De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J o e p

#200
Hoop hiermee de vragen over mijn Classé Sigma 2200i allemaal in één klap te beantwoorden.

https://classeaudio.com/sigma-2200i/

https://www.stereophile.com/content/recommended-components-2019-edition-integrated-amps-receivers

https://www.stereophile.com/content/class%C3%A9-sigma-2200i-integrated-amplifier

Mogen er vragen overblijven dan hoor ik dat graag. Groet Joep.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p



Audioqest staat nu op de Rocky Mountain Audio Festival 2019.
De set bevat de Cassé Sigma 2200i en de B&W 804. Gelijk mijn set alleen nu met de nieuwste B&W boxen de D3.
Een set van zo'n €15000,- waar ik overigens zeer tevreden mee ben maar daar demonstreren ze Audioqest luidspreker kabels op van €35000,- voor 2 x 3 meter en de nodige super dure stroom en interlinks. Dat gaat er bij mij dus niet in. 
Een toch wat scheve verhouding? :unsure: :unsure: :unsure:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tabcam

Ze hopen 2 dingen. Dat het én goed klinkt én dat men ook niet alleen de apparatuur maar ook kabels e.d. gaat kopen. Het zijn vrijwel altijd "dure" kabels die elke leverancier gratis ter beschikking stelt. Just my 2 ct :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67

#203
Heb Audioquest Evergreen in gebruik voor €59 per setje

chansig

Als je het bedrag los kan laten en vervolgens bedenken dat een instapkabel van AQ het net zo goed doet....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


J o e p

#206
                   

Beste allemaal ik heb een vraagje. Momenteel is mijn muziekbron een Apple mini 2018. Daar heb ik mijn cd's opgezet en gebruik Audirvana als software. Nu heb ik het plan een Auralic Aries G-1 streamer aan te schaffen en daar Qobuz op te draaien. Maar ik kan ook op de Mac mini via Audirvana Qobuz streamen. In Audirvana kun je de Qobuz HiRes binnen halen. Dus de Qobuz gegevens invoeren en dan werkt dat ook zonder het aanschaffen van een aparte streamer. Mijn vraag is nu is er verschil in kwaliteit tussen deze twee manieren van Qobuz binnenhalen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

H&C Hifi

Quote from: J o e p on September 12, 2019, 21:34:19
                   

Beste allemaal ik heb een vraagje. Momenteel is mijn muziekbron een Apple mini 2018. Daar heb ik mijn cd's opgezet en gebruik Audirvana als software. Nu heb ik het plan een Auralic Aries G-1 streamer aan te schaffen en daar Qobuz op te draaien. Maar ik kan ook op de Mac mini via Audirvana Qobuz streamen. In Audirvana kun je de Qobuz HiRes binnen halen. Dus de Qobuz gegevens invoeren en dan werkt dat ook zonder het aanschaffen van een aparte streamer. Mijn vraag is nu is er verschil in kwaliteit tussen deze twee manieren van Qobuz binnenhalen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wanneer je het voornamelijk voor qobuz gaat doen zou ik de centen lekker in je zak houden.

J o e p

#208


Ja, ietsepietsie verschil met thuis was wel te horen.
Maar dat mag ook wel met een verschil van een kwart miljoen of meer eurootjes in de aanschafprijs.  :blush:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

chansig

Mijn set klinkt beter dan die op het plaatje...zeker weten. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Golfer

Chips... wat mooi. Vervelend dat de gemiddelde woonkamer om concessies vraagt. Los van de gemiddelde portemonnaie  ;)
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

J o e p



Het besturingsprogramma Audirvana voor op de Mac mini is nog geen 100 euro. Maar je krijgt er wel 3 maanden gratis Qobuz bij. Prachtig geluid en samen met al mijn cd's op de Mac mini eigenlijk alles wat ik nodig heb om van muziek te kunnen genieten. Alles stuur ik aan op de iPhone, iPad en Macbook met Audirvana. Nu luisteren en uitproberen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Pinda13

Quote from: J o e p on October  2, 2019, 15:48:12


Het besturingsprogramma Audirvana voor op de Mac mini is nog geen 100 euro. Maar je krijgt er wel 3 maanden gratis Qobuz bij. Prachtig geluid en samen met al mijn cd's op de Mac mini eigenlijk alles wat ik nodig heb om van muziek te kunnen genieten. Alles stuur ik aan op de iPhone, iPad en Macbook met Audirvana. Nu luisteren en uitproberen.

Mooi om te lezen, wel heb ik dat audirvana ook eens een maand als proef gebruikt icm gebruik van tidal abbon. Ik vond de app van tidal lekkerder klinken dan deze audirvana app. Heb alle settings geprobeerd en goed vergeleken, maar audirvana deed dan teveel naar mijn mening in het geluidsbeeld en klonk minder helaas dan de tidal app. Raar maar waar, als dirac voor de pc uitkomt ga ik het weer een x proberen. Gelukkig werkt het bij jou goed, probeer de qobuz app eens misschien hoor jij ook verschil.
" no loss of fine detail "

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Pinda13

#214
Quote from: J o e p on October  2, 2019, 18:54:43
https://www.youtube.com/watch?v=dqxn0rD9yy4

Of je zou eens een Mac mini moeten proberen.

Software audirvana op nuc of Mac moet weinig uitmaken. De hardware van de 2 is natuurlijk verschillend, maar ben helaas geen apple fan.

Edit: zit net je filmpje ff te bekijken, maar uhh als hij het zegt dan is het goed? Plop hier YouTube filmpje en of ik zou eens een Mac moeten proberen?

Ik was meer benieuwd naar je mening over het mogelijke verschil van audirvana en dat je misschien ook verschil hoort tussen de standaard qobuz app, maar moet ik een Mac kopen en dan weet ik het pas.
" no loss of fine detail "

J o e p

#215
Quote from: Pinda13 on October  2, 2019, 19:46:37

Ik was meer benieuwd naar je mening over het mogelijke verschil van audirvana en dat je misschien ook verschil hoort tussen de standaard qobuz app, maar moet ik een Mac kopen en dan weet ik het pas.

Ik ga het uitproberen, maar er zal wat tijd overheen gaan.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pieper

#218
Quote from: J o e p on October 10, 2019, 23:26:25
Dit dus maar niet.

https://www.youtube.com/watch?v=QNO_bDskM7M

Goede zaken doen ze daar nog geen 300 euro aan onderdelen aangepast linux os'je dan voor x10 verkopen en de 300 is consumenten verkoop prijs dus ik gok 95% marge. Goede marketing om het apparaat de hemel in te prijzen en kassa.

Ik heb het hier over de fabrikant importeur ter verduidelijking niet de dealer.

Ik weet dat jij niet zo werkt Marcel  ;)
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

H&C Hifi

#219
Quote from: J o e p on October 10, 2019, 23:26:25
Dit dus maar niet.

https://www.youtube.com/watch?v=QNO_bDskM7M


Misschien moet je er eens eerst naar gaan luisteren en ermee werken voordat je een oordeel klaar hebt staan ?
Bij de meeste apparaten word het wiel niet opnieuw uitgevonden, wel borduren ze verder op een reeds bestaand goed werkend platform.

ik heb de Zenith en Zen meermaals verkocht nu en klanten zijn echt erg enthousiast.. dat is voor mij erg belangrijk, daarnaast is de ondersteuning gewoon goed.
Wat moet ik nog meer verlangen ?

Voor ons als dealer zit er geen andere marge op als bijv een Classe  :sleep: (op een Classe kun je als dealer zelfs meer centjes aan overhouden)



Spijkie

Quote from: J o e p on September 12, 2019, 21:34:19
                   

Beste allemaal ik heb een vraagje. Momenteel is mijn muziekbron een Apple mini 2018. Daar heb ik mijn cd's opgezet en gebruik Audirvana als software. Nu heb ik het plan een Auralic Aries G-1 streamer aan te schaffen en daar Qobuz op te draaien. Maar ik kan ook op de Mac mini via Audirvana Qobuz streamen. In Audirvana kun je de Qobuz HiRes binnen halen. Dus de Qobuz gegevens invoeren en dan werkt dat ook zonder het aanschaffen van een aparte streamer. Mijn vraag is nu is er verschil in kwaliteit tussen deze twee manieren van Qobuz binnenhalen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Je zou ook een Auralic Aries mini kunnen kopen 2e hands, of ergens nog nieuw. Geen ervaring met Qobuz streamen maar ik download hires naar de mac mini en zet t over op de Auralic mini.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Tabcam

Quote from: pieper on October 11, 2019, 18:56:10
Goede zaken doen ze daar nog geen 300 euro aan onderdelen aangepast linux os'je dan voor x10 verkopen en de 300 is consumenten verkoop prijs dus ik gok 95% marge. Goede marketing om het apparaat de hemel in te prijzen en kassa
Ze leveren er ook software bij. Dat is een zwaar onderschatte kostenpost en voegt wel degelijk veel toe aan de gebruikerservaring.

Kijk maar eens op dit forum hoeveel mensen wel voor dure hardware willen betalen maar niet voor software die minder dan een kwart kost en meer kan bijdragen aan ofwel geluidskwaliteit ofwel gebruikscomfort.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

https://www.youtube.com/watch?v=tRj-sxAf9rU

Bij dit soort filmpjes kijk ik ook altijd naar alle apparatuur welke er in de showroom staan. Hier bij B&W Antwerpen buiten de B&W's een Mac mini, Classé Sigma voor/eind versterkers en ik denk een Linn. Wat voor Linn ben ik nog niet achter. Idee iemand?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

J o e p

#223
Quote from: Pinda13 on October  2, 2019, 19:46:37
Software audirvana op nuc of Mac moet weinig uitmaken. De hardware van de 2 is natuurlijk verschillend, maar ben helaas geen apple fan.

Edit: zit net je filmpje ff te bekijken, maar uhh als hij het zegt dan is het goed? Plop hier YouTube filmpje en of ik zou eens een Mac moeten proberen?

Ik was meer benieuwd naar je mening over het mogelijke verschil van audirvana en dat je misschien ook verschil hoort tussen de standaard qobuz app, maar moet ik een Mac kopen en dan weet ik het pas.

De werking is voor beide uitstekend. Zowel Audirvana als Qubus is prima. Niets op aan te merken hoewel mijn voorkeur ietsje richting Qubus gaat. Maar met de nieuwe software van beide moet ik nog even luisteren en vooral kijken hoe probleemloos het aansturen van de muziek welke op de Mac mini staat zal gaan. Nu heeft iedere Mac een programma dat heet "Schermdeling" daarmee kun je de Mac mini zonder toetsenbord, muis of beeldscherm gewoon bedienen via een MacBook o.i.d.
Dus met de aanschaf van een Mac mini en een usb a naar usb b kabel richting dac zou het allemaal moeten lukken. Mijn vraag is nu nog, brengt de aanschaf van bijvoorbeeld een Auralic Aries C1 nog verbetering.
Iets wat ik t.z.t. zal uitproberen, zo niet dan is de aanschaf van een Mac mini wel een mooie en betaalbare oplossing.

n.b. je kunt de muziek natuurlijk ook over het netwerk laten lopen maar mijn voorkeur gaat uit naar een usb kabeltje.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Ik gebruikte ook altijd een DAC die via USB op de Mac Mini was aangesloten. De USB kabels werden regelmatig vervangen door betere exemplaren, dus dat was kostbaar en bij OSX updates werden regelmatig problemen met de DAC herkenning geïntroduceerd.

Nu speel ik met Roon via het netwerk naar de Naim Atom en ik zou niet anders meer willen. Geen gedoe met usb kabels, geen compatibiliteitsprobleem meer bij nieuwe software versies en de klank is super.

Mijn advies is om deze route zeker ook te overwegen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a