De set van J o e p

Started by J o e p, January 21, 2012, 17:13:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Exxar

Hoe bevalt die PM11S3?

Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het uitkijken naar een vervanger van mijn PM15S2, maar versterkers met een HT passthrough vind je niet gek veel. En vooral als je er eentje zoekt die stabiel veel vermogen kan leveren aan 4ohm, dan kom je al gauw bij de PM11S3 of een Parasound Halo uit.

sultankat

#126
Niks mis mee, met die installatie  :headbanging:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

J o e p

Zeer tevreden Exxar, maar je moet snel zijn hij gaat eruit. En om dan voor een PM-10 te gaan is niet goedkoop.
Hoor wel dat er nu opeens meer mensen op zoek zijn naar een PM-11s3. Tweedehands kom je ze niet snel tegen.
Hoewel ze als 2x100 watt te boek staan zouden ze 2x159 watt aan boord hebben.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Quote from: J o e p on March  7, 2018, 16:36:51
O.K. we zijn inmiddels bijna 4 jaar later. Ik heb nu staan:

Marantz PM-11s3.
Marantz SA-11s3.
Bowers & Wilkins 804D2.
Sonos connect.

En een hele oude Philips 887 draaitafel.
Joep, je hebt de overstap gemaakt naar Accuphase (ik heb toen jouw ST-15S1 overgenomen) en nu ben je weer terug bij Marantz. Kan je wat meer zeggen over waarom je deze stap hebt gezet? Bevalt de Marantz klank je beter of heeft het te maken met de overstap naar B&W luidsprekers?

Ben wel benieuwd eigenlijk.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Exxar on March  7, 2018, 17:13:09
Hoe bevalt die PM11S3?

Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het uitkijken naar een vervanger van mijn PM15S2, maar versterkers met een HT passthrough vind je niet gek veel. En vooral als je er eentje zoekt die stabiel veel vermogen kan leveren aan 4ohm, dan kom je al gauw bij de PM11S3 of een Parasound Halo uit.
Of AVM of Classé of waarschijnlijk nog wel andere merken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

Quote from: Richi on March  7, 2018, 18:58:02
Joep, je hebt de overstap gemaakt naar Accuphase (ik heb toen jouw ST-15S1 overgenomen) en nu ben je weer terug bij Marantz. Kan je wat meer zeggen over waarom je deze stap hebt gezet? Bevalt de Marantz klank je beter of heeft het te maken met de overstap naar B&W luidsprekers?

Ben wel benieuwd eigenlijk.  :D

Accuphase begon na een tijdje te vermoeien. Weinig warmte en emotie in de klank. Plus een afstandsbediening waar je nog geen dubbeltje voor zou geven. Het leek krell well.  ;D
Marantz is gewoon een heel mooi product. Duurder is echt niet altijd beter.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Quote from: J o e p on March  7, 2018, 19:08:49
Accuphase begon na een tijdje te vermoeien. Weinig warmte en emotie in de klank. Plus een afstandsbediening waar je nog geen dubbeltje voor zou geven. Het leek krell well.  ;D
Marantz is gewoon een heel mooi product. Duurder is echt niet altijd beter.
Duidelijk! Ik heb ook altijd met veel plezier gespeeld met de Marantz Premium componenten. Gebouwd als een tank, prima klank en heel fraai om naar te kijken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

#132


En we zijn weer wat jaren verder. Al het Marantz gebeuren daar is een dikke streep door gezet.
Zowel de PM11s3, SA11s3 als het hele Marantzforum zijn de deur uit. Hoogste tijd voor een frisse wind.
En de B&W's verdienen trouwens wel wat meer dan die Marantz 2 x 100 Watt.

Nu nog een cd/sacd spinner...
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

visitor

Een mooie combinatie. Ik heb destijds de Classé Sigma 2200i uitgebreid kunnen testen in combinatie met B&W luidsprekers en vond dit een uitstekende match.

Bij mij trouwens hetzelfde, mijn Marantz PM-11S3 verkocht en het Marantz forum achter mij gelaten. Een frisse wind was meer dan welkom.  ;)

J o e p

Hi Erwin.

Ja, ik moet nu alleen nog een nieuwe bron zien te vinden. Speel nu muziek af via een MacBook, iPad, iPhone of zelfs een x-box.
Heb nog aardig wat cd's en sacd's. Twijfel over een cd speler, streamer of server. En vooral ook welke. Heb zelf geen idee.
Hoorde wel dat de Pioneer Pioneer UDP-LX500 via HMDI digitaal sacd bestanden naar de Classe 2200i kan sturen...

Suggesties zijn welkom.  :)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

visitor

Quote from: J o e p on May  3, 2019, 09:22:20
Hi Erwin.

Ja, ik moet nu alleen nog een nieuwe bron zien te vinden. Speel nu muziek af via een MacBook, iPad, iPhone of zelfs een x-box.
Heb nog aardig wat cd's en sacd's. Twijfel over een cd speler, streamer of server. En vooral ook welke. Heb zelf geen idee.
Hoorde wel dat de Pioneer Pioneer UDP-LX500 via HMDI digitaal sacd bestanden naar de Classe 2200i kan sturen...

Suggesties zijn welkom.  :)

De suggestie van de Pioneer kwam van mij (van op het forum dat we beiden verlaten hebben).  ;)

Ik zou de Pioneer zeker overwegen. Dat zijn kwalitatief degelijke toestellen met een goed transport en als je de DSD data digitaal via HDMI naar je 2200i kan sturen, zal dat volgens mij een heel goed resultaat geven. Maar best eerst eens proberen om te zien of het werkt.

visitor


J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

frank2

Tegen een goede streamer kan geen de transport of speler tegenop. Gebruik zelf een moon mind 1 met kingpin voeding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

visitor

#139
Quote from: frank2 on May  3, 2019, 11:31:54
Tegen een goede streamer kan geen de transport of speler tegenop. Gebruik zelf een moon mind 1 met kingpin voeding.

Akkoord. Zelfs mijn simpele Yamaha CD-N500 cd speler/streamer gebruikt als streamer klonk beter dan de veel duurdere Marantz SA-KI Pearl SACD speler.

jahtari

Wat jij hebt met marantz, heb ik met b&w. Kan het spul niet meer zien...    O0
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J o e p

Hiervoor heb ik de Marantz PM-11s1, PM-11s2 en PM11s3 in huis gehad. Dacht nog even een PM-10 aan te schaffen. Weer een beetje van hetzelfde mag je wel zeggen. Het kost een hoop maar krijg je ook een hoop meer? niet dus. En ik merk ook wel hoe dat merk heeft stilgestaan.
Besloten om over toestappen naar een Classé 2200i. Een versterker helemaal digitaal waar men het signaal pas bij de luidspreker terminals omzet naar analoog. Alles aan te sturen vanuit mijn luie stoel via een MacBook o.i.d. Maar mijn cd's en vooral mijn SACD's wil ik blijven gebruiken.
Daarvoor kijk ik nu naar de Pioneer UDP-LX500. Die eet bijna alles inclusief SACD. Hij zou in staat moeten zijn SACD's digitaal via de HMDI naar de Classé te kunnen sturen. Het signaal blijft dus digitaal tot aan de luidsprekerklemmen. Ideaal lijkt mij.

Heeft eind ervaring hiermee of kan me er wat meer over vertellen?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

BJF

Quote from: J o e p on May  2, 2019, 12:48:54


En we zijn weer wat jaren verder. Al het Marantz gebeuren daar is een dikke streep door gezet.
Zowel de PM11s3, SA11s3 als het hele Marantzforum zijn de deur uit. Hoogste tijd voor een frisse wind.
En de B&W's verdienen trouwens wel wat meer dan die Marantz 2 x 100 Watt.

Nu nog een cd/sacd spinner...
Dat klinkt bijna anti-Marantz!? Vanwege Marantz an sich of vanwege het forum?
NAD M10 V2
Elac FS247

Tabcam

Quote from: BJF on May  4, 2019, 10:50:54
Dat klinkt bijna anti-Marantz!? Vanwege Marantz an sich of vanwege het forum?
Dat legt J o e p volgens mijn in de jouw voorgaande post uit, merk geeft weinig meerwaarde voor het geld en lijkt volgens hem stil te staan. Het is dus niet anti maar op zoek naar meer waar voor zijn geld zoals ik het interpreteer :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

Beide eigenlijk.

Een paar dagen geleden hebben de leden AkTeVox, Audiofiel en ik hun account op het Marantzforum definitief stopgezet! Ik na zo'n 13 jaar en nadat bijna 700.000 keer "de set van Joep" was gelezen. Maar we kozen er voor de eer aan onszelf te houden, vandaar.

Maar het merk Marantz staat i.d.d. ook wel een beetje stil.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

vik

Oppo UDP-203 en dan kun je zelfs DSD gebruiken via het netwerk.

Nog meer voordelen:

https://www.audioholics.com/blu-ray-and-dvd-player-reviews/pioneer-elite-udp-lx500-4k-uhd-blu-ray-player



QuoteCarrying the Torch for Oppo?
So, does the Pioneer Elite UDP-LX500 have everything it needs to replace Oppo's UDP-205? Not quite. The Oppo player works with the multi-room audio ecosystem Roon, which is a favorite among audiophiles. The Pioneer offers no multi-room audio capabilities. And while the UDP-LX500 does play high resolution audio files from USB-connected drives, it cannot accept a USB audio signal from a computer or music server, as the Oppo can. The Oppo also decodes and renders MQA files, and features 7.1-channel audio outputs (using a second ESS 9038 dac) — both features that the Pioneer lacks. The Oppo sports balanced stereo analog outputs, and an HDMI input which allows the user to take advantage of the player's superb video processing when using a secondary video source, such as a cable box or digital media streamer. Frankly, the Oppo just offers an incredible amount of functionality, and it won't be easy for Pioneer or any other company to step in and fill those shoes. But depending on your needs, the Pioneer Elite UDP-LX500 certainly looks to be a worthy competitor. Will Pioneer's first 4K Blu-ray player earn a spot in your system? Share your thoughts in the related forum thread below.


Quote from: J o e p on May  4, 2019, 09:46:11
Hiervoor heb ik de Marantz PM-11s1, PM-11s2 en PM11s3 in huis gehad. Dacht nog even een PM-10 aan te schaffen. Weer een beetje van hetzelfde mag je wel zeggen. Het kost een hoop maar krijg je ook een hoop meer? niet dus. En ik merk ook wel hoe dat merk heeft stilgestaan.
Besloten om over toestappen naar een Classé 2200i. Een versterker helemaal digitaal waar men het signaal pas bij de luidspreker terminals omzet naar analoog. Alles aan te sturen vanuit mijn luie stoel via een MacBook o.i.d. Maar mijn cd's en vooral mijn SACD's wil ik blijven gebruiken.
Daarvoor kijk ik nu naar de Pioneer UDP-LX500. Die eet bijna alles inclusief SACD. Hij zou in staat moeten zijn SACD's digitaal via de HMDI naar de Classé te kunnen sturen. Het signaal blijft dus digitaal tot aan de luidsprekerklemmen. Ideaal lijkt mij.

Heeft eind ervaring hiermee of kan me er wat meer over vertellen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

visitor

Quote from: J o e p on May  4, 2019, 11:43:15
Maar het merk Marantz staat i.d.d. ook wel een beetje stil.

Dat vind ik ook. Ze hebben nog steeds geen nieuwe streamer met wat meer functionaliteit in hun premium range. Ze hebben ook nog steeds geen versterker met digitale ingangen in hun premium range.   :-\

H&C Hifi

Quote from: Erwin on May  4, 2019, 13:45:32
Dat vind ik ook. Ze hebben nog steeds geen nieuwe streamer met wat meer functionaliteit in hun premium range. Ze hebben ook nog steeds geen versterker met digitale ingangen in hun premium range.   :-\

Stil is betrekkelijk niet ?  Afgelopen jaar zijn in de premium range de ruby's geintroduceerd. 1,5 jaar eerder de PM / SA10
Juist in de premium series wil je niet elk jaar een nieuw model. (dat doet eigenlijk geen enkel merk in het hogere segment)

Een stereoversterker met digitale inputs past niet bij de filosofie van de premium series, ze willen dit daar strikt gescheiden houden.

Daarnaast heeft Marantz een dergelijk grote line-up dat niet alles tegelijk kan worden aangepakt / vernieuwd, de ontwikkelingskosten van een nieuw product zijn niet gering.
Een opvolger van de NA11 Is natuurlijk geen gemakkelijk opgave, SoundUnited gaat helemaal voor HEOS en diens app, daar deze voor de purist niet alles ondersteund zou er voor een premium netwerkspeler een volledige nieuwe app moeten komen.... lijkt me niet haalbaar op kort termijn.

Daarnaast gaan er in 2020 grote vernieuwingen komen, maar voornamelijk in het middenklasse segment.
Classe willen ze als merk ook verder gaan uitrollen (dat is zoals vele wellicht weten tegenwoordig ook onderdeel van SoundUnited)
Dus genoeg ontwikkelingen binnen dit bedrijf enkel misschien niet op de plek waar jullie het zoeken  :(

211

#148
Quote from: J o e p on May  2, 2019, 12:48:54

En we zijn weer wat jaren verder. Al het Marantz gebeuren daar is een dikke streep door gezet.
Zowel de PM11s3, SA11s3 als het hele Marantzforum zijn de deur uit. Hoogste tijd voor een frisse wind.
En de B&W's verdienen trouwens wel wat meer dan die Marantz 2 x 100 Watt.

Nu nog een cd/sacd spinner...

Een setje MA-9S2's aan jouw B&W's en je weet niet wat je hoort... ;-)

211

Quote from: J o e p on May  3, 2019, 09:22:20
Hi Erwin.

Ja, ik moet nu alleen nog een nieuwe bron zien te vinden. Speel nu muziek af via een MacBook, iPad, iPhone of zelfs een x-box.
Heb nog aardig wat cd's en sacd's. Twijfel over een cd speler, streamer of server. En vooral ook welke. Heb zelf geen idee.
Hoorde wel dat de Pioneer Pioneer UDP-LX500 via HMDI digitaal sacd bestanden naar de Classe 2200i kan sturen...

Suggesties zijn welkom.  :)

Het begint met Roon op een PC, qua metadata en User-Interface onverslaanbaar
Als bridge is de "Metrum Acoustics Ambre" een betaalbaar- en super apparaat