantium te gebruiken.

Absoluut, heb hier ook extra mat van Flexa (weliswaar geen pikzwart maar donker antraciet), maar toen ik de akoestische panelen bekleed met Adamantium ging ophangen zag ik pas hoeveel zwarter het kon en ook hoeveel verschil het maakt kwa reflecties.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bas Akkerman

#909
Quote from: Jean Sibelius on July  4, 2021, 15:17:35
Dekt het in 1 keer of moet je straks alles nog een keer doen? Mijn ervaring is overigens dat zelfs extra mat nog steeds iets reflecteert ::). Als er stukken zijn waar je absoluut geen reflecties van wilt hebben, dan zou ik overwegen om Adamantium te gebruiken.
Ik heb het nog een keer gedaan, dan dekt het pas echt

Zal eens kijken naar dat adamantium, dacht altijd dat dat onverwoestbaar staal was. ;)

Voor het achterste raam komt het scherm. Daar verwacht ik geen al te grote problemen mee. Het raam in de zijdeur gooit wel roet in het eten. Zo snel mogelijk op zoek naar een verduisterend rolgordijn dus.
Of hebben jullie andere ideeën?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Even gekeken naar dat adamantium. Voor nu nog even te prijzig. Bovendien wil ik, nadat we beiden volledig zijn gevaccineerd, wat mensen vragen om te helpen met een wandje. Idee is dan om een kader te maken waarvoor ik zwart akoestisch doek span. Daar komen dan de center en frontluidsprekers achter. Dat is dan de tijd voor adamtium. En om door te sparen voor een akoestisch scherm.

Vanochtend nog even wat nette banen geschilderd op het plafond, zodat dat ook wat egaler is. Nu bij de autodealer voor een grote beurt. Als ik weer thuis ben alles installeren en hopelijk vandaag nog een eerste (stuk) film kijken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Lekker bezig Bas! Dat is goed donker!

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on July  5, 2021, 10:45:04
Lekker bezig Bas! Dat is goed donker!
Dank je! Voor twee linkerhanden nog best goed gelukt! Even zien of die twee linkerhanden straks ook de kabelboel weer netjes kunnen verwerken.

Nu op zoek naar een verduisterend rolgordijn met zijprofielen. De uiteindelijke wand komt namelijk achter de deur, zodat we ook daar nog een vluchtweg hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on July  4, 2021, 20:21:38
Ik heb het nog een keer gedaan, dan dekt het pas echt

Zal eens kijken naar dat adamantium, dacht altijd dat dat onverwoestbaar staal was. ;)

Ok, top! Geen onverwoestbaar staal, alhoewel dat wel de eerste hits zijn als je op Google kijkt :). De prijs zit rond de E26/m2 (maar wordt lager als je meer m2 afneemt). Het materiaal kun je alleen per strekkende meter krijgen en het is 1.46 meter breed (maar dat had je waarschijnlijk al gezien).

Quote from: Bas Akkerman on July  4, 2021, 20:21:38
Voor het achterste raam komt het scherm. Daar verwacht ik geen al te grote problemen mee. Het raam in de zijdeur gooit wel roet in het eten. Zo snel mogelijk op zoek naar een verduisterend rolgordijn dus.
Of hebben jullie andere ideeën?

Is een elektrisch rolluik aan de buitenzijde (met een handbediening voor noodgevallen) geen optie? Daarmee kun je het echt goed donker krijgen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: Jean Sibelius on July  5, 2021, 21:08:56
Ok, top! Geen onverwoestbaar staal, alhoewel dat wel de eerste hits zijn als je op Google kijkt :). De prijs zit rond de E26/m2 (maar wordt lager als je meer m2 afneemt). Het materiaal kun je alleen per strekkende meter krijgen en het is 1.46 meter breed (maar dat had je waarschijnlijk al gezien).
Klopt, heb al een en ander gezien. Dus zeker iets voor de toekomst.

QuoteIs een elektrisch rolluik aan de buitenzijde (met een handbediening voor noodgevallen) geen optie? Daarmee kun je het echt goed donker krijgen :colgate:
Wellicht. Lekt een rolgordijn met zijprofielen dan toch nog licht? Een elektrisch scherm lijkt me toch flink duurder en onhandiger met openen. Aan de andere kant hoeft feitelijk alleen het raam afgesloten te worden. En dan is wellicht dat aftimmeren al voldoende. Aan de andere kant is natuurlijk licht wel heel fijn.

Daarnet alles aangesloten en met wolken wordt het dan toch te donker om iets te zien. Dan waren de ramen onbedekt en stond er een 75 watt lamp aan, kun je nagaan. Dus ook de zoektocht naar ledstrips erbij!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ik heb een rolgordijn met zelfgemaakte profielen. Deze lekt zeker licht, omdat de stang onderaan het doek een stuk dikker is dan het doek, waardoor de zijgeleiding ook breder is. Ik weet niet hoe dat af fabriek is.

Als oplossing heb ik folie genomen en gewoon het raam afgeplakt met die zwarte  folie. De mini lichtlekkken die er nog zijn vangt het rolgordijn wel goed af. Dus nu is het vanuit die kant pikkedonker.



Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

#916
Heb je dan het gordijn over de hele lengte (hoogte)? Mijn idee is om een scherm op maat te laten maken dat de hele deur bedekt en aansluit op de grond.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Ja, ik heb een scherm over de hele lengte inderdaad. Deze dekt de hele deur af. De deur zit in een soort nis (is een buitendeur) en het gordijn loopt in de nis van boven naar beneden.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

De Audioquest Forest en Cinnamon aangesloten op de hdfury hdr key (Apple TV uit met de Cinnamon, 4k video uit naar de projector en een niet 4k HDMI naar de Meridian 861). Beeld doet het prima en geluid via Netflix ook. Alleen lijkt de Atmos track nog steeds een Atmos track en die pakt de Meridian niet.

Heb al verschillende instellingen geprobeerd (full video, full audio, top audio) maar er verandert niets. In de handleiding (https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.hdfury.com/docs/HDfuryAVRkey.pdf&ved=2ahUKEwiGzZ7g4-LxAhXNzqQKHS_HBnIQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw1ClOh-o5JPreMsQZxD0mAG) zie ik wel staan dat hij niet naar DTS down sampled. Ik heb de HDfury nou juist gekocht als goedkope oplossing om het beeld en geluid te splitsen.

Doe ik iets verkeerd of kijk ik ergens overheen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#919
Ok, dat is opgelost. De AppleTV stond op Atmos als audiouitvoer. Nu naar 5.1 gezet voor de Atmos titels.

Wat eerste indrukken na een week kijken nu ik wat meer rust in mijn kont heb.

HDR, dat kan toch wel erg tof zijn. Wel afhankelijk van de HDR-afstelling in de film, sommige films blijven wat donker ook met de high lamp. Daar nog eens mee spelen als ik de Panasonic (van de week bestellen) heb.
Maar als het werkt, bevalt het me toch wel erg. Op tv's vond ik het altijd weinig subtiel, maar juist op een projector komt het naar mijn idee tot zijn recht. Het wordt minder spectaculair en daardoor in mijn beleving beter. Al vond ik de beginscène van Black Panther juist ook wel tof, omdat je door het geweervuur een stroboscoopeffect krijgt waardoor Black Panther nog meer het verrassende heeft van snel het gevecht in en uit gaan.
HDR is ook subtieler met al de verschillende soorten licht die sfeer geven. Van verschillende standen van de zon tot neonlicht of (zoals in Guardians of the Galaxy 2) een TL-licht boven Ayesha. En die nuancering in licht maakt kleuren ook echter en subtieler, er zijn simpelweg meer kleuren te zien. Zwartwaardes kunnen beter, dat is wel echt nitpicken. Zo was er genoeg detail te zien in het kostuum van Black Panther vlak voordat hij zijn vliegschip uit springt.
Scherpte is zeker meer dan genoeg aanwezig. Ik denk dat de bron tot nu toe de beperkende rol is.

Mocht ik dan toch wat verbeteringen zien. Gevaarlijk, maar de laser van de VW760 vond ik een rustiger, analoger beeld geven. Of dat nu het verschil tussen lamp of laser is, of dat de X1 processor iets te enthousiast is, weet ik niet. We hebben het dan wel echt over best, waar het nu al beter is, veel beter dan de Epson. De ventilator van de lamp maakt in high lamp wel lawaai. Tijdens genoeg geluid in de film niet te horen, tijdens rustige passages wel.
Mooi bruggetje naar het geluid. Dat staat duidelijk afgestemd op de oude ruimte waardoor het nu veraf is en lang niet zo omhullend is als het kan zijn. Voor de toekomst dus wel iets om naar te kijken in de instellingen van de Meridian en naar de luidsprekeropstelling.

Nog wat te wensen? Andere stoelen, advies om de akoestiek aan te pakken, een voorzetwand voor een echt goede bevestiging van het scherm en wellicht een groter scherm. Al wil ik met dat laatste wel oppassen niet te veel licht te verliezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Lekker bezig Bas. Langzaam maar zeker is jullie nieuwe huis jullie thuis aan het worden  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on July 18, 2021, 09:10:55
Lekker bezig Bas. Langzaam maar zeker is jullie nieuwe huis jullie thuis aan het worden  :thumbs-up:
Met de nadruk op langzaam. Haha, maar inderdaad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Mooi vooruitzichten toch?
Als je alles in een keer doet is toch ook niet bevredigend, tenminste, het opzoeken, het uitzoeken etc. maakt ook onderdeel van het spel!

Aan de andere kant, je wilt ook gewoon gaan genieten!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Oh, zeker. Wat betreft de HT in de garage en de muziekruimte boven heb ik ook geen haast. Het is meer de aankomende verbouwing van de keuken en badkamer. Daarvan zal ik blij zijn als het achter de rug is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#924
Twijfel, altijd die twijfel.

Net de luisterruimte en werkruimte aan kant gemaakt, omdat ze overmorgen gaan beginnen met slopen van de tussenmuur.

Daarmee wordt het één ruimte. Onderstaand een beschrijving uit mijn stereotopic:

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2021, 13:34:25
Dit zijn de twee opstellingen die ik heb bedacht. In de hoek mijn werkplek (vanwege de lichtinval en omdat ik in een ligvoorziening werk en rechts ben) en dan of de luisterstoel in de lengte of in de breedte. De ruimte is ongeveer 5,90 meter lang en 4,60 meter breed.

Opstelling 1 heeft, denk ik, als voordeel dat er wat meer symetrie is achter de luidsprekers. Opstelling 2 het voordeel dat de zijreflecties hetzelfde kunnen zijn. Nadeel zijn de ramen als reflectiepunten. Daarom zou opstelling 3 misschien nog wel het beste kunnen werken.

Ik ben vrij om alles in te delen. Ook de werkplek als dat betere opstellingen geeft.

De HTruimte is 3,5 bij 6. Een meter smaller dus.

Nu bestaat de twijfel eruit of het toch niet beter is de ruimtes om te zetten. De stereoruimte is breder, maar ook asymmetrische met een gedeelte dat smaller is (net zo breed als de HT ruimte) van ongeveer 2 meter diep). De HT ruimte is symmetrischer, maar ook smaller. In diverse simulaties eigenlijk te smal om een goede luidsprekersetup te krijgen.

Het omzetten is relatief eenvoudig, het enige dat ik zou moeten veranderen is het weer licht maken van de muren beneden (HT ruimte) en het donker maken van de muren en ramen boven.

Nu staan we nog aan het begin van de verbouwingen, over een jaar verander je het niet snel meer. Je moet toch eens beslissen, maar wat is wijsheid?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten