Progressive scan waar op te letten

Started by FredBeamer, October 28, 2003, 18:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FredBeamer

Hallo experts. Ik wil een DVD-speler aanschaffen die progressive scan ondersteund. Heb ik er eindelijk een gevonden in mijn prijsklasse tot € 250 dan  blijkt dat ze alleen progressive NTSC ondersteunen. Ik ben er niet zo in thuis maar volgens mij heb ik daar niets aan. Wij gebruiken PAL. Ik wil dus de DVD speler met progressive scan aansluiten op een sanyo plv-z1 via component. In de tech specs lees je bij sommige spelers dat deze over een zgn progressive ntsc videoproc beschikken. Daar heb ik dus ook niets aan volgens mij. Dit moet natuurlijk allemaal pal zijn. De Philips 963SA geloof ik is een goede keus. Maar die kost al snel boven de € 300. Ik vindt dat je dan niet ver van de prijs van een dvd-recorder zit. Als je namelijk goed de aanbiedingen in de gaten houd kun je voor  € 550 al een leuke dvd-recorder kopen. Maar goed we gaan niet over de prijzen babbelen. Iemand nog meer suggesties voor een goede progressive pal speler met component uitgangen. Liefst rond de € 200,- En als het even kan een faroudja chippie. Ik weet niet precies wat dat allemaal doet, maar het schijnt beter te zijn. Maar nogmaals als ik dus zo'n progressive koop moet er dus pal achter staan anders heb ik er zeker niets aan. Klopt dat.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

J.A.F._Doorhof

Ik zou even doorsparen totdat je echt iets goeds kan kopen.

Vanaf ongeveer € 400,00 wordt het echt intressant.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EpsonDreamio

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 28, 2003, 19:41:06
Ik zou even doorsparen totdat je echt iets goeds kan kopen.

Vanaf ongeveer € 400,00 wordt het echt intressant.

MvrGr.
Frank

En welke zou het dan moeten worden?
Ik zit met hetzelfde probleem (maar dan op de Epson TW10) en kan nergens uitsluitsel vinden over de juiste speler. Minimale eisen: Component, PAL Progressive, alle soorten outputs (DD decoder hoeft niet persé), moet alles af kunnen spelen, prijs maakt niet zoveel uit, maar de duurdere spelers hebben vaker compatibiliteits-problemen (DVD +/-R(W)) geloof ik. Ik vind het geen probleem om een aparte speler voor CD's te kopen als dat beter is.

Oracle

Quote from: FredBeamer on October 28, 2003, 18:29:53
De Philips 963SA geloof ik is een goede keus. Maar die kost al snel boven de € 300. Ik vindt dat je dan niet ver van de prijs van een dvd-recorder zit. Als je namelijk goed de aanbiedingen in de gaten houd kun je voor € 550 al een leuke dvd-recorder kopen.

Maar volgens mij hebben de dvd-recorders geen Progressive pal uitgang, dus schiet er op dat gebied niets mee op.

Quote from: EpsonDreamio on November 11, 2003, 12:29:21
En welke zou het dan moeten worden?
Ik zit met hetzelfde probleem (maar dan op de Epson TW10) en kan nergens uitsluitsel vinden over de juiste speler. Minimale eisen: Component, PAL Progressive, alle soorten outputs (DD decoder hoeft niet persé), moet alles af kunnen spelen, prijs maakt niet zoveel uit, maar de duurdere spelers hebben vaker compatibiliteits-problemen (DVD +/-R(W)) geloof ik. Ik vind het geen probleem om een aparte speler voor CD's te kopen als dat beter is.

Tja, ik heb een speler die (bijna) alles afspeelt (dvd, cd, mpeg, avi, divx (3,4 en 5), xvid, jpg, etc). Alleen geen DVD-a of SACD. Wel progressive uit, tot aan 1080p aan toe, en een vga uitgang (tot 1600*1200@75Hz).

Geen high-end, of zo, maar opzich werkt het wel.

Het is een Kiss DP450. Inmiddels hebben ze ook al nieuwere spelers. Kijk eens op Kiss technology.

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Ik heb goede resultaten met de Marantz DV4300 maar die is er niet meer en de opvolger weet ik niet 100% zeker van of die PAL progressive uitstuurt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EpsonDreamio

Is al bekend hoe de DV6400 presteert? Lijkt me ook wel een aardige, alleen kan ik nergens vinden of hij ook definitief Progressive Scan heeft (soms wel, soms niet).
is trouwens bekend welke fabrikant de beste de-interlacer maakt?
Uiteindelijk gaat het mij erom om het allerbeste beeld wat mogelijk is uit de Epson TW10 te halen.

Roland

Fred,

misschien is dit wel wat voor je. NTSC + PAL PS op de VGA-uitgang (en ik dacht ook over de component out)?
Cinepaulis van dit forum heeft deze speler ook, dus hij kan je er vast meer over vertellen.
Er waren problemen met wegvallend geluid meen ik, maar door het interne cdrom-gedeelte te vervangen was dit opgelost.
Waarschijnlijk is de geluidskwaliteit van de Nintaus wel minder t.o.v. van spelers zoals de 963SA.

FredBeamer

Quote from: Mark Lemmens on November 11, 2003, 13:48:35
Maar volgens mij hebben de dvd-recorders geen Progressive pal uitgang, dus schiet er op dat gebied niets mee op.Tja, ik heb een speler die (bijna) alles afspeelt (dvd, cd, mpeg, avi, divx (3,4 en 5), xvid, jpg, etc). Alleen geen DVD-a of SACD. Wel progressive uit, tot aan 1080p aan toe, en een vga uitgang (tot 1600*1200@75Hz).

Geen high-end, of zo, maar opzich werkt het wel.

Het is een Kiss DP450. Inmiddels hebben ze ook al nieuwere spelers. Kijk eens op Kiss technology.

Groet,
Mark

Wordt het beeld dan niet wat kleiner bij 1080p. Betekent 1080p 1080 beeldlijnen in progressive of snap ik er niets meer van.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

Throwratio

Ik ben net gebeld dat deze Pioneer binnen is:

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=5848&taxonomy_id=62-84

da's de DV-868AVi-S.

De specs op audio zijn goed, een echte alles-eter.

Maar het gaat mij vooral om de video-specs: 14 bits d/a converter, een scaler, en een digitale uitgang voor de beamer. (uhm.. maar dan passeer ik die d/a converter :-) )

straatprijs net onder de 1.300,=

Frank, wat is jouw mening hierover? Ik wil giga beeld en ook giga stereo, waarvoor ik hem direct op de audio-versterker wil aansluiten. Mijn eigen idee was, dat dit zo ongeveer de beste speler is op audio-gebied, die tevens dvi-d (of hdmi) uitgang heeft.

Throwratio

...zie net dat de 8400 nu (aktieve) DVI heeft.

HELP!

J.A.F._Doorhof

Wil je GIGA beeld en GIGA geluid dan is er maar één speler die daar aan voldoet.
De nieuwe Meridian G98.

Heeft een faroudja DCDi chipset aanboard en scaled ook naar 720P en 1080i.
Heeft perfect geluid en perfect beeld.

De Pioneer ziet er goed uit op papier maar ik ben zelf niet zo een fan van het Pioneer geluid.
Deze moet ik echter nog horen/zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Throwratio

:) ziet er heeeel mooi uit!
helaas, ruim 4x zo duur als de pioneer en 3x de marantz..

Ik ga toch ook de Marantz meenemen in de keuzelijst.

tnx voor info!

Wouter

J.A.F._Doorhof

Mail me voor een aanbieding van de Marantz ;D.
Als je puur voor geluid gaat zou ik de Marantz kiezen, het voordeel van de Pioneer is de onboard scaler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hi
QuoteGeplaatst door: J.A.F._Doorhof  geplaatst op: gisteren om 08:54:36  
Wil je GIGA beeld en GIGA geluid dan is er maar één speler die daar aan voldoet.
De nieuwe Meridian G98
Frank even een vraag hierover, doe je die Meridian dan aansluiten via je Halo3DII, of gebruik je hem alleen als standalone?

Mvrgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik zal hem gaan aansluiten op de Holo3DII via component.
En mischien ook rechtstreeks aan de projector als de convertors van DVI naar RGBHV op de markt zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"