Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

Ik ben het met de meeste titels wel eens! The best exotic marigold hotel was voor mij een verassing! Erg leuk!

Bas Akkerman

Quote from: MVG on January  7, 2013, 21:51:36
Ik ben het met de meeste titels wel eens! The best exotic marigold hotel was voor mij een verassing! Erg leuk!
Ik heb verdomd weinig gezien, dus het is een gechargeerd lijstje. Dat moet dit jaar beter... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Mitch is vandaag langs geweest en heeft naast het stereogedeelte in de huiskamer ook even naar Iron Man gekeken in de HT. Hij heeft zelf een Gemini II subwoofer, maar gebruikt die niet in de stereo. Die subwoofer mag ik binnenkort lenen, zien wat dat brengt! :happy: :thumbs-up: :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on February 14, 2013, 08:07:57
Mitch is vandaag langs geweest en heeft naast het stereogedeelte in de huiskamer ook even naar Iron Man gekeken in de HT. Hij heeft zelf een Gemini II subwoofer, maar gebruikt die niet in de stereo. Die subwoofer mag ik binnenkort lenen, zien wat dat brengt! :happy: :thumbs-up: :pompom:
... een leuk subje, maar ga deze s.v.p. niet vergelijken met jouw Velo monster ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#279
Quote from: Xander32 on February 14, 2013, 08:20:19
... een leuk subje, maar ga deze s.v.p. niet vergelijken met jouw Velo monster ;).
Haha, natuurlijk niet. Ik ben gewoon benieuwd of en wat het brengt. En of ik dus voor een groter en beter instelbaar exemplaar moet gaan of dat deze subwoofer de luidsprekers voldoende ontlast.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Toen ik las dat je een subwoofer op proef kreeg was ik even in de war. Ik dacht je had toch een DD18? Maar die gebruik je in je stereoset las ik. Heb je die wel eens in je HT geprobeerd?

Zal in ieder geval niet te vergelijken zijn met de BK ;)

Veel plezier met testen...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on February 16, 2013, 08:34:12
Toen ik las dat je een subwoofer op proef kreeg was ik even in de war. Ik dacht je had toch een DD18? Maar die gebruik je in je stereoset las ik. Heb je die wel eens in je HT geprobeerd?

Zal in ieder geval niet te vergelijken zijn met de BK ;)

Veel plezier met testen...
Ignorance is bliss... Laat ik die DD18 maar niet proberen in de HT. :sarcasm: Bovendien is hij fysiek ook te groot, tenzij ik hem achter de bank zou plaatsen. De BK is er puur om te horen wat een klein exemplaar brengt, of het genoeg is.
De subwoofer moet wat mij betreft vooral de Parasound ontlasten, zodat het wat makkelijker speelt. Hopelijk krijg ik uiteindelijk het effect zoals in de woonkamer: een grootser beeld met meer ambiance en fundament. Aardschokkend laag wil ik niet vanwege mijn buren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Leuk! Zou het ook maar niet proberen, want misschien bevalt ie zo goed dat je straks 2 DD18's hebt ;)

Ik heb een paar keer een BK XXLS400 mogen meemaken en ik was aangenaam verrast door de prestaties. Relatief klein en toch erg goed met zowel muziek als film. Ik zou wel iets overwegen als een Gramma/Subdude. Vinden je buren ook prettig waarschijnlijk ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een Great Gramma heb ik voor in de woonkamer, iets dergelijks komt er ook in de HT.
Hopelijk heb ik snel een baan, begint nu echt nijpend te worden. Dan heb ik ook wat meer besteding en kan ik sparen voor de akoestiek in de woonkamer en HT.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on February 16, 2013, 10:52:09
Een Great Gramma heb ik voor in de woonkamer, iets dergelijks komt er ook in de HT.
Hopelijk heb ik snel een baan, begint nu echt nijpend te worden. Dan heb ik ook wat meer besteding en kan ik sparen voor de akoestiek in de woonkamer en HT.
Hoop ik ook voor je. Heb je wat sollicitaties lopen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een paar, maar kan er nog weinig over zeggen. Aan de andere kant: ik heb maar één geslaagde sollicitatie nodig... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on February 18, 2013, 08:13:40
Een paar, maar kan er nog weinig over zeggen. Aan de andere kant: ik heb maar één geslaagde sollicitatie nodig... ;)
Goed dat je het weer positief benadert. En je hebt helemaal gelijk. Misschien heb je binnenkort wel goed nieuws te melden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on February 18, 2013, 09:19:09
Goed dat je het weer positief benadert. En je hebt helemaal gelijk. Misschien heb je binnenkort wel goed nieuws te melden...
Ik hoop het, want na deze maand krijg ik geen uitkering meer. Dan heb ik toch wel een probleem...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on February 18, 2013, 09:27:37
Ik hoop het, want na deze maand krijg ik geen uitkering meer. Dan heb ik toch wel een probleem...
Heftig zeg! Ik zal voor je duimen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, vrijdag is Wimck55 langs geweest om de Canare Digiflex II langs te brengen naast het luisteren naar mijn stereoset. De kabel ga ik vandaag eens testen door hem aan te sluiten aan de audio-uitgang van de pc en aan een digitale interlink van de Lexicon MC4. Daardoor kan ik het geluid van een spelletje weer via de surroundset afspelen in plaats van mijn koptelefoon. :headbanging:

Verder moet van mijn hart dat mijn vrouw gestoord is.
Naar aanleiding van een bezoekje aan BB&G had ik haar verteld over de Dbox-stoelen en daar reageerde ze toen positief op. Van de week zaten we te eten (dat gebeurt soms) en toen zei ze dat we in de toekomst maar eens moesten gaan sparen voor een Dbox-stoel. We zullen geen kinderen krijgen en daardoor zullen we kunnen sparen voor dat soort dingen. Nou weet ik niet of een Dbox-stoel er ooit van komt, maar ik ga nu steeds meer twijfelen aan haar geestelijke gezondheid. :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Quote from: garmtz on April 14, 2013, 11:18:33
Hahaha! Ik wel heel gaaf natuurlijk! :)
Haha, zeker! Wie weet in de toekomst...

SPDIF en 5.1. Tja, moet je je toch wat beter inlezen Bas. :unhappy:
Ik probeer nu 5.1 te gamen via SPDIF, maar dat wil nog niet erg werken. SPDIF aangesloten op de on board audio van het moederbord, maar ik vraag me nu wel af of die DTS ondersteunt. Er staat me bij van wel, maar ik ben nu op zoek naar een werkwijze.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on April 14, 2013, 13:08:03
Haha, zeker! Wie weet in de toekomst...

SPDIF en 5.1. Tja, moet je je toch wat beter inlezen Bas. :unhappy:
Ik probeer nu 5.1 te gamen via SPDIF, maar dat wil nog niet erg werken. SPDIF aangesloten op de on board audio van het moederbord, maar ik vraag me nu wel af of die DTS ondersteunt. Er staat me bij van wel, maar ik ben nu op zoek naar een werkwijze.

Hoi Bas, misschien bij apparaat beheer? Bij de volumeregeling, althans ik kan dan aanvinken 5.1 over spdif. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd..

Bas Akkerman

Quote from: MVG on April 14, 2013, 13:31:31
Hoi Bas, misschien bij apparaat beheer? Bij de volumeregeling, althans ik kan dan aanvinken 5.1 over spdif. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd..
Die optie had ik verwacht, maar ik zie hem niet staan. Waar zie je dat staan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Volumeregeling openen, afspeelapparaten, ik kan dan kiezen uit hdmi verbinding of digitale toslink, als ik die aanvinkt kan ik bij instellingen 5.1 kiezen.

Bas Akkerman

Quote from: MVG on April 14, 2013, 13:46:17
Volumeregeling openen, afspeelapparaten, ik kan dan kiezen uit hdmi verbinding of digitale toslink, als ik die aanvinkt kan ik bij instellingen 5.1 kiezen.
Volumeregeling - afspeelapparaten - Digitale Audio (Spdif)? Daar kan ik alleen eigenschappen kiezen. Bij HDMI kan ik wel 'configureren' kiezen, maar die is nu niet aangesloten (en kan daar dus alleen 2.0 selecteren).

Mijn onboard audio zou 5.1 moeten hebben, naar ik weet...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: Bas Akkerman on April 14, 2013, 13:59:13
Volumeregeling - afspeelapparaten - Digitale Audio (Spdif)? Daar kan ik alleen eigenschappen kiezen. Bij HDMI kan ik wel 'configureren' kiezen, maar die is nu niet aangesloten (en kan daar dus alleen 2.0 selecteren).

Mijn onboard audio zou 5.1 moeten hebben, naar ik weet...

:unsure: sorry maar dan weet ik het ook niet. Nu je het trouwens zegt.. volgens mij kan ik dit alleen maar selecteren als ik wat aan het afspelen ben.

Convergence

Heb je ingame ook ingesteld dat het geluid naar de SPDIF out gaat en dan 5.1?

AbZ

Probleem zit niet in de verbinding maar in de instellingen die je gebruikt.
Je hebt een topvrouw maar wist je al, denk ik.