Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Hahaha dat ene woordje maakt veel los he  ;D

Gaat hier niet gebeuren hoor, ik heb er gewoon niks mee. Zo'n Sonos kan een leuke compacte portable speaker zijn voor allerhande gebruik. Een vriend van mij heeft een Sonos surround set, alles draadloos en ziet er best leuk uit. Ergens snap ik best dat vrouwen dat graag willen, want geen draden en mooi compact. En als je dat prima vindt klinken, dan moet je dat vooral kopen en ervan genieten. Ik heb er alleen niks mee; doordat de speakers geen volume hebben mis je "echt laag"; het is vooral opgepompt midden-laag, misschien wel hetzelfde als bose dat ook altijd deed met hun 321 setjes. Belangrijkste voor mij is; het biedt totaal geen ruimtelijkheid in het geluid. Het is best knap wat ze uit die kleine dingen kunnen krijgen hoor, maar het is géén "echte" muziek.
:)

mmuetst

SonoS kan ook voor romantische muziek voor in de slaapkamer... Ik zie een romance opbloeien  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tabcam

Leuk dat je ook geüpdate foto's deelt, altijd leuk om zowel de set als de ruimte te zien!

Heb de thread gelezen en vroeg me af of je ze zelf hebt gebouwd en of de spec van 22 Hz wordt gehaald?

Zit zelf ook in een huiskamer met zelfbouwluidsprekers en een huiskamer blijft een uitdaging. Denk dat ruintecorrectie voor het laag nog veel kan brengen.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Gemineye

Sorry voor de late reactie. Ik heb de speakers NIET zelf gebouwd, maar gekocht zoals ze nu zijn. De speakers gaan flink laag, maar of ze daadwerkelijk de 22hz halen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Nooit gemeten.

Een ruimtecorrectie zou hier eventueel ook best een optie zijn nog. Alleen geen idee wat mogelijkheden daartoe zijn en hoe dat dan precies zou werken.
:)

Tabcam

Ik zie twee opties, een miniDSP, eventueel met Dirac Live of een voorversterker met ruimtecorrectie. MiniDSP is tweedehands vanaf zeg 700 voor de betere versies en een voorversterker met ruimtecorrectie zal nog duurder zijn gok ik.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i