Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Dan eindelijk eens wat verduisterende gordijnen gekocht. Kunnen we ook nu het licht is overdag kijken. Nog wat te weinig aangeschaft, dus maar wat meer bestellen. Dan ook meteen voor de slaapkamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

De meeste mensen kopen de plinten vlak voordat ze gaan verhuizen. Wel mooi dat jij eindelijk de gordijnen koopt ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Haha, had natuurlijk al gordijnen, maar geen verduisterende. En ja, herkenbaar. We zijn nu ook aan het kijken wat er in het huis moet gebeuren om het verkoopbaar te maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Sinds een week of zo, breekt mijn Apple TV3 de streams af na ongeveer een minuut. Nooit eerder gehad en ik heb ook niks veranderd in mijn netwerk. Apple TV kan volgens de diagnosetest ook gewoon verbinding maken met het Apple netwerk. Ook na complete herstart blijft het probleem.

Op mijn pc werkt Amazon Prime en Netflix gewoon prima, dus het lijkt echt in de Apple TV zelf te zitten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mijkie

Nieuwe firmware ?

Even een minuut of wat zonder stroom zetten, wie weet
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bas Akkerman

Misschien inderdaad. Heb hem toch maar weer opnieuw opgestart en nu doet ie het weer. Computers...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mijkie

Soms is t knap irritant idd [emoji51]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bas Akkerman

Iemand goede tips voor waar je grote filmposters kan kopen? Wil iets dergelijks als dit maken, maar dan misschien een schuifdeur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Filmposter kopen, daarna inscannen op hoge resolutie en af laten drukken. Digitaal zijn ze bijna niet te vinden

Bas Akkerman

Ok, zal eens kijken wat ik daar van kan vinden. Idee is nu E.T. heel groot op die toegangsdeur naar de bios en kleinere posters van bijvoorbeeld 2001: a space odyssey, ferris bueller's day (guilty pleasure, ik weet het) en nog wat andere er omheen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Heb via deze link wat mooie highres posters gehaald en af laten drukken op canvas.
Erg fraai geworden.

https://mypostercollection.com/movie-posters/



Jij wilt wat groter dus kwestie van uitproberen denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Wat zijn jullie ideeën over vloerverwarming in de HT? Een tapijt wordt dan lastiger, maar laminaat en vloerkleed zou prima kunnen wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Mijn HT heeft geen verwarming nodig wanneer de set aan gaat. Eerder verkoeling. Hooguit in de winter wat frisser de eerste tien minuten.

Los daarvan, ik heb een akoestisch plafond, waardoor ik een kleed niet als nodig ervaar. Dus dan zou vloerverwarming prima kunnen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Dat vergat ik inderdaad te melden, vloerverwarming kan ook koelen en  dat lijkt me nu juist ideaal. Een akoestisch plafond in de toekomst is zeker een mogelijkheid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fugazi_2009

Vloerverwarming, heerlijk! Ik heb mijzelf beloofd nooit meer een huis zonder te kopen. En ja, dan zou dat ook in het home theater moeten. Alles onder de 20 graden beschouw ik als koud.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Ik heb dan nog wel een warmtepomp nodig. Dat wordt iets voor de komende jaren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on April 22, 2021, 21:21:45
Vloerverwarming, heerlijk! Ik heb mijzelf beloofd nooit meer een huis zonder te kopen. En ja, dan zou dat ook in het home theater moeten. Alles onder de 20 graden beschouw ik als koud.

Dat jij nog Nederlands praat :D

Maar ik kan bevestigen, vloerverwarming, warmtepomp, mooie combi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jahtari

Quote from: Bas Akkerman on April 22, 2021, 21:11:45
Dat vergat ik inderdaad te melden, vloerverwarming kan ook koelen en  dat lijkt me nu juist ideaal. Een akoestisch plafond in de toekomst is zeker een mogelijkheid.
Ik heb een hybride warmtepomp die kan koelen, maar stel je daar niet teveel van voor. Zal hooguit 1-2 graden verschil betekenen, bij >week 30+ is het toch te warm in huis.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Bas Akkerman

Quote from: jahtari on April 23, 2021, 07:58:55
Ik heb een hybride warmtepomp die kan koelen, maar stel je daar niet teveel van voor. Zal hooguit 1-2 graden verschil betekenen, bij >week 30+ is het toch te warm in huis.
Ik heb me wat verder ingelezen en tot die conclusie kom ik ook. Dan zou uiteindelijk een airco voor de HT (naast vloerverwarming) zinvoller zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Quote from: jahtari on April 23, 2021, 07:58:55
Ik heb een hybride warmtepomp die kan koelen, maar stel je daar niet teveel van voor. Zal hooguit 1-2 graden verschil betekenen, bij >week 30+ is het toch te warm in huis.
Fysica :bij koude vloer verwarmen, bij warmte plafond koelen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

#745
Quote from: Bas Akkerman on April 22, 2021, 08:54:37
Wat zijn jullie ideeën over vloerverwarming in de HT? Een tapijt wordt dan lastiger, maar laminaat en vloerkleed zou prima kunnen wat mij betreft.

Kan pima! Laminaat met een vloerkleed kan een prima uitgangspunt zijn voor een goede akoestiek, mits de rest maar zodanig wordt ontworpen dat je de gewenste nagalmtijd haalt.

Een vloer kan echter niet echt koelen. Je zou dan een combinatie moeten maken van koelplafond en vloerverwarming. Met een akoestisch spanplafond kan een koelplafond nog steeds werken, maar is de werking wat trager.

Jean Sibelius

Hoi Bas. Ik gebruik in mijn ruimte alleen maar vloerverwarming en heb ook een kleed op de grond liggen tussen de speakers en de luisterplek, dat werkt prima.
Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on April 23, 2021, 13:04:28
Hoi Bas. Ik gebruik in mijn ruimte alleen maar vloerverwarming en heb ook een kleed op de grond liggen tussen de speakers en de luisterplek, dat werkt prima.
Groeten, Jan

Uhm, Jan, is dat kleed niet de designated dog area in de Mansion?  :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

Quote from: jahtari on April 23, 2021, 07:58:55
Ik heb een hybride warmtepomp die kan koelen, maar stel je daar niet teveel van voor. Zal hooguit 1-2 graden verschil betekenen, bij >week 30+ is het toch te warm in huis.

Ik heb een brine warmtepomp (2 buizen 100 meter de grond in) maar deze koelt echt wel goed in de zomer.....
Heeft wel een ander prijskaartje.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on April 23, 2021, 17:56:37
Uhm, Jan, is dat kleed niet de designated dog area in de Mansion?  :hehe:
Dat is de theorie (die voor ongeveer 90 - 95% van de tijd in de praktijk wel klopt) ;D. Soms wil B1 nog wel eens even achter de bank gaan liggen.

Hoe het gaat als dadelijk nummer 3 er bij komt... ::) we gaan er natuurlijk wel hard op trainen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)