Audiolab 8200 DQ aansluiten op Denon PMA1315R

Started by Cobraatje, January 21, 2012, 12:31:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Het geluid van de Audiolab 8200 DQ(gebruikt als pre) isw met mijn Emotiva XPA-5 is niet helemaal het geluid wat ik voor stereo mooi vind. Het geluid is ontzettend gedetailleerd, maar mist voor mij warmte en swing.
Nu zou ik graag de 8200DQ op mijn geïntegreerde versterker de Denon Pma 1315R willen aansluiten en de 1315R als eindbak willen gebruiken.
Zodat ik kan nagaan of het de Emotiva, 8200DQ of beide is wat ik niet mooi vind.
Is er een mogelijkheid om dit aan te sluiten en uit te proberen?

erik s.

je Denon heeft alleen ingangen die via het voorversterkerdeel gaan. je kunt het wel aansluiten, maar je hoort dus ook de voortrap van de Denon.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Cobraatje

Quote from: erik s. on January 21, 2012, 12:54:35
je Denon heeft alleen ingangen die via het voorversterkerdeel gaan. je kunt het wel aansluiten, maar je hoort dus ook de voortrap van de Denon.

Daar was ik al bang voor. Ik verwacht dat ik het geluid van Audiolab niet mooi vind voor stereo, maar het was mooi geweest om dat te kunnen checken.

andrek

Ik ben zeer nieuwsgierig naar je conclusies.
Ik geberuik nu een Denon 3808 receiver als DAC/Pre en ook een Emotiva XPA-5 als eindversterker naar mij Klipsch RF-7.
Ik was/ben serieus aan het overwegen om :
- òf een 8200DQ als DAC/pre;
- òf een Audiolab M-DAC als DAC/pre (met later de M-PAX HT-Bypass/PSU upgrade)
aan te gaan schaffen.

Na jouw mail maak ik me wat zorgen, omdat het ook moeilijk is de combinatie ergens te beluisteren.

PS : waar heb je de 8200DQ trouwens gekocht ?
gr,
Andre

Roksan

Quote from: Cobraatje on January 16, 2012, 21:55:49
HiFiWERKSTATT hör-wege vlak bij Bremen.
Prijs zonder mod geloof ik €1198,- maar was nog wat met prijs te doen. In Duitsland is de DQ al goed beschibaar voor €1149,-.
Normaal incl. mod €1798,- maar nu voor €1600,-(als DQ ook bij hem wordt aangeschaft).

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Cobraatje

Quote from: andrek on January 23, 2012, 12:13:14
Ik ben zeer nieuwsgierig naar je conclusies.
Ik geberuik nu een Denon 3808 receiver als DAC/Pre en ook een Emotiva XPA-5 als eindversterker naar mij Klipsch RF-7.
Ik was/ben serieus aan het overwegen om :
- òf een 8200DQ als DAC/pre;
- òf een Audiolab M-DAC als DAC/pre (met later de M-PAX HT-Bypass/PSU upgrade)
aan te gaan schaffen.

Na jouw mail maak ik me wat zorgen, omdat het ook moeilijk is de combinatie ergens te beluisteren.

PS : waar heb je de 8200DQ trouwens gekocht ?

De Audiolab 8200DQ is een geweldig apparaat en doet zijn werk fantastisch.
Als jij jouw Emotiva goed vindt klinken verwacht ik dat jij ook het geluid van de 8200DQ prettig vindt. Persoonlijk hou ik van een warmere sound, minder gedetailleerde sound. Daarom verkoop ik mijn emotiva XPA5 ook waarschijnlijk.
Mijn gemodificeerde is beduidend beter als de standaard versie. Ik denk dat in de DQ ga terug sturen.
Mocht je er belang bij hebben kun je de DQ bij mij beluisteren en voor €1580,- overnemen.