De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J o e p

Zowel de Naim Atom als de NAD M10 hebben mijn interesse. Helaas ontbreekt mij de mogelijkheid ze naast mijn huidige op stelling te zetten. Ben wel iemand van hoe minder dozen hoe beter. Het gaat mij meer on de kwaliteit van de muziek dan om weer een doos erbij.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob46

Ik ben hier ook helemaal om. Eerst de ATOM, nu de NOVA. Fantastisch compact met een meer dan prima kwaliteit en bovendien een opgeruimd kabelgeheel. Ben nog wel nieuwsgierig wat Roon met de kwaliteit doet. Ik lees her en der dat het gebruik van Roon een positieve invloed op de geluidskwaliteit heeft?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p



Hou het toch nog maar even hierbij.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

Ha ha, nee Richi das een grapje. Het is de doos waar de Classé Sigma 2200i in kwam. Samen met de Mac mini, een Apple superdrive en de Bowers & Wilkins 804 D2 heb ik alles wat ik nodig heb om echt van muziek te kunnen genieten. CD's laad in op de HD van de Mac mini en vanaf een iPad, Macbook en iPhone kan ik met Audirvana zoveel naar muziek luisteren als ik wil. Ook streamen is geen enkel probleem. Heb er nu Qobus en Spotify op staan.
Maar toch kijk ik zonder dat ik het echt nodig heb naar een Auralic G1. Waarom? Bedieningsgemak? Het ook eens willen proberen? Ik weet het niet maar het blijft wel kriebelen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Aha, nu begrijp ik je. Dat gevoel herken ik wel.  :P
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

De Auralic G1 al in huis Joep?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p

Nee, ten eerste ben ik niet veel thuis, ik reis nogal veel. Ben wel even bij een HiFi winkel binnen geweest maar daar ging mijn aandacht uit naar een NAD M10. Heb er een half uurtje mee zitten spelen. Echt een leuk ding voor in mijn vakantiehuis. Maar ik kwam natuurlijk voor de Auralic Aries G1. Die hadden ze niet aangesloten staan en wat er ook stond was de Auralic Altair G1. Welke ze net hadden uitgepakt maar nog niet hadden bekeken. Op het eerste gezicht leek het dat de Altair een Aries is die zoveel meer kan en dat voor dezelfde prijs als de Aries. Moet nu eerst maar eens even uitzoeken hoe dat kan.

Wel heeft de dealer me aangeboden ze maar eens te komen ophalen om een weekje zelf te ervaren wat het verschil is. Zodra ik daar de tijd voor kan vinden ga ik dat waarschijnlijk ook doen. Maar sinds mijn pensioen kom ik zoveel tijd te kort.  ;)


Kijk ook hier maar eens. Mogelijk zie jij het verschil gelijk.

https://auralic.nl/producten/auralic-aries-g1/

https://auralic.nl/producten/altair-g1/
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tabcam

Quote from: J o e p on October 27, 2019, 10:55:20
...
Op het eerste gezicht leek het dat de Altair een Aries is die zoveel meer kan en dat voor dezelfde prijs als de Aries. Moet nu eerst maar eens even uitzoeken hoe dat kan.
...
Kijk ook hier maar eens. Mogelijk zie jij het verschil gelijk.

https://auralic.nl/producten/auralic-aries-g1/

https://auralic.nl/producten/altair-g1/
De Aries g1 is alleen digitaal uit en de Altair g1 heeft zowel balanced als unbalanced en koptelefoon uit maar geen digitaal uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

Quote from: TabCam on October 27, 2019, 11:09:47
De Aries g1 is alleen digitaal uit en de Altair g1 heeft zowel balanced als unbalanced en koptelefoon uit maar geen digitaal uit.

Dan moet ik toch nog even zien hoe ze de prijs van de Aries G1 verantwoorden. Het is dus een Altair G1 zonder dac, balanced en unbalanced uitgangen, de inbouw mogelijkheid van een HD, volume regeling en een koptelefoon uitgang.
En wat al niet meer.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p



Voor veel meer geld draadjes dan dat de hele versterker kost. :butbut: :butbut: :butbut:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Fr@nk

Ziet er in elk geval lekker strak uit.  :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Merk je verschil met de vorige bekabeling?

Grtz,

Frank
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

J o e p

#237


Velen zullen hem missen. Ik ook. RIP.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p



Vandaag op mijn zoektocht naar een goede makkelijk te bedienen streamer een Marantz ND8006 aangeschaft. Er zit ook een cd speler in hetgeen makkelijk is i.v.m. de cd's die ik vaak krijg bij tijdschriften of van een vriend welke opnametechnicus is van cd's. Of als ik eens een cd wil draaien voor één enkel keertje.

Komende dagen eens serieus gaan luisteren.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Lucky.L

Quote from: J o e p on January 15, 2020, 15:49:55


Vandaag op mijn zoektocht naar een goede makkelijk te bedienen streamer een Marantz ND8006 aangeschaft. Er zit ook een cd speler in hetgeen makkelijk is i.v.m. de cd's die ik vaak krijg bij tijdschriften of van een vriend welke opnametechnicus is van cd's. Of als ik eens een cd wil draaien voor één enkel keertje.

Komende dagen eens serieus gaan luisteren.
Mooi!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

John Wx

Echt heel mooi Joep +++
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Carrol

Veel plezier met luisteren joep
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

Enige tijd deze ND in combinatie met de PM 8006 in huis gehad. Hele mooie combinatie met meer dan prima geluidskwaliteit. Veel (luister)plezier Joep[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kerkhoffd

Quote from: J o e p on November 21, 2019, 10:14:29


Voor veel meer geld draadjes dan dat de hele versterker kost. :butbut: :butbut: :butbut:

Oef, mooi!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mario D

Mooie set Joep, zelf ook de 804d2 gehad een heel fijne speaker.

Die Mac staat ook mooi, twijfel nog steeds om zo 1tje aan te schaffen.  :)

J o e p

#245


NA8006

Als je naar de NA8006 hebt geluisterd en je zet de Mac mini weer aan is dat het beste te omschrijven alsof je uit een diepe put komt gekropen. Maar goed ik zal het omschrijven:

Voordelen van de NA8006: er zit een cd speler in. Het overstappen naar streamen is leuk maar al je cd plaatjes gooi je niet zo maar weg en dan is de mogelijkheid ze te kunnen draaien leuk. Ook hebben de streaming diensten niet altijd al jouw plaatjes op voorraad. Je krijgt ook wel eens een plaatje waar er slechts 500 van zijn gemaakt en die kun je dus ook draaien evenals de plaatje welke bij muziektijdschriften zitten, etc.
Tevens te gebruiken als voorversterker. Met de aanschaf van een eindversterker ben  je al klaar. De geluidskwaliteit is dan flink minder dan bij gebruik van een goede externe DAC. Digitale ingangen zitten er voldoende op. Maar waar zou je die voor willen gebruiken als audiofile? HDMI zit er dan weer niet op.

Nadelen: Er zit geen Qobus op. Toch wel mijn meest geliefde streamingdienst.  Ook het ontbreken van een usb uitgang zodat een usb a-b aansluiting mogelijk is, is een groot gemis. En van Roon hebben ze bij Marantz al helemaal nooit gehoord.

Sonos connect en Bluesound Node2 en 2i zijn duidelijk minder. Zelfs de Marantz NA-11s1 is minder bruikbaar. Maar daar zit natuurlijk ook alweer zo'n zes ontwikkeling's jaren tussen. En zelfs Marantz staat geen zes jaar stil. Alhoewel?


In mijn geval was de geluidskwaliteit van de Mac mini toch een heel stuk beter dan de Marantz NA8006. Dit bij gebruik making van de DAC in de Classé Sigma 2200i. Bij gebruikmaking van de DAC in de Marantz NA8006 is het geluid nog slechter. Ook over de NA8006 heeft Marantz helaas zijn typische Marantz saus gegoten. Het klinkt dus allemaal wat slijmeriger en warmer. Wat in schril contrast staan met het natuurlijke geluid. Alhoewel ik vroeger dat ook mooi vond. Nu weten we beter. Geen Qobuz, geen usb a-b uitgang, en een mindere geluidskwaliteit op de Marantz NA8006.

Marantz NA8006 € 1199,00 + Audioquest coax € 65,00 = € 1264,00

Nadeel van de Mac mini is dat je er eerst een cd moet inladen op de HD en die kun je dan vervolgens via het programma Audirvana vanaf je iPhone, iPad of MacBook bedienen. Ook Qobuz kun je gewoon via Audirvana bedienen. Kan natuurlijk ook allemaal via Android.

Mac mini vanaf €899,00 (128 GB = 250 cd's Apple Lossless) + cd speler SuperDrive  €  89,00 + Audirvana €  69,00 + 9,99 (remote) + Audioquest usb a-b €  69,00 = € 1136,00
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Interessant stukje Joep. Toch wel bijzonder dat het verschil in klank zo groot is. Maar het verbaast me niet. Een goede digitale bron maken, is nog niet zo gemakkelijk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Ben het niet met je eens dat er een warm slijmerig sausje over de nd8006 hangt. In tegendeel, vindt ik dat de dac erg koel en analytisch klinkt zoals veel moderne dacs. Schijnt dat Marantz al een tijdje deze weg is in geslagen. Van warm klinkend naar meer analytisch.
Ik gebruik de nd 8006 in m'n tweede setje en voor het geld kan ik er wel mee leven. En de bouw kwaliteit is super.

J o e p

Beste Addesmo. Ik heb wat Marantz gehad in het verleden. De SR-12, PM-11s1, PM-11s2, PM-11s3, SA-11s1, SA-11s2, SA-11s3, NA-11s1, een paar MCR-503, HD-CD1, ST-15s1, SM-11s1 2x, SC-11s1, TT-15s1, etc. etc. Dus ik heb wel een idee hoe Marantz klinkt. En de bouwkwaliteit, ja het is gewoon een gestanst stuk blik. Nee als je iets wil zien wat echt mooi is gemaakt kijk dan naar een Mac mini of naar een Auralic Aries G2. Uit één stuk gefreesd aluminium. Dat zijn mooi gebouwde toestellen. Maar iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening. Met alle respect ik ben het niet met jou eens maar het kan natuurlijk best dat jij een totaal andere ervaring hebt.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

addesmo

Prima Joep even goede vrienden ;)
Toch klinkt bij mij in vergelijking tot een Meridean en Lyngdorf de Marantz analytisch/ koud.
Zal wel aan de match met alle andere componenten liggen dat het bij anders overkomt dan bij jou.
Bewijst denk ik alleen maar dat er niet 1 wijsheid is, maar dat het gaat om de symbiose.