De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J o e p

#425


Een paar weken terug liet een vriend mij weten dat zijn cd speler kapot was gegaan en was overleden. Het was een Denon 1500. Heel, heel oud dus maar hij had zijn geld wel opgebracht. Ik liet hem weten dat hij van mij wel een andere zou krijgen. Hij weet alles van klassieke muziek maar de apparatuur, daar heeft hij geen interesse in. Dus heb ik een Marantz uit de 6000 serie voor hem gekocht. Kon het echter niet laten om de Marantz eerst bij mij thuis via coax aan te sluiten op de Classé 2200i en ik moet zeggen dat klonk niet verkeerd. Heb hem niet en mag hem ook niet vergelijken met de Aries G1. Na een paar dagen kwam hij hem ophalen en ik heb er verder niet bij nagedacht totdat hij vorige week liet weten heel gelukkig met zijn Marantz te zijn.
Maar nu dacht ik wel wat verder na. Als hij er tevreden mee is, is het voor mij misschien ook wel wat. Een cd-speler, dat is even geleden maar misschien wel goed voor mij. Ik heb op de Aries Qobuz zitten en dat klink geweldig maar ik ga er niet goed mee om. Te veel schakelen naar een ander nummer of zelfs een andere plaat. Ook al zit ik midden in een nummer. Ik moet er duidelijk nog aan wennen en proberen de rust op te brengen om een plaatje in zijn geheel rustig af te luisteren.
Dus ik weer naar de winkel voor een Marantz cd6007. Niet de top van Marantz zoals de SACD-10 maar voor mijn behoefte voldoende. En de dac gebruik ik toch niet. De SACD-10 moet wel iets speciaals zijn. In tests werd hij de grote vernieuwing gevonden van het PM-10 - SACD-10 setje. En beter dan de McIntosh 350. Maar je spreekt dan toch wel over €7000,—.

En nu mezelf de discipline opleggen van plaatje erin en tot het eind niet meer aan de knoppen komen. Het is een hele uitdaging.


Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Indien je de dac niet gebruikt, waarom dan niet voor een dedicated loopwerk gaan zoals de Audiolab 6000 cdt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

#427
Quote from: Xander32 on December 17, 2020, 20:49:13
Indien je de dac niet gebruikt, waarom dan niet voor een dedicated loopwerk gaan zoals de Audiolab 6000 cdt?

Hi Xander.
Heb even naar de Cambridge Audio dedicated loopwerk gekeken maar dat zou me beperken zo zonder dac erin. Woon op verschillende plaatsen en dan kan het handig zijn een cd-speler met ingebouwde dac te hebben.
Deze Marantz is ook niet een vast onderdeel van de installatie.
Dan zou ik die wel heel erg tekort doen.
Plus verkopen ze die Marantz uit de instap serie hier om de hoek.
Vandaar...
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Nahpets

Quote from: J o e p on December 17, 2020, 20:30:51

Dus heb ik een Marantz uit de 6000 serie voor hem gekocht. ...en ik moet zeggen dat klonk niet verkeerd....
En nu mezelf de discipline opleggen van plaatje erin en tot het eind niet meer aan de knoppen komen. Het is een hele uitdaging.

Gewoon van muziek genieten zonder allerlei neurotisch audiofiel (wan)gedrag, heerlijk toch?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J o e p

#429
Quote from: Nahpets on December 17, 2020, 22:59:58
Gewoon van muziek genieten zonder allerlei neurotisch audiofiel (wan)gedrag, heerlijk toch?



Heb er nu ook pilletjes voor en op oneven weken een injectie.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

#430
                                         

Vandaag de laatste betalingen eruit. Zowel privé als zakelijk. Normaal zou ik nu zeggen o wat heb je weer hard gewerkt. Hoewel ik al 15 jaar niet meer werk. Nu verdien je wel wat hoor ga maar een cadeautje kopen. Er is een nieuw model Mercedes. Zal zeker veiliger zijn dus die moet er echt komen. En er is ook een nieuw model zeilschip gekomen. En die moet ik ook even bestellen daar wanneer ik in die oude blijf varen (ook al 3 jaar oud) krijg ik er bij inruil straks niets meer voor. En voor de Kerst vliegen we met de familie naar iets warms.
En zo kon ik me altijd wel een hoop flauwekul wijsmaken.  Onnozel en onvolwassen tegelijk. Dit jaar is het anders.
De behoeftes zijn op een veel lager plan komen te staan.
De prioriteiten liggen heel anders. Het is nu alleen nog maar gezond zijn en gezond blijven.

Ik wil dan nu ook graag u en de uwen een gezond 2021 toewensen. Hoop ook dat u toch een beetje Kerst kunt vieren en dat u de verantwoordelijkheid zult nemen dat allemaal op een verantwoorde manier te doen. Ik wens u verder een 2021 toe waarin het allemaal weer zal normaliseren en we ons weer kunnen bezighouden met onze vrienden, familie en hobby's.

Joep.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob46

Wij zijn ook niet onbemiddeld en hebben vrienden die bulken van het geld. Een daarvan heeft een ernstige ziekte en nog een ander heeft nog Max een jaar te leven. Jouw laatste alinea vind ik daarom veel belangrijker dat wat je daarvoor schrijft. Gezondheid is niet te koop. Ook voor jou en jouw naasten met name een hele goede gezondheid voor 2021 gewenst.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p

#432
Quote from: Rob46 on December 24, 2020, 17:44:07
Wij zijn ook niet onbemiddeld en hebben vrienden die bulken van het geld. Een daarvan heeft een ernstige ziekte en nog een ander heeft nog Max een jaar te leven. Jouw laatste alinea vind ik daarom veel belangrijker dat wat je daarvoor schrijft. Gezondheid is niet te koop. Ook voor jou en jouw naasten met name een hele goede gezondheid voor 2021 gewenst.

Wat ik maar bedoel is dat de prioriteiten in het leven nu even ergens anders liggen.
Het is even niet meer zo vanzelfsprekend als het allemaal was.
Een hele gewaarwording overigens.  :(
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p



Zo nu heb ik jullie aandacht.

Toch even stiekem de Marantz CD 6007 met de Auralic Aries G1 vergeleken. Dom, het resultaat was te verwachten en zeer duidelijk hoorbaar. Marantz CD 6007 eruit zou je denken. Maar nee. Als groot Roger Waters fan kon ik op Qobuz zijn plaat "The Pros and Cons of Hitch Hiking" niet vinden. En dan ben je gelukkig dat er een cd speler staat.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tabcam

Quote from: J o e p on January 16, 2021, 20:11:21


Zo nu heb ik jullie aandacht.

Toch even stiekem de Marantz CD 6007 met de Auralic Aries G1 vergeleken. Dom, het resultaat was te verwachten en zeer duidelijk hoorbaar. Marantz CD 6007 eruit zou je denken. Maar nee. Als groot Roger Waters fan kon ik op Qobuz zijn plaat "The Pros and Cons of Hitch Hiking" niet vinden. En dan ben je gelukkig dat er een cd speler staat.
Die snap ik niet, heb je jouw eigen CD's niet gedigitaliseerd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob46

Quote from: J o e p on December 17, 2020, 20:30:51


Een paar weken terug liet een vriend mij weten dat zijn cd speler kapot was gegaan en was overleden. Het was een Denon 1500. Heel, heel oud dus maar hij had zijn geld wel opgebracht. Ik liet hem weten dat hij van mij wel een andere zou krijgen. Hij weet alles van klassieke muziek maar de apparatuur, daar heeft hij geen interesse in. Dus heb ik een Marantz uit de 6000 serie voor hem gekocht. Kon het echter niet laten om de Marantz eerst bij mij thuis via coax aan te sluiten op de Classé 2200i en ik moet zeggen dat klonk niet verkeerd. Heb hem niet en mag hem ook niet vergelijken met de Aries G1. Na een paar dagen kwam hij hem ophalen en ik heb er verder niet bij nagedacht totdat hij vorige week liet weten heel gelukkig met zijn Marantz te zijn.
Maar nu dacht ik wel wat verder na. Als hij er tevreden mee is, is het voor mij misschien ook wel wat. Een cd-speler, dat is even geleden maar misschien wel goed voor mij. Ik heb op de Aries Qobuz zitten en dat klink geweldig maar ik ga er niet goed mee om. Te veel schakelen naar een ander nummer of zelfs een andere plaat. Ook al zit ik midden in een nummer. Ik moet er duidelijk nog aan wennen en proberen de rust op te brengen om een plaatje in zijn geheel rustig af te luisteren.
Dus ik weer naar de winkel voor een Marantz cd6007. Niet de top van Marantz zoals de SACD-10 maar voor mijn behoefte voldoende. En de dac gebruik ik toch niet. De SACD-10 moet wel iets speciaals zijn. In tests werd hij de grote vernieuwing gevonden van het PM-10 - SACD-10 setje. En beter dan de McIntosh 350. Maar je spreekt dan toch wel over €7000,—.

En nu mezelf de discipline opleggen van plaatje erin en tot het eind niet meer aan de knoppen komen. Het is een hele uitdaging.
Herkenbaar Joep. Vorig jaar ruim voor de Kerstvakantie wilde ik ook weer cd'tjes spinnen. Wij hebben er zo veel en willen er nog steeds geen afstand van doen. Enfin, een instap Sony cd speler gekocht. Binnen een paar weken gaf deze de geest en heb ik de Sony teruggebracht. Ik kon een nieuwe krijgen maar was er eigenlijk klaar mee. Nu begon het toch weer te kriebelen. Wij vinden het leuk om soms naar cd's te luisteren. Het grappige is dat ik vaker een cd in zijn geheel afluister, met streamen skipte ik vaker.

Nog aan een Audiolab loopwerk gedacht na een tip van Robert. Erg mooi loopwerk maar wij wilden voor het oog uniformiteit. Dus eens kijken of NAD nog cd spelers in het assortiment heeft.En je hoor; NAD heeft nog een mooie instapper. Het is de NAD C 538 geworden. Smoelt goed (zeker in het geheel), een fijn loopwerk, stil en snel.

Een paar sjieke dempers eronder, een sjiek stroomkabelke en digitale coax eraan en gaan met die banaan. Erg leuk om weer te spinnen. En het klinkt ook nog verdomd goed[emoji106].
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p

Quote from: TabCam on January 17, 2021, 00:35:22
Die snap ik niet, heb je jouw eigen CD's niet gedigitaliseerd?

Ben er wel mee begonnen maar het duurde allemaal zo lang, echt zonde van mijn tijd. En het rippen via de Aries heb ik niet voldoende uitgezocht maar zal met 8 maal rippen per cd zeker nog langer duren. Dacht kom ik koop een goedkope CD speler voor die enkele keer dat een plaatje niet op Qobuz of Spotify te vinden is. En dat is volgens mij ook maar in 0,0001% van de gevallen. Het is mogelijk wel iets makkelijker (vertrouwder) om een cd'tje op te zetten. Maar als ik er sinds de aanschaf 4 plaatjes in dat ding heb gestopt is het veel.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tabcam

Quote from: J o e p on January 17, 2021, 11:09:16
Ben er wel mee begonnen maar het duurde allemaal zo lang, echt zonde van mijn tijd. En het rippen via de Aries heb ik niet voldoende uitgezocht maar zal met 8 maal rippen per cd zeker nog langer duren. Dacht kom ik koop een goedkope CD speler voor die enkele keer dat een plaatje niet op Qobuz of Spotify te vinden is. En dat is volgens mij ook maar in 0,0001% van de gevallen. Het is mogelijk wel iets makkelijker (vertrouwder) om een cd'tje op te zetten. Maar als ik er sinds de aanschaf 4 plaatjes in dat ding heb gestopt is het veel.
Met laptop, Exact Audio Copy en een snelle drive haalde ik al snel tussen de 8 en 16 cd's per uur. Als je het combineert met iets wat ook gemakkelijk onderbroken kan worden verspilt het alleen tijd bij ontbrekende plaatje of track/album-info.

En je hebt gelijk, je zou alleen de ontbrekende CD's kunnen doen. Kost dan helemaal weinig inspanning.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

#438
Quote from: Xander32 on December 17, 2020, 20:49:13
Indien je de dac niet gebruikt, waarom dan niet voor een dedicated loopwerk gaan zoals de Audiolab 6000 cdt?



Je hebt misschien wel een punt Xander.
En aangezien elders de Sonos de favoriet is zal ik eens een Audiolab 6000 cdt bestellen.
Je weet maar nooit, bedankt voor de tip. En kosten doen die dingen ook twee keer niks.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Fr@nk

Benieuwd naar jouw bevindingen.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

advr

Quote from: J o e p on January 16, 2021, 20:11:21


...Als groot Roger Waters fan kon ik op Qobuz zijn plaat "The Pros and Cons of Hitch Hiking" niet vinden. ''..



Je hebt gelijk maar wel apart want ik had hem in mijn favorieten van Qobuz staan en heb hem vaak beluisterd via Qobuz. Nu is ie inderdaad verdwenen. raar. Dan de lp maar weer draaien. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fr@nk

Veranderingen optil Joep?  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

J o e p

#442
Quote from: Fr@nk on February  5, 2021, 18:11:00
Veranderingen optil Joep?  ;)

Nee hoor echt niet, alleen maar even voelen hoe warm het water is.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

Audiolab 6000 cdt, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

Quote from: J o e p on February 22, 2021, 10:35:59
Audiolab 6000 cdt, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

En laat dat nu net iets zijn wat ik niet heb.  :unhappy:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

Quote from: Mitch-- on February 24, 2021, 21:14:50
Classe weg?

Nee hoor, ben er nog steeds erg blij mee.

Had een Audiolab 6000 cdt in bestelling staan maar dat duurde mij te lang.

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mitch--

Quote from: J o e p on February 24, 2021, 21:37:51
Nee hoor, ben er nog steeds erg blij mee.

Had een Audiolab 6000 cdt in bestelling staan maar dat duurde mij te lang.

stom toeval dan dan, zag een Classe op MP van een aanbieder Joep.. vandaar  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

Ja, er kwam een McIntosh MA7200 voorbij.
En voor zo iets wil ik wel eens wegdromen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mitch--

Quote from: J o e p on February 24, 2021, 21:45:51
Ja, er kwam een McIntosh MA7200 voorbij.
En voor zo iets wil ik wel eens wegdromen.

ah... :angel:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'