Frugel Horn/ Audio Nirvana

Started by mimic, March 31, 2009, 22:36:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Quote from: advr on April 20, 2009, 09:11:08
dit kwartje :D

Ah die! Ik was even op het verkeerde been gezet, de "gemini" is mijn subwoofer dus ik vatte het niet! :)

Quote from: Douma on April 20, 2009, 09:25:11
Mooi werk man. Probeer als je met demping gaat spelen niet direct het perfecte resultaat te halen. Dat is namelijk best lastig, helemaal als je de speakers niet goed kent. Als je wat gewend bent aan de klank kun je gemakkelijker verschillen horen tussen verschillende soorten en hoeveelheden demping.

Om deze reden heb ik de baffle gefixeerd met een schroefje, ik kan dus simpel overal goed bij. Bedankt voor het meedenken.
KEF LS50W - Velodyne DD12

advr

Quote from: mimic on April 20, 2009, 09:37:06
Ah die! Ik was even op het verkeerde been gezet, de "gemini" is mijn subwoofer dus ik vatte het niet! :)


Prachtig, ik wist even niet snel wat de Gemini was... Dacht dat een type driver was... :wacko:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BernHardN

dat ik deze nog tegen gekomen was?
nu kan hem blijven volgen  ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

mimic

Zo vanavond weer wat gedaan. 1 van de eerste dingen die mij opviel was het verschil tussen de luidsprekers onderling. Na wat speurwerk bleek dit aan een slechte soldeerverbinding tussen de unit en interne bekabeling te liggen. Daarnaast was 1 van de druk kamers niet geheel lucht ( licht , handig een donkere ht + zaklamp ) dicht. Blijkbaar toch een klein hoogteverschil ontstaan tijdens het lijmen. Een mooi randje kit aan de binnenkant en ook dat probleem was verholpen. Welk van de 2 ingrepen de doorslag gaf weet ik niet, opgelost is het wel.

Daarnaast mijn eerste experiment met demping, ik had nog wat wolstrengen liggen, deze heb ik gebruikt als tijdelijke demping. Dit zal vervangen moeten worden door vilt.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Enige voorzichtige uitspraken over de klank misschien? ;D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ondertussen al aan het genieten van je speakers zeker? Het is hier veel te stil. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

Quote from: Douma on April 28, 2009, 20:21:03
Ondertussen al aan het genieten van je speakers zeker? Het is hier veel te stil. ;)

As a mather of fact, I do :)

Het is inderdaad even stil geweest van mijn kant. Ik heb mijzelf even de tijd gegund om te luisteren en na te denken. Met deze behuizing is het duidelijk dat de units velen malen optimaler benut worden. Veel negatieve punten van de eerste kast zijn verdwenen, maar perfect is het nog niet! Perfectie is ook niet haalbaar met de huidige demping en gebrek aan tijd voor fine tuning. Inmiddels heb ik een paypal accountje dus kan ik in duitsland het juiste vilt bestellen. Daarna weer verder!!!

Wel heb ik ( en wat baal ik toch van het niet hebben van een redelijke camera ), 1m2 practig Padoek hout gescoord a 6mm dik.

Even een plaatje geleend ter illustratie; het hout is in real life nog veel rooier, bijna roze. Erg stijf, zet nauwelijks uit, prachtig!!!

KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

QuoteWel heb ik ( en wat baal ik toch van het niet hebben van een redelijke camera ), 1m2 practig Padoek hout gescoord a 6mm dik.

Even een plaatje geleend ter illustratie; het hout is in real life nog veel rooier, bijna roze. Erg stijf, zet nauwelijks uit, prachtig!!!

Prachtig hout inderdaad. Waar wil je dit voor gaan gebruiken?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

De render op pagina 2 genaamd "bruce4.jpg" is het definitieve ontwerp geworden. Het midden gedeelte word bekleed met het Padoek, de boven en onderste gedeeltes mart zwart :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

solitaire

het hout ziet er op de foto al te gek uit !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

TX!

inmiddels heb ik nog niet veel gedaan aan de luidsprekers. 1 van de redenen is tijdgebrek ( prioriteiten stellen, met dit weer willen we ook buiten kunnen zitten dus moet krijgt de tuin een overhaul ).

Reden 2 is dat ik inmiddels een leuk voorversterkertje heb en een nieuwe cd speler. De voorversterker is een arcam delta 110 ( met dac/ digitale ingangen :) ). De cd speler is een Yamaha CDX-860 gekocht op de rommelmarkt voor nou ja, minder dan een lekker glas bier! ( wederom die prioriteiten he :) ). Volgens mij is dat nog een hele behoorlijke speler. Optisch maar vooral qua geluid. Ik begin steeds meer te denken dat deze yamaha gehakt maakt van mijn marantz speler!

Tof!!!
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Quoteinmiddels heb ik nog niet veel gedaan aan de luidsprekers. 1 van de redenen is tijdgebrek ( prioriteiten stellen, met dit weer willen we ook buiten kunnen zitten dus moet krijgt de tuin een overhaul ).

We wachten geduldig af.

QuoteDe cd speler is een Yamaha CDX-860 gekocht op de rommelmarkt voor nou ja, minder dan een lekker glas bier!

Altijd leuk dat soort dingen. Heb je de cd-spelers al digitaal aan de Arcam gehangen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

mimic

#62
Het is even heel stil van mijn kant. De audio nirvana`s zijn even op de lange baan geschoven i.v.m. andere belangrijke werkzaamheden. Met dit mooie weer wil ik mijn vriendin natuurlijk wel in stijl van de zon laten genieten.

Mijn "tuintje" beslaat zon 15m2, en is ingesloten tussen 3 buren. Kortom, we zitten opgesloten tussen slecht afgewerkte blinde muren met veel verschillende steensoorten. Na een paar weekendjes klussen lijkt het al heel wat! ( nog wel het een en ander te doen hoor :) ).

Alles word op budget gedaan ( zelf doen scheelt! ) en met wat hulp van marktplaats! ( 20m2 graniet  van 60x60 voor 75 euro.... :) )
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Netjes hoor. Heb je ook een foto van hoe het was?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

mimic

tx!!

nou ik heb ergens een oude foto volgens mij, kan hem alleen nog even niet vinden :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Davey

Gaaf project mimic. Jammer dat het nog even duurt maar ik wil deze hier graag volgen.

Je tuin is ook leuk geworden en ik denk dat je je vriendin wel blij hebt kunnen maken hiermee. Kan jij weer lekker verder met je audio nirvana's  :devil:

mimic

Quote from: Davey on June  2, 2009, 19:58:43
Gaaf project mimic. Jammer dat het nog even duurt maar ik wil deze hier graag volgen.

Je tuin is ook leuk geworden en ik denk dat je je vriendin wel blij hebt kunnen maken hiermee. Kan jij weer lekker verder met je audio nirvana's  :devil:

Ja mijn meisje is blij, nog even een paar laatste details ( 1 daarvan is een D.I.Y hoek/loungebank ) en dan weer verder met de luidsprekers :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

blueznl

Wat is hier uiteindelijk van geworden?
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

mimic

Niet heel veel, ik vond het leuk om te doen maar het was teveel werk om het kloppend te maken. Voor mij althans.

Ik geloof dat ze verkocht zijn, en daarna ben ik over gegaan op consumer producten.
KEF LS50W - Velodyne DD12