!!HELP!!: Hoe moet je subwoofer van speakersetje en 2.0 Bose setje samenvoegen??

Started by speakernoob, January 22, 2012, 10:47:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

speakernoob

Deze noob heeft een probleem, ik heb een goedkoop 2.1 speakersetje van Logitech, met kleine subwoofer dus.
En ik ga een nieuw 2.0 setje kopen van Bose, en ik wil de subwoofer van het andere setje samen met het Bose setje aan mn computer aansluiten.
Alleen zijn de aansluitingen op de achterkant van die subwoofer natuurlijk apart voor dat setje.
Dus mijn vraag is: Zou dat kunnen, en zo ja moet ik daar dan een kleine versterker of extra kabel bij kopen?

(waarschijnlijk gaan heel veel mensen boos worden dat ik het niet in een ander topic heb gevraagd maar ik wist niet welke..)

FFF

Computerspeakers zijn normaal gezien actief. Dat betekend dat er in een subwoofer van je computerset een versterkertje zit waarop je de speakertjes aansluit of dat het versterkertje in de speakers zelf zit.

Je zou veel meer info moeten plaatsen om een gericht advies te kunnen geven (e.e.a. hangt sterk af van de aasluitingen op je componenten). Ik denk alleen dat je plan niet gaat werken zonder al te veel knutselen. En ik verwacht ook geen geweldig resultaat...  :-\


Ik denk dat je beter 1 van de 2 sets kunt gebruiken, of beter niet het 2.0 setje aanschaffen maar gelijk een 2.1 of 5.1. De setjes zijn volldig afgestemd op het ontwerp, en wijzigingen zullen niet super uit pakken.

speakernoob

Quote from: FFF on January 22, 2012, 12:09:03
Je zou veel meer info moeten plaatsen om een gericht advies te kunnen geven (e.e.a. hangt sterk af van de aasluitingen op je componenten).

De 2.1 speakerset waarvan ik de subwoofer haal is de Logitech Z323: http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5862

En de 2.0 speakerset die ik aan wil sluiten op de subwoofer is de Bose Companion 20: http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/digital-music-solutions/computer-speakers/companion-20-speaker-system/

In de links staan als het goed is alle specificaties en aansluitingen, en ik weet dat het misschien geen geweldig resultaat geeft, maar ik vind de speakers van die bose 2.0 veel beter klinken dan de meeste speakers van een 2.1 speakerset. Alleen missen ze een subwoofer erbij, dus wil ik die van mn andere set erbij aansluiten op een of andere manier.. :/

FFF

Ik zou of die sub laten voor wat het is, of doorsparen voor een Bose 2.1 setje (of een ander merk).

Wat je zou kunnen proberen is een Y stuk (splitter) op je Line out te zetten, op de 1 sluit je dan de sub aan en op de ander het bose setje. De vraag is alleen of je dat moet willen, want de Y stukje zijn meestal niet super.

Dat logitech setje is van lage kwaliteit dus ik zou geen poging ondernemen daar de bose speakers op aan te sluiten die sowieso actie zijn.

OMD

Dat subje kan die bose speakers niet bijhouden...

Bose = 1 bak laag.

Geloof me, komt een aardige hap herrie uit die companion 20.

oftewel: niet doen dus, dat subje proberen aan te sluiten.

speakernoob

Dankjewel voor de hulp, ik denk dat ik dan indd doorspaar voor een Bose 2.1 set.

Quote from: FFF on January 22, 2012, 14:41:56
Wat je zou kunnen proberen is een Y stuk (splitter) op je Line out te zetten, op de 1 sluit je dan de sub aan en op de ander het bose setje. De vraag is alleen of je dat moet willen, want de Y stukje zijn meestal niet super.

Maakt de kwaliteit uit van die splitter, of maakt dat niet uit voor de geluidskwaliteit?