De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: J o e p on January 21, 2020, 16:46:11
Marantz NA8006 € 1199,00 + Audioquest coax € 65,00 = € 1264,00


Dus de verkoopprijs wordt...... ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Rob46

Quote from: addesmo on January 22, 2020, 08:21:39
Ben het niet met je eens dat er een warm slijmerig sausje over de nd8006 hangt. In tegendeel, vindt ik dat de dac erg koel en analytisch klinkt zoals veel moderne dacs. Schijnt dat Marantz al een tijdje deze weg is in geslagen. Van warm klinkend naar meer analytisch.
Ik gebruik de nd 8006 in m'n tweede setje en voor het geld kan ik er wel mee leven. En de bouw kwaliteit is super.

Prijs kwaliteit is in mijn optiek voor de ND 8006 dik in orde. Ook ik herken dat 'slijmerig sausje' niet. Laten we niet vergeten dat er nogal externe invloeden zijn die het geluid negatief kunnen beinvloeden. Denk aan de akoestiek, versterking en natuurlijk de luidsprekers. Daarnaast het allerbelangrijkste; de persoonlijke smaak.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Quote from: addesmo on January 22, 2020, 09:26:51
Bewijst denk ik alleen maar dat er niet 1 wijsheid is, maar dat het gaat om de symbiose.

Is natuurlijk helemaal geen bewijs. Gewoon een leuke gedachtegang. Zoals Rob hierboven al noemt is er een meer logische factor: Akoestiek <<>> speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Als de akoestiek en de speakers hetzelfde zijn gebleven, en daar ga ik wel vanuit, dan kan het alleen ofwel de versterker of de interactie in de keten zijn die het veranderende geluid kan verklaren :angel:!

Lastige is dat ik slijmerig als geluidsbeschrijving totaal niet kan plaatsen :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: TabCam on January 22, 2020, 14:45:32
....dan kan het alleen ofwel de versterker of de interactie in de keten zijn die het veranderende geluid kan verklaren :angel:!


Nee hoor.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Quote from: chansig on January 22, 2020, 14:19:46
Is natuurlijk helemaal geen bewijs. Gewoon een leuke gedachtegang. Zoals Rob hierboven al noemt is er een meer logische factor: Akoestiek <<>> speakers.

Gr. Hans
Je probeert iets te zeggen dat ik al zei.
Prima heb ik geen moeite mee :laugh:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: TabCam on January 22, 2020, 14:45:32
...de interactie in de keten...

Vertel nou eens wat meer over het magische matchen cq. interactie..?

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

chansig

Quote from: addesmo on January 22, 2020, 16:58:29
Je probeert iets te zeggen dat ik al zei.
Prima heb ik geen moeite mee :laugh:

Ik ook niet...dan zijn we het daar in ieder geval over eens.  :D

Maar je zei niet iets wat ik schreef.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

En wat staat daar zo ongeveer?  ???
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

#261
Het is nogal ;) poëtisch, met veel wollig taalgebruik om in het nirvana te eindigen :)

Vormen kleuren en verder gaan waar anderen slapen ::)

addesmo

Maar ja degene die dit schreef woont in Reims.............
Champagne hoofdstad van de wereld!!!

J o e p



Nieuwe ronde nieuwe kansen.  ;)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tabcam

Wat een schoonheid, zo bij elkaar!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mario D

Mooi hoor, eerste indruk tegenover de Mac mini.?

J o e p

Quote from: TabCam on February  1, 2020, 17:32:18
Wat een schoonheid, zo bij elkaar!



Maar niet beide even breed. Och het gaat toch om het geluid.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

Quote from: Mario D on February  1, 2020, 17:59:07
Mooi hoor, eerste indruk tegenover de Mac mini.?

Dit is muzikaler dan de Mac mini.
(t.o.v. de Marantz? Laten we het daar maar beter niet over hebben).
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mario D

Quote from: J o e p on February  1, 2020, 18:02:25
Dit is muzikaler dan de Mac mini.
(t.o.v. de Marantz? Laten we het daar maar beter niet over hebben).

Fijn te horen, mag ook wel natuurlijk met dubbel van de prijs van de marantz.  ;)

Tabcam

Quote from: J o e p on February  1, 2020, 17:59:44


Maar niet beide even breed. Och het gaat toch om het geluid.
Nou... in de huiskamer en als het in het zicht staat wil het oog (en vooral die van mijn vriendin) ook wat!. Het breedteverschil lijkt minder in het oog te springen in het zwart. Zwart blijft voor mij toch vaak de mooiste optie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

#270


Die dingen zien en begrijpen elkaar ook.
Zelfs de afstandsbediening.

En dat voor een Canadees met een Chinees.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Simpel maar doeltreffend!

En de G2 is wel een fantastische streamer!

J o e p



Het setje is nu wel erg mooi om naar te luisteren. En eigenlijk hoef je de deur ook niet meer uit. Met Qobuz Hi-res is de noodzaak om cd's en lp's te kopen nu minimaal geworden. Maar toch ga ik een platenspeler aanschaffen. Iets van Rega planar 1 of zo. Heb nogal wat vrienden in de muziekwereld van eigenaren van hifi winkels, platenzaken tot en met een hoop fervente muziek liefhebbers. En om die contacten in stand te houden moet ik voorkomen een kluizenaar te worden. En gaan ik mede uit nostalgie een platenspeler aanschaffen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p

#274


Quote from: Mario D on February  1, 2020, 17:59:07
Mooi hoor, eerste indruk tegenover de Mac mini.?

Even van een ander draadje gepikt.

Quote from: Rob_Dingen on February  7, 2020, 13:23:43
Ik roep dit al een tijd maar schijnbaar interesseert het niemand.
Huub wat je ook gaat investeren Roon haalt nooit het onderste uit de kan, de zwakke schakel is namelijk Roon niet de hardware.
Streamen klinkt al minder als rechtstreeks van de HD afspelen en dan klinkt Roon ook nog minder als andere software.
Je gaf al aan andere software te gebruiken als iTunes terwijl de combinatie die ik voorstel bij mij beter klinkt als Audirvana Amara Jriver en Roon allemaal geprobeerd
Ik blijf zeggen van je Mac Mini probeer dit nu eens met iTunes en Bitperfect t.o.v je Nuc Roon setup.
Die oefening kost je €10,- anders mag je die van mij ook wel even proberen dan mail ik de software.
Je hebt de spullen nog steeds.
Klank matig is Roon gewoon minder als diverse andere software aanbieders.
Het is jammer dat er zoveel Roon aanhangers zijn die het super vinden klinken ander zouden ze misschien eens wat moeite doen om dat aan te pakken.
Ik heb nu zelf een streamer gebouwd en die klinkt net iets beter als de Mac Mini maar is een forse investering.

Rob

Na wat langer luisteren is de Aurilac zeker niet altijd de meerdere van de Mac mini!!!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.