Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

#250
Ik ook!

Wat voor soort films hou je eigenlijk? Volgens mij kan je een goede speelfilm wel waarderen!

Bas Akkerman

#251
Ik vind vooral de arthouse-films wel goed, maar kan zeker ook films als Tron of Terminator waarderen. De Marvel-films vind ik ook helemaal geweldig, omdat ik vroeger de comics heb gespaard. Jij?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Ik kan van een goede speelfilm erg genieten. Zo hebben we gister War Horse gekeken, vond ik erg goed. Winja (mijn vriendin) ook trouwens. Hugo enkele weken geleden vond ik ook een erg mooie film.

En de marvel films inderdaad! Als ook de batman films! Tron vond ik erg gaaf! Had ik niet verwacht maar ik vond deze écht super!

Verder slik ik alles van Tim Burton, meestal icm Johnny Depp als zoete koek! Als je van een wat macabere musical film houdt dan kan ik je Sweeney Todd aanraden. Dat is genieten!

Oh ja en avonturen films! Indiana Jones, National Treasure vind ik erg leuk bijvoorbeeld.

HTip

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2012, 15:59:51
Ohw, is dat zo? Ik heb hem, toen hij de stereo-set kwam afleveren en inregelen, wel gevraagd of hij er een keer tegen betaling naar wil luisteren. Ben nog niet helemaal tevreden over de surroundweergave, heb het idee dat hij er nog veel meer uit kan halen. Maar dat was dus even onderwerp van gesprek tijdens de calibratie? Grappig. Ik ga zeker mijn Epson ook nog eens laten calibreren, maar daarvoor moet ik eerst wat aan verduistering en schilderwerk doen. En centjes hè, centjes?
In het gesprek over het niet snel tevreden zijn, én dat je de grenzen van het juiste moet opzoeken om de juiste te vinden, kwam jouw DD18 kwam inderdaad ook even voorbij. Garmt zei dat hij de instelling van de DD18 wel had gedaan, maar niet had kunnen vergelijken met andere instellingsmogelijkheden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

#254
Quote from: MVG on October  2, 2012, 22:36:47
Ik kan van een goede speelfilm erg genieten. Zo hebben we gister War Horse gekeken, vond ik erg goed. Winja (mijn vriendin) ook trouwens. Hugo enkele weken geleden vond ik ook een erg mooie film.

En de marvel films inderdaad! Als ook de batman films! Tron vond ik erg gaaf! Had ik niet verwacht maar ik vond deze écht super!

Verder slik ik alles van Tim Burton, meestal icm Johnny Depp als zoete koek! Als je van een wat macabere musical film houdt dan kan ik je Sweeney Todd aanraden. Dat is genieten!

Oh ja en avonturen films! Indiana Jones, National Treasure vind ik erg leuk bijvoorbeeld.
Helemaal goed! Van films als Se7en en The Silence Of The Lambs kan ik ook erg genieten. Sweeny Todd is ook leuk, alhoewel ik wel zin in een Burtonfilm moet hebben, het is vaak wel meer van hetzelfde. Zal hier trouwens wel eens mijn top 10-lijstje eens neerpennen.

Quote from: HTip on October  3, 2012, 08:17:50
In het gesprek over het niet snel tevreden zijn, én dat je de grenzen van het juiste moet opzoeken om de juiste te vinden, kwam jouw DD18 kwam inderdaad ook even voorbij. Garmt zei dat hij de instelling van de DD18 wel had gedaan, maar niet had kunnen vergelijken met andere instellingsmogelijkheden ;)
De wens is de vader van de gedachte. ;)
Mijn DD18 staat namelijk niet in mijn HT-set, maar in de stereoset. Evengoed ben ik wel benieuwd wat hij daarin nog kan verbeteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on October  3, 2012, 09:05:38
Helemaal goed! Van films als Se7en en The Silence Of The Lambs kan ik ook erg genieten. Sweeny Todd is ook leuk, alhoewel ik wel zin in een Burtonfilm moet hebben, het is vaak wel meer van hetzelfde. Zal hier trouwens wel eens mijn top 10-lijstje eens neerpennen.
De wens is de vader van de gedachte. ;)
Mijn DD18 staat namelijk niet in mijn HT-set, maar in de stereoset. Evengoed ben ik wel benieuwd wat hij daarin nog kan verbeteren.

Se7en en Silence o/t Lambs, gave films! Heel veel emotie en sfeer in die films. Heb toevallig deze week se7en voor 5 euro op BR uit de budgetbak gevist. Nicole had em nog niet gezien, dus dat wordt hoog tijd  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on October  4, 2012, 21:38:39
Se7en en Silence o/t Lambs, gave films! Heel veel emotie en sfeer in die films. Heb toevallig deze week se7en voor 5 euro op BR uit de budgetbak gevist. Nicole had em nog niet gezien, dus dat wordt hoog tijd  :D
Ok, cool. Bij MM?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Quote from: skyfox on October  4, 2012, 21:38:39
Se7en en Silence o/t Lambs, gave films! Heel veel emotie en sfeer in die films. Heb toevallig deze week se7en voor 5 euro op BR uit de budgetbak gevist. Nicole had em nog niet gezien, dus dat wordt hoog tijd  :D

Topfilms inderdaad! Se7en hier ook op BR steelcase, voor een tientje dat dan weer wel. Desondanks nog geen geld voor zo een film!

De Burton films moet je inderdaad maar net zin in hebben, maar de sfeer vind ik meestal fantastisch!

HTip

Quote from: Bas Akkerman on October  3, 2012, 09:05:38
De wens is de vader van de gedachte. ;)
Mijn DD18 staat namelijk niet in mijn HT-set, maar in de stereoset. Evengoed ben ik wel benieuwd wat hij daarin nog kan verbeteren.
Was ik even vergeten ;) Mooi hoor, dat je de DD18 voor stereo hebt ingezet. Dat zal fantastisch klinken :pompom:

Je surroundset kan je simpel afstellen met een dB-meter en kalibratiedisk en mijn insteltopic. Er is trouwens vast wel iemand bij jou in de buurt die je daarbij kan helpen. Er wonen best veel forumleden in jouw omgeving...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on October  4, 2012, 21:55:31
Was ik even vergeten ;) Mooi hoor, dat je de DD18 voor stereo hebt ingezet. Dat zal fantastisch klinken :pompom:

Je surroundset kan je simpel afstellen met een dB-meter en kalibratiedisk en mijn insteltopic. Er is trouwens vast wel iemand bij jou in de buurt die je daarbij kan helpen. Er wonen best veel forumleden in jouw omgeving...
Dat heb ik ook al gedaan op die manier, dat zit wel goed. Ach, misschien verwacht ik ook wel wat teveel voor de ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik heb trouwens mijn favoriete film top 10 in de startpost gezet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on October  4, 2012, 21:44:22
Ok, cool. Bij MM?

Nope, bij m'n videotheek (ik zie nu mensen moeilijk kijken en hun wenkbrauwen fronsen, haha!)

Quote from: Bas Akkerman on October  4, 2012, 22:43:51
Ik heb trouwens mijn favoriete film top 10 in de startpost gezet.

Interessant lijstje. Eerlijk gezegd heb ik een deel niet gezien. Als ik eens niets te doen heb en zin heb in film dan ga ik eens een film van die lijst kijken. Ben wel benieuwd wat ik van je nummer 1 ga vinden bijvoorbeeld.  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on October  5, 2012, 15:21:04
Nope, bij m'n videotheek (ik zie nu mensen moeilijk kijken en hun wenkbrauwen fronsen, haha!)

Interessant lijstje. Eerlijk gezegd heb ik een deel niet gezien. Als ik eens niets te doen heb en zin heb in film dan ga ik eens een film van die lijst kijken. Ben wel benieuwd wat ik van je nummer 1 ga vinden bijvoorbeeld.  :D
Haha, ik frons niet hoor. Als ik er ben, kijk ik ook altijd even naar de ex-rentals.

Het blijft altijd schrappen en schaven, maar voor mijn gevoel zijn dit wel de beste films die ik heb gezien. Niet altijd even gezellig, dus ik waarschuw je. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on October  4, 2012, 22:43:51
Ik heb trouwens mijn favoriete film top 10 in de startpost gezet.
Leuk idee! Vind het niet eenvoudig om zelf een top 10 op te stellen, maar lijkt me wel leuk om te doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on October 10, 2012, 15:17:59
Leuk idee! Vind het niet eenvoudig om zelf een top 10 op te stellen, maar lijkt me wel leuk om te doen...
Is het ook niet en hier en daar zal het misschien nog wel licht veranderen. Maar het leek me wel geinig om een beetje inzicht te geven in wat ik goed vind. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larzie

Mijn nr.1 aller tijden blijft toch nog steeds The Shawshank Redemption :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Bas Akkerman

Quote from: larzie on October 10, 2012, 19:07:44
Mijn nr.1 aller tijden blijft toch nog steeds The Shawshank Redemption :)
Zeker ook een goede film! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on October  5, 2012, 15:36:26
Haha, ik frons niet hoor. Als ik er ben, kijk ik ook altijd even naar de ex-rentals.

Het was geeneens een ex-rental... Mijn videotheek heeft ook een rek met koopfilms. Volgens mij is het oude stock van de MusicStore, die failliet is gegaan. De prijzen van de films die er nog staan zakken steeds lager. Zelfs MM is voor de meeste films geen concurrent meer. Alleen is het nadeel dat er ook bijna nooit iets nieuws tussen staat...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on October 11, 2012, 17:14:10
Het was geeneens een ex-rental... Mijn videotheek heeft ook een rek met koopfilms. Volgens mij is het oude stock van de MusicStore, die failliet is gegaan. De prijzen van de films die er nog staan zakken steeds lager. Zelfs MM is voor de meeste films geen concurrent meer. Alleen is het nadeel dat er ook bijna nooit iets nieuws tussen staat...
Sjonge, zou je haast vragen of je een lijstje hebt met titels. :blush: Hoe is het trouwens met werken, etc.?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Haha, ik zal eens kijken zodra ik er weer ben... ;-)

Met werk etc gaat het okee. Zit nu op 4x 5 uur. Maandag spreken met de bedrijfsarts hoe we het verder gaan opbouwen. Met 5 uurtjes gaat het goed, maar ik merk dat het einde van m'n concentratieboog dan is bereikt. En heb de laatste drie dagen last van hoofdpijn, hoewel ik dat niet kan relateren aan iets specifieks... Misschien ben ik gewoon weer te druk bezig. Even oppassen dus.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Ok, beetje bij beetje dus. Misten ze je op je werk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: skyfox on October 12, 2012, 14:18:27
Haha, ik zal eens kijken zodra ik er weer ben... ;-)

Met werk etc gaat het okee. Zit nu op 4x 5 uur. Maandag spreken met de bedrijfsarts hoe we het verder gaan opbouwen. Met 5 uurtjes gaat het goed, maar ik merk dat het einde van m'n concentratieboog dan is bereikt. En heb de laatste drie dagen last van hoofdpijn, hoewel ik dat niet kan relateren aan iets specifieks... Misschien ben ik gewoon weer te druk bezig. Even oppassen dus.
Vervelend zeg. Ik hoop dat je er op 24 november geen last van hebt... Sterkte!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on October 12, 2012, 18:04:41
Ok, beetje bij beetje dus. Misten ze je op je werk?

Mwa, ze hebben vooral mijn technische kwaliteiten gemist. Ik kon vrij rap wat probleempjes oplossen die ontstaan waren en waar ze zelf niet direct uitkwamen. Het voelt allemaal zo afstandelijk, terwijl ik juist een mens ben van gezelligheid en gemoedelijkheid. Werken met een stel analytische mensen komt dan de sfeer op de vloer niet geheel ten goede :p

Quote from: HTip on October 15, 2012, 11:57:34
Vervelend zeg. Ik hoop dat je er op 24 november geen last van hebt... Sterkte!

Ach, iedereen komt in z'n leven denk ik wel eens een muur tegen. Ik heb nu last van de mijne. Maar dat staat de 24e niet in de weg hoor ;)

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on October 15, 2012, 16:13:21
Mwa, ze hebben vooral mijn technische kwaliteiten gemist. Ik kon vrij rap wat probleempjes oplossen die ontstaan waren en waar ze zelf niet direct uitkwamen. Het voelt allemaal zo afstandelijk, terwijl ik juist een mens ben van gezelligheid en gemoedelijkheid. Werken met een stel analytische mensen komt dan de sfeer op de vloer niet geheel ten goede :p

Ach, iedereen komt in z'n leven denk ik wel eens een muur tegen. Ik heb nu last van de mijne. Maar dat staat de 24e niet in de weg hoor ;)
Zo, laat ik ook eens reageren. Wat vervelend toch dat je dat gevoel krijgt, niet lekker werken inderdaad.

Hier wilde ik even film kijken, doet het linker kanaal het niet. Ik heb al met wat interlinks lopen stoeien, maar nog geen soelaas. Na het B-WK maar eens onderzoeken wat het is... :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Mag het nog? Je lijstje voor 2012 inleveren? Vooruit het is mijn topic:

Intouchables
The Perks of Being a Wallflower
The Avengers
Seeking a Friend for the End of the World
The Dark Knight Rises
The Best Exotic Marigold Hotel
Skyfall
Jagten
Le Prénom
To Rome with Love

De uitleg hoe ik tot deze lijst ben gekomen, volgt nog.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten