De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Hoop nog een x bij jou op audïentie te mogen om zelf te kunnen ervaren wat de Etudes i.c.m. Accu componenten er neer weten te zetten 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Quote from: S@m on July  3, 2013, 22:11:00
Mits een luidspreker die niet gevoelig is voor aansturing met meer vermogen klopt dat ook. Het fijne van de 460 zit 'm in de gebruikte MOS-FET's.
Ik heb hiervoor de 350 gehad en kan bevestigen dat de 460 echt meer doet dan alleen extra vermogen afgeven. Neemt niet weg dat de 350 een uitstekende keuze is icm de dp-500  cdp.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

J o e p



De 460 zou me precies het dubbele kosten van een 350. Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden. Dus dacht ik hé met de 350 kan ik 100% tevreden zijn. Ga ik toch geen hoop extra geld uitgeven?
Daar kan ik nu weer zoveel andere leuke dingen mee doen.

Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 18:48:58


De 460 zou me precies het dubbele kosten van een 350. Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden. Dus dacht ik hé met de 350 kan ik 100% tevreden zijn. Ga ik toch geen hoop extra geld uitgeven?
Daar kan ik nu weer zoveel andere leuke dingen mee doen.

Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.
Fraai Joep, erg fraai :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 18:48:58

De 460 zou me precies het dubbele kosten van een 350. Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden. Dus dacht ik hé met de 350 kan ik 100% tevreden zijn. Ga ik toch geen hoop extra geld uitgeven?
Daar kan ik nu weer zoveel andere leuke dingen mee doen.

Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.

???

Hoe weet je dat nou?

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 18:48:58

De 460 zou me precies het dubbele kosten van een 350. Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden. Dus dacht ik hé met de 350 kan ik 100% tevreden zijn. Ga ik toch geen hoop extra geld uitgeven?
Daar kan ik nu weer zoveel andere leuke dingen mee doen.

Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.

YamahaRXV

Mooi hoor  :headbanging:  Vanmiddag nog bij een goede kennis van mij zijn E250 met DP-510 cdp beluisterd i.c.m. Audiovectors en dat klonk toch weer erg lekker hoor  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

J o e p

Quote from: S@m on July  6, 2013, 18:59:23
???

Hoe weet je dat nou?

Er was geen WOW moment, zegt voor mij voldoende. Heb jij dan een andere ervaring met deze versterkers?
Iets wat ik wel vond bij het luisteren naar een 560 met B&W 802. Maar dat is een heel ander verhaal.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Peerless Monster

Quote from: S@m on July  6, 2013, 18:59:23
???

Hoe weet je dat nou?


Dat is toch niet van belang? Ik neem dat je normaal gesproken naar muziek luistert via 1 versterker.
Toch niet naar de minimale bijna onhoorbare verschillen tussen 2 versterkers.
Mi de perfecte deal. Streven naar perfectie is iets voor perfectionisten... ;)

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

J o e p

Al staan ze naast elkaar en schakel je keer op keer a - b en dan weer b-a etc. etc. Een super domme bezigheid trouwens.
Nee je moet er voor gaan zitten en gewoon luisteren naar wat jou aangenaam in de oren klinkt. Je moet er tenslotte zelf gelukkig mee zijn en dat ben ik nu voor de volle 100%! (and nothing else matters).
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 19:29:59
Er was geen WOW moment, zegt voor mij voldoende. Heb jij dan een andere ervaring met deze versterkers?
Iets wat ik wel vond bij het luisteren naar een 560 met B&W 802. Maar dat is een heel ander verhaal.

Ik heb inderdaad andere ervaringen, maar daar gaat het niet om. De 350 is ook een hele mooie versterker.

Mijn reactie is op de volgende post van je...

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 18:48:58

De 460 zou me precies het dubbele kosten van een 350. Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden.



Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.

Je schrijft dat je ze niet naast elkaar hebt beluisterd en je dus geen verschil hebt waar kunnen nemen (lijkt me logisch) en een regel verder schrijf je dat je niet zegt dat er geen verschillen zijn, maar voor jou niet noemenswaardig.

Ik ben dus verbaast dat je zegt geen (noemenswaardige) verschillen hebt kunnen constateren zonder dat je ze blijkbaar naast elkaar hebt kunnen beluisteren... ???

J o e p

Beste Sam jouw uitspraak "Ik heb inderdaad andere ervaringen, maar daar gaat het niet om." is zo ongefundeerd dat jij bij mij overkomt als iemand die alleen maar een éénzijdige discussie zou willen voeren. MET MENSEN ALS JIJ IS DUS GEEN DISCUSSIE TE VOEREN. Dat ga ik dan ook niet doen. Ik zou je vriendelijk doch dingend willen verzoeken a.u.b. niet langer op mijn item te posten. Ik hoop dat je het respect kunt opbrengen om dat ook niet te doen. Daarmee houden we het item aangenaam en ontstaan er geen internet ruzies. B.v.d. J o e p.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

sultankat

#62
@Joep: S@m bedoelt het niet zo kwaad. Typisch S@m: blijft doorgaan bij iets wat vlgs hem inconsistent is. De waardering voor jouw set blijft, ook bij mij trouwens  :worship: :worship: :worship:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

S@m

Beste Joep, ten eerste weet ik niet waar je je druk om maakt. Ten tweede post ik waar ik wil en ten derde denk ik dat je post #52 nog eens door moet lezen (heb ik pas 2x maal gequoted).

Je schrijft dat je geen verschillen hoort in eenzelfde post waarin je schrijft ze nimmer naast elkaar te hebben gehoord.

Het enige wat ik van je vraag - overigens zonder bijbedoelingen - hoe je een conclusie kan trekken tussen twee apparaten als je ze nimmer naast elkaar hebt gehoord.

J o e p

Het enige wat ik vraag is om mijn wens te respecteren en hier niet meer te komen.
Blijkbaar te veel gevraagd of het ontbreekt jou van iedere vorm van fatsoen.
Ik zal de mod. vragen jouw inbreng hier te verwijderen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Joris1971

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 22:56:03
Het enige wat ik vraag is om mijn wens te respecteren en hier niet meer te komen.
Blijkbaar te veel gevraagd of het ontbreekt jou van iedere vorm van fatsoen.
Ik zal de mod. vragen jouw inbreng hier te verwijderen.

Het is een openbaar forum, dus je kunt niet wensen dat bepaalde mensen wel of niet komen Joep.

sultankat

Quote from: Joris1971 on July  7, 2013, 08:42:31
Het is een openbaar forum, dus je kunt niet wensen dat bepaalde mensen wel of niet komen Joep.
Wensen wel, afdwingen niet. Alleen de mod heeft dat recht, vandaar Joep's verzoek.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

#67
Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 22:56:03
Het enige wat ik vraag is om mijn wens te respecteren en hier niet meer te komen.
Blijkbaar te veel gevraagd of het ontbreekt jou van iedere vorm van fatsoen.
Ik zal de mod. vragen jouw inbreng hier te verwijderen.

Ben jij koning hier Joep en wij je nederige onderdanen? S@m stelde gewoon een doodnormale vraag, als je daar al niet tegen kan, tja dan moet je niet gaan posten op een openbaar forum.

Ik vind het eerder van jouw fatsoen ontbreken door een normale vraag gelijk als kritiek of spam te zien en dan te gaan blaten om een mod in te schakelen....

S@m

#68
Precies zoals het is Joris.

Ik stel idd een doodnormale vraag (zie de onduidelijkheid van Joep in post #52) niet meer en niet minder. Het getuigd van onfatsoen dat je hier niet op wilt reageren Joep, draai de rollen eens om!

Overigens kan iemand bij mij respect verdienen, niet afdwingen. En zoals je tot nog toe hebt gereageerd op mijn zeer normale vraag Joep, verdien je wat mij betreft nog geheel geen respect  ;)

Om het nogmaals te verduidelijken waarom ik verbaasd ben een m'n vraag heb gesteld, post #52:

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 18:48:58

Daar ik ze niet naast elkaar kon uitproberen is me geen verschil in geluid duidelijk geworden.


Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar voor mij in ieder geval niet noemenswaardig.

Hoe kan je zeggen geen verschillen te horen als je ze niet naast elkaar hebt beluisterd?

Da's alles wat ik je vraag Joep. Is dat onbehoorlijk of disrespectvol?




edit: typo's

chansig

En wie wil er nu geen respect van s@m....

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Ik zie tot nu toe geen vragen voorbijkomen die niet kunnen.
Dat iemand de vraag als niet leuk ervaart is het een, onfatsoenlijk is het ander. En dat laatste zie ik hier niet.
De posts blijven saan zoals ze zijn, maar wellicht kan men een beetje rekening met een ander houden ;)
Volgens mij ishet zondag: pak de benenwagen en ga gewoon lekker een wandeling maken stel ik voor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Joris1971

Quote from: Christiaan S on July  7, 2013, 09:29:50
Volgens mij ishet zondag: pak de benenwagen en ga gewoon lekker een wandeling maken stel ik voor ;)

Moet jij niet in een zeilboot zitten?  ;D

sultankat

Quote from: Christiaan S on July  7, 2013, 09:29:50
Ik zie tot nu toe geen vragen voorbijkomen die niet kunnen.

De posts blijven staan zoals ze zijn, maar wellicht kan men een beetje rekening met een ander houden ;)


Dat lijkt mij een verstandige middenweg.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Quote from: Christiaan S on July  7, 2013, 09:29:50
Ik zie tot nu toe geen vragen voorbijkomen die niet kunnen.
Dat iemand de vraag als niet leuk ervaart is het een, onfatsoenlijk is het ander. En dat laatste zie ik hier niet.
De posts blijven saan zoals ze zijn, maar wellicht kan men een beetje rekening met een ander houden ;)
Volgens mij ishet zondag: pak de benenwagen en ga gewoon lekker een wandeling maken stel ik voor ;)
Uitstekend :thumbs-up:

J o e p

#74
Quote from: S@m on July  6, 2013, 18:59:23
???

Hoe weet je dat nou?

Kijk zo'n vraag snap ik dan ook echt helemaal niet. Wat dacht je er van, door er naar te luisteren? Of kom jij er achter door er op te gaan zitten? Sorry hoor, maar wat voor een antwoord moet je nu op zo'n vraag geven.

Quote from: J  o e p on July  6, 2013, 20:41:31
Beste Sam jouw uitspraak "Ik heb inderdaad andere ervaringen, maar daar gaat het niet om." is zo ongefundeerd dat jij bij mij overkomt als iemand die alleen maar een éénzijdige discussie zou willen voeren. MET MENSEN ALS JIJ IS DUS GEEN DISCUSSIE TE VOEREN. Dat ga ik dan ook niet doen. Ik zou je vriendelijk doch dingend willen verzoeken a.u.b. niet langer op mijn item te posten. Ik hoop dat je het respect kunt opbrengen om dat ook niet te doen. Daarmee houden we het item aangenaam en ontstaan er geen internet ruzies. B.v.d. J o e p.

Zoals ik al zei waarom moet ik iemand zijn vraag beantwoorden als hij zelf een vraag aan mij afdoet met "Ik heb inderdaad andere ervaringen, maar daar gaat het niet om." Ik stelde die vraag om inzicht in zijn situatie te krijgen zodat een goed en duidelijk antwoord op tafel komt. Kan geen item vinden "de set van S@m" dus wat voor iemand is dit? Hij heeft wel duizenden keren een reactie hier op het forum geplaatst (get a life!) maar nergens zie ik een inbreng van betekenis. Dus als je een antwoord wil, geef die dan zelf ook. Stel jouw eigen set ook voor en kom hier niet alleen zuigen.
Dus graag een link naar jouw set. Maar liever nog zou ik willen dat je gehoor geeft aan mijn verzoek. En ja ik weet ook wel dat ik hier geen mensen kan weren en jij hebt het recht hier te posten maar ik heb het recht jou netjes te vragen dat niet te doen. Daar is ook helemaal niets mis mee.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.