Mijn vinyl hobby

Started by johnhifi, January 22, 2012, 12:37:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Ooit met niets begonnen (een rommelmarkt spelertje en een paar oude LP's), lang stilgelegen toen ik de CD ontdekte en inmiddels weer opgepakt. Momenteel bestaat de verzameling uit de volgende spelers: een Michell Hydraulic Reference, een Transcriptor Transcriber, een Transrotor Galileo en een Sony PS-X600. Phono stages: een Sphinx Phonostage, een Denon AU320 step-up en ingebouwde phonostages in de Electrocompaniet EC3 en de Sony TA-E9000ES.

De vinyl collectie bestond lang uit een 300 tal kringloop- en rommelmarkt LP's, aangevuld met een enkel nieuw exemplaar. Totdat ik een verzameling van 250 stuks overnam van een liefhebber. Ik had vluchtig zijn lijst doorgenomen en op het eerste gezicht leek het een redelijke vraagprijs. Nadere bestudering leerde echter dat ik de koop van de eeuw gedaan had. De collectie, enorm goed verzorgd en stuk voor stuk grondig gewassen en voorzien van nieuwe binnenhoezen, omvat een grote hoeveelheid exemplaren van rond de 50- 60 euro, veel van rond de 25- 35 euro en een enkel veel duurder exemplaar (90 euro, 150, zelfs tot 400 aan toe). En vrijwel allemaal binnen het bereik van mijn muzieksmaak! Ik kan werkelijk niet meer stoppen met plaatjes draaien. :)

Nu de sets compleet zijn en er meer geld beschikbaar is voor andere dingen ga ik eens op zoek naar mooi vinyl om de collectie aan te vullen. En een Okki Nokki kopen denk ik, want het verschil tussen zeer goed en een beetje goed schoongemaakt vinyl is enorm gebleken....
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

AbZ

Leuk.  Ik waarschuw mensen ook wel eens dat ze niet aan vinyl moeten beginnen:
you may get hooked  :notify: