Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: HTip on March 24, 2012, 14:24:05
De rears zijn de uitzondering op de regel. Je krijgt inderdaad een ruimtelijker effect als de lijnen zich achter de luisterpositie kruisen (tip van de CARA DVD). Zeker als je met zijn tweeën op de sweetspot zit.

Je kan met autostitch meerdere foto's maken (voor techniek zie panorama topic) en als je het niet te gek maakt, krijg je heel aardige foto's.
Ik weet het, heb dat al eens gedaan (zie begin van het topic). Moet alleen even het geduld hebben om alle benodigde foto's te maken.
Daarnet even met mijn vrouw over schilderen gehad. Nou ja, zij begon erover. Idee is om een bevriende schilder te laten komen. Die kan dan de wasruimte schilderen en de HT-ruimte. De laatste moet antraciet met een paarse teint worden. Aan het plafond, tot 1,5 meter vanaf het scherm gemeten, willen we dan een soort van donkere stoffen in golven maken. Zoiets als dit (wat overdreven op het plaatje):
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Net even je foto's bekeken (was even vergeten dat je ze al hebt gemaakt) en als de opstelling van de center niet is veranderd (nog op dat ladekastje ligt) dan is licht naar achteren kantelen voldoende.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on March 24, 2012, 14:59:24
Net even je foto's bekeken (was even vergeten dat je ze al hebt gemaakt) en als de opstelling van de center niet is veranderd (nog op dat ladekastje ligt) dan is licht naar achteren kantelen voldoende.
Ik heb er sinds gisteren een doos onder gezet, zodat de center nu tegen het velours van de Stewart aanzit. De rears zijn nog wat meer ingedraaid in vergelijking met de foto's.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Naar aanleiding van het topic van Denoontje vroeg ik me af hoe ik een tv-signaal naar de projector kan krijgen. Ik heb een appartement en het enige aansluitpunt zit pakweg 25-30 meter van de projector vandaan. In de slaapkamer (15-20 meter van de woonkamer) heb ik geen ontvangst op de ontvanger, omdat daar het signaal te zwak is. Is het überhaupt mogelijk om in de HT-ruimte tv-signaal te krijgen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Enige wat je kan doen is het signaal versterken met een goede versterker, bijv. Spaun zo dichtbij mogelijk waar de kabel het huis binnenkomt. Doe je het later, dan versterk je de eventuele ruis ook mee. Zo hebben wij het in het vorige huis gehad en geen enkel probleem om op de slaapkamer TV te kijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on March 24, 2012, 17:27:53
Enige wat je kan doen is het signaal versterken met een goede versterker, bijv. Spaun zo dichtbij mogelijk waar de kabel het huis binnenkomt. Doe je het later, dan versterk je de eventuele ruis ook mee. Zo hebben wij het in het vorige huis gehad en geen enkel probleem om op de slaapkamer TV te kijken.
Ok, dank je ik ga eens googlen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

manta

Quote from: Bas Akkerman on March 21, 2012, 23:09:53
De Emotiva is gearriveerd. Wat een gewicht! Dat ding ga ik niet 1-2-3 even aansluiten... Zal van het weekend worden. Of ik laat het zitten en wacht het vergelijk bij Manta af.

En Bas? Heb je hem getest?  ;)

Bas Akkerman

Quote from: manta on March 27, 2012, 10:54:45
En Bas? Heb je hem getest?  ;)

Nope, mijn vader heeft nog geen tijd gehad en hij is echt te zwaar voor in mijn eentje.
Zondag staat trouwens op de tocht. We moeten 's ochtends (9.00u op het ijs) in Duitsland trainen en ben dan pas om 15.00u weer in Den Haag. De zondagen (heel april) erop ook bezet. Ik zal met skyfox overleggen welke dagen hij nog meer kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

larzie

Quote from: Bas Akkerman on March 24, 2012, 14:40:56
Ik weet het, heb dat al eens gedaan (zie begin van het topic). Moet alleen even het geduld hebben om alle benodigde foto's te maken.
Daarnet even met mijn vrouw over schilderen gehad. Nou ja, zij begon erover. Idee is om een bevriende schilder te laten komen. Die kan dan de wasruimte schilderen en de HT-ruimte. De laatste moet antraciet met een paarse teint worden. Aan het plafond, tot 1,5 meter vanaf het scherm gemeten, willen we dan een soort van donkere stoffen in golven maken. Zoiets als dit (wat overdreven op het plaatje):


Mag dat allemaal wel ivm brandveiligheid?  :D
Die gordijnen op het plaatje lijken me ook niet netjes verwerkt tot de juiste maat  :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Bas Akkerman

Quote from: larzie on March 27, 2012, 11:47:18
Mag dat allemaal wel ivm brandveiligheid?  :D
Die gordijnen op het plaatje lijken me ook niet netjes verwerkt tot de juiste maat  :P
Haha, vast wel.
Neuh, er moet nog een hoop gebeuren inderdaad. En die gordijnen zijn echt een doorn in het oog! :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: Bas Akkerman on March 24, 2012, 17:13:45
Naar aanleiding van het topic van Denoontje vroeg ik me af hoe ik een tv-signaal naar de projector kan krijgen. Ik heb een appartement en het enige aansluitpunt zit pakweg 25-30 meter van de projector vandaan. In de slaapkamer (15-20 meter van de woonkamer) heb ik geen ontvangst op de ontvanger, omdat daar het signaal te zwak is. Is het überhaupt mogelijk om in de HT-ruimte tv-signaal te krijgen?

ik heb daar waar het signaal (digitaal ab) binnenkomt een goede plitter (meegnomen bij verhuizing van upc --> nu heb ik ziggo).
Hierop een goede flexkabel naar tv hd decoder ca 2,5 meter en dan een groene stugge kabel naar de zoldergetrokken en direct op de hd ontvanger. metalen pluggen gebruikt.
beide geen probleem

Bas Akkerman

Quote from: denoontje on March 27, 2012, 12:53:58
ik heb daar waar het signaal (digitaal ab) binnenkomt een goede plitter (meegnomen bij verhuizing van upc --> nu heb ik ziggo).
Hierop een goede flexkabel naar tv hd decoder ca 2,5 meter en dan een groene stugge kabel naar de zoldergetrokken en direct op de hd ontvanger. metalen pluggen gebruikt.
beide geen probleem
Eenzelfde soort oplossing heb ik hier ook. Nou ja, oplossing, het werkt nog niet. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van de kabels liggen, die bij jou misschien beter is. Ik denk toch dat ik op een gegeven moment een versterker ga kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ep woody

Hou er rekening mee, dat door het gebruik van splitters, lange kabels en wcd's, je signaal verzwakt. Je kunt beter je signaal met een goede antenneversterker bij het beginpunt versterken, en vervolgens met een (multi)taps je signaal terug verzwakken naar het niveau wat het voor de versterker was (maar dan op de eindpunten).

Kabeldemping is ongeveer 2db/10 meter (afhankelijk van de kabel). WCD 1.5db en de splitter / tap hangt af van het type.

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on March 27, 2012, 11:04:13
Nope, mijn vader heeft nog geen tijd gehad en hij is echt te zwaar voor in mijn eentje.

Zondag staat trouwens op de tocht. We moeten 's ochtends (9.00u op het ijs) in Duitsland trainen en ben dan pas om 15.00u weer in Den Haag. De zondagen (heel april) erop ook bezet. Ik zal met skyfox overleggen welke dagen hij nog meer kan.

Ai, das niet zo mooi. Balen dat je die zondag niet kan. Ik heb even de agenda voor april bekeken, maar ik kan alleen de zaterdag de 21e. Anders moeten we alweer uitwijken naar mei.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

 :blush: :blush: :blush: :blush:
Ik ben ook wel een ding dat aan een boom hangt hoor...
Had ik dus twee splitters direct op het beginpunt gezet, omdat ik mannetje-mannetje moest hebben. Eén splitter er tussenuit en voila, beeld in de slaapkamer. Heb ook de Humax 5200c gekocht en deze in de HT-kamer gezet. Nu alleen daar beeld, omdat ik maar één lange antennekabel heb. Morgen maar even eentje bijkopen en mannetje-verloopstuk erbij.

Nette afhandeling van de winkel trouwens! Maakte de Humax meteen "interactief". Was mij ook wel gelukt, maar vond het wel service. Verkoper gaf ook de tip om geen versterker te kopen, maar de antenne-uit van de Humax 5050c te gebruiken. Dan gebruik je de interne versterker. En het werkt dus!

Heerlijk zo film kijken via de kabel. Moet maar eens een reservelamp gaan aanschaffen. Voor je het weet... ;)

Laatste: binnenkort leent skyfox de Denon van me. Zit nu te bedenken hoe ik dat ga doen met de HDMI... Nu gebruik de Denon als hub. Ik zit zelf te denken aan:
Humax --> component Lexicon ?? --> Epson
Humax -->digitaal --> Lexicon -->Parasound
Oppo -->HDMI-->Epson
Oppo --> digitaal --> Lexicon--> Parasound
pc --> HDMI --> Epson
pc --> digitaal --> Lexicon --> Parasound
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Als je hdmi wilt blijven switchen kan je natuurlijk ook een switchbox neerzetten. Op die manier hou je optimaal beeld van je Humax.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on April 13, 2012, 08:16:19
Als je hdmi wilt blijven switchen kan je natuurlijk ook een switchbox neerzetten. Op die manier hou je optimaal beeld van je Humax.
Aan die optie dacht ik later ook. :smile: Dan zou ik de Humax en pc daar op aansluiten en de switch weer op de Epson. De Oppo zou dan direct op de Epson gaan.
Eens kijken of er hier een HDMI-switch te koop staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Kijk dan voor een 3-in-1 switchbox. Dan heb je een poort vrij voor andere hdmi apparaten. Handig voor als je bijvoorbeeld eens foto's of filmpjes vanaf een camera oid via de beamer wil bekijken.
Als je de switch ergens wegwerkt dan kan je een no-name hdmi kabel naar een goed bereikbaar punt neerleggen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on April 13, 2012, 12:12:43
Kijk dan voor een 3-in-1 switchbox. Dan heb je een poort vrij voor andere hdmi apparaten. Handig voor als je bijvoorbeeld eens foto's of filmpjes vanaf een camera oid via de beamer wil bekijken.
Als je de switch ergens wegwerkt dan kan je een no-name hdmi kabel naar een goed bereikbaar punt neerleggen.
Heb een oproep gedaan in de 'gezocht-sectie'. Met aansluitingen kom je er al snel een tekort, dus had daar al rekening mee gehouden skyfox. Wel handig inderdaad om een "vacante" HDMI-kabel paraat te hebben, goeie tip!
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik baal er best van, maar de Emotiva is echt te zwaar om hem in mijn eentje aan te kunnen sluiten.  :confused:
Aanstaande zaterdag gaat deze waarschijnlijk naar België. Jammer dat het me niet meer is gelukt, maar het zij zo.

Gisteren een langere coaxkabel gekocht, maar deze is te lang. Nu heb ik geen beeld. Van het weekend deze maar eens goed leggen en dan zo kort mogelijk maken. Voor de coax en de schroevendraaiertjes moest ik bij de bouwmarkt zijn. En daar zag ik mooi behang voor de HT-ruimte...

Keep you posted!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat de connectoren goed op de coax zitten en dat je geen draadbreuk hebt (even doormeten)? Heb zelf hier al eens eerder mee moeten stoeien met coax kabel... Anders toch maar een kortere kabel of een signaalbooster.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2012, 07:32:32
Ik baal er best van, maar de Emotiva is echt te zwaar om hem in mijn eentje aan te kunnen sluiten.  :confused:
Aanstaande zaterdag gaat deze waarschijnlijk naar België. Jammer dat het me niet meer is gelukt, maar het zij zo.

Gisteren een langere coaxkabel gekocht, maar deze is te lang. Nu heb ik geen beeld. Van het weekend deze maar eens goed leggen en dan zo kort mogelijk maken. Voor de coax en de schroevendraaiertjes moest ik bij de bouwmarkt zijn. En daar zag ik mooi behang voor de HT-ruimte...

Keep you posted!
Die Emotiva moet naar boven of zo? Wat weegt hij dan? Misschien is het mogelijk om hem tree voor tree te doen. Of misschien een buurman die hem naar boven kan sjouwen. Zou wel erg zonde zijn als je hem ongetest weer terug moet geven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

manta

Quote from: Martijn90 on April 18, 2012, 11:41:42
Die Emotiva moet naar boven of zo? Wat weegt hij dan? Misschien is het mogelijk om hem tree voor tree te doen. Of misschien een buurman die hem naar boven kan sjouwen. Zou wel erg zonde zijn als je hem ongetest weer terug moet geven.

Zaterdag word deze getest en als Bas de Emotiva toch verkiest boven de parasound heb ik daar geen probleem mee (misschien een klein beetje  ;D), echter het gewicht van de parasound 1206 is niet veel lager dan Emotiva.

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on April 18, 2012, 11:21:40
Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat de connectoren goed op de coax zitten en dat je geen draadbreuk hebt (even doormeten)? Heb zelf hier al eens eerder mee moeten stoeien met coax kabel... Anders toch maar een kortere kabel of een signaalbooster.
Hij is nu wel erg lang, 25 meter. Ik verwacht dat er vijf meter af kan, maar ik hoop op tien meter. De kabel naar de eerste tv ga ik ook inkorten, dat scheelt misschien ook wel. Grrr, kon ik nu maar één dagje een trap oplopen. :sneaky2:

Quote from: Martijn90 on April 18, 2012, 11:41:42
Die Emotiva moet naar boven of zo? Wat weegt hij dan? Misschien is het mogelijk om hem tree voor tree te doen. Of misschien een buurman die hem naar boven kan sjouwen. Zou wel erg zonde zijn als je hem ongetest weer terug moet geven.
Nee, hij staat al in de HT-ruimte. Maar hij is te zwaar om in het rek te tillen en aan te sluiten. Vond het ook niet zo belangrijk, aangezien het plan is deze met de Parasound te ruilen. Maar nu, zo kort voordat ie weggaat, ben ik wel nieuwsgierig.

Quote from: manta on April 18, 2012, 11:54:17
Zaterdag word deze getest en als Bas de Emotiva toch verkiest boven de parasound heb ik daar geen probleem mee (misschien een klein beetje  ;D), echter het gewicht van de parasound 1206 is niet veel lager dan Emotiva.
Vind het tof van je dat je me die keuze laat. Gezien de verschillen tussen Emotiva en Parasound die ik lees en mijn eigen smaak, verwacht ik dat de Parasound beter bij me past. Misschien dat ik zaterdag twee Jmlabs mee neem...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2012, 12:42:05
Misschien dat ik zaterdag twee Jmlabs mee neem...

Gewoon doen  :D

Altijd leuk om luistertests uit te voeren! Mits alle partijen er tijd voor hebben, natuurlijk ;) I'm game!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9