Ipad of toch een andere tablet?

Started by Mausman, January 23, 2012, 11:22:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

hoi,

T.z.t. wil ik ook een tablet aanschaffen. Kan iemand mij adviseren welke ik zou moeten kiezen? Moet ik gaan voor de Ipad of is een ander Tablet (android) net zo goed?

Alvast bedankt voor de tips.

groeten,
Maurice

katwax

Ipad is ipad.
Bij android moet je wel zorgen dat je een goed toestel neemt, is ook brol op de markt (meestal goedkoop).

voor de rest moet je beetje kijken waarvoor je het wil gebruiken en of er een specifieke app is die je wil gebruiken.
Qua gebruiksgemak, beeld, .... Liggen ze zeer dicht bij elkaar en is er geen winnaar.
android heeft meer gratis apps dan ipdad, echter is er bij android weinig tot geen controle op de kwaliteit van de apps bij android.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Thunder

Wat wil je ermee en wat is je budget?

Je kan beter kijken of bij je wensen een tablet beter aansluit of een laptop. Ik heb beide in huis en hoewel ik mijn iPad 2 ontzettend veel gebruik, kan ik voor bepaalde taken niet om een laptop/pc heen. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Voordeel van een tablet is dat deze gebruiksklaar is. Aanzetten is meteen gebruiken, terwijl dit bij een laptop toch vaak langer duurt. Daarnaast verbruikt een laptop een stukje meer dan een tablet. Tablet gaan lang mee op een accu, waar dat bij laptops ook wel eens een manco is.  Maar daar staat weer tegenover dat een laptop multifunctioneler is dan een tablet. Als ik een website moet opzetten, dan is de tablet totaal geen optie. Laptop ondersteunt flash fatsoenlijk, zodat alle sites ook goed te bekijken zijn en facebookgames (alle flashgames) ook te spelen zijn. Zo zijn er een zooi taken die op een laptop fijner zijn dan een tablet. Bijvoorbeeld deze reactie tikken. Dan gaat er toch niets boven een normale toetsenbord om door te kunnen blijven tikken. Alhoewel er ook weer BT keyboards zijn die je kan gebruiken op een tablet.

Mij lijkt me handig dat je eerst voor jezelf gaat afwegen of je beter een tablet of laptop kan aanschaffen. Als je keus dan op een tablet is gevallen, dan is de keus: Een goede Android Tablet (let eventueel op upgradebaarheid naar Android 4.0) of een iPad. Qua prijs zit er niet zo heel veel verschil in, je zal meer moeten kijken welke apps je wil gebruiken en welke beter vertegenwoordigd zijn op welk OS (Android of iOS)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Mausman

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Idd. zijn er bepaalde dingen die je beter op een laptop/pc kunt doen en die doe ik dan ook op m'n pc. Ik heb (nog) geen specifieke apps die ik wil gaan gebruiken. Zowieso is het gemak idd. dat je meteen de tablet kan aanzetten en meteen internet ter beschikking hebt. In ieder geval zullen er ook spelletjes op gespeeld worden, wellicht zou ik het als afst.bediening willen gebruiken middels bijv. Irule, streamen van foto's vanaf m'n NAS, Internetten, emailen. Verder weet ik het nog niet echt omdat ik nog niet weet wat voor mogelijkheden er nog meer zijn.

katwax

Als je reeds een smartphone hebt dan kan je als je hetzelfde os neemt dezelfde account nemen. Dit kan voor gebruiksgemak misschien een plus zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Thunder

Qua randapparatuur zit je bij Apple erg goed. Als universele ab zou je kunnen kijken naar unity remote. Zit er zelf ook aan te denken om te kopen, daar dit wat flexibeler is dan een normale universele ab en ik de iPad al heb.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

german

#6
Interessante topic.
Ik overweeg zelf een Samsung Galaxy Tab 8.9 aan te schaffen. Ik heb hiervoor een Ipad 1 gehad, leuk en goed apparaat, maar qua formaat net een beetje onhandig voor vanuit je luie stoel. Ik lees overigens zeer goede reviews over de Samsung.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

GH

Dat zou de enige andere tablet zijn die ik naast een Ipad zou overwegen....

jantje112

Even 2 maanden wachten voor de ipad3

Thunder

Quote from: german on January 23, 2012, 19:51:21
Interessante topic.
Ik overweeg zelf een Samsung Galaxy Tab 8.9 aan te schaffen. Ik heb hiervoor een Ipad 1 gehad, leuk en goed apparaat, maar qua formaat net een beetje onhandig voor vanuit je luie stoel. Ik lees overigens zeer goede reviews over de Samsung.

Gelukkig verschillen de meningen daarover, vind het een prima formaat. :)

Als je een iPad koopt, zou ik inderdaad even de presentatie in februari afwachten of er een iPad 3 komt. Anders ga je jezelf voor je kop slaan dat je voor nagenoeg hetzelfde geld een generatie jonger had kunnen kopen. ;)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

vJac

Quote from: jantje112 on January 23, 2012, 22:02:08
Even 2 maanden wachten voor de ipad3

Duurt nog wel iets langer hoor voor deze werkelijk beschikbaar is.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

Thunder

Weet je meteen waar je je vakantiegeld op kapot kan slaan!  ;) ;D ;D
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Kjelt

Quote from: Thunder on January 24, 2012, 16:12:09
Als je een iPad koopt, zou ik inderdaad even de presentatie in februari afwachten of er een iPad 3 komt. Anders ga je jezelf voor je kop slaan dat je voor nagenoeg hetzelfde geld een generatie jonger had kunnen kopen. ;)
Of mocht je de specs van de iPad3 overkill vinden de minstens 100 euro korting op de iPad2 die je dan ook zult krijgen.

Xstream

#13
Ligt ook een beetje aan je overige apparatuur. Als je nu een Android phone hebt of gebruikt maakt van Google features als Gmail e.d., zou ik ook voor Android Tablet gaan (integratie voordeel van o.a. kalender etc).
Als je alles Apple hebt, dan is de iPad wel weer een voordeel m.b.t. integratie.

Los hiervan vind ik 't zelf de meerprijs niet waard. Een leuke Android app t.o.v. iPad die vrijwel 2x zo duur is, is 't mij niet waard.
Op beide kun je internetten, op beide kun je games spelen, gebruiken als remote etc. Dus ik zou zeggen, pak dan gewoon een Android Tablet zoals die van Samsung oid. Of een andere, mits die goed gereviewed wordt, want zoals gezegd, er zit ook een hoop pulp tussen.
En bekijk ze 's in 't echt, om even te peilen welk formaat je prettig vind. En evt. de hardware specs (processor/ram e.d.) om te kijken/laten adviseren wat goed genoeg is voor games.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

german

Ik heb de Samsung Galaxy tab 8.9 besteld en verwacht hem morgen te ontvangen. Tevens heb ik een connection kit besteld, waar zowel sd kaarten als USB sticks op aangesloten kunnen worden.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.