De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J o e p

#450
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

jahtari

De microfoon ligt nog op de speaker.  :D

Mooi werk aan de muur btw.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Bastiaan_Nox


WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

pameijer

Wel nog even je metadata van je mp3-tjes bijwerken  :coffee:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

MarKath

Quote from: J o e p on March 20, 2021, 22:24:31

Wat een geweldige quote [emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

gerard123

Quote from: J o e p on March 20, 2021, 22:24:31

Haha mooie quote, hoewel ik nou niet snel een Alan Parsons plaat zou opzetten als ik eens fijn van mijn installatie wil genieten.

DofN

Quote from: J o e p on March  7, 2021, 17:08:11


Ik ben wel benieuwd naar een totaalplaatje. Het ziet er nu gek uit met een LS die ver ingedraaid lijkt t.o.v. de TV?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J o e p

Quote from: DofN on March 21, 2021, 12:19:53
Ik ben wel benieuwd naar een totaalplaatje. Het ziet er nu gek uit met een LS die ver ingedraaid lijkt t.o.v. de TV?

Dat is de linker luidspreker. Het HiFi spul staat helemaal los van het Video gebeuren.
De TV staat in een hoekje van de kamer omdat mijn vrouw het liefst helemaal geen tv in huis zou willen. En ik kijk zelf bijna ook geen tv.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

DofN

Dat geeft wel inzicht in het totaalplaatje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Slainte

Quote from: gerard123 on March 21, 2021, 11:40:02
Haha mooie quote, hoewel ik nou niet snel een Alan Parsons plaat zou opzetten als ik eens fijn van mijn installatie wil genieten.

Alan Parsons is anders wel altijd erg goed opgenomen en geproduceerd.
JPlay - Chord DAVE - ASR Emitter I Exclusive - Magnepan 1.7i

gerard123

Quote from: Slainte on March 22, 2021, 23:09:32
Alan Parsons is anders wel altijd erg goed opgenomen en geproduceerd.
Ik vond de lp's altijd erg magertjes klinken, weinig laag.

J o e p



Ik zie hem toch wel als één van de hele grote in de muziekindustrie.

The Dark Side of the Moon is een album van de Britse muziekgroep Pink Floyd.

De eerste opnamen voor The Dark Side of the Moon begonnen in juni 1972 in de Abbey Road Studios (de studio waar onder andere The Beatles opnamen) in Londen. Als producer was Alan Parsons ingehuurd. Het album verscheen op 24 maart 1973 en betekende Pink Floyds doorbraak bij het grote publiek. Bassist Roger Waters componeerde de meeste nummers, en nam vanaf dat moment de leidende rol binnen de groep op zich.

The Dark Side of the Moon is tot op heden het op een na best verkochte studioalbum aller tijden. De verkoopcijfers van het album liggen tussen 50 en 70 miljoen verkochte exemplaren.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

gerard123

Quote from: J o e p on March 23, 2021, 09:37:09


Ik zie hem toch wel als één van de hele grote in de muziekindustrie.

The Dark Side of the Moon is een album van de Britse muziekgroep Pink Floyd.

De eerste opnamen voor The Dark Side of the Moon begonnen in juni 1972 in de Abbey Road Studios (de studio waar onder andere The Beatles opnamen) in Londen. Als producer was Alan Parsons ingehuurd. Het album verscheen op 24 maart 1973 en betekende Pink Floyds doorbraak bij het grote publiek. Bassist Roger Waters componeerde de meeste nummers, en nam vanaf dat moment de leidende rol binnen de groep op zich.

The Dark Side of the Moon is tot op heden het op een na best verkochte studioalbum aller tijden. De verkoopcijfers van het album liggen tussen 50 en 70 miljoen verkochte exemplaren.

Dsotm klinkt dan ook bijzonder goed. Ik vond alleen zijn eigen studio albums nooit zo geweldig.

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

John Wx

Quote from: J o e p on March 25, 2021, 18:19:20


Ben al eerder afgehaakt  ;D ;)


Moet vooral makkelijk zijn

Heb nu een Apple TV met een Marantz versterker en AudioQuest Beetle en Chromecast Audio op 2 Dacjes Musical Fidelity en Argon, fatsoenlijke kabels Klipsch Reference monitoren en gaan
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

J o e p



Mee eens John!

Het kan altijd mooier, maar moet je dat willen?
Als je tevreden bent moet er echt niet altijd maar meer zooi bijkomen.
Ik ben zeer tevreden met mijn bescheidde setje. Meer heb ik echt niet nodig.
Het kan altijd leuker zoals foto boven en als je tegen iets aanloopt kun je altijd nog beslissen.
Maar om te veranderen om te veranderen, als je tevreden bent, nee dankjewel dat gaat niet gebeuren.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

MarKath

#468
Quote from: J o e p on April  6, 2021, 13:43:20

Het kan altijd mooier, maar moet je dat willen?
Als je tevreden bent moet er echt niet altijd maar meer zooi bijkomen.
Ik ben zeer tevreden met mijn bescheidde setje. Meer heb ik echt niet nodig.
Het kan altijd leuker zoals foto boven en als je tegen iets aanloopt kun je altijd nog beslissen.
Maar om te veranderen om te veranderen, als je tevreden bent, nee dankjewel dat gaat niet gebeuren.

Zijn weer hele wijze woorden Joep, maar ik denk dat zo'n gevoel moet groeien.

Ik ben nu op een moment aangekomen dat ik uitermate tevreden ben met mijn huidige set en zie deze ook niet snel van het toneel verdwijnen.

Nu wordt/is het tijd om echt te gaan genieten van ook mijn bescheiden setje en de rust in mijn hoofd terug te vinden. Audiophilia Nervosa.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

DofN

Quote from: J o e p on April  6, 2021, 13:43:20


Mee eens John!

Het kan altijd mooier, maar moet je dat willen?


Mooier in de zin van mooiere dozen en kabels stapelen? Of mooier qua geluidskwaliteit? Want die relatie is niet altijd duidelijk. Voor uitmuntende weergave heb je zo'n rack met die spullen niet nodig.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kempenaartjes

Ik denk enkele Mcintosch componenten ;)  Idd gaaf om te zien.
Op de foto lijkt het erg druk, niet mijn smaak maar wel erg mooie componenten.

minplus

Het leuke van het merk is dat het er schitterend uitziet, schitterend klinkt en over 50 jaar nog werkt. Kloten is dat het erg duur is en je je het alleen 2ehands kunt permitteren als je genoeg geld over hebt als gewoon mens buiten de top500 miljardairs.
Maar een versterker van 500€ of eentje van 50€ van de kringloop is ook super voor de muziek. Gaat wat minder lang mee, wat ook weer z'n voordelen heeft.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

John Wx

Quote from: J o e p on April  6, 2021, 13:43:20


Mee eens John!

Het kan altijd mooier, maar moet je dat willen?
Als je tevreden bent moet er echt niet altijd maar meer zooi bijkomen.
Ik ben zeer tevreden met mijn bescheidde setje. Meer heb ik echt niet nodig.
Het kan altijd leuker zoals foto boven en als je tegen iets aanloopt kun je altijd nog beslissen.
Maar om te veranderen om te veranderen, als je tevreden bent, nee dankjewel dat gaat niet gebeuren.

Heb wel dezelfde gele USB kabels, begin is er 2 stuks van Wireworld  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

J o e p



Quote from: minplus on April  7, 2021, 18:14:56
Het leuke van het merk is dat het er schitterend uitziet, schitterend klinkt en over 50 jaar nog werkt. Kloten is dat het erg duur is en je je het alleen 2ehands kunt permitteren als je genoeg geld over hebt als gewoon mens buiten de top500 miljardairs.

Laatst zat ik naar een McIntosh set te luisteren. Het klonk prachtig! Beste ooit gehoord!
Op de vraag wat kost al dat moois kreeg ik te horen meer dan €250.000,-
Dan vergelijk ik het maar met een bezoek aan het van Gogh museum.
Prachtig maar onbetaalbaar en thuis nemen we maar genoegen met een goede reproductie.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.